Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 746 965
  • 34 009

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Meikäläiselle avautui, että Arabiemiirikunnissa on ammattiyhdistystoiminta kielletty! Poliittisia puolueita ei myöskään ole, eikä yleisiä vaaleja järjestetä. Lähde: Keskiviikon Kauppalehti.

No, ymmärrettävää, että tuolla puolen palloa on hieman turha puhua ammattiyhdistystoiminnasta, kun kaikki fyysistä työtä tekevät ihmiset ovat lähinnä muualta Aasiasta tulleita työläisiä.

Mutta siltikin lämmittää mieltä, kun jossain päin maailmaa on ammattiyhdistystoiminta kielletty.


Tervemenoa sitten sinne hiekan ja öljyn maahan. Tälläkin palstalla on ay meininki kovin tuomittua mutta viimeisenä kuukautena on ay osoittautunut tarpeelliseksi. Meidän firmaan otetaan toisesta päästä töihin uutta porukkaa ja toisesta päästä yritetään saada pihalle n. 20 v palvelleita todella ammattitaitoista porukkaa.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
[QUOTE]Padis kirjoitti:
Tervemenoa sitten sinne hiekan ja öljyn maahan. Tälläkin palstalla on ay meininki kovin tuomittua mutta viimeisenä kuukautena on ay osoittautunut tarpeelliseksi. Meidän firmaan otetaan toisesta päästä töihin uutta porukkaa ja toisesta päästä yritetään saada pihalle n. 20 v palvelleita todella ammattitaitoista porukkaa.[/QUOTE]

Älä käsitä väärin.

Oman käsitykseni mukaan ay-liikkeellä on liian suuri valta, joskus. Hyvänä perusteluna paperiteollisuus. Kyllä kauan aikaa vedätettiin hyviä korotuksia, mutta mitäs sitten, kun teollisuudenalaa joudutaan sulkemaan, kiitos "hyvien" ratkaisujen menneisyydessä?

Itse olen aina voinut sopia kaikkiin työhäni liittyvistä asioista, niin työsopimusta tehdessä kuin myöhemminkin. Koskaan en ole liittoja tms. tarvinnut. Ja työttömyyskassaan tai vastaavaan en kuulu. Olen sitä mieltä, että jos lähtö tulee nykyisestä paikasta, kaikista parhaiten löydän uuden paikan, kun sen on "pakko" saada. Silloin pitää osata myydä itsensä uuteen paikkaan. Onko helppoa? Ei! Mutta ei tarvi ollakaan.

Muuten, tuo vertauksesi "uusia henkilöitä sisään toisesta päästä, ja vanhoja ulos toisesta" kuulostaa erittäin paljon yhden maamme suurimman työnantajan toiminnalta. Oletko kenties töissä eräässä puhelimia valmistavassa firmassa?
 

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
^ Itseasiassa olen monesti kironnut ay meininkiä ja sen jäykkyyttä. Aina on mussutettu varsin turhista asioista jne. Nyt rupeaa olemaan sen verran vakava asia kyseessä ettei käsittääkseni kukaan voi olankohautuksella sitä ohittaa.

ps. en ole nokialla töissä:)

pss. irtisanomiset ei koske minua.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Padis kirjoitti:
^ Itseasiassa olen monesti kironnut ay meininkiä ja sen jäykkyyttä. Aina on mussutettu varsin turhista asioista jne. Nyt rupeaa olemaan sen verran vakava asia kyseessä ettei käsittääkseni kukaan voi olankohautuksella sitä ohittaa.

kerro toki lisää, että mikä alkaa olemaan niin vakava asia?
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Padis kirjoitti:
Voisitko ystävällisesti lukea pari edellistä viestiäni?

Juu,voin toki.

Ensimmäisessä kirosit ay-meininkiä, ja toisessa toivotit meikäläiselle tervemenoa hiekan ja öljyn maahan. Tai toisin päin, riippuu miten lukee noita viestejä.

Ollaanko samaa mieltä, että pari on yhtä kuin kaksi?
 

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juu,voin toki.

Ensimmäisessä kirosit ay-meininkiä, ja toisessa toivotit meikäläiselle tervemenoa hiekan ja öljyn maahan. Tai toisin päin, riippuu miten lukee noita viestejä.

Ollaanko samaa mieltä, että pari on yhtä kuin kaksi?

Kyllä. Voitko sinä ymmärtää, että ay liike on aivan liian jäykkä reagoimaan, mutta joskus se tulee tarpeeseen. Pakon edessä kyseinen organisaatio toki kehittyy ja rajoja haetaan joka neuvottelussa. Näillä mennään valitettavasti.

E: Jos kaveri tekee työnsä hyvin, häntä ei mielestäni pitäisi potkia pois.
 
Viimeksi muokattu:

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Padis kirjoitti:
Kyllä. Voitko sinä ymmärtää, että ay liike on aivan liian jäykkä reagoimaan, mutta joskus se tulee tarpeeseen. Pakon edessä kyseinen organisaatio toki kehittyy ja rajoja haetaan joka neuvottelussa. Näillä mennään valitettavasti.

Ymmärrän toki, ei siitä ole kyse.

Omasta mielestäni vain ay-liike on saanut liian kovan otteen tapahtumista. Ja se, että ay-liikettä oikein ihannoidaan, ei oikein mahdu kaaliin. Ymmärrän ay-liikkeen tarkoitusperän, mutta en aina keinoja. Esimerkin tästä taisin antaa jo aiemmin.

Ja selvennyksen vuoksi: olen kapitalisti, mutta en riistokapitalisti! Olen sitä mieltä, että myös työntekijöiden tulee saada tiettyyn rajaan asti oma osuutensa yrityksen tuotosta.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Jääkiekon MM-kisoja näytetään myös Urheilukanavalla.

Paljon kiinnostavampaa seurata Venäjän mahtavaa maalintekotaitoa (Semin huh huh) kuin jotain USA-Latvia -nysväystä, jossa toki yllätyksen mahdollisuus on paljon suurempi. En mä tiä, jotenkin kiinnostaa Venäjä vaan niin paljon enemmän kuin USA, vaikka puhutaan, että USA olisi näissä kisoissa melko vahva.

Asia, joka avautui minulle, on että Anssi Ritari on hyvä selostaja. Oonhan mä sitä ennenkin kuullut, mutta tuon Juuselapaskan jälkeen oikeinkin hyvä selostaja.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Olen perehtynyt viime aikoina tutkielmantekomielessä koulusurmiin ja -surmaajiin, ja samalla muutama asia on avautunut minulle. Ensinnäkin, maailmasta löytyy todella sairaita, kieroutuneita paskiaisia. Toiseksi, näihin verrattuna tunnun itse olevan suhteellisen järjissäni.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tervemenoa sitten sinne hiekan ja öljyn maahan. Tälläkin palstalla on ay meininki kovin tuomittua mutta viimeisenä kuukautena on ay osoittautunut tarpeelliseksi. Meidän firmaan otetaan toisesta päästä töihin uutta porukkaa ja toisesta päästä yritetään saada pihalle n. 20 v palvelleita todella ammattitaitoista porukkaa.
Miksi yritys niin tekee? Eivätkä nuo 20 v palvelleet ole enää palkkansa arvoisia? (eli onko AY-liike saanut juntattua heille kohtuuttomat palkat). Jos näin on niin pitäisikö yhtiön pitää heitä töissä?
 

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksi yritys niin tekee? Eivätkä nuo 20 v palvelleet ole enää palkkansa arvoisia? (eli onko AY-liike saanut juntattua heille kohtuuttomat palkat). Jos näin on niin pitäisikö yhtiön pitää heitä töissä?

Ei niillä ole sen parempi palkka kuin kellään muullakaan. Eikä niitä vielä ole potkittu poiskaan, mutta yritys on kova ja perusteita ei ole nimeksikään. Ja kyllä ne tekevät palkkansa eteen aika kovastikin töitä. Tässä täytyy vielä hetki katsella ja sitten kun kesä on pidemmällä tiedetään kuinka toimia.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ei niillä ole sen parempi palkka kuin kellään muullakaan. Eikä niitä vielä ole potkittu poiskaan, mutta yritys on kova ja perusteita ei ole nimeksikään. Ja kyllä ne tekevät palkkansa eteen aika kovastikin töitä. Tässä täytyy vielä hetki katsella ja sitten kun kesä on pidemmällä tiedetään kuinka toimia.
Siis 20v talossa olleilla ei ole kovempi palkka kuin niillä taloon tulevilla? Onko nyt niin että se ammattitaitoisuus on vain "ammattitaitoisuutta" (tai siis 20v talossa olemista)
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Tajusin juuri että Valko-Venäjän kakkosvalmentaja on Jokerien ensi kauden ykkösvalmentaja. Olin ollut siinä luulossa että Hanlon on V-Venäjän ykkönen.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuulin juuri Mertarannan suusta, että Teemu pistää ränniin. Tiesin kyllä, että ainakin yksi entinen maajoukkuepelaaja on näin toiminut, mutta että Teemu!
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Jollekkin saattaa tästä viestistä avautua, että AD lyhenne tarkoittaa Anno Domini, eli herran vuonna eli jälkeen kristuksen. http://en.wikipedia.org/wiki/AD

Eikös tuo "jälkeen kristuksen" ole vähän virheellinen ilmaisu, nykykäsityksen mukaan kun Jeesuksen syntymä ei osu ajanlaskun alkuun. Ne "viralliset" ilmaisut on kai eaa. (ennen ajanlaskun alkua) ja vastaavasti jaa.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Älä käsitä väärin.

Oman käsitykseni mukaan ay-liikkeellä on liian suuri valta, joskus. Hyvänä perusteluna paperiteollisuus. Kyllä kauan aikaa vedätettiin hyviä korotuksia, mutta mitäs sitten, kun teollisuudenalaa joudutaan sulkemaan, kiitos "hyvien" ratkaisujen menneisyydessä?

Itse olen aina voinut sopia kaikkiin työhäni liittyvistä asioista, niin työsopimusta tehdessä kuin myöhemminkin. Koskaan en ole liittoja tms. tarvinnut. Ja työttömyyskassaan tai vastaavaan en kuulu. Olen sitä mieltä, että jos lähtö tulee nykyisestä paikasta, kaikista parhaiten löydän uuden paikan, kun sen on "pakko" saada. Silloin pitää osata myydä itsensä uuteen paikkaan. Onko helppoa? Ei! Mutta ei tarvi ollakaan.

Nyt sinnekin valoja päälle, hei kamoon! Itselle on liiton asianajajat tuoneet lakitekstin lähemmäs, jotta saan sen kohtelun minkä laki minulle suo. Koko tämän ajan työnantajalta ei ole tullut viestiä siitä, miten asioiden kuuluisi mennä. Sitten kun nämä selvittää niin sitten näin tapahtuu, että lain mukaisesti mennään.

Olen asunut jonkin aikaa Helsingissä nyt ja täällä on joku kumma käsitys paperiliiton auvoisuudesta ja vesi kielellä suureen ääneen hehkutetaan, että saivatpahan nenilleen. Samoin kuin kymmenet pienet kunnat ja kaupungit menettävät suurimmat veronmaksajansa. Voikkaalla tekevät hautakiviä tehtaan halleissa:) Olen sitä tällä palstalla kysellyt muutamaan kertaan ja sanonut äänestäväni vaikka RKP:tä jos tässä maassa kyetään jotenkin saamaan järkeväksi vaikkapa tuo psykiatrinen hoito, lapsista ja vanhuksista nyt puhumatta sen enempää. Työssäni kohtaan päivittäin "uraa" luovia ihmisiä, jotka polttavat kynttiläänsä molemmista päistä ja tämän mainitseminen ja asian suunnan muuttaminen on täysin mahdotonta, koska pitää myydä, olla paras, kiertää ympäri palloa kongresseissa. Lopputuloksena hän voi venyttää viikostaan 20 minuuttia itselleen! Tervemenoa ennen aikaiseen hautaan vaan. Voikkaalta saa varmaan halvalla hautakiviä...

Valitettavasti tavallisella jannulla joka tienaa sen 2000 bruttona, ei ehkä ole varaa palkata asianajajaa hakeakseen sitä mikä lain mukaan hänelle kuuluisi. Kaikki eivät kuitenkaan ole niin hyviä myymään itseään ja sopimaan omista asioistaan kuin sinä. Sen sijaan moni voi olla parempi työssään kuin sinä. Sen tiedän, että moni on parempi työssään kuin minä.

Kaikki eivät ole yhtä hyviä myymään puheellaan, ihmiset ovat erilaisia. Tällä hetkellä meillä on ihan perkeleen vahva koulutus, jossa jokainen voi nousta lahjojensa mukaan alansa huipulle, eivätkä jää tästä mahdollisuudesta vanhempien rahatilanteen tai asuinpaikkansa takia vaille.
 
Viimeksi muokattu:

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Itselleni avautui, että Douglas Murray on hurri eli ruotsalainen!

Perkele, aina olen miestä kanukkina pitänyt, jo vähintään miehekkään pelityylinsä ansiosta, mutta vitut, tavan Sven-Åken ja muiden vähemmän heterohtavien joukkoon tämäkin.

Melkeinpä jo vituttaa tämän avautuman johdosta!
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Ja avautumisten virta jatkuu huimana kymenä!

Eli vahingon kautta avautui, että Nero Burning Rom-ohjelmalla voit polttaa jo valmiiksi poltetulle levylle lisää tietoa, kyseessä siis ihan tuikitavallinen CD-R-levy.

Polttelin tuossa huomiseksi matkalevyn, ja yks tietty biisi unohtui, päätin sitten kiukussani polttaa uudelleen tuon kokoelman uudelle tyhjälle levylle, mutta kone pyysi samaa levyä, minkä jo aiemmin poltin ---> vanha levy sisään, lisäsin vain sen yhden biisin ja tadaa; levy toimii kuin unelma ja kaikki löytyy, mitä halusinkin.

Hieno juttu, kieltämättä!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
vanha levy sisään, lisäsin vain sen yhden biisin ja tadaa; levy toimii kuin unelma ja kaikki löytyy, mitä halusinkin.

Hieno juttu, kieltämättä!

Älä sitten liikoja innostu tuon asian kanssa. Pystyy siihen useampaankin kertaan polttamaan, mutta loppujen lopuksi kirjanpito sekoaa ja tiedostoja ei löydykään levyltä.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Älä sitten liikoja innostu tuon asian kanssa. Pystyy siihen useampaankin kertaan polttamaan, mutta loppujen lopuksi kirjanpito sekoaa ja tiedostoja ei löydykään levyltä.

Täytyypä muistaa. Totesin tuon "päällepolttamisen" tosiaan ihan vahingon kautta, muttei näemmä kannata hekumoida liikoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös