Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 753 692
  • 34 026

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä saattaa näkyä myös keskustelun tasossa välillä.
Näkyyhän se, mutta eivät nuo otteluseurantaketjut varsinaisesti mitään syväanalyysia ole koskaan sisältänyt. Vielä kun on maajoukkueen peleistä kyse, niin on selvää että yksi jos toinenkin kirjoittaa puhtaasti tunteella. Sitten vielä ne normitrollit päälle, jotka onneksi näiden kisojen aikana ovat saaneet aika vähän huomiota.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Toveri Scarface palannut palstalle. Toistaiseksi onnistunut vetämään kohtuullisen matalalla profiililla, saa nähdä koska lähtee käsistä. Luultavasti ennemmin kuin myöhemmin.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Toveri Scarface palannut palstalle. Toistaiseksi onnistunut vetämään kohtuullisen matalalla profiililla, saa nähdä koska lähtee käsistä. Luultavasti ennemmin kuin myöhemmin.
Hauska kaveri kyllä, kyllä sen tyylin vaan tunnistaa aina sieltä takaa. Ja pian lähtee taas käpälästä huolella.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tässä viimeisen viikon aikana on avautunut, että MM-kisoja käsittelevissä ketjuissa, erityisesti Suomen pelien otteluseurannassa, kirjoittaa tosi paljon nimimerkejä, joihin en ole koskaan aiemmin törmännyt. Tämä saattaa näkyä myös keskustelun tasossa välillä.

Otteluseurannat ovat muutenkin "nopein sormi" -kilpailuja, joihin moni kirjoitustaitorajoitteinenkin voi kirjoittaa.

Onelinereiden juhlaparaateja. Hyviäkin kommentteja sinne tulee, mutta ne hautautuvat erittäin nopeasti lyhyisiin onelinereihin.

Olen toki itsekin moiseen syyllistynyt.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämän uutisen luettuani minulle viimein avautui, ettei ehjässä verkossa ole reikiä. Ehdinkin olla jo jonkin aikaa siinä luulossa, että ehjässä verkossa on enemmän reikiä kuin rikkinäisessä verkossa.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Huomasin juuri, että 2 euron kolikko sujahta nätisti muovipullon korkin sisälle.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaksosten alkioista jomman kumman on mahdollista liukua toisen sisään kohdussa. Tämä asia avautui, kun luin tämän uutisen, jonka mukaan 9-vuotiaan tytön vatsakipujen syyksi paljastui hänen kaksosensa sikiö. Ihmeellinen tapahtuma.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Myytinmurtajien Kari Byron on jo yli kolmekymppinen! Syntynyt 1974. Minä kun luulin neitosen olevan max 25-vuotias. No nätti se silti on.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos olet yksin vartiossa ja joku tulee kohti, niin tietenkin ammut ensin kohti. Sitten huudetaan nämä seis-litaniat ja sen jälkeen varoituslaukaus ilmaan.

Eipä ole koskaan tullut mieleen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos olet yksin vartiossa ja joku tulee kohti, niin tietenkin ammut ensin kohti. Sitten huudetaan nämä seis-litaniat ja sen jälkeen varoituslaukaus ilmaan.

Eipä ole koskaan tullut mieleen.
Kannattaa ampua kolme kertaa kohti, tai vaihtoehtoisesti yksi kohti ja kaksi varmistuslaukausta satunnaiseen suuntaan. Ainakin minulle opetettiin armeijassa, että varoituslaukaus suoritetaan kunnon byrokraattityyliin kolmena kappaleena.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos olet yksin vartiossa ja joku tulee kohti, niin tietenkin ammut ensin kohti. Sitten huudetaan nämä seis-litaniat ja sen jälkeen varoituslaukaus ilmaan.

Eipä ole koskaan tullut mieleen.

Meitä kyllä käskettiin ensin ottamaan varmistin ja lataamaan ase kerran, niin että mahdollinen hyökkääjä tietää, että aseessa myös on panoksia. Mikäli aikaa ei ole, sitten ammutaan kohti ja varoituslaukaukset jälkikäteen MAAHAN.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Meitä kyllä käskettiin ensin ottamaan varmistin ja lataamaan ase kerran, niin että mahdollinen hyökkääjä tietää, että aseessa myös on panoksia. Mikäli aikaa ei ole, sitten ammutaan kohti ja varoituslaukaukset jälkikäteen MAAHAN.
SEIS! Puolustusvoimat! latausliike ja ase valmiusasentoon (eli olkapäätä vasten, piippu noin vähän alas etuviistoon).
Seis tai tai ammun.
Sitten tähdätty varoituslaukaus tulijasta noin 3 metriä sivuun, kimmoikevaara huomioiden.
SEIS! tähdätään kohti.
Laukaus jalkaan.
Laukaus toiseen jalkaan.
Tuplalaukaus keskimassaan. (tai kuten puolustusvoimien aseenkäyttöohjeessa sanotaan, vapaasti lainaten.. kohtetta kohti ammutaan kunnes kohde toiminnallaan osoittaa ettei enää ole uhka.)
Näin ihan viimeisten oppien mukaan.
Tätä hierottu juuri viikko sitten maakuntakomppanian kohteensuojaus kertausharjoituksissa
Tarkoittaen siis että kohde tulee aina joka vaiheen jälkeen vieläkin eteenpäin.

(tosin tosipaikassa voisi silti käydä näin....hmmm... seis.. tulee kohti edelleen.. tap tap.. molempiin jalkoihin niitti ja sitten varoituslaukaus....)
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Avautui, että jotkut ihan tosissaan kelaa mielessään ihmisen ampumista.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Avautui, että jotkut ihan tosissaan kelaa mielessään ihmisen ampumista.

"It's Better to Have a Gun and Not Need It, Than to Need a Gun and Not Have it"

Oma kelaamiseni nyt sattuu liittymään siihen että niitä hommia hierotaan kertausharjoituksissa ym aika lailla.
Muuten taas tuohon lainaukseeni viitaten, uskon vakaasti että asiaan kuin asiaan valmistautuminen on hyvästä. Useimpia asioitahan ei koskaan tapahdu, mutta mielummin olen valmistautunut, kuin tulen yllätetyksi "housut kintuissa"
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kyllä minä ainakin olen valmis tekemään velvollisuuteni, mikäli ajat olisivat sitä vaativat.

Noinkohan oman huoneen siivoaminen ja potalla käynti yksin auttaa sodan voittamiseen.

*****

Minulle on selvinnyt tänään juttu jos toinenkin makrojen salaisuuksista. Työkalujen hallitseminen täysin on melkein yhtä huikeaa kuin giblettien goblaaminen naispuolisessa seurassa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Noinkohan oman huoneen siivoaminen ja potalla käynti yksin auttaa sodan voittamiseen.

Sodan voittamisen kannalta on hyvinkin oleellista, onko jamppa yksinään potalla vai onko siinä aina kolme kaveria vieressä pitelemässä kädestä.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
En katsonut Leijonien MM-välierää, enkä taida jaksaa katsoa edes boksilta. Oikeasti ei hetkauta. Olin varma, että MM-höntsädissaukseni on osin pinnallista ja opittua, mutta kai tämän voi nyt aidoksi tunteeksi luokitella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös