Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 770 889
  • 34 076

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Karzan kirjoitti:
Mä olen kyllä lukenut ja kuullut ihan toista ainakin viihde-elektroniikan osalta. Näytöt, littutöllöt, kotiteatterit ja dvd-soittimet ovat ainakin melkoista kuraa.

Kollega osti littutöllön, joista kaksi ekaa kappaletta oli ihan susia. Eka kesti pari-kolme päivää ja toinen poksahti 5 minuutin käytön jälkeen. Nyt kolmas menossa ja on toistaiseksi pelannut ok.
Monitoreissa on suuria eriä ihan sekundaa kamaa, ja samaa mallia on vaihdettu moneen kertaan uuteen, kun ei vaan millään kestä. Takuut pelaa, mutta kuka jaksaa jatkuvasti kiikuttaa konetta huoltoon, tai takuuvaihtoon?

Halvalla ei vaan voi saada hyvää ja kestävää.

Tätä nyt on jauhettu täällä jo melkoisesti ja tuossa jotkut jo sanoivatkin toista kuin Karzan, mutta siis kaverini joka myy Gigantissa LG:n vehkeitä on oman empiirisen kokemuksen mukaan sitä mieltä, että LG:n tuotteita menee skeidaksi aika vähän verrattuna vallitsevaan konsensukseen. Hinta/laatu siis mielestään paikallaan. Laadukkaampaahan siis toki varmasti saa, mutta hinta on sitten myöskin sen mukainen.

Joku tuossa sanoi, että Crowmoor on suomalainen siideri kun sitä Koffi valmistaa? Onko tosiaan näin? Itse olen aina kuvitellut, että Koff vain tekee sitä lisenssillä Suomessa, mutta jos tosiaan on niin, että kyseinen sidukka on ihan Koffin omaa kehitystyötä niin sitten kyllä pointsit sinne todellakin. Ei toki pese Blackthornia tai vaikka Strongbowta, mutta hyvin lähelle pääsee.

edit: Nyt kun luin nuo viimeiset viestit, niin tosiaan näinhän se on, kuten arvelinkin, että Crowmoor on siis lisenssikamaa. Toki hyvä, että edes lisenssillä tekevät, koska sen vuoksi ainakin Lappeenrannasta saa monesta baarista kyseistä sidukkaa ihan kohtuuhinnalla.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Emmental juusto on hyvää

Suurena juustojen ystävänä tajusin että Emmental tyyppinen tavara onkin aika pirun hyvää, vielä muutamia vuosia sitten en voinut sietää sitä. Niin se maailma muuttuu, töissäkin on käyty jo kokoinainen päivä ja eihän se niin pahalta loman jälkeen tuntunutkaan.
 
Hevimiehet heiluttavat villisti päätä puolelta toiselle siksi, että heillä on vettä korvassa. Tajusin tuolla uimarannalla.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hazardipakki kirjoitti:
Hevimiehet heiluttavat villisti päätä puolelta toiselle siksi, että heillä on vettä korvassa. Tajusin tuolla uimarannalla.

Ei kun hevimiehet yrittää pakottaa ylimääräisen järjen päästän pois pakottamasta, tosin tajuamatta, ettei sitä valaistumista saa ravistamalla pois! Niin pieni on ihminen. anlaki. . .

-duud-

ps. liivimiehiä saakin ravistella.
 

EDDIE C

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi (sympatiat Ruotsille)
Gambina on kauhean makuinen juoma. En ole ennen Gambinaa muistaakseni edes maistanut, mutta tänään alkossa tyhmään päähäni tuli idea ostaa pullo tätä sotkua. Kyllä kai tämäkin alas menee kun vaan blandaa tarpeeksi.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
EDDIE C kirjoitti:
Gambina on kauhean makuinen juoma. En ole ennen Gambinaa muistaakseni edes maistanut, mutta tänään alkossa tyhmään päähäni tuli idea ostaa pullo tätä sotkua. Kyllä kai tämäkin alas menee kun vaan blandaa tarpeeksi.

Se on erinomainen juomapelien pelipullona. Voin vieläkin maistaa sen maun suussa, vaikka ko. juoman "nauttimisesta" on jo ainakin yli vuosi.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
EDDIE C kirjoitti:
Gambina on kauhean makuinen juoma. En ole ennen Gambinaa muistaakseni edes maistanut, mutta tänään alkossa tyhmään päähäni tuli idea ostaa pullo tätä sotkua. Kyllä kai tämäkin alas menee kun vaan blandaa tarpeeksi.

Mitä on Gambina?
 

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Hmph

avatar kirjoitti:
Mitä on Gambina?
Tekisi mieli raportoida moderaattoreille. Legendaarinen iso G, helvetin pahaa, ja varmat rähinäjurrit. Ei heikkohermoisille. Kunnioitusta tälle jumalten juomalle, jota joutui joskus nuorena pakon edessä juomaan. Niisk.. aika entinen ei koskaan enää palaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tumba kirjoitti:
Tekisi mieli raportoida moderaattoreille. Legendaarinen iso G, helvetin pahaa, ja varmat rähinäjurrit. Ei heikkohermoisille. Kunnioitusta tälle jumalten juomalle, jota joutui joskus nuorena pakon edessä juomaan. Niisk.. aika entinen ei koskaan enää palaa.
Mitä ilmeisimmin sivistyksessäni on aukko, koska en ole maistanut kumpaakaan "isoa G:tä", eli Gambinaa tahi Grappaa. Tästä huolimatta lasiin ei ole tullu syljettyä koskaan ja jumalten juomaksi on vakiintunu toki huikea vihreä liemi, eli aito ja alkuperäinen Absinth (70 %). Suomalaisittain sanottuna absinttiaamiainen on semmosta settiä, että kun ryyppyillan jälkeen haluaa päästä uuteen nousuun, on absintti kaveri paikallaan. Nam.

Edit: Niin, mulle avautui se asia, että Maikkarilla näyttäis olevan s-tanan mehukas kinkku juontamassa yön takuupottia tai jotain vastaavaa skabaa. Lienee myös prkleen nuori, mutta näyttää v*tun hyvältä.
 
Viimeksi muokattu:

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Tumba kirjoitti:
Tekisi mieli raportoida moderaattoreille. Legendaarinen iso G, helvetin pahaa, ja varmat rähinäjurrit. Ei heikkohermoisille. Kunnioitusta tälle jumalten juomalle, jota joutui joskus nuorena pakon edessä juomaan. Niisk.. aika entinen ei koskaan enää palaa.

Juurikin näin.Ryypyn pummaajia ei koskaan ollut jonoksi asti kun Kampurasta siivuja veteli.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Gambina kaverillisesti ihan vaan "kampa". Pikkusiskokin oppi niin hyvin, että jos siltä aikanaan pyysi kampaa, niin se saatto tuoda Gambina pullon, :-)

Alkoholiprosentti/hinta oli ainakin aikoinaan ihan kunnossa. En ole moneen vuoteen kyseistä juomaa nautiskellutkaan - pitääpä joku päivä ostaa pullollinen.
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
ipa rules kirjoitti:
Alkoholiprosentti/hinta oli ainakin aikoinaan ihan kunnossa. En ole moneen vuoteen kyseistä juomaa nautiskellutkaan - pitääpä joku päivä ostaa pullollinen.

On se vieläkin kohdallaan. Tosin, jos meiltä töissä löytyvää prosentti/hintasuhdetaulukkoa tutkailee, ei tainnut kuitenkaan ihan kärkipäähän päästä. Ykkösenä oli Marabella -niminen makea ja vahva viini, ja kakkosena Jorma... molemmat kulttikamoja. Samaten tuo Gambina.

Yhden kaverin kanssa ostimme 18-vuotiaina isot Gambina-pullot wappujuomiksi. Saimme kyllä juotua ne, ei siinä mitään. Pahaahan se oli, mutta jotenkin myös kovin taiteellista. Sen jälkeen meillä on ollut vahva Gambina-kultti valloillaan. Itse esimerkiksi annoin kaverilleni ylioppilaslahjaksi ison Gambinan, mutta lahjan annettua lisäsin, että "tuosta on siis vain puolet sulle!".

Milloinkohan on tuota Gambinaa tullut nautittua viimeksi... siitä on jokunen aika. Pitäisiköhän taas ostaa... Jyväskylän reissulla meinasimme kaverin kanssa ostaa putelit, mutta testasimmekin sitten miltä Jorma maistuu... kaverin tyttöystävä ei arvostanut kyseistä juomaa, ei huolinut Jormaa suuhunsa, vaikka tarjosimmekin.
 

Jarschka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
avatar kirjoitti:
Itse en ole vaivautunut ihan viime aikoina uusia suomalaisia siidereitä juomaan, koska joskus olen todennut, että Suomessa ei vain osata tehdä kuivaa siideriä. Suomalainen "kuiva" on mielestäni vielä ihan puolikuivaa skeidaa, mutta näinköhän siis olisi tullut muutosta?


Liikaa sokeria niissä tosiaan vieläkin on, mutta vielä pahemmin suomalaiset kuivat siiderit pilaa täkäläinen tapa tunkea kaikkiin panimotuotteisiin häiriintyneet määrät hiilihappoa. Esim. Fizzin kuiva on maultaan ihan ok ja melkein oikeasti kuiva, mutta tolkuton hiilihappopitoisuus tekee siitä nestemäistä santapaperia.

Muutama vuosi sitten (muistaakseni) Koff yritti tuoda markkinoille vehnäolutta, johon oli taas mätetty hiilihappoa oikein Suomesta perkele-tyyliin. Melkoinen kokemus, joka hävisi kyllä äkkiä markkinoilta.
 

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
Avautui taas se ihme, että mistä alkoholisteja syntyy. 2 isoa tuoppia toimii dagen efterille paremmin, kuin vaikkapa manalan pizza, suikkari ja kourallinen disperiiniä.

On tää kylmä olut korjaussarjana vaan niin helvetin hyvää.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Uusi Bondi on blondi

Ei saatana, uusin Bond, James Bond, näyttelijä on blondi?! Mikään ei ole enää näemmä pyhää.

Lisäksi minulle avautui että osaan kirjoittaa karapulassa vielä huomattavasti enemmän päin helvettiä kuin normaalisti. Viestin otsikko näytti tältä: Uusi Bindi on bondi? ennen oikolukemista ja korjausta...? Ei saatana...
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
HemmoP kirjoitti:
Borgie kirjoitti:
Ei saatana, uusin Bond, James Bond, näyttelijä on blondi?! Mikään ei ole enää näemmä pyhää.


aivan, ja sitä seuraava neekeri, ei jumalauta.....

Olisko sitten seuraava askel nainen? Mielenkiinnolla odotamme...
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Txjokeri kirjoitti:
Olisko sitten seuraava askel nainen? Mielenkiinnolla odotamme...

Jane Bond? Tosin jos haet tuolla nimellä Googlesta, saatat löytää aikuisviihdettä .;)
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Tenniskyynärpää ei tunnukaan kyynärpäässä vaan kyynärvarressa. Eikä se ole yhtään huvittava mukavaiva kun osuu kohdalle.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Huvipuistojen vemputtimet avautuivat

Niin, itse tähän saakka luullut, että huvipuistojen laitteet ovat jotenkin kamalia, eikä niihin kannata mennä.

Korkein totuus on kuitenkin se, että esimerkiksi Särkänniemen Tornado ja Trombi ovat pelkkä pala kakkua. Senkun vain hyppää kyytiin.

Täältä tähän
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Master Chief kirjoitti:
Jane Bond? Tosin jos haet tuolla nimellä Googlesta, saatat löytää aikuisviihdettä .;)

Itse olen tutustunat aiemmin ainoastaan Julia Bondiin, mutta kieltämättä Jane Bondissa saattaisia olla enemmän ainesta the Bondiksi.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
sopuli kirjoitti:
Julia Bondiin

On muuten aika kaunis nainen ihan vaatteet päällä.

Tajusin tänään, että eräs TPS-osioon kirjoittava jatkoaikalainen onkin nainen, eikä mies. Olen ollut kaksi ja puoli vuotta siinä uskossa, että kyseinen henkilö on mies, mutta vanhaa ketjua lukiessani tajusin kuinka tyhmä olenkaan ollut.

Nimimerkkiä en uskalla paljastaa tai tulee käsilaukusta.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
"Kuulostaa" kirjoitetaankin yhdellä, ei kahdella, ällällä. Viimeksi ryssin siis pari viestiä takaperin.

Noloa. After all these years...


Ranger
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös