Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 747 238
  • 34 010

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Ensimmäisen MM-finaalin voittajaa siinä taidettiin kysyä. Kolmaskin kysymys siinä oli, ja se oli muistaakseni niin että, kuka on tehnyt eniten maaleja MM-finaalissa. En muista edes nimeä enää, mutta joku britti on onnistunut tekemään hattutempun loppuottelussa.


Ja nuoko nyt sitten olivat jotenkin vaikeita kysymyksiä ja "ihme tietoja"? Aivan perustietoa jalkapalloa seuraaville ihmisille kaikki kolme. Itselläni olisi tuosta maalikuningaskysymyksestä lisäksi kuin apteekin hyllyltä tullut myös 78-86-maalikuninkaat ja heidän maalimäärät. (6 maalia maalikuninkaat teki aina välillä 1978-1998..) Nuo kaksi muuta kysymystä ovat vielä helpompia.
 

Gustaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aikaisemmin ohjelmassa oli kaveri, jonka aihe oli Inter Milan.

Kosahti kysymykseen jonkun matsin avauskokoonpanosta.

Minulle on avautunut, että ennen sitä tiesi paljosta kaiken, enää ei juuri mistään mitään.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ja nuoko nyt sitten olivat jotenkin vaikeita kysymyksiä ja "ihme tietoja"?
Taisin ilmaistaa itseäni jotenkin huonosti. En tarkoittanut, että juuri nämä olivat jotenkin vaikeita kysymyksiä. Itsekin muistin niistä aika monta, vaikka en jalkapalloa juurikaan seuraa.

Eilisessä jaksossa ollut 12-vuotias Napoleon tietäjä, sekä muutamassa aiemmassa näkemässäni jaksossa mukana olleet määrätyt kaverit ovat sellaisia osaajia, jotka voidaan laskea "ihme tietäjien" joukkoon. Se kaveri nyt ainakin on jäänyt mieleen, kenen aiheena oli ilmavoimien laivueet, tai jotain sinne suuntaan.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itselläni olisi tuosta maalikuningaskysymyksestä lisäksi kuin apteekin hyllyltä tullut myös 78-86-maalikuninkaat ja heidän maalimäärät. (6 maalia maalikuninkaat teki aina välillä 1978-1998..) Nuo kaksi muuta kysymystä ovat vielä helpompia.

Näinpä. Helppo muistaa juuri tuon kutosen takia. Ja nimethän olivat Kempes, Rossi ja Lineker. Olisi muuten voinut mennä "kutosen putki" rikki jo Meksikossa, jos joku Maradona ei olisi sohinut kädellään puolivälierässä...
 

JHOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Niin, sanoinkin nimenomaan niin, että avautui että jotain todella kiinnostaa MM-fudis. Juurikin tuo, ettei esim Veikkausliigaa seuraa eikä pelejä paikanpäältä katso ja että on kiinnostunut nimenomaan tästä MM-potkupallosta.

Ja kuten sanoin, todennäköisesti helppoja kysymyksiä niille jotka seuraavat, mutta itseäni kun ei mikään ämmämfutis tilastoissa kiinnosta sen enempää kuin kilo paskaa, ja harvoja muutenkaan noin paljoa (jos on tuohon ohjelmaan mukaan uskaltautunut, täytyy tästä aiheesta tietää suht paljon) jossei kyseistä lajia noin muuten seuraa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Juurikin tuo, ettei esim Veikkausliigaa seuraa eikä pelejä paikanpäältä katso ja että on kiinnostunut nimenomaan tästä MM-potkupallosta.

Jaa on ihme että Saksa-Espanja kiinnostaa enemmän kuin Rops-KTP?

*****

Minulle selvisi eilen että lähistöltäni löytyy ainakin yksi ravintola josta saa kunnon läskisoosia. Elämä kohdilleen!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui tänään se, että lätkän mm-kisat alkavat ihan piakkoin. Kyllä sen tiesi, että lähiaikoina, mutta vasta tänään huomasin, että piru vie perjantaina alkaakin hikinen 2 viikkoa.
Ilokseni myös huomasin, että kaikki pelit pystyy katsomaan televisiosta joko Yleltä tai Urheilukanavalta.
Ehdin jo pelätä, että Yle Extran lopettamisen jälkeen Yle näyttäisi korkeintaan Suomen pelit ja mitaliottelut, mutta sieltähän tuleekin hokia hyvinkin paljon. Itse tulee ainakin katsottua kaikki ottelut mitä nyt vain pystyy/kerkeää katsomaan. Kiitos jo etukäteen Yle ja Urheilukanava !
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ehdin jo pelätä, että Yle Extran lopettamisen jälkeen Yle näyttäisi korkeintaan Suomen pelit ja mitaliottelut, mutta sieltähän tuleekin hokia hyvinkin paljon. Itse tulee ainakin katsottua kaikki ottelut mitä nyt vain pystyy/kerkeää katsomaan. Kiitos jo etukäteen Yle ja Urheilukanava !

No shit? Pelit tulevatkin oikein prime time aikoihin, kuten esim 2:00-5:00 tai 22:30-2:00
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
22.30 - 01 on keskimmäinen peliaika, johon sattuu Suomen alkusarjan pelit. Kasilta alkaa ensimmäiset, esim. sunnuntaina Tshekki-Venäjä. Ei nuo nyt niin pahojakaan ole.
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Jaa on ihme että Saksa-Espanja kiinnostaa enemmän kuin Rops-KTP?

[pilkunnusautusta]

Ei varmaan ketään kiinnosta jos rops veikkausliigasta ja ktp kakkosdivarista kohtaa. Sehän on täysin eri peli kun Fc KooTeePee ja Rops kohtaa. Ainakin minua kiinnostaa enemmän kuin teutoneitten ja epspanjalaisten matsi. Saattaa kyllä johtua siitä, että kaveri kannattaa ropsia. Mikäs sen parempi kuin kaveri naama vitulla tappion jälkeen.

[/pilkunnusautusta]
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Ei varmaan ketään kiinnosta jos rops veikkausliigasta ja ktp kakkosdivarista kohtaa. Sehän on täysin eri peli kun Fc KooTeePee ja Rops kohtaa.
Aina oppii uutta.
Olen luullut että FC KooTeePee on vain joku KTP:n konkurssipesän uudelleentuleminen, tyyliin Pelicans tai KalPa-Hockey.
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Aina oppii uutta.
Olen luullut että FC KooTeePee on vain joku KTP:n konkurssipesän uudelleentuleminen, tyyliin Pelicans tai KalPa-Hockey.

Noh, asia nopeasti: Ensin FC KooTeePee oli farmijoukkue KTP:lle. KTP konkkaan, niin FC KooTeePee peri paikan. Sitten KTP kai "perustettiin uudestaan" RY:nä ja nyt pelailee kakkosta.
Tarkempi historiikki wikipediasta.

Edittii: Voisipa sanoa, että systeemi oli samantapainen kuin reipas -> pelicans sydeemissä.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jaa on ihme että Saksa-Espanja kiinnostaa enemmän kuin Rops-KTP?

Minua ei kiinnosta kumpikaan, mutta yleensä ne itselle lähimmät asiat kiinnostavat eniten.

Jos saisin valita menenkö katsomaan peliä TamU-Haka tai Saksa-Espanja, niin epäilemättä valitsisin ensimmäisen. Oletuksena, että molemmat pelit pelattaisiin Ratinassa.

Sama myös jääkiekossa. Mikä tahansa SM-liiga-peli kiinnostaa enemmän kuin mikään NHL-peli.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle avautui eilen kaksi asiaa:
1) Kannatin eilen ManU:a mieluummin kuin Barcelonaa. En tiedä miksi. Pelaahan siellä esim. "the winker".
2) Adolf "Adi" Dasslerin urheilumerkki Adidas oli jo tuttu. En tiennytkään, että veljensä Rudolfin kanssa johtama yritys (Gebrüder Dassler Schuhfabrik -veljekset Dasslerin kenkätehdas) jaettiin kahtia 40-luvulla, kun veljillä meni pahasti sukset ristiin. Adi perusti Adidaksen ja Rudolf perusti Puman.
Adidas ja Puma ovat siten "sukua" toisilleen.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Kolikoiden pitäminen farkkujen taskussa kuluttaa taskun pohjan rikki.

Ja kulutetuissa farkuissa koko taskun ihan riekaleiksi, lisäksi tasku"pussin" lisäksi ihan farkkukankaankin, joten taskun paikalla on vain yksi iso repaleinen reikä. Myös avaimet+avainketju edistävät kulumista todella hyvin!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Avautui juuri, että tästäkin ketjusta voi löytää kiinnostavia sekä hieman vähemmän kiinnostavia asioita. Esimerkki molemmista mainitussa järjestyksessä:

Adolf "Adi" Dasslerin urheilumerkki Adidas oli jo tuttu. En tiennytkään, että veljensä Rudolfin kanssa johtama yritys (Gebrüder Dassler Schuhfabrik -veljekset Dasslerin kenkätehdas) jaettiin kahtia 40-luvulla, kun veljillä meni pahasti sukset ristiin. Adi perusti Adidaksen ja Rudolf perusti Puman.
Adidas ja Puma ovat siten "sukua" toisilleen.

Kärrynpyörä -liike on vähän niinkun pyörä kärryssä.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Avautui tänään sellainen asia, että Harry Potter-kirjojen tekijä J.K. Rowling on nainen. Luulin että nimen takana on mies.

Vähän sama kuin minulle avautui vasta hiljattain, että Israelin 60-luvulla vaikuttanut pääministeri Golda Meir oli nainen. Eihän tuo Golda sinänsä kovin miesmäinen etunimi ehkä ole, mutta kun taas myöhemmin samassa maassa vaikuttanut pääministeri Ariel Sharon on mies, niin mistä sen toisaalta olisi voinut tietää.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meikäläiselle avautui, että Arabiemiirikunnissa on ammattiyhdistystoiminta kielletty! Poliittisia puolueita ei myöskään ole, eikä yleisiä vaaleja järjestetä. Lähde: Keskiviikon Kauppalehti.

No, ymmärrettävää, että tuolla puolen palloa on hieman turha puhua ammattiyhdistystoiminnasta, kun kaikki fyysistä työtä tekevät ihmiset ovat lähinnä muualta Aasiasta tulleita työläisiä.

Mutta siltikin lämmittää mieltä, kun jossain päin maailmaa on ammattiyhdistystoiminta kielletty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös