Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 770 904
  • 34 076
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun sekä Ambi että spertti korjasivat, täytyy todeta olleeni (taas kerran) väärässä.

Kuulostaa siltä, että kuullottajat ovat liikkeellä...
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Minulle avautui sellainen asia, että kun liian moni asia on avautunut, saa valtavasti päänsärkyä niistä, joille samat asiat eivät ole avautuneet.

Esimerkiksi jokunen vuosi sitten minulle avautui, että hetimmiten kirjoitetaan kahdella ämmällä, ei siis hetimiten vaan hetimmiten. Nyt ärsyttää aivan suunnattomasti, kun telkkarista tuleva Andre Wickströmin ohjelman nimi on väärin kirjoitettu.

Niinikään tv:stä tuli kauan sitten ajankohtaisohjelma "Itse asiassa kuultuna", jonka nimi otti päähän. Miten niin asiaSSA, miksei asiaSTA. Kunnes minulle avautui, että kyse on poliisin virallisesta kuulustelupöytäkirjatermistä. Kun jotakuta kuulustellaan, pöytäkirjassa lukee, itse asiassa kuultuna eli se ja se oli itse henkilökohtaisesti kuultavana tässä kyseisessä asiassa. Nyt taas viiksettää aina, kun näkee samassa lauseessa elatiivin. Tieto lisää tuskaa.

Aina kun hoksaa jonkun tällaisen jutun, kuvittelee kuuluvansa johonkin merkittävästi muita fiksumpaan porukkaan, kun todellisuudessa jokainen tällainen nippelitieto tekee ihmisestä muiden silmissä entistä ärsyttävämmän tärkeilijän. Mutta kuinka vaikea onkaan pysyä hiljaa, kun näkee ympärillään huutavia vääryyksiä ja epäkohtia...
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mourinho on naimissa Tamin kanssa.
 

H-katsomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko 2004-2005, Napoli
Tänään aukesi holhousyhteiskunnastamme sellainen tosiseikka, että Alkon kotisivuilla pystyy läpikäymään tuotevalikoimaa vain enintään 22%-väkijuomien osalta.

Eikös ennen vanhaan sentään joka kotiin tipahtanut Alkon katalogi aina tasaisin väliajoin?

Mikä meitä vaivaa?
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
H-katsomo kirjoitti:
Tänään aukesi holhousyhteiskunnastamme sellainen tosiseikka, että Alkon kotisivuilla pystyy läpikäymään tuotevalikoimaa vain enintään 22%-väkijuomien osalta.

Eikös ennen vanhaan sentään joka kotiin tipahtanut Alkon katalogi aina tasaisin väliajoin?

Mikä meitä vaivaa?

Näin on näreet, ja tällainen epäkohtahan suorastaan pakottaa lähtemään itse paikan päälle syynäämään niitä tuote-etikettejä, mikä taas johtaa pullon ostamiseen. Hyssälän olisikin nyt syytä miettiä, voisiko ne pullot vaikka piilottaa johonkin takahuoneeseen tai roskalaatikkoon.
 

scholl

Jäsen
H-katsomo kirjoitti:
Tänään aukesi holhousyhteiskunnastamme sellainen tosiseikka, että Alkon kotisivuilla pystyy läpikäymään tuotevalikoimaa vain enintään 22%-väkijuomien osalta.

Samahan juttu on esim. Silja Linen nettisivuilla Tax Free katalogeissa. Se on alkoholilain vastaista näyttää yli 22% moskaa siellä.
H-katsomo kirjoitti:
Eikös ennen vanhaan sentään joka kotiin tipahtanut Alkon katalogi aina tasaisin väliajoin?
Itselleni ei ole vielä tullut. HKL:n ja Ikean katalogit sen sijaan tulevat, vaikken kummankaan palveluksia käytä.
 

H-katsomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko 2004-2005, Napoli
scholl kirjoitti:
Itselleni ei ole vielä tullut. HKL:n ja Ikean katalogit sen sijaan tulevat, vaikken kummankaan palveluksia käytä.

Voin tietysti olla väärässäkin, mutta kohtuullisen valmis olisin toistaiseksi määrittelemätöntä ruumiinosaani pantiksi laittamaan, että joskus ammoisina aikoina, 90-luvun alussa näin todella tapahtui. Tuotevalikoima hinnastoineen päivineen tuli burgundin punaisena, kovakantisena vihkosena joka kotiin. Vähän niinkuin samalla ilmestymisaikataululla kuin Postin tiedotuslehti.
 

scholl

Jäsen
Ehkä minulla on ollut ei mainoksia -kyltti. Epäilen kyllä, ettei olisi tullut, koska Suomessa oli ennen alkoholimainontalaki vielä tiukempi kuin mitä se on nykyään.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Olen aina olettanut että Anu Saukko nimeä kantavaa ihmistä ei oikeasti ole, mutta näköjään ainakin kolme sen nimistä henkilöä löytyy Suomesta (Fonecta finderin mukaan).

Mitähän vanhemmat ovat ajatelleet kun ovat antaneet tyttärelleen nimen?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
fastasashark kirjoitti:
Olen aina olettanut että Anu Saukko nimeä kantavaa ihmistä ei oikeasti ole, mutta näköjään ainakin kolme sen nimistä henkilöä löytyy Suomesta (Fonecta finderin mukaan).

Mitähän vanhemmat ovat ajatelleet kun ovat antaneet tyttärelleen nimen?
Voihan se olla että kaikki kolme ovat saaneet sukunimensä avioliiton kautta, jolloin vanhemmilla ei ole ollut asiassa osaa eikä arpaa. Eipäs syyllistetä mahdollisesti viattomia ihmisiä jos ei ole kaikki faktat tiedossa!
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
vintsukka kirjoitti:
Voihan se olla että kaikki kolme ovat saaneet sukunimensä avioliiton kautta, jolloin vanhemmilla ei ole ollut asiassa osaa eikä arpaa. Eipäs syyllistetä mahdollisesti viattomia ihmisiä jos ei ole kaikki faktat tiedossa!
No, jos näin on, täytyy sanoa että rouvat Anut ovat harvinaisen tyhmiä jos eivät ole pitäneet tyttönimiään. Mutta ei syytetä Anujakaan turhaan ennenkuin meillä on faktaa mistä nimet tulivat.
 
Viimeksi muokattu:

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Niin mahtaako tuo Fonecta Finder olla kuinka luotettava sen suhteen, että sinne on annettava tiedot omalla nimellään? Numerotiedusteluista on saatavilla oikealla numerolla tiedot Turussa asuvasta David Hasselhoffista, mutta väestörekisterikeskuksen nettisivujen mukaan Suomessa ei yhtään Hasselhoffia asu.
 

Paltsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ghost kirjoitti:
Niin mahtaako tuo Fonecta Finder olla kuinka luotettava sen suhteen, että sinne on annettava tiedot omalla nimellään? Numerotiedusteluista on saatavilla oikealla numerolla tiedot Turussa asuvasta David Hasselhoffista, mutta väestörekisterikeskuksen nettisivujen mukaan Suomessa ei yhtään Hasselhoffia asu.

Nämä Hasselhofit sun muut ovat ilmeisesti jotain prepaid-liittymiä, johon on yhteystiedot laitettu tms. Löytyypä tuolla finderilla myös Batman ja Aku Ankkakin ;)
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Pitäisikö minun nyt soittaa nuo kyseiset numerot läpi että saisin selville että onko anusaukkoa olemassa?

Tai jos joku Jatkoaikalainen tuntee/tietää että tämän niminen henkilö on olemassa, niin ilmoittakaa, säästyisi ainakin puhelinkulut anu(ksi)lle soitosta.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
fastasashark kirjoitti:
Pitäisikö minun nyt soittaa nuo kyseiset numerot läpi että saisin selville että onko anusaukkoa olemassa?

Tai jos joku Jatkoaikalainen tuntee/tietää että tämän niminen henkilö on olemassa, niin ilmoittakaa, säästyisi ainakin puhelinkulut anu(ksi)lle soitosta.

En kyllä tiedä onko Suomessa ketään Anu Saukkoa, mutta itsellä oli yläasteella ja lukiossa bilsan ja maantiedon maikka jonka nimi oli Anu Saukkonen. Niin ja jos joku nyt sitten huutelee taas siitä AnuSkytästä kun on niin hervoton, niin oli myös meillä yläasteella ja lukiossa. Taitaapi olla SaiPa-ikonille vielä kai jotain sukua.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Paltsa kirjoitti:
Nämä Hasselhofit sun muut ovat ilmeisesti jotain prepaid-liittymiä, johon on yhteystiedot laitettu tms. Löytyypä tuolla finderilla myös Batman ja Aku Ankkakin ;)
Prepaid-liittymissä ei ole yhteystietoja.

Kuka tahansa voi määritellä numerotiedusteluun heijastuvaksi nimekseen/osoitteekseen minkä tahansa. Eli näillä ei ole minkäänlaista ns. totuusarvoa jos mietitään jonkin nimen mahdollista olemassaoloa.
 

Viljuri

Jäsen
Ruutiveijari kirjoitti:
Prepaid-liittymissä ei ole yhteystietoja.

Kuka tahansa voi määritellä numerotiedusteluun heijastuvaksi nimekseen/osoitteekseen minkä tahansa. Eli näillä ei ole minkäänlaista ns. totuusarvoa jos mietitään jonkin nimen mahdollista olemassaoloa.

Näin varmasti on, mutta olen toisaalta kuullut luotettavilta tahoilta, että em. henkilöt ovat saaneet merkittäviä äänisaaliita kunnallisissa ja valtiollisissa vaaleissa. Eli ei aivan mielenkuvitushenkilöistä liene kyse?

;)
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
fastasashark kirjoitti:
Pitäisikö minun nyt soittaa nuo kyseiset numerot läpi että saisin selville että onko anusaukkoa olemassa?

Kyllä on olemassa. Ainakin kaksi Anu Saukkoa löytyy, molemmat syntyneet 70-luvulla. Toinen pelannut nuorempana lätkää.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
OT: Numeropalvelussa kesäduunia tehneenä voin sanoa, että todella absurdeja oikeitakin sukunimiä löytyy. Horot, lerssit, temmit, jne tulevat tutuiksi. Suomesta löytyy myös yksi DORKA, joka on jo aika pankintyhjentäjä...
 

Vertical

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
.. ja mainoksia kun joskus jakelin niin iltapäivän tunteina nauratti tampiot, löllöt sun muut. Toinen mikä jäi mieleen oli sukunimi postilaatikossa Selin & Kova.

Tämä tosin kertoo varmaan enemmän minun huumorintajusta kuin hauskoista sukunimistä. Heh.
 
Viimeksi muokattu:

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
cottonmouth kirjoitti:
OT: Numeropalvelussa kesäduunia tehneenä voin sanoa, että todella absurdeja oikeitakin sukunimiä löytyy. Horot, lerssit, temmit, jne tulevat tutuiksi.

Hmmm...Temmi? Nyt ei taas ymmärrä. Kertokaas nyt mikä tuossa on hauskaa, että jotain avautuisi minullekin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös