Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 715 744
  • 33 934

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Mutsi kertoi juuri, että häntä kiusattiin koulussa ja vapaa-ajalla jo 10-vuotiaana sen takia että oma isoisänsä sattui sotimaan punaisten puolella. Avautui siis että kommunistileima säilyy sukupolvelta toiselle, onnekseni omalle kohdalleni ei ole kiusaamista sattunut.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
1. Leppävaaran Sellossa tuli käytyä tänään ensimmäisen kerran eläessäni, tosin kävelin vaan sen läpi. Ihan siistiltä vaikutti paikka, vaikkakin sinne johtanut alikulkutunneli oli itäeurooppalaisten turistien suosiossa.
2. Leppävaara on muuttunut aika lailla sitten edellisen visiittini, joka oli muistaakseni vuonna 2009. En edes tiennyt, että sinne oli rakennettu jonkinlainen keskuspuistikko.
3. Matka Y-junalla Pasilasta Leppävaaraan kestää vain kuusi minuuttia. Hitusen nopeampaa menoa kuin Jokeri-linjalla.
Joo Sello on tosi mukava paikka ostoskeskukseksi. Yleensä ei ole mikään hirveä hälinä edes lauantaisin, paikat ovat siistejä ja aina olen löytänyt ne asiat mitä olen tullut hakemaankin. Pasilasta pääsee joskus jopa nopeammin Selloon kuin keskustaan. Olen jo aiemminkin kehunut Selloa, mutta mielestäni se on selkeästi pk-seudun paras ostari, jos ei kaipaa tungosta ja haluaa käydä ostoksilla rauhassa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Minulle avautui eilen, että ns. ystäväni, miehenpuoli, on kenties psykopaatti, sosiopaatti tai jotain sellaista. Pidimme häntä harmittomana hölmönä, joka ei vaan tajua, mutta ilmeisesti ainakin toisinaan tajuaa. No, hän meni yhteisen ystävämme eksän luokse, jota on vongannut ennenkin (tämä on harmitonta, hän ei ole mies, hän ei tajua näitä asioita), ja yhteisellä ystävällämme ja hänen eksällään on alle vuoden ikäinen lapsi. No, ei siis tässä mitään, mutta sitten myöhemmin ilmeni (pösilön lääkäri on soitellut ympäri Suomea ja infonnut ihmisiä) että jätkällä on eräs tarttuva tauti, jonka olisi aivan hyvin voinut tartuttaa lapseen ja toki myös lapsen äitiin. Niin, hänhän ei ollut kertonut taudistaan tullessaan vierailulle. Mutta ei hänkään kaikkea tiennyt: lapsen äidillä on rokotus tätä tarttuvaa tautia vastaan joten ei se pannessa olisi tarttunut (lienee jo ilmeistä, että jätkä ei osaa käyttää kortsua, sehän kiristää ja on ikävä), mutta lapsella ei nyt mitään rokotusta ollut.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutta ei hänkään kaikkea tiennyt: lapsen äidillä on rokotus tätä tarttuvaa tautia vastaan joten ei se pannessa olisi tarttunut (lienee jo ilmeistä, että jätkä ei osaa käyttää kortsua, sehän kiristää ja on ikävä), mutta lapsella ei nyt mitään rokotusta ollut.

Siinä tapauksessa lienee parempi, että paneskelee vain äidin kanssa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Asetu ehdolle. Saat ääneni!
Siellä se ehdokkuus nyt on. Kolmantena lisäyksenä minulla on puuseksuaalien sorrettu asema. Jos joku näkee kauniin koivun, niin eipä voi avioliittoa syntyä heidän välillensä. Kultainen suihku koivun päälle on sentään kai sallittua, mutta eipä voi hääpäivää viettää. Pelkkä irstailu sallitaan, mutta kaunis instituutio ei ole sallitun rajoissa.
Selittäisitkö tyhmemmällekin?
En minä jaksa. Tajuajat tajuaa jo.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Avautui, että en seurannut kevään MM-kisoja senkään vertaa, että en tänään aamulla edes muistanut ketkä pelasivat finaalissa ja mikä maa voitti mestaruuden. Veikkasin, että finaalissa pelasivat Kanada ja USA, mutta sehän olikin Kanada ja Venäjä! Kävin tarkistamassa Wikipediasta.

Äsken avautui, että Makedonia sijaitsee Euroopassa. Olen aina luullut, että kyseinen valtio sijaitsisi Afrikassa.

Avautui myös se, että Islanti on Naton aino maa, jolla ei ole omaa armeijaa.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Itsekkin pidin itseäni megaälykkäänä jonnekkin teini-iän loppuvuosille saakka. Sitten iski todellisuus vastapalloon ja en ole vieläkään toipunut siitä shokista. Meillä vajakeilla on vain demarilainen unelma, jonka ideologiaa voimme levittää interwebsin keskustelupalstoilla, kun Cicciolinan kaltaiset tekijämiehet hoitavat asioita käytännössä ja me voimme vaan kuolata sen kuville.

Äsken avautui, että Makedonia sijaitsee Euroopassa. Olen aina luullut, että kyseinen valtio sijaitsisi Afrikassa.

Jopa minä tiesin tämän, joten nyt ensi syksynä tarkkana siellä maatiedon tunneilla!
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Minulle avautui juuri nyt, että ja:ssa on aika typerää sakkia.
Hyviä uutisia! Raportoin äsken viestisi toisessa ketjussa saatesanoilla "heittäkää tämä riidanhaastaja vittuun täältä". Opettele käyttäytymään.

Moi moi.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Hyviä uutisia! Raportoin äsken viestisi toisessa ketjussa saatesanoilla "heittäkää tämä riidanhaastaja vittuun täältä". Opettele käyttäytymään.

Moi moi.

Turhaan raportoit. Oikeistopelle. Retoriikkani on tismalleen samanlaista kuin palstan oikeistohäröjenkin, mutta te oikeistopellet ette tunnu kestävän sitä.
 
Viimeksi muokattu:

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
@TomiP

Opettele edes tuntemaan huutelun kohteesi, jos käyttäytymään opettelu ei ole mieleistä.

Eipä tästä tämän enempää. Mukavaa ja rauhallista jatkoa sinne päin.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
@TomiP

Opettele edes tuntemaan huutelun kohteesi, jos käyttäytymään opettelu ei ole mieleistä.

Eipä tästä tämän enempää. Mukavaa ja rauhallista jatkoa sinne päin.

Minulla ei ole ollut koskaan tarkoitus oppia tuntemaan ketään palstan jäsentä. Eikä teidän tarvitse opetella minua tuntemaan.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Retoriikkani on tismalleen samanlaista kuin palstan oikeistohäröjenkin, mutta te oikeistopellet ette tunnu kestävän sitä.

Nyt on myönnettävä, että sait viimeinkin raapustettua sellaista, jossa on edes pieni totuuden siemen. Kirjoituksillesi nauraessa ainakin minun pidätyskykyni on jatkuvalla koetuksella.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Se on ollut sitä näemmä aina.

Ei ole. Melkein alusta asti Jatkoajan foorumia lukeneena voin sanoa että viime aikoina on poliittinen paskanjauhanta lisääntynyt vähän liiankin paljon palstalla. Ainahan sitä on ollut mutta se paskanjauhanta ei ole levinnyt muihin ketjuihin vapaalla puolella. Tällä hetkellä saat lukea useasta vapaan puolen ketjusta miten joku palstalainen sitä, tätä tai tuota poliittiselta kannaltaan. Ei vain kiinnosta. Tehkää mitä lystäätte, ei minulla ole mitään oikeuksia itsemoderoida teidän ketjua mutta avautuipahan vain että perseestä tämä Jatkoajan vapaan puolen meno nykyään on.

-Tinke
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Ei ole. Melkein alusta asti Jatkoajan foorumia lukeneena voin sanoa että viime aikoina on poliittinen paskanjauhanta lisääntynyt vähän liiankin paljon palstalla. Ainahan sitä on ollut mutta se paskanjauhanta ei ole levinnyt muihin ketjuihin vapaalla puolella. Tällä hetkellä saat lukea useasta vapaan puolen ketjusta miten joku palstalainen sitä, tätä tai tuota poliittiselta kannaltaan. Ei vain kiinnosta. Tehkää mitä lystäätte, ei minulla ole mitään oikeuksia itsemoderoida teidän ketjua mutta avautuipahan vain että perseestä tämä Jatkoajan vapaan puolen meno nykyään on.

-Tinke

Ok. Omasta puolestani aion vähentää politiikasta puhumista, koska se kuumentaa minua ja näköjään minun sanomiseni suututtaa raivoon asti muita palstalaisia.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Suomessa syntynyt ruotsalainen Edvin Wide voitti olympialaisista yhden hopean ja neljä pronssia eikä yhtään kultaa. Jos suomalaiset eivät olisi jostakin syystä saaneet osallistua olympialaisiin, niin Widen saldo olisi ollut neljä kultaa ja yksi pronssi. Mutta Wide eli kuitenkin 100-vuotiaaksi ja kuoli vasta Atlantan olympialaisten avajaispäivänä. Ehkä Edvinin elämä oli kuitenkin kelpo.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Jopa minä tiesin tämän, joten nyt ensi syksynä tarkkana siellä maatiedon tunneilla!
Nämä ovat näitä Euroopan random valtioita, jotka eivät ikinä ole mediassa esillä. Joskus eskari-ikäisenä selailin jotain lippukirjaa, ja Makedonian lippu osui eteen. Makedonian lippu eroaa niin paljon muiden eurooppalaisten valtioiden lipuista, ja sillä on mielestäni paljon yhtäläisyyksiä afrikkalaisten valtioiden lippujen kanssa. Tästä on siis jäänyt mielikuva itselle, että Makedonia sijaitsisi Afrikassa.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Nämä ovat näitä Euroopan random valtioita, jotka eivät ikinä ole mediassa esillä. Joskus eskari-ikäisenä selailin jotain lippukirjaa, ja Makedonian lippu osui eteen. Makedonian lippu eroaa niin paljon muiden eurooppalaisten valtioiden lipuista, ja sillä on mielestäni paljon yhtäläisyyksiä afrikkalaisten valtioiden lippujen kanssa. Tästä on siis jäänyt mielikuva itselle, että Makedonia sijaitsisi Afrikassa.

Joo se aurinko-symbooli lipussa voi hämätä vastustajaa. Mitä tohon mediahuomioon tulee, niin aikoinaan ne oli esillä, kun sillä suunnalla jaettiin rajoja uusiksi, mutta siitä nyt on jo aika pitkä aika. Nykyään niitä muistetaan vaan euroviisujen aikana parin sivulauseen verran.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös