Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 770 097
  • 34 075

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
pernaveikko kirjoitti:
Toisin kuin usein luullaan, Napoleon Bonaparte ei ollutkaan lyhyt.

Niin vaan "yli 168cm pitkä."

No, ehkä siihen aikaan se oli vielä suht ok mitta.
 

Bretti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
mikse kirjoitti:
Niin vaan "yli 168cm pitkä."

No, ehkä siihen aikaan se oli vielä suht ok mitta.

Wikipediasta:

Contrary to popular belief, Napoleon was actually slightly taller than an average Frenchman of the 19th century . After his death in 1821, the French emperor's height was recorded as 5 ft 2 in French units, corresponding to 5 ft 6.5 in (1.69 m) using Imperial units. A French inch was 2.71 centimetres while an Imperial inch is 2.54 centimetres.

Eli kuitenkin keskivertoa pidempi.
 

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Äsken menin sm-liiga-osioon ja ihmettelin, että miks tuolla on jotain ketjuja jostain matseista ja sittenhän mie vasta hokasin, että sm-liigahan alkaa tällä viikolla!!! \o/
 

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
avatar kirjoitti:

Itselleni avautui, että tämähän oli vain ajan kysymys:

- Tuntee viinit,
- Tuntee etiketin,
- Pukeutuu parhaisiin pukuihin,
- Mutta pukee päälleen tarvittaessa vaikka kumipuvun,
- Asuu Lontoossa

Lähinnä ihmetyttää se, ettei Bond ole jo aiemmin jakanut sisustusvinkkejä.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Olen jo jonkin aikaa ihmetellyt, miksi valtaosa jääkiekkotoimittajista tuntuu lätkästä kirjoittaessaan toisinaan kuvailevan melkeinpä eri peliä, kuin millaisena itse jääkiekon näen. Tänään ilmestyneessä Veikkaajassa julkaistu Vesa Rantasen kolumni avasi osaltaan tätä asiaa. Rantanen kun kirjoittaa "jääkiekon jo väkivaltaisen perusolemuksensa takia" rajaavan kansan kahtia.

"Väkivaltaisen perusolemuksensa"? Eihän jääkiekon perusolemus ole "väkivaltainen". Se on fyysinen, taklaava, kamppaileva, mutta ne ovat aivan eri asioita kuin "väkivaltaisuus", saatika "väkivaltainen perusolemus". Minulle siis avautui se asia, että osa jääkiekkotoimittajista elää kukkahattutätien kanssa samaa näköharhaa - eri laidoilla kenties, mutta samassa harhassa yhtä kaikki.
 

HemmoP

Jäsen
bitnir kirjoitti:
Itselleni avautui, että tämähän oli vain ajan kysymys:

- Tuntee viinit,
- Tuntee etiketin,
- Pukeutuu parhaisiin pukuihin,
- Mutta pukee päälleen tarvittaessa vaikka kumipuvun,
- Asuu Lontoossa

Lähinnä ihmetyttää se, ettei Bond ole jo aiemmin jakanut sisustusvinkkejä.

Jep ja tätä seuraavassa osassa Jamie Foxx esittää bondia joka on neekeri ja homo...
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Maple Leaf kirjoitti:
Olen jo jonkin aikaa ihmetellyt, miksi valtaosa jääkiekkotoimittajista tuntuu lätkästä kirjoittaessaan toisinaan kuvailevan melkeinpä eri peliä, kuin millaisena itse jääkiekon näen. Tänään ilmestyneessä Veikkaajassa julkaistu Vesa Rantasen kolumni avasi osaltaan tätä asiaa. Rantanen kun kirjoittaa "jääkiekon jo väkivaltaisen perusolemuksensa takia" rajaavan kansan kahtia.

"Väkivaltaisen perusolemuksensa"? Eihän jääkiekon perusolemus ole "väkivaltainen". Se on fyysinen, taklaava, kamppaileva, mutta ne ovat aivan eri asioita kuin "väkivaltaisuus", saatika "väkivaltainen perusolemus". Minulle siis avautui se asia, että osa jääkiekkotoimittajista elää kukkahattutätien kanssa samaa näköharhaa - eri laidoilla kenties, mutta samassa harhassa yhtä kaikki.


No, kyseessähän oli Vesa "Liigavarvas" Rantanen, jonka "journalismissa" kukkivat jälkiviisaus ja gloryhunttaus. Nyt Veskulle on kova sana jalkapallo, jääkiekkoa voi haukkua väkivaltapeliksi.

Viime vuonna Varvas julisti Litmasen kuolleeksi kuninkaaksi, mutta kolumnissa vetää sanojaan takaisin huntatessaan glorya jalkapallosta.

Varpaan kolumnissa ainakin minun niskakarvani sai pystyyn myös ilmaisu "The urheiluteko". Tällä Vesma tarkoitti 1,995k maailmanmestaruutta lätkässä. Miksi ei käyttää ilmaisua Urheiluteko isolla I:llä? Pässinpää Varvas.

Populismia ja asiavirhettä havaitsen mielestäni myös kolumnin toiseksi viimeisessä kappaleessa jossa Sieninen Varpaanväli puhuu FC Jokerien tekemästä 11 miljoonan tappiosta 5 miljoonan liikevaihdolla. Menikö nyt Silsalta eurot ja markat sekaisin?

Asia joka minulle avautui on se lopullinen totuus Varvaksesta jälkiviisaana, glorya hunttailevana migimaussina.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
miksi miehet ovat onnellisempia

Minulle avautui tänään saamani sähköpostin jälkeen miksi miehet ovat onnellisempia..
"Miksi miehet ovat onnellisempia?
Siksi,että autotalli kuuluu yksin heille, suklaa on vain välipala,
hääsuunnitelmat hoituvat itsestään ja he saavat pitää sukunimensä
He eivät koskaan tule raskaaksi ja voivat käyttää valkoista
T-paitaa huvipuiston Tukkijoessa...tai olla vaikka ilman. Autokorjaamolla heille kerrotaan totuus.

Maailma on heidän urinaarionsa. Heidän ei koskaa tarvitse ajaa seuraavalle
bensa-asemalle koska tällä asemalla on yököttävä vessa.
He eivät koskaan mieti mihin päin lamppua käännetään sitä
vaihdettaessa. He saavat samasta työstä enemmän palkkaa.

Rypyt vain lisäävät viehätysvoimaa, frakin lainaaminen maksaa vain
murto-osan hääpuvun hinnasta. Ihmiset eivät koskaan keskustellessa tuijota heidän rintojaan.

Uudet kengät eivät koskaan hierrä jalkoja. Aina samalla tuulella. Puhelut
ovat ohi 30 sekunnissa. Viiden päivän lomalla selvitään yhdellä laukulla.
He saavat itse auki purkkinsa. He saavat
arvostusta pienimmästäkin huomionosoituksesta.

Alusvaatteet maksavat 8.93/3kpl. Kolme paria kenkiä riittää. He
eivät näe ryppyjä vaatteissaan. Sama hiusmalli kelpaa vuosikausia, ehkä
kymmeniä vuosia. Ei tarvi ajella kuin kasvot ja kaula.

He voivat pukeutua shortseihin huolimatta siitä miltä sääret näyttävät.
Kynnet voi hoitaa linkkuveitsellä. He voivat rauhassa kasvattaa viikset.
Jouluostokset 25 sukulaiselle hoituvat puolessa tunnissa jouluaattona.

Ei ihme, että miehet ovat onnellisempia."
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
SamSpade kirjoitti:
Minulle avautui tänään saamani sähköpostin jälkeen miksi miehet ovat onnellisempia..

Heh heh. Mulle taas avautuivat sähköpostitse tänään ne mitat, jotka miehessä naisen mielestä ovat ihanteelliset:

90/60/42

Ikä/miljoonat/kuume

Sana hunsvotti alkuperä on koiran perseessä. Tai oikeammin vitussa. Hunds fott. Näin on.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Mulle avautui hiljattain että kaalikääryleet on ihan h-vetin hyviä. Ja vähän harmittaa että annoin n. 25 vuoden ajan ennakkoluulojen estää niiden ja muidenkin kaaliruokien syömisen. Itse tehty kaalipata on myös aivan sairaan hyvää, ja taitaa olla terveellistäkin.

Seuraavaksi silakkalaatikkoa.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Skype voi ottaa tv-korttini videofeedia vastaan "webbikamerana" ts. kytkemällä mikin piuha tv-kortin audio-ulostuloon on mahdollista streamata suomen telkkaria vaikkapa Tuvaluun. Tämä tiedoksi sellaisille, jotka omistavat tuttavia ulkomailla, joita saattaisi kiinnostaa nähdä esim. salkkareita ;)
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Queenin biisit Headlong ja I'm Going Slightly Mad ovat erittäin synkkiä kappaleita niiden näennäisestä hilpeydestä huolimatta. Näin on oikeastaan koko levyn Innuendo laita. Syy tiedetään, mutta nyt vasta huomasin pitkän tauon jälkeen kun tätä levyä kuuntelin.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Uleåborgir kirjoitti:
Queenin biisit Headlong ja I'm Going Slightly Mad ovat erittäin synkkiä kappaleita niiden näennäisestä hilpeydestä huolimatta. Näin on oikeastaan koko levyn Innuendo laita. Syy tiedetään, mutta nyt vasta huomasin pitkän tauon jälkeen kun tätä levyä kuuntelin.

Kerroppas syy. Kiinnostaa tämän mahtavan bändin taustat. On vain jäänyt vähemmälle huomiolle viime aikoina. Queen-ketjua ei taida meiltä täältä löytyä.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
mikse kirjoitti:
Kerroppas syy. Kiinnostaa tämän mahtavan bändin taustat. On vain jäänyt vähemmälle huomiolle viime aikoina. Queen-ketjua ei taida meiltä täältä löytyä.

Freddie Mercury alkoi vedellä viimeisiään tuota levyä tehdessä ja välittyy aika voimakkaasti levyltä. Kyseinen lättyhän on viimeinen Mercuryn elossa ollessa julkaistu Queen-levy.
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle avautui määritelmä sanasta "lampaantissi", kun katselin Sunrise avenuen videota. Musiikki ja laulajan pärstä sopivat täydellisesti sanan "lampaantissi" alle.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
mikse kirjoitti:
Kerroppas syy. Kiinnostaa tämän mahtavan bändin taustat. On vain jäänyt vähemmälle huomiolle viime aikoina. Queen-ketjua ei taida meiltä täältä löytyä.

Osa kappaleesta I'm Going Slightly Mad:

I'm one card short of a full deck
I'm not quite the shilling
One wave short of a shipwreck
I'm not my usual top billing
I'm coming down with a fever
I'm really out to sea
This kettle is boiling over
I think I'm a banana tree
Oh dear
I'm going slightly mad
I'm going slightly mad (I'm going slightly mad)
It finally happened - happened
It finally happened - uh huh
It finally happened - I'm slightly mad - oh dear !


Headlong:

And you're rushing headlong you've got a new goal
And you're rushing headlong out of control
And you think you're so strong
But there ain't no stopping and there's nothin'
You can do about it
There's nothin' you can do
No there's nothin' you can do about it
No there's nothin' you can, nothin' you can
Nothin' you can do about it


Ensimmäinen kertoo ihan Freddien subjektiivisen näkemyksen maailmasta ja loppuajastaan. Kappaleen videota tehtäessä mies oli pukeutunut lämpökerrastoihin ja paleli jatkuvasti ja kärsi vaikka studiolamput hehkuivat lämpöä. Freddie oli "yhden aallon päässä haaksirikosta" eli kuolemasta.

Headlong taas on toteamus siitä, että kuolema ja vanheneminen ovat vääjäämättömiä asioita ja Mercuryllä tämä oli läsnä koko ajan.
 

scholl

Jäsen
Minulle avautui nyt sellainen asia, että tulee aikamoinen kiire. Pitää lähteä 4.30 lentokentälle, enkä ole vielä oikein ehtinyt pakata - puhumattakaan siitä, että tietäisin, missä kaikki tavarat ovat, mitkä pitää ottaa mukaan. Toivon mukaan saisin nukuttua koneessa, koska perillä on vielä parin kolmen tunnin ajomatka ja sitten 6-7 tunnin työpäivä.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
pelikielto kirjoitti:
Minulle avautui määritelmä sanasta "lampaantissi", kun katselin Sunrise avenuen videota. Musiikki ja laulajan pärstä sopivat täydellisesti sanan "lampaantissi" alle.

Hahahaha, totta!
 

Kumikaksonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jossain, toivottavasti hyvin pienen piirin kesken, on käytössä tekstiviestitermi 'i1'. Oivalsin tänään, että se tarkoittaa ihan suomenkielistä sanaa 'aivan'. Kaikkea sitä keksiikin, vaikkei edes haluaisi.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Raatonihöyryjä

Samarinin juominen tuottaa puolen tunnin sisällä nauttimisesta vahvalla bukeélla varustettuja pieruja, ts. atomihöyryjä --> raatonihöyryjä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Sami Kapanen

Sami Kapanen ei pelaa enää Carolina Hurricanesin riveissä. Siirto Philadelphiaan on tapahtunut lähes neljä vuotta (07.02.2003) sitten...

Että näin tarkasti on tullut seurattua NHL:a.
Osasyynä saattaa myös olla paljon työreissuilla mukanani raahaama PS2 ja NHL2002.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös