Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 768 972
  • 34 071

Anturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Bobcat kirjoitti:
Hmmm...Temmi? Nyt ei taas ymmärrä. Kertokaas nyt mikä tuossa on hauskaa, että jotain avautuisi minullekin.
Ei välttämättä hauskaa, mutta termi viittaa lerssin tavoin penikseen. Minulle avautui se että, taidan olla harvinaisen tyhmä kun mikään ei näytä avautuvan.
 

Kumikaksonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt viimein avautui, että oma asumiseni on tällä hetkellä suorastaan ilmaista.

Rivitalo-osake, 40 neliötä, iso takapiha, 15 min ajomatkan päässä työpaikalta/Oulun keskustasta, palvelut kaupasta parturiin 100 metrin päässä jne. Asumiskustannukset, sisältäen lainanlyhennyksen ja yhtiövastikkeen, 300 egeä/kuukausi (lisäksi tulee vesi + sähkö).

Taidan siirtää asunnonvaihtamista taas parilla vuodella.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Bobcat kirjoitti:
Hmmm...Temmi? Nyt ei taas ymmärrä. Kertokaas nyt mikä tuossa on hauskaa, että jotain avautuisi minullekin.

Niin, paljon hauskempaa on soittaa numeropalveluun ja kysyä jotain palvelua, josta voisi tiedustella ihmisten numeroita.

Täältä tähän
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Minulle avautui että jotkut IFK-fanit ovat oikeasti sitä mielestä että Jere on suurempi kuin seura.

Minulla ei mene jakeluun ettei lähdettäisi katsomaan suosikkiseuran pelejä jos yksi törttöilijä saa potkut.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Eilen minulle valkeni, että suuresti "ihailemani" valmentaja Jukka Rautakorpi on kotoisin opiskelupaikkakunnaltani Kauhajoelta.

Sitten vielä pitäisi selvitä, mistä saisin tähän hätään halvalla muuttoauton?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Vertical kirjoitti:
.. ja postia kun joskus jakelin niin iltapäivän tunteina nauratti tampiot, löllöt sun muut. Toinen mikä jäi mieleen oli sukunimi postilaatikossa Selin & Kova.

Tämä tosin kertoo varmaan enemmän minun huumorintajusta kuin hauskoista sukunimistä. Heh.

Minua nauratti asuessani Kemissä naapurin postilaatikossa seisova sukunimi "Posti" ja kun naapuri muutti pois, talonmies kävi liimaamassa postilaatikkoon tarran jossa luki Ei postia. Silloin minua huvitti vielä enemmän.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Minulle selvisi että Slayerin Raining Blood on aika hyvä biisi. Sitä on hehkutettu niin monessa ketjussa että päätin vihdoin varmuuskopioida sen itselleni ja kuuntelin useamman kerran putkeen.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Jakke Huuliparta kirjoitti:
Minulle selvisi että Slayerin Raining Blood on aika hyvä biisi. Sitä on hehkutettu niin monessa ketjussa että päätin vihdoin varmuuskopioida sen itselleni ja kuuntelin useamman kerran putkeen.

Mäkin tulin messiin mukaan 20 vuotta myöhemmin, ohan tuo biisi ja levy aika saatanan kova, niin paljon kun Slayer -tietous/fanitus alkoikin God Hates Us All -levyn ihavvitunkovasta Bloodline- biisistä/videosta. Voimaa...voimaa...nopeus ...nopeus

KiekkoKansan turnajaisten Ässä-avauksen jälkeen hokasin -punkkupöhnissä- että vittu me oltiin finaalissa! Keväämmällä oli niin asiassa sisällä ja tunteella mukana (huikeassa huumassa Tappara- sarjoineen että finaalitappioineen) että ei oikein osannut hahmottaa. Nyt havainnon että ihmishirviö on syntynyt! Mikä röyhkeys, mikä alkuvoima! Vieläpä Pori-natiivi! Vuos sitten spekuloitiin riittääkö liike liigatasolle. Mutta vittu Patrik on ÄIJÄ, jokasen fanin unelma jengissä. 15 vuotta oon fanittanu mutta olisikohan nyt aika hankkia fanipaita (pahoittelut Takolle, Korpille ja Pelelle mutta Foppa on nyt niin ajankohtanen, hip ja hop! Mieluiten tosin heavy ja metal dark -sävyineen)
 
Suosikkijoukkue
TPS
Minulle avautui vasta viime viikolla, että hampaat kannattaa pestä ennen aamupalaa kuin sen jälkeen. Ei siis muutenkaan pidä pestä hampaita happohyökkäyksen aikana, kiille vaurioituu.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Huippuvalmennus kirjoitti:
Minulle avautui vasta viime viikolla, että hampaat kannattaa pestä ennen aamupalaa kuin sen jälkeen. Ei siis muutenkaan pidä pestä hampaita happohyökkäyksen aikana, kiille vaurioituu.
Juuri näin. Muutenkin kun pesee hampaat heti ennen aamupalaa ei tarvi ruoan kanssa nieleskellä kaikkea skeidaa mitä yön aikana suuhun on kerääntynyt. Vatsa tykkää.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Oho, onko tosiaan näin? Itse olen tähän asti tehnyt kyllä juuri päinvastoin. Täytyy kai muuttaa tapoja, vaikka vähän pelottaa miltä se puuro maistuu juuri pestyillä hampailla.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
tuuski kirjoitti:
Oho, onko tosiaan näin? Itse olen tähän asti tehnyt kyllä juuri päinvastoin. Täytyy kai muuttaa tapoja, vaikka vähän pelottaa miltä se puuro maistuu juuri pestyillä hampailla.
Hammaslääkäri tästä samasta asiasta pari vuotta sitten älähti. Vähintään 30 min pitää odottaa happohyökkäyksen alusta (eli syötään/juotuaan jotain sitä aiheuttavaa) ennen kuin on "turvallista" alkaa hampaita hinkaamaan. Muuten lähinnä haitallista ja hiotaan hampaita hapoilla.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Asvaltti

Olen elänyt siinä uskossa tähän päivään saakka, että asvaltti on keinotekoisesti tehty erinäisten ainesten sekoitus, jota käytetään tien päällysteenä, mutta paskan marjat! Sitä löytyy myös luonnosta!

Asfaltti tai asvaltti (kreikan sanasta άσφαλτος ’vuoripiki’) on luonnossa esiintyvä bitumin ja kiviaineksen seos, jota käytetään teiden päällystykseen. Asfaltti luetaan betonin ohella kestopäällysteisiin toisin kuin esimerkiksi öljysora.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Löytyy

fastasashark kirjoitti:
Pitäisikö minun nyt soittaa nuo kyseiset numerot läpi että saisin selville että onko anusaukkoa olemassa?

Tai jos joku Jatkoaikalainen tuntee/tietää että tämän niminen henkilö on olemassa, niin ilmoittakaa, säästyisi ainakin puhelinkulut anu(ksi)lle soitosta.

Olen ollut rippileirillä joskus 80-luvun puolivälissä Keuruun Pöyhölässä ja samalla leirillä kanssani oli Anu Saukko. Ko. nuori neito sai kyllä jonkinverran kulla nimestää.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Huippuvalmennus kirjoitti:
Minulle avautui vasta viime viikolla, että hampaat kannattaa pestä ennen aamupalaa kuin sen jälkeen. Ei siis muutenkaan pidä pestä hampaita happohyökkäyksen aikana, kiille vaurioituu.

Juu, ei tietenkään silloin, kun on juuri kyllästänyt hampaansa hapolla (limsa, hedelmät, karkki jne.) Paras olisi kuitenkin, jos pesisi hampaat n. puoli tuntia ruokailun jälkeen. Tällöin töhnät poistuisivat suusta heti, eivätkä ehtisi aiheuttaa tuhojaa seuraavaan pesuun saakka. Luulen, että pahempi on jos kaikki ruuanjämät saavat muuhia suussa jopa iltaan saakka? Enkä usko, että yön aikana hampaisiin, mitään ihmeellistä on ehtinyt kertyä, jos on illalla viimeiseksi pessyt hampaansa (riippuen toki siitä mitä on yön aikana suullaan tehnyt...)

Itse kyllä harjaan edelleen vasta aamiaisen jälkeen (vaikkei puolta tuntia kuluisi), mutta normiaamiaiseeni ei kuulukaan erityisen voimakkaasti hampaita syövyttäviä ruoka-aineita, vaan ainoastaa teetä ilman sokeria ja leipää. Varsinkin leivästä tuppaa jäämään muruja hampaiden väleihin, ja siellä ne ehtisivät varmasti tehdä enemmän tuhoja ennen seuraavaa pesua kuin mitä niiden välitön poistaminen aiheuttaa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Riippuu varmaan hammastahnasta, mutta jos ennen ateriaa pesee hampaat perus pepsodentilla, niin kyllä ruoka aikasta pahalta maistuu.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vaughan kirjoitti:
Paras olisi kuitenkin, jos pesisi hampaat n. puoli tuntia ruokailun jälkeen. Tällöin töhnät poistuisivat suusta heti, eivätkä ehtisi aiheuttaa tuhojaa seuraavaan pesuun saakka. Luulen, että pahempi on jos kaikki ruuanjämät saavat muuhia suussa jopa iltaan saakka?

Ööö... Eikös se ole niin että yön aikana hampaisiin kertynyt plakki reagoi aamupalassa olevan sokerin kanssa aiheuttaen reikiintymistä. Hampaiden peseminen 30min päästä aamupalasta lienee jo liian myöhäistä? Happohyökkäys on jo ohi? Sensijaan ennen aamupalaa kun pesee niin suussa ei ole plakkia eikä aamupalasta siten ole haittaa hampaille.

Tällainen käsitys minulla on.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
V-man kirjoitti:
Ööö... Eikös se ole niin että yön aikana hampaisiin kertynyt plakki reagoi aamupalassa olevan sokerin kanssa aiheuttaen reikiintymistä. Hampaiden peseminen 30min päästä aamupalasta lienee jo liian myöhäistä? Happohyökkäys on jo ohi? Sensijaan ennen aamupalaa kun pesee niin suussa ei ole plakkia eikä aamupalasta siten ole haittaa hampaille.

Tällainen käsitys minulla on.

Ja sen aamupalan päälle kun vielä ottaa palan pari ksylitol purkkaa, niin a vot.

vision kirjoitti:
Youtubesta löytyy Dark Tranquillityn videoita. \../ \../

No niinpä näyttää, kiitoksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös