Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 766 953
  • 34 067

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Avautui, että NJDevils on oikeasti ollut tällä kaudella todella paska. Olen lukenut kyllä kaikenmaailman juttuja joukkueesta, mutta nyt satuin vilkaisemaan sarjataulukkoa ja huomasin joukkueen tehon. 60 tehtyä maalia 34 ottelussa ja vain 108 päästettyä.

Mitä, muuta kuin Kovaltshuk, siellä on tapahtunut?
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Lanttulaatikko kelpaa sittenkin ihmisen ravinnoksi, jos se ei ole kaupan loorasta, vaan oikean ihmisen tekemää. Tämähän on hyvää saatana.
 

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Sain tänään 10-vuotiaalta lapseltani joululahjaksi neliön muotoisen n. 15x15x15 cm-kokoisen puupalikan. Sen yhdelle sivulle oli piirretty iso sininen kolmio ja kolmion keskelle kirjoitettu keltaisin kirjainmin kolme kirjainta: ISÄ.
Teksti oli kirjoitettu kolmion sisälle niin, että sinisen kolmion kärki osoitti alas päin.
Äsken avautui, että kyseessähän on silkka selvä variaatio Teräsmiehen merkistä. Ennestäänkin upean lahjan arvo nousi ja selkärankaankin kasvoi pari nikamaa lisää.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Sain tänään 10-vuotiaalta lapseltani joululahjaksi neliön muotoisen n. 15x15x15 cm-kokoisen puupalikan. Sen yhdelle sivulle oli piirretty iso sininen kolmio ja kolmion keskelle kirjoitettu keltaisin kirjainmin kolme kirjainta: ISÄ.

Humalapäissäni nyt on pakko tätäkin kommentoida, mutta nämä ovat niitä parhaita. Oma suosikki lahjani ikinä on pienen pojan tarhassa tekemä kortti, johon on liimattu erivärisistä papereista muodostaen sana "ISI" ja alla lukee "Sä teet tosi hyvää ruokaa ja pelaat aina mun kanssa Afrikan Tähteä". Vaalin sitä loppuelämäni.
 

manager3

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Humalapäissäni nyt on pakko tätäkin kommentoida, mutta nämä ovat niitä parhaita. Oma suosikki lahjani ikinä on pienen pojan tarhassa tekemä kortti, johon on liimattu erivärisistä papereista muodostaen sana "ISI" ja alla lukee "Sä teet tosi hyvää ruokaa ja pelaat aina mun kanssa Afrikan Tähteä". Vaalin sitä loppuelämäni.

Kännipäissä on tätäkin pakko kommentoida (harvemmin tänne kuitenkin tulee kirjoiteltua), mutta erittäin hienoa ja on niitä parhaita, ja olette niitä parhaita. Näihin tähdätään tai ollaan tähtäämättä niin osuu paremmin :)

Kalsarikänni... who knows.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Tuo oli siis lähinnä suunnattu nimimerkille Bore Old Lady, jonka viestiin tuossa vastasin. Sori, olisi pitänyt olla tarkempi.

Näytä mulle aihe jota ko. nimimerkki EI käännä lande-bönde -asetelmaksi.

Minulle avautui että silli on hyvää leivän päällä. Joka vuosi on sitä ollut kotona joulupöydässä tarjolla monenlaisessa liemessä, mutta reilut 30 vuotta otti oppia sitä syömään.
 

Wolves

Jäsen
asia joka avautui

Lappeenrannan Huhtiniemen Ghettossa asuu myös Kettu pariskunta. Ennen joulua kävin keskellä päivää viemässä roskia ja kettu jolkotti noin kymmenen metrin päästä ohi. Luonnollisesti tämän luonnonihmeen nähtyäni jähmetyin ulko-oven eteen paikalleni ja seurasin, kun tuuheahäntäinen uros nuuhki hieman aikaa roskiskatosta, ilmeisesti haistaen biojäteastian.

Reilu vuosi takaperin tapasin saman (?) ketun vaimoineen huhtiniemen laskettelurinteellä, silloin onneksi oli kamera mukana ja muutama valokuva tulikin näpsäistyä pariskunnasta.

Minut huomattuaan kettu jolkotti kiireesti metsän suojiin, mutta jälkiä on nyt useampana päivänä näkynyt talon ympärillä ja roskiksen ympärillä. Ilmeisesti kettu ajattelee helppoa "saalista", vaikka se vaikuttikin hyväkuntoiselta urokselta.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Minulle avautui että sanonta "Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa" todisti juuri paikkansapitävyytensä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kunpa voisin sanoa, että Marja Hintikan "huumori" on vihdoinkin avautunut minulle. Näin ei kuitenkaan ole käynyt. Täytynee luopua toivosta tuossa(kin) asiassa.
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lanttulaatikko kelpaa sittenkin ihmisen ravinnoksi, jos se ei ole kaupan loorasta, vaan oikean ihmisen tekemää. Tämähän on hyvää saatana.

Niin itsekin tajusin tämän saman asian vuosia sitten porkkanalaatikon kohdalla.
Salaisuus tähän on riittävä voin ja kerman käyttö, joka tosin pätee aika monee muuhunkin itse tehtyyn :)

Kaloreista viis...makua olla pitää.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Avautui, että yhden trollin yksi nimimerkki saatettiin juuri yleisön tietoisuuteen. Kaikenlaista sitä vanhalla iällä pääseekin näkemään.
 

J.Petke

Jäsen
Kun kävin jouluna ostamassa joulukukkaa kotiväelle niin avautui, että floristit pelaavat aika hyvillä katteilla. Melkein jokainen kukka-asetelma maksoi järjestäen sen 35€. Jumalauta. Hirveitä hintoja.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minulle avautui, että samoin kuin "suippokorva" voi tarkoittaa kahta eri asiaa sanojasta riippuen, voi myös "kynäniska" tarkoittaa kahta täysin vastakohtaista asiaa.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Minulle avautui, että Joni Ortion maskissa on ihan hauska kuva:

 

Ölppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Että semmonen Facebookin alkolukko ois erittäin kätevä, myös se että kännissä vois sen nettipiuhan koneesta ottaa pois.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Minulle avautui, että Joni Ortion maskissa on ihan hauska kuva:


Kaveri vaikuttaa haastattelujen, siviilitouhujen ja olemuksen perusteella ihan persoonalta muutenkin. Pääsi nauru, kun liiton Leijonat (tjsp. korni nimi)-lehdessä oli stailattu 20-vuotiaiden maajoukkueen avainhahmot puvuissa komeisiin kuviin; osa näytti pikkujätkiltä, mutta tämä poseerasi kuin James Bond (normaali maalivahti, siis;).
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kyllä mun mielestä itsekkäitä ja moukkamaisia ihmisiä saa vähän komentaakin, jos eivät itse ymmärrä nousta antamaan istumapaikkaa enemmän tarvitsevalle paikkaa. Mä voin sitten tapella, pyytää anteeksi omaa "komenteluani" ja kiitellä vuolaasti kuin pikkulasta, kun vanhus on paikkansa saanut. Tässä nyt ei missään vaiheessa ole ollut kysymys minusta tai siitä toisesta ihmisestä henkilökohtaisella tasolla, ainoastaan siitä, että enemmän paikkaa tarvitsevalle pitäisi se paikka löytyä ilman aneluakin. Niitä sanotaan käytöstavoiksi ja tilannetajuksi. Monelta näyttää puuttuvan.
Olen tästä osaksi eri mieltä. Muiden asia ei ole kouluttaa aikuisia ihmisiä, sitä voi vain itse näyttää omalla tekemisellään esimerkkiä ja jos muut eivät tajua niin se on heidän häpeänsä.

Lapset ovat eri asia. Olen kyllä muutaman kerran metrossa pyytänyt muksuja antamaan istumapaikkansa vanhuksille tai odottaville äideille. Missään muualla maailmassa lapset eivät istu vanhojen ihmisten seistessä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Avauti juuri, että Marko Virtala on TPS:n kapteeni. Ei vissiin ole sitä pitkään ollut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös