Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 766 728
  • 34 067

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Lehmät eivät ammu huvikseen (toisin kuin joissain maailman kolkissa on tapana esim. häissä - Lähi-Idässä juhliakseen ja Suomessa selvitelläkseen välejä sukulaisiin), vaan ne ilmaisevat sillä kohtalaisen kiihtynyttää tilaa, kuten rehunjakoa odottaessa tai eläimen joutuessa erotetuksi laumasta.
Olen luullut että kyseinen ääntely on vain niiden (ajan)tappamista.
 

d2uce

Jäsen
Tuossa Nelosen Sairaala -ohjelmaa vilkaisin ja siellä piirrettiin ääriviivat ihosyövän leikkausta varten legedaarisella mustalla Textmark 750:lla.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Katselen Rock In Rio Lissabon-lähetystä ja huomasin että Alanis Morrissette on lihonut ainakin 40 kiloa. On kaksoisleukaa ja leveää persettä. Tai oikeastaan koko vartalo on levinnyt, käsivarsia myöden. Siis sellainen perinteinen suomalaismallinen mösähdys. Mielenkiintoista.
 

Cube

Jäsen
Spotifyssa tulee tällä hetkellä tasaisin väliajoin aika ärsyttävältä vaikuttavan Deportees-yhtyeen mainos. Bändin rumpali soittaa myös Cult of Lunassa.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Katselen Rock In Rio Lissabon-lähetystä ja huomasin että Alanis Morrissette on lihonut ainakin 40 kiloa. On kaksoisleukaa ja leveää persettä. Tai oikeastaan koko vartalo on levinnyt, käsivarsia myöden. Siis sellainen perinteinen suomalaismallinen mösähdys. Mielenkiintoista.

Sääli, oli ihan näpsäkän näköinen neiti aikanaan 1990-luvulla. Ei nyt mikään missinkasvoinen koskaan, mutta omalla tavallaan ihan hyvännäköinen. Harmi, että on päästänyt itsensä 'mösähtämään'.
 

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
avautuipa itselleni tuon kiekkopuolen keskustelujen määristä sellainen pointti, että ifk-osiossa on viestejä ylivoimaisesti eniten, jhoku 132 000 ja risat, kun seuraavassa ketjuosiossa ei ole yhtäkään edes samoilla satasilla. Mistä tämä nyt sitten johtuu...

Narriosio tulee kakkosena, kuitenkin just ja just vajaa 80 000 viestiä...
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
avautuipa itselleni tuon kiekkopuolen keskustelujen määristä sellainen pointti, että ifk-osiossa on viestejä ylivoimaisesti eniten, jhoku 132 000 ja risat, kun seuraavassa ketjuosiossa ei ole yhtäkään edes samoilla satasilla. Mistä tämä nyt sitten johtuu...

Narriosio tulee kakkosena, kuitenkin just ja just vajaa 80 000 viestiä...

Jokerifanit keskustelevat suht ahkerasti omilla sivuillaan ja sitten on paljon niitä, jotka eivät periaatteesta "Janariaikaan" kirjoittele.
 

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jokerifanit keskustelevat suht ahkerasti omilla sivuillaan ja sitten on paljon niitä, jotka eivät periaatteesta "Janariaikaan" kirjoittele.

ok, mutta erona tuo on mun mielestä mieletön. Vertaa esim maakuntien joukkuekeskusteluihin. Herättääkö ifk keskustelua keskivertoa liigajengiä kannattavan JA:n kirjoittajaa enemmän, vai mistä on kyse?
Ihmettelen vain kyseisen eron suuruutta: Tappara-osio n 7000 viestiä, Pelicans n. 11 000
Sitten taas Ässät n. 63 000. Mielenkiintoista tavallaan.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Mulle taasen avautui edellisten viestien johdosta, että Mestis puolelle eniten kirjoituksia on tullutkin Sport -osioon (13,289) eikä KooKoon vastaavaan (13,149), vaikka olen pitänyt KooKoo -kirjoittajia mielessäni ylivoimaisena enemmistönä.
 

Meister

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ok, mutta erona tuo on mun mielestä mieletön. Vertaa esim maakuntien joukkuekeskusteluihin. Herättääkö ifk keskustelua keskivertoa liigajengiä kannattavan JA:n kirjoittajaa enemmän, vai mistä on kyse?

Niin ja jatkoajan yhtäaikaisten lukijoiden/kävijöiden ennätys on edelleen siltä illalta kun HIFK putosi sääläreissä. Meillä taitaa olla laajin ja aktiivisin kannattajakunta täällä, eli ihmisiä jotka suhtautuvat suosikkiseuraansa intohimoisesti, löytyy HIFK:lla määrällisesti eniten.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin ja jatkoajan yhtäaikaisten lukijoiden/kävijöiden ennätys on edelleen siltä illalta kun HIFK putosi sääläreissä. Meillä taitaa olla laajin ja aktiivisin kannattajakunta täällä, eli ihmisiä jotka suhtautuvat suosikkiseuraansa intohimoisesti, löytyy HIFK:lla määrällisesti eniten.

Ja Jatkoaika meni viimeksi polvilleen, kun Martti Järventie siirtyi Hifkiin...
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
ok, mutta erona tuo on mun mielestä mieletön. Vertaa esim maakuntien joukkuekeskusteluihin. Herättääkö ifk keskustelua keskivertoa liigajengiä kannattavan JA:n kirjoittajaa enemmän, vai mistä on kyse?
Ihmettelen vain kyseisen eron suuruutta: Tappara-osio n 7000 viestiä, Pelicans n. 11 000
Sitten taas Ässät n. 63 000. Mielenkiintoista tavallaan.
Varmasti IFK tunteita herättää, siitä ei ole epäilystä. Viestien määrään vaikuttanee merkittävästi myös se, että seuroilla, jotka oikeasti kiinnostaa, on myös omat hiekkalaatikkonsa omasta takaa. Toisaalta kaikkien seurojen kannattajat eivät jaksa vääntää sivukaupalla asioista, jotka pystyy kuittamaan parilla viestillä.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mulle taasen avautui edellisten viestien johdosta, että Mestis puolelle eniten kirjoituksia on tullutkin Sport -osioon (13,289) eikä KooKoon vastaavaan (13,149), vaikka olen pitänyt KooKoo -kirjoittajia mielessäni ylivoimaisena enemmistönä.

Tämähän johtuu osittain siitä että KooKoo-kirjoittajat kirjoittavat huomattavasti enemmän Sport -osioon kuin Sport -kirjoittajat KooKoo-osioon.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tämähän johtuu osittain siitä että KooKoo-kirjoittajat kirjoittavat huomattavasti enemmän Sport -osioon kuin Sport -kirjoittajat KooKoo-osioon.

Plus se, että KooKoo-osio "menetti" noin vuosi sitten yhden erittäin aktiviisesti keskustelua herättävän nimimerkin "luonnollisen siirtymän myötä" Sportin puolelle.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minulle avautui mielenkiintoinen kiemura päihdekuskien uutisoinnista. Usein olen lukenut pikku-uutisia paikallislehdistä ja joskus isommistakin, että "päihteiden vaikutuksen alainen kuski ajoi metsään/seinään/järveen. Nelikymppinen kuski loukkasi peukalonsa, kyydissä olleet 17- ja 19-vuotiaat tyttö ja poika selvisivät säikähdyksellä." Noita on tasaisin väliajoin, ja joskus olen kelaillut, onko päihdeporukoissa oikeasti näin yleistä, että keski-ikäiset ajelevat päissään kolareita teinejä takapenkki täynnä. Parhaimmillaan uutisointi antaa lisäksi ymmärtää, että tämä täysi-ikäinen sankari kuski on ainoana paennut poliiseja puuhun tai minne liekään.

Tänään anoppi valaisi tietämättään ikiaikaista ongelmaani, kun kertoi erään paikallisen tapauksen taustoja. Uutisen kuskiksi oli mainittu ulkopaikkakuntalainen 39-vuotias mies, joka pakeni poliisia kolarin jälkeen. Kyydissä oli ollut alle parikymppisiä tyyppejä. Kuvio oli ollut sellainen, että tämän 39 v. miehen täällä asuva poika oli ottanut auton luvatta käyttöönsä ja päätti ajaa humalassa koulun seinään kavereidensa seurassa. Mikäs siinä. Noheva toimittaja oli poiminut rekkarin talteen ja nimesi osapuolet omistajatietojen mukaan.

Ihan hauska kuvio. En epäile, etteikö usein mukana olisi oikeasti joku keski-ikäinen vatipää, mutta niin taajaan näissä uutisoinneissa on mukana yksi muita vanhempi henkilö, että aivan varmasti muutkin isät kiittelevät jälkikasvuaan tämän paikallisen tapauksen lisäksi.
 

Hirmumyrsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei Mitään Käyttöä Jätkät ja Märkä Uni Rosterit
Jaa...

Mulle on tämän vuoden aikana auennut muutamakin asia, mutta aloitetaan nyt parista lyhenteestä:

Myytiseltä kuulostava hiukkauskiihdytin, siellä Sveitsissä jonka piti tuhota maailma ainaskin 15 eri tavalla, jota kutsutaan yleensä kirjainkolmikolla LHC.. LHC tulee tietenkin sanoista Large Hadron Collider (Suuri Hiukkas Törmäytin) (Duh?). Samoin jossai sijaitseva teleskooppi oli VLT on tietenkin sitten Very Large Telescope... Ei ne niin vaikeita oo... =D

Ja sitäkään en ennen tiennyt, että Lauri Törni oli aivan helvetin kova jätkä, niin Suomen, Saksan kuin Yhdysvaltojen armeijoissa. Kovempi kuin Jack Bauer ja Chuck Norris yhteensä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ja sitäkään en ennen tiennyt, että Lauri Törni oli aivan helvetin kova jätkä, niin Suomen, Saksan kuin Yhdysvaltojen armeijoissa. Kovempi kuin Jack Bauer ja Chuck Norris yhteensä.
Tuon tiesin jo kauan sitten, mutta se aukesi vasta vähän aikaa sitten miten laajalti tunnettu ja korkealle arvostettu Törni on vieläkin esim Yhdysvalloissa.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Tuon tiesin jo kauan sitten, mutta se aukesi vasta vähän aikaa sitten miten laajalti tunnettu ja korkealle arvostettu Törni on vieläkin esim Yhdysvalloissa.
Ei kai se nyt ihan turha jätkä ole, jos yksi suurimmista amerikkalaisuuden ikoneista, John Wayne, on näytellyt Törniin perustuvaa hahmoa. Siirtyihän noita muitakin kovia jätkiä sodan jälkimainingeissa Yhdysvaltoihin. Suosittelen tutustumaan eversti Alpo Marttiseen, mikäli nimi ei ole vielä tuttu.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Jaa...

Mulle on tämän vuoden aikana auennut muutamakin asia, mutta aloitetaan nyt parista lyhenteestä:

Myytiseltä kuulostava hiukkauskiihdytin, siellä Sveitsissä jonka piti tuhota maailma ainaskin 15 eri tavalla, jota kutsutaan yleensä kirjainkolmikolla LHC.. LHC tulee tietenkin sanoista Large Hadron Collider (Suuri Hiukkas Törmäytin) (Duh?). Samoin jossai sijaitseva teleskooppi oli VLT on tietenkin sitten Very Large Telescope... Ei ne niin vaikeita oo... =D

Juu, samaan sarjaan menee ne isot tunnelinporauskoneet jotka lyhennetään TBM:ksi, eli Tunnel Boring Machine :)
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ikea-keittiö muuttuu taiteeksi, kun siihen maalaa sanat "Rape Me". Ansaitsenkohan leipäni turhan vaikealla tavalla? Jospa nyt ensimmäiseksi kirjoittaisin vaikka tähän työpöytään "FUCK YOU" ja yrittäisin myydä sen Kiasmaan.

Uutinen aiheesta
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Legendaarinen nyrkkeilykuuluttaja perjantaina Huomenta Suomessa

Ei saatana! Näitähän on kaksi! Ei ole tullut paljoa nyrkkeilyä seurattua mutta UFC-otteluita seuratessa olen jo pitkään repinyt olemattomia hiuksia päästäni kun tämä helvetin idiootti joka puhuu kuin vammainen, eli Bruce Buffer, avaa suunsa. Ja nyt minulle selvisi että näitä Buffereitahan on perkele enemmänkin! Ja lähes yhtä ääliöltä kuulostaa tämä toinenkin Buffer...
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Helsingin Sanomat

Keikkalääkäri on halpa. Hittolainen, sitähän saa maksaa räkänokkaiselle atk-tukihenkilölle tunnilta enemmän.

"Toimitusjohtajien mukaan vuokralääkärien käyttö ei tule kaupungille kalliimmaksi kuin työn teettäminen kaupungin virkalääkärillä.

"Meidän hintamme on kilpailutettu ja sopimusperusteinen, noin 59 euroa tunnilta", Karjalainen sanoo. "
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Suomenkieli on siitä hienoa, että humalatilaa tarkoittavan sanan voi korvata oikeastaan millä tahansa:

Lauseessa: Sviddu Lötsi oli kyllä eilen aikamoisissa *...

Korvaa * melkein millä tahansa oikeassa sijamuodossa olevalla sanalla, niin asia tulee ymmärretyksi.

Tässä osuttiin naulan kantaan.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Kaikki porkkanat eivät olekaan oransseja. Itse asiassa alkuperäiset porkkanat lienevät olleen purppuran värisiä. Englanniksi googlettamalla löytyy kuvia ainakin violeteista, punaisista, keltaisista ja valkoisista porkkanoista. Hyvin hämmentävää...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös