Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 875 988
  • 34 579
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Köyhien Asialla nimistä puoluetta ei enää ole olemassa, on nyt virallisesti poistettu puoluerekisteristä. Ehkä suomalaiset ei vaan välitä köyhien asiasta.

Avautui myös, että minun kirjoittamissani viesteissä on viime aikoina ollut huomattava määrä kirjoitusvirheitä. Pitäsiköhän hakea duuniin Iltasanomiin tai Iltalehteen? Noissa paikoissa tällaista taitoa arvostetaan.

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Salkkareista tutulla Tanjalla on rooli Kummeli Stories -elokuvassa.

Itselleni avautui se, että Johanna Raunio on nykyisin Salkkareista tuttu. Tai siis tiesin sen, että tuossa sarjassa on näytellyt, mutta tuntuu että omassa nuoruudessani Johanna oli vähän väliä televisiossa ja kuvittelin hänen olevan ns. kestojulkkis, enimmäkseen entisenä missinä, mutta myös näyttelijänä kuten esim. Ismo Sajakorven pelottavassa minisarjassa Painajaisessa. Kaunis nainenhan tuo Johanna oli ja on edelleen.

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Itselleni avautui se, että Johanna Raunio on nykyisin Salkkareista tuttu. Tai siis tiesin sen, että tuossa sarjassa on näytellyt, mutta tuntuu että omassa nuoruudessani Johanna oli vähän väliä televisiossa ja kuvittelin hänen olevan ns. kestojulkkis, enimmäkseen entisenä missinä, mutta myös näyttelijänä kuten esim. Ismo Sajakorven pelottavassa minisarjassa Painajaisessa. Kaunis nainenhan tuo Johanna oli ja on edelleen.

Älä unohda Uuno Muuttaa Maalle tai Kliffaa Hei -leffoja Johannan CV:stä. Tämän lisäksi Johanna on hyvä esimerkki siitä, että Forssasta voi ponnistaa muualle Suomeen. Vielä kun Tesomassa opittaisiin tämä ajatusmalli, niin retalejengin katkeruus laskisi vähintään puolella.

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Katkeroituneet retaleet asustelee hervannassa, ei tesomalla.

Ok, sori. Ihan turistin statuksella kun menen, niin en aina handlaa näitä Pirkanmaan juttuja täböllä. Tesoman getto, Hervannan getto. Hervannassa, Tesomalla. Koitan muistaa ja retalejengi siis katkeroituu siellä ekassa omaan kohtaloonsa.

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ok, sori. Ihan turistin statuksella kun menen, niin en aina handlaa näitä Pirkanmaan juttuja täböllä. Tesoman getto, Hervannan getto. Hervannassa, Tesomalla. Koitan muistaa ja retalejengi siis katkeroituu siellä ekassa omaan kohtaloonsa.

Tesomalla asuu vaan retaleita.

Hervantalaisilla on ollut aikaa miettiä näitä maailman pahuus juttuja, kun heillä on ollut alko omassa kylässään. Tesomalla on mennyt aika kyydin lielahteen saamiseen, jos on meinannut saada pullon monopoolista. Nykyään sinne pääsee jo yhdellä bussilla, mahdollisesti katkeruus voi tulevissa sukupolvissa ruveta nostamaan päätään.

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siellä se nyt ei niin justiinsa ole tuon suomen kielen kanssa, ainahan voi vetää taivutusmuodot hatusta. Kangasala, Kangasalla. Vrt. ei Jyväskylässä vaan Jyväskyllä.

Mää mistään taivutusmuodoista mitään tiiä mutta onhan siinä jonkinlainen käsitteellinen ero onko paskalla vai paskassa.

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
No joo, varsinkin sen betonihelvetin kanssa on aina vaikeuksia. Muutama sieltäkin on muuttanut maalaisunelmaan, Kallioon, jossa ne sitten ihmettelee, että miksi töölööseen.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Avautui, että Yhdysvaltain puolustusvoimat maksoi vuosien 2011-2014 aikana yhteensä 5,4 miljoonaa dollaria 14 eri NFL-joukkueelle siitä, että näemme sotilaita screenillä ja 'spontaaneja' kunnianosoituksia veteraaneille sekä joukoille ennen ottelua ja ottelun aikana. Kansalliskaartin tiedottaja puolustautui kritiikkiä vastaan toteamalla, että NFL-ottelut ovat hyvä paikka promota, levittää tietoisuutta ja rekrytoida.
Ei muuten ole paha hinta neljältä vuodelta mainoksia.

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Avautui juuri irkin ihmeellisessä maailmassa asia, että kohta 2000-luvulla syntyneetkin ovat jo täysi-ikäisiä. Tsiisus mä oon vanha.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Avautui, että Jarkko Niemistä pidetään yhtenä kaikkien aikojen suomalaisista urheilijoista. Hänellä on kuitenkin vähemmän arvokisamitaleja kuin esim. Satu Mäkelä-Nummelalla, Juha Hirvellä, Marko Kemppaisella tai Ville Räikkösellä. Ei voi ainakaan sanoa, että Jarkko olisi aliarvostettu.

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
*Hipaisee kepillä mehiläispesää* Tästähän on jatkoajassa ollut puhetta aikaisemminkin. Aleksi Valavuori, Esko Seppänen ja ehkä muutkin sosiaalisen median "power-playerit" ovat päättäneet yhdessä ruveta rummuttamaan urheilijaa, josta ei silloin ehkä ollut mediaseksikästä puhua. Sen jälkeen tarvitaan muutama tuhat retwiittaus, ja "kansan mielipide" on se, että Jakke on kautta aikain urheilijamme. Ta-daa.

Oma mielipiteeni onkin paljon tylsempi: Jarkko on tehnyt pitkän uran, ja se, että oli parhaimmillaan ATP-13,on komea saavutus. Mutta: paras saavutus Slameissa 3x puolivälieräpaikka, yleisesti ottaen sijoitus ATP-listalla pikemminkin 30-80 kuin tuop top-20, kaksi ATP-turnausvoittoa 13 vuoden aikana verrattuna olympiasankareihimme, F1-maailmanmestareihin, Stanley Cup/UCL-voittajiin.... Määä en lähre mukahan.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Avautui, että Jarkko Niemistä pidetään yhtenä kaikkien aikojen suomalaisista urheilijoista. Hänellä on kuitenkin vähemmän arvokisamitaleja kuin esim. Satu Mäkelä-Nummelalla, Juha Hirvellä, Marko Kemppaisella tai Ville Räikkösellä. Ei voi ainakaan sanoa, että Jarkko olisi aliarvostettu.

Onhan hän omassa lajissaan yksi kaikkien aikojen suomalainen urheilija. Eihän urheilulajeja ja niissä menestymistä nyt muutenkaan voi verrata keskenään, paitsi tietty silloin kun on jotain negatiivista sanottavaa. Hienon uran Jarkko on tehnyt ja varmasti hommannut enemmän pätäkkää kuin sinä ja minä :)

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen lähtökohtaisesti samaa mieltä mieltä edellisten kanssa: Jarkko Nieminen ei varsinkaan tulostensa perusteella kestä vertailua esimerkiksi Paavo Nurmeen, Jari Kurriin, Jari Litmaseen tai Matti Nykäseen. On kuitenkin otettava huomioon, että tennis lienee yksi kaikkein vaikeimpia lajeja, mitä tulee huipulle pääsemiseen. Tätä en toki tiedä, kun en ole koskaan tennistä kokeillut, mutta näin sanoo oikeastaan melkein kaikkien lajien parhaat, kuten nyt vaikka Selänne, Rivaldo ja Häkkinen :) Tässä mielessä Jarkko on yksi suurista suomalaisista, kun vetäisi pohjat omassa lajissaan.

Snagari

Jäsen
Ei kai kukaan oikeasti pidä Jakkea Suomen kaikkien aikojen urheilijana? Suomen kaikkien aikojen tennispelaaja Nieminen on ilman kysymystäkään, mutta urheilija? Ei helvetissä.

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Ei kai kukaan oikeasti pidä Jakkea Suomen kaikkien aikojen urheilijana? Suomen kaikkien aikojen tennispelaaja Nieminen on ilman kysymystäkään, mutta urheilija? Ei helvetissä.

Eiköhän tämä ole joku Aleksi Valavuoren käynnistämä kampanja twitterissa.
Tästä puheen ollen, elämä on paljon helpompaa sen jälkeen kun poistin Valavuoren seurannasta twitterissa. Tämä asia avautui minulle kun tein tämän tempun.

Snagari

Jäsen
Eiköhän tämä ole joku Aleksi Valavuoren käynnistämä kampanja twitterissa.
Tästä puheen ollen, elämä on paljon helpompaa sen jälkeen kun poistin Valavuoren seurannasta twitterissa.
No tämä pitää paikkansa. Valavuorta olen aina halveksinut joten häntä en twitterissä ole seurannutkaan, vaikka siellä reilu viisi vuotta olenkin pyörinyt. Esko Seppäsen poistin samaa aikaa Antti Mäkisen kanssa n. vuosi sitten ja on mukavampaa lukea twitteriä on.

Avautui, että jotakuta häiritsee moottoripyörästä lähtevä ääni.

En muista, että koko elämäni aikana, että olisi kertaakaan yksikään moottoriajoneuvo aiheuttanut sellaista, että menetän yöuneni, sairastun sydänsairauksiin ja pitkään jatkuvana menetän järkeni stressin takia.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

En muista, että koko elämäni aikana, että olisi kertaakaan yksikään moottoriajoneuvo aiheuttanut sellaista, että menetän yöuneni, sairastun sydänsairauksiin ja pitkään jatkuvana menetän järkeni stressin takia.

Kyllähän kauhumoottoripyörä on paljon vaarallisempi kuin hellivä seksihelle.

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Avautui juuri, että oon mä aika mettäläinen.

Työkaveri toi mulle siikaa, kuivalihaa ja savulihaa. Oon ihan pilvissä - yksi olut ja kuivalihaa. Huh huh... Jäi kyllä karkit ja muut herkut syömättä tälle päivälle. Oli myös tarkotus tehtä "hyvää pihviä" huomenna, mutta eiköhän siikafile, uudet perunat ja sipulivoikastike voita ton 100-0.

Avautui myös se, että mulla on helvetin hyviä työkavereita :)

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti

Mulla se sattuu välillä korviin. Tuossa ihan ikkunan lähellä kiihdyttävät, ja kyllähän niistä lähtee helvetin kova ääni - varsinkin kun noista muutamasta korkeammasta rakennuksesta ääni kaikuu.

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Eihän urheilulajeja ja niissä menestymistä nyt muutenkaan voi verrata keskenään, paitsi tietty silloin kun on jotain negatiivista sanottavaa. Hienon uran Jarkko on tehnyt ja varmasti hommannut enemmän pätäkkää kuin sinä ja minä :)

Jotenkin tuli mieleen eräs Räikkönen :) Säkällä mestariksi F1 ja rallissakin ihan huano. Negatiivisuutta voi helposti lypsää lisää tämän kauden ongelmista.

Joku haluaa kumminkin maksaa ja money talks :)

Tämä ei nyt suoraan sinulle, mutta jatkumona ajatukselle.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy