Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 713 785
  • 33 931

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mielenkiintoista, avautui juuri, että J.K Rowling oli itsekin kelaillut, että Potter-saagan lopussa yhteen päätyisivät Harry ja Hermione, ei Hermione ja Ron.

Ei sillä, että olisin niin juuri romantiikan ystävä, että olisin aikanaan yöuneni asian tiimoilta menettänyt, mutta kävi itselläni välillä mielessä, että minkäs takia tuo Hermione oikein tykkää Ronista, joka on täydellinen sidekick ja Harry on se alfauros..

Tosielämässähän homma ei mene noin. Tosielämän Ron Weasleyt eivät saa tosielämän Emma Watsoneita.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui, että pettter onkin hipsteri
Mitä jäbä duunaa?

Joo kymmenkunta vuotta oon teetä juonut, kahvia en koskaan säännöllisesti. Ja kofeiinia kun koitan vältellä jos kaljaa tissuttelen, niin noi yrttiteet on hyvä vaihtoehto. Yhteensä eri teepaketteja löytyy nyt tuolta kaapista joku 30.

Tai sitten mielenterveys ongelmista kärsivä ihminen. Mäkikuismalla kun on rauhoittava vaikutus kyseiseen vaivaan.
Joo hieman rauhoittava vaikutus on. Suomessa tota ei vissiinkään saa edes myydä, tai en tiedä, mutta Tallinnasta olen tota ja muitakin ostanut. Virossa yrttiteekulttuuri voi hyvin. Tammikuun Baltic Guide -lehdessä muuten oli just juttukin tuosta.

Hitto jos mä asuisin maalla niin itse noita keräilisin ja kuivattelisin.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeisen vuoden aikana on avautunut paperikassin nerokkuus muovikassiin verrattuna.

Miksi suurin osa suomalaisista käyttää käsiinhajoavaa, hankalasti kannettavaa ja ostokset litistävää muovikassia?
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viimeisen vuoden aikana on avautunut paperikassin nerokkuus muovikassiin verrattuna.

Miksi suurin osa suomalaisista käyttää käsiinhajoavaa, hankalasti kannettavaa ja ostokset litistävää muovikassia?

Sama homma. Tosin itse olen päätynyt toiseen ratkaisuun, eli kangaskassiin. Helppo napata aina mukaan kauppaan lähtiessä.
Ruokaa mahtuu enemmän, ei repeydy jostain jogurttipurkista rikki ja mukavempi käsillekin kantaessa.

Niin ja näin opiskelijana, säästäähän siinä pidemmän päälle rahaakin.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Saa kätevästi roskapusseja.

... Jotka maksaa kuitenkin sen 20 senttiä, vai mitä lie tarkka hinta nykyään. Rullan jätekasseja saa parilla eurolla ja olisiko siinä muistaakseni 30 per rulla.

Kangaskassi tai vastaava on kaikkein kätevin vaihtoehto ja kestääkin paremmin kuin muovikassi.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Viimeisen vuoden aikana on avautunut paperikassin nerokkuus muovikassiin verrattuna.

Paperikassissa on vielä se hyvä puoli, että sen kun lyö käytävään niin siihen on näppärä heittää aina luukusta tuleva roskaposti, lehdet, tyhjät kirjekuoret jne. Ja sitten vaan heittää suoraan sellaisenaan paperinkeräykseen.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Sama homma. Tosin itse olen päätynyt toiseen ratkaisuun, eli kangaskassiin. Helppo napata aina mukaan kauppaan lähtiessä.
Ruokaa mahtuu enemmän, ei repeydy jostain jogurttipurkista rikki ja mukavempi käsillekin kantaessa.

Niin ja näin opiskelijana, säästäähän siinä pidemmän päälle rahaakin.
Vanhaan hyvään pullokalja-aikaan säästi parhaiten, kun kantoi ostokset kotiin siinä kaljakorin päällä. Pullonpalautuksen yhteydessä homma muuttui säästöstä tienestiksi.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kangaskasseilla mennään kaupassa. Isoja, kestäviä eikä juutopaketit ja leikkelepakettien reunat viillä niitä auki niin että kamat putoaa kesken kantamisen. Messuilta ym tulee sitten aina x määrä paperikasseja kotiin joissa tosiaan sitten säilytetään pap.keräykseen menevää tavaraa.
Jos vähänkään tiiviimmin käy kaupassa, muovikasseja tulisi sellainen määrä ylimääräistä että muutaman kymmenen vuotta niitä käyttäisi jätepusseina.
Ei vain pysty varastoimaan tuollaista määrää.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Itse menen aina repun kanssa kauppaan. Ei tarvitse kantaa mitään kun heittää vaan repun selkään ja matkaan.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Paperikassissa on vielä se hyvä puoli, että sen kun lyö käytävään niin siihen on näppärä heittää aina luukusta tuleva roskaposti, lehdet, tyhjät kirjekuoret jne. Ja sitten vaan heittää suoraan sellaisenaan paperinkeräykseen.

Ne perinteiset ruskeat paperikassit eivät kuulu paperin- vaan pahvinkeräykseen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo reppu on kätevä olla matkassa kun tuolla ulkona liikkuu. Mä monesti nappaan noita ilmaisjakelulehtiä matkaan ja luen sitten kun kerkeän. Ja melkein joka päivä tulee jossain kaupassakin käytyä. Ja kyllähän sitä muutenkin tulee välillä kannettua mukana vaikka pari kaljatölkkiä ja niitä on tylsä jossakin spurgumaisessa Valintatalon muovikassissa kannella. Ja kesällä nyt on pakko olla aina se vesipullo matkassa. Reppu on tosi kätevä. Lähes huomaamatta kulkee matkassa. No tietenkin siinä on vähän se koulupoikalookki, mutta mitä sitten häh.

Nyt käytössä olevat reput on merkiltään Jack Wolfskin ja JanSport.
 

abianos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset
Vaikka olenkin lukenut palstaa vuosikausia (liityin tosin viime vuonna), niin olen pitänyt Cemetery Gates-nimimerkkiä uutena tulokkaana, mutta J-U-M-A-L-A-U-T-A hänellä on 7,111 kirjoitettua viestiä ja profiili on niinkin uusi kuin perustamis(?)vuodelta 2002!!! No, muistin kanssa on muutenkin ongelmia...
 
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Vaikka olenkin lukenut palstaa vuosikausia (liityin tosin viime vuonna), niin olen pitänyt Cemetery Gates-nimimerkkiä uutena tulokkaana, mutta J-U-M-A-L-A-U-T-A hänellä on 7,111 kirjoitettua viestiä ja profiili on niinkin uusi kuin perustamis(?)vuodelta 2002!!! No, muistin kanssa on muutenkin ongelmia...

Jos henkilö uudelleenimeää nimimerkin, vanha historia jää vielä tallelle, hyvin todnäk kyse voi olla jostain sellaisesta. Viestihistoriaa stalkkaamalla se selviää nopeasti koska lainaukset ovat "raakatekstiä" joihin nimimerkin vaihdos ei välity.
 

abianos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset
Jos henkilö uudelleenimeää nimimerkin, vanha historia jää vielä tallelle, hyvin todnäk kyse voi olla jostain sellaisesta. Viestihistoriaa stalkkaamalla se selviää nopeasti koska lainaukset ovat "raakatekstiä" joihin nimimerkin vaihdos ei välity.

Ok, nyt avautui tämäkin asia! Paljon kiitoksia!
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka olenkin lukenut palstaa vuosikausia (liityin tosin viime vuonna), niin olen pitänyt Cemetery Gates-nimimerkkiä uutena tulokkaana, mutta J-U-M-A-L-A-U-T-A hänellä on 7,111 kirjoitettua viestiä ja profiili on niinkin uusi kuin perustamis(?)vuodelta 2002!!! No, muistin kanssa on muutenkin ongelmia...

Jep, sama aukeni minullekin pari päivää sitten. Kovin paljoa salapoliisityötä ei tarvittu vanhan nimimerkin löytymiseen. Vihje: enään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu, aivan on märät korvat ja keltainen nokka tämän palstan suhteen. Rookie of the year -pystiä tavoitellessa.
 

Rainer Zufall

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos Mikko Pukka pelaisi taas Tapparassa, niin olisi suurempi synti haukkua häntä porkkanapääksi kuin porkkanaperseeksi.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Esteri on perseestä.
 

VirG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Vaasan Sport, Arizona Coyotes
Ei jumalauta nyt. Okei, olen ollut todella pieni nassikka silloin kun Buffalo Sabres on kyseisillä paidoilla pelannut, mutta...

Kun EA Sports:n NHL-pelisarjan suuri kuluttaja olen, niin tykkään myös facebookista muuan EA Sports NHL -sivusta. Siellä silmiini osui tämä kuva:

Buffalo Sabres

En ole koskaan katsonut tuota logoa niin tarkasti, että oisin jonkinlaisen buffalo-eläimen siinä nähnyt. Hahmottanut sen aina joksikin epämääräisesti päänmuotoisesti, missä törröttää sarvi (?!). Mutta ei perse, onhan siinä selvästi buffalon silmät ja kaikki. No, avautuipa minullekin.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tami tekee mitä vaan rahasta/promotakseen itseään. Don Tami oli jo melkoisen ala-arvoinen pellehahmo, mutta nyt on nähty sellaiset pohjat, että toivottavasti ei televisioaikaa ole enää luvassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös