Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 766 728
  • 34 067

Deus Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Maple Leafs, Packers
Niin, ainakin noiden pyöräilyhomohousujen päälle voi vetää tavalliset tennis-shortsit, tahi muut ns. heterommat releet. Näin ainakin itse teen.

Noin minäkin tein aluksi. Enää ei viitti kun ne löysät vaatteet on vaan tiellä tai hiostaa. Itsetunto on sen verran karaistunut tai sitten arvostelukyky heikentynyt, että työmatkalla voi käydä trikoissa kaupassakin. Tänä aamuna kävi kyllä sääliksi sitä porukkaa, joka kinnasi vesisateessa ja vastatuulessa työmatkaa jossain Rukan sadeasussa ja lantsareissa. Ei näyttänyt kovin mielyttävältä ja kyllä sen huomasi jo vauhdistakin. Toinen vaihtoehto näytti olevan nämä Haltin ja kumppaneiden pyöräilyyn täysin sopimattomat pyöräilyasut. Kamalia tuulipusseja nekin... Haltin hiihtokamoissa on sitävastoin jo ihan käypäisiä rättejä syksy- ja talvipyöräilyyn.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yritäpä polkea fillarilla pidempää matkaa ilman kunnon trikoovarustusta ja mieluummin pehmustettua sellaista. Puuvillakalsarit ja shortsit jalkaan, niin voit verisillä kiveksillä nilkuttaa seuraavan viikon. Toki pyöräilyvermeiden päälle voi heittää muuta vaatetusta.


No, kyllä mä olen pistellyt menemään ihan normaalit bokserit & polven alle ylettyvät paksut puuvillashortsit jalassa viime kesänä yli satakilsaisia lenkkejä, ja nuorempana miehenä 200-kilometrisiäkin päiviä. Alle satakilsaisia turneita on vedetty maastohousuissa ihan hiljattainkin. Sellaista 20km/h keskinopeutta pystyi pitämään ihan maastofillarikalustolla, tiedä sitten onko tuo mikään meriitti.

Ei siihen mitään pyöräilyvarusteita tarvittu, eikä kassitkaan hiertyneet. Se on asenteesta (ja ruumiinrakenteesta?) eikä varusteista kiinni. Tai sitten mä olen vaan normaalia kovempi jätkä, mutta sehän me jo tiedettiinkin. Mitkään ihonmyötäiset trikoot jalassa mä en suostuisi ajamaan fillarilla metriäkään ilmaseks.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minulle avautui myöskin, että olen junttiuden huipentuma.

Olen eläissäni ostanut itse itselleni yhden tuulipuvun. Tämä tapahtui elokuussa 2001. Käytän tuota asua usein vieläkin lenkkeillessäni. Ainakin housuosaa. Ja tämän huipentaa se, että ostin kyseisen asukokonaisuuden Tuurista, Keskisen kyläkaupasta! Satuin tuolloin sillä suunnalla olemaan, ja ainakin toistaiseksi ainoan visittiini kyseiseen liikkeeseen tekemään, en nyt sentään varta vasten lähtenut Tuuriin tuulipukuostoksille.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Koita vetää 20km lenkki jossain verkkareissa tai sortseissa.
Helppoa kun heinänteko. Verkkareissa siis. Tosin sortseja en ole käyttänyt sen jälkeen, kun menin kouluun, koska sortsit on tarkoitettu pikkulapsille.

Säälittää katsoa tuolla lenkkipoluilla näitä hifistelijöitä, joiden ongelma on se, että eivät muista juosta, kun säätäminen on niin tärkeää. Siellä vedetään sykemittarin kanssa ja tuulitunneleissa testatuissa vermeissä sellaista vauhtia, että kävellenkin pääsee ohi.
 

M10

Jäsen
Eniten ehkä huvittaa ihmiset (yleensä naiset), jotka hölkkää kannettava cd-soitin kädessä. Äärimmäisen typerän näköistä tuo.

Paree olla hyvät tärinän-estot laitteessa, muuten Poets of the Fall katkeaa sekunniksi joka loikalla.
 

Kawalski

Jäsen
Suosikkijoukkue
pesäkissat
Me suomalaiset ollaan muuten todella rumaa porukkaa. Kohujulkkiksia ja BB-hahmoja tutkailemalla tämä avautui minulle lopullisesti.
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Kannettava CD-SOITIN kädessä? En ole varmaan ikinä törmännyt tällaiseen. Tietenkin voi riippua, että missä asuu.

Itse käytän juostessa ohuita tuulihousuja, taitaa olla samanlaiset kun jotkut AUK/RUK tuulihousut intissä. Kyllä niillä lönköttelee monta pari kymmentä kilometriä jos sille päälle sattuuu. Salille olen tehnyt varsinaisen löydöt: Conversen "homewear" mallisto. Hemmetin mukava päällä ja hengittää loistavasti. Toimii kuin junan vessa ja näyttääkin hyvältä.

Itselläkin kyllä on se, että se mitä harrastan otan sen tosissaan ja myös kamat on oltava sen mukaiset, joten ymmärrän kyllä noi trikoot jos juoksu on tosiharrastus jollekin. Harvemmin tulee ajateltua onpa GAY tyyppi jos näkee jollain trikoot, itseasiassa tilanne ei herätä minkäänlaisia ajatuksia.

Toisaalta en lähtisi trikooilla pinkomaan mihinkään maakunnan keskustaan. Varmasti "vitun hinttari" huutojen todennäköisyys kasvaa aina maalle päin mentäessä. Jopa tanssiaiset paikallisten kanssa eivät ole mahdottomuus.

Laitetaa vielä ketjun otsikon mukaisesti, että itselleni on avautunut, se että maalla porukka on väkivaltaisempaa ja baarista ei tanssikaveria tarvitse kauaa etsiä jos ilmenee, että on pääkaupunkiseudulta. Itseasiassa olen tiennyt tämän kauan, mutta asia on varsinaisesti AVAUTUNUT kunnolla viime vuosien saatossa. Mikäköhän lie syynä?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Paree olla hyvät tärinän-estot laitteessa, muuten Poets of the Fall katkeaa sekunniksi joka loikalla.

Ehkä se kuulostaa tällä tapaa paremmalta hölkkäilijän korvaan? Tulee sellainen hip-hopahtava jou-jou-säväys lisukkeena lenkkiin. Kuntokin nousee, kun juoksun lomassa tehdään ties mitä tanssiliikkeitä. Hei, tämähän oli mullistavin keksintö sitten sauvakävelyn!

En kyllä itsekään ole nähnyt tällaista harrastettavan. Aika omituiselta meiningiltä tuntuu, mutta tyylejä on monenlaisia.
 

Kawalski

Jäsen
Suosikkijoukkue
pesäkissat
Toisaalta en lähtisi trikooilla pinkomaan mihinkään maakunnan keskustaan. Varmasti "vitun hinttari" huutojen todennäköisyys kasvaa aina maalle päin mentäessä. Jopa tanssiaiset paikallisten kanssa eivät ole mahdottomuus.

Tähän muuten sivujuonteena mainittakoon että on tuolle maakuntien junttiudelle ihan oma käänteisfunktionsa täällä pk-seudulla. Muutamia esimerkkejä, suurin osa suoraan espoosta:

Koiraa ulkoiluttaessa kiinnitin huomiota siihen kun joku vanhaparoni hioi rintamamiestalonsa ikkunankarmeja, rälläkällä.

Samaisen porvarikaupungin yhdessä prismassa teinitytöt kauhisteli multaisia uusia perunoita kommentoiden "hyi kato mitä noi o!"

"Tyyli ennen kaikkea" -teemalla rullaluistelevia hahmoja näkyy tasaisin välein espoon teillä. farkut, t-paita ja mojave aurinkolasit sen olla pitää.

Lautojen tms raksatarvikkeiden kuljettaminen auton katolla, ilman kattotelineitä. Samaan ilmiöön niputan peräkärryiksi muutetut venetrailerit. Komee näky kun ML-mersu vetää traileria täynnä kipsilevyjä ja lautoja.

Puhumattakaan että työliikenteessä GPS:t vilkkuu. Ei oo ittellä vielä ollut kauheita ongelmia löytää kotoa töihin, silti vaan se on jo vähemmistö joilla ei ole gepsiä. Ja sen gepsin kuuluu olla aina päällä. "Käänny oikeaan, olet nyt kotona"

Pelottaa jo millaisia onnimanneja seuraavat sukupolvet onkaan aikuisikään päästessään.

Ja trikoot on kyllä aika Gay. henk. Koht niputan noi trikoita harrasteurheilussa käyttävät hahmot "Hinuri" osaston tyypeiksi. Jotain hämärää niissä on, samoin kuin absolutisteissa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Olli on kuvannut pikkulapsia asunnossaan ja poliisi on puuttunut peliin...

"Joo, ihan vaan hassuttelun merkeissä kuvasin lähes alastonta pikkupoikaa (vanhempien tietämättä) ja ihan vaan hassuttelun merkeissä laitoin nettiin..."

Hyi hitto. Oksettavaa.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Uhmaikää ei enää ole. Nykyään on tahtoikä. Kyllä jollain on ollut taas ajattelemisen puutetta.

Usko tai älä, niin tuotakin on joku monen hengen tutkijaryhmä tutkinut monta vuotta. Vuosien tiiviiden haastattelujen, testien yms. jälkeen on vihdoin oivallettu, että eihän uhmaikää ole olemassakaan, tuskin on koskaan ollutkaan. Se on tahtoikä. Tahdon tollaiseen tutkijaryhmään...tahdon...
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uhmaikää ei enää ole.

Ja lapset eivät enää leiki "Kuka pelkää mustaa miestä?"

Sen leikin kukkahattunimi on nykyään "Kuka pelkää mustekalaa?"
Mun näkemykseni mukaan tällaiset hommat lähinnä lisäävät - eivät vähennä ihonväriin perustuvia ennakkoasenteita.

Kyllä maalarin valkoisellekin pitäisi keksiä joku korrektimpi nimi!
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ja lapset eivät enää leiki "Kuka pelkää mustaa miestä?"

Sen leikin kukkahattunimi on nykyään "Kuka pelkää mustekalaa?"
Mun näkemykseni mukaan tällaiset hommat lähinnä lisäävät - eivät vähennä ihonväriin perustuvia ennakkoasenteita.
Uusimpien tutkimuksien mukaan mustekalat ovat niin alkeellisia otuksia, että ne eivät kärsi tuollaisista ennakkoasenteista ollenkaan.
 

Pontus Toikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
C of RED
Ainoastaan yksi ruotsalainen on tehnyt NHL:ssä 50 maalia. Ei niitä suomalaisiakaan montaa ole mutta, silti enemmän. Yllätti koska paljon enemmän ruotsalaisia on pelannut NHL:ssä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minulle avautui että Anders Hedberg teki aikoinaan peräti 70 maalia WHA-liigassa 68 peliin. Jokuvitunbaxter oli samalla kaudella jäähypörssin kakkonen.
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Aikoinaan ymmärsin tämän jenkkien yltäkylläisen ylimielisyyden ja omanarvontunteen aika hienolla tavalla.

Nythän siis lähtökohta on se, että ameriikka on maailman valtias ja kaikki toimii kuten he sanovat..

Ollessani kuppilahommissa Helsingissä, erään jenkkiperheen nuori tytär halusi multa jotain "soda poppia" tai jotain sellasta. Sanoin että löytyyhän meiltä noita, minkälaista neidille saisi olla. Ja siis ihan hyvillä mielin jututin tylleröä. Sittenhän sieltä alkoi tulla listaa jostain pinkeistä supersokeri-bushlimppareista, joista ei munlainen talivarvas tietty ymmärrä hevonv*ttua.

Kun kerroin että löytyisi Spriteä ja Cokista ja näitä muita tavanomaisia plaatuja, kääntyi tenava isänsä puoleen, johon isä vastasi: "He doesn't understand what you're saying. He doesn't know anything about siviliced world. You can't ask anything that tastes good, while we are in here. We're in Finland, darling. Just take the coke, and we'll be out of here in no time, honey."

Siis mitä vittua!? Pitäisikö munkin sitten olla pettynyt jos meen joku päivä johonkin Alabaman perähikiään (vrt. Helsinki) poikani kanssa ja vaadin sille limppariksi suomen kielellä Afri-Kolaa, ja joku paikallinen redneck ei ymmärrä mun sanoista muuta ku sanan "kola"!?

Alan aina enenevissä määrin olemaan sitä mieltä, että otetaan tuhat keskiverto Suomalaista äijää ja pannaan ne tappelemaan tuhannen keskiverto jenkki-äijän kanssa ja katotaan kumpi tässä on valtiasrotu. Voitais päästä pitkälle sillä lailla...
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Tää on kyllä kahden ketjun kamaa, mutta..

Ihmettelin ensin (ihmettelyketju) mistä noita "Demarit tiensä päässä"-ketjun kiihko RKP:läisiä ja kokoomuslaisia oikein sikiää.

Mutta asia joka avautui minulle (tämä ketju) oli se, että veljien, siskojen ja serkkujen kanssa ne sikiävät! Muistan kun seurustelin erään kapinallisen Suomen-ruotsalais-gimman kanssa. Sen faija kun tajus etten puhu hurria eikä mun suku sellaisia ole, ilmoitti "ettei tuo poika (minä) tule ikinä meidän sukuhautaan!" :) Eikös tuo ole jopa rasisista syrjintää? Jospa vielä sen lisäksi että olen porilainen, olisin ollut vielä.. No, tiedätte kyllä... ;)
 

Luz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Red Wings, Manchester United, Nettan
11v Korpivaelluksen jälkeen kannattaa käyttää aurinkorasvaa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Jumalaan uskovat, lihaa syövät, erilaisuutta vieroksuvat ja lapsiaan kurittavat heteromiehet eivät ole hävinneet maalimasta.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Jumalaan uskovat, lihaa syövät, erilaisuutta vieroksuvat ja lapsiaan kurittavat heteromiehet eivät ole hävinneet maalimasta.
Myös putkinäköisyys voi hyvin, kuten myös ennakkoluuloisuus, asenteellisuus ja itsensä jalustalle nostaminen. :)

Mikä varsinaisesti "avautui" minulle on se että ihminen voi pyöriä pientä piiriä ympyrää ajatuksissaan ja vaikka hänelle ulkopuolelta huomautettaisiin ettei piiri ole todellinen niin itesuggestion voimalla tämä vaikuttaisi voivan jatkaa sinnikkäästi samassa ringissä. Olen aina kuvitellut että selkeästi esiin tuotu murros saisi yksilön havahtumaan, mutta näin ei ollutkaan. Hauskan ja hieman säälittävän sekaisia tunteita näin seurata vierestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös