Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 770 097
  • 34 075

Ronning

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Vancouver Canucks, Cliff Ronning
Tajusinpa tuossa että Vixen on aikas hauska bändituttavuus. Neljä Poisonin bändärin näköstä muijaa soittaa aikakautensa oloista musaa. Ja on ne ihan vetäviä nahkapöksyissään =)
 

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
Mailmankaikkeuden paskin viihde-elektroniikkamerkki Goldstar yhdistyi Luckyn kanssa, ja syntyi Lucky Goldstar. Nykyään tuo romutavara tunnetaan nimellä LG.

No, osaanpa vastedes pysyä erossa tuosta roinasta.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Paitsi, että LG on tänä päivänä varsin laadukas merkki. Itsellä on astianpesukone ja jääkaappipakastin jääpalakoneella kyseisen merkin tuotteita ja varsin hyvin toimivat. Samaten appivanhempien pesukone/kuivuri ovat LG:n tuotteita ja todella hyviä, toisin kuin koko ajan rikki menevät Rosenlewit ja Electroluxit.

Itsellä on ollut ongelmia Gorenjen liesituulettimen takuun kanssa, kun eivät meinaa saada kuntoon. Tuokin Suomessa aika tuntematon merkki mutta Euroopassa iso tekijä.
 
Viimeksi muokattu:

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
LG on allekirjoittaneen amatöörin ja allekirjoittaneen ns. "ammattilais"kaverin mielestä kohtuullisen laadukas merkki tänä päivänä.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
pelikielto kirjoitti:
Ei kai tämä välttämättä mikään yleispätevä teoria ole, mutta näin ainakin meilläpäin homma toimi(i). Konemusiikki oli siis vain autoa varten, muuten ilmeisesti yhdentekevää.
Niin ja sen parempi jos kuuluu ulos kunnolla, vaikka auto rämisis kuinka paljon, niin ja yhdentekevää on myös se miltä musiikki kuullostaa sisällä.
 

scholl

Jäsen
Muisti pätkii sen verran, etten tiedä olenko jo aiemmin tullut asiaa tänne mainitsemaan, mutta minulle on viime viikkojen aikana avautunut sellainen seikka, että suomalaiset ovat oppineet tekemään siideriä. Upcider Natural Apple on jopa lähes Strongbown, La Cidraien ja kumppaneiden veroinen tuote. Siljalla 4,90e sixpackihinta on kaiken lisäksi hyvinkin kohtuullinen. Harmi vain, että menee viininä, joten ei enempää saa ostaa.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
scholl kirjoitti:
Muisti pätkii sen verran, etten tiedä olenko jo aiemmin tullut asiaa tänne mainitsemaan, mutta minulle on viime viikkojen aikana avautunut sellainen seikka, että suomalaiset ovat oppineet tekemään siideriä. Upcider Natural Apple on jopa lähes Strongbown, La Cidraien ja kumppaneiden veroinen tuote. Siljalla 4,90e sixpackihinta on kaiken lisäksi hyvinkin kohtuullinen. Harmi vain, että menee viininä, joten ei enempää saa ostaa.

Itse en ole vaivautunut ihan viime aikoina uusia suomalaisia siidereitä juomaan, koska joskus olen todennut, että Suomessa ei vain osata tehdä kuivaa siideriä. Suomalainen "kuiva" on mielestäni vielä ihan puolikuivaa skeidaa, mutta näinköhän siis olisi tullut muutosta?
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
arpa80 kirjoitti:
Niin ja sen parempi jos kuuluu ulos kunnolla, vaikka auto rämisis kuinka paljon, niin ja yhdentekevää on myös se miltä musiikki kuullostaa sisällä.
Täsätkin on muuten sisäpiiritietoa. Siis tästä räminästä. Nimittäin esimerkiksi rekisterikilpiä löysätään jonkin verran jotta saadan vaikutelma "tiukasta subbarista". Merikarvialla olin kun tämä minulle kerrottiin ja näytettiin. Sanomattakin oli selvää että elämäni ensimmäinen suojakänni näki päivänvalon tuona samaisena päivänä, niin pahassa naurunsekaisessa shokissa olin.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
ipa rules kirjoitti:
Paitsi, että LG on tänä päivänä varsin laadukas merkki. Itsellä on astianpesukone ja jääkaappipakastin jääpalakoneella kyseisen merkin tuotteita ja varsin hyvin toimivat. Samaten appivanhempien pesukone/kuivuri ovat LG:n tuotteita ja todella hyviä, toisin kuin koko ajan rikki menevät Rosenlewit ja Electroluxit.
Tuo ensimmäinen lause on taattua allekirjoituskamaa. Sitten olisi todella kivaa kuulla perustelut tuohon viimeisimpään lauseeseen.

Suosittelen että kysyt huoltomieheltä (joka huoltaa kaikkia merkkejä) mielipiteitä kyseisten merkkien toimivuudesta.
 

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
ipa rules kirjoitti:
Paitsi, että LG on tänä päivänä varsin laadukas merkki.

Mä olen kyllä lukenut ja kuullut ihan toista ainakin viihde-elektroniikan osalta. Näytöt, littutöllöt, kotiteatterit ja dvd-soittimet ovat ainakin melkoista kuraa.

Kollega osti littutöllön, joista kaksi ekaa kappaletta oli ihan susia. Eka kesti pari-kolme päivää ja toinen poksahti 5 minuutin käytön jälkeen. Nyt kolmas menossa ja on toistaiseksi pelannut ok.
Monitoreissa on suuria eriä ihan sekundaa kamaa, ja samaa mallia on vaihdettu moneen kertaan uuteen, kun ei vaan millään kestä. Takuut pelaa, mutta kuka jaksaa jatkuvasti kiikuttaa konetta huoltoon, tai takuuvaihtoon?

Halvalla ei vaan voi saada hyvää ja kestävää.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Karzan kirjoitti:
Halvalla ei vaan voi saada hyvää ja kestävää.
Tuota juuri tarkoitin, tottakai suharikin onnistuu joskus, mutta kun virheprosentti on aikalailla korkea kyseisellä merkillä...
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Karzan kirjoitti:
Mä olen kyllä lukenut ja kuullut ihan toista ainakin viihde-elektroniikan osalta. Näytöt, littutöllöt, kotiteatterit ja dvd-soittimet ovat ainakin melkoista kuraa.

Tallentava halpis DVD on noin vuoden ajan ollut käytössä eikä ole tarvinnut huoltoon viedä. Takuuta toinen vuosi vielä jäljellä jonka jälkeen vaikka jotain parempaa merkkiä, katsotaan aikanaan.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään jälleen tuli F1-treenejä katsellessa mieleen, miten tuntuvat fysiikanlakien vastaisesti toimivan renkaat ja alustat noissa kilpureissa.

Pitikin sitten tuosta innostuneena etsiä uudelleen videoklippi, mistä saa osviittaa noihin Drag <5 sekkaa ja yli 500 kmh varttimaili aikoihin. Uudelleen tuokin homma avautui minulle. Eipä tuohon tunnu kyllästyvän.

linkki:
http://www.youtube.com/watch?v=9O0b90G8Yhg

-duud-
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
avatar kirjoitti:
Itse en ole vaivautunut ihan viime aikoina uusia suomalaisia siidereitä juomaan, koska joskus olen todennut, että Suomessa ei vain osata tehdä kuivaa siideriä. Suomalainen "kuiva" on mielestäni vielä ihan puolikuivaa skeidaa, mutta näinköhän siis olisi tullut muutosta?
Tuo schollin mainitsema Upcider Natural Apple on todellakin iloinen poikkeus säännöstä ja oikeasti todella hyvä siideri. Mutta todellakin poikkeus, toista hyvää suomalaisia siideriä ei ole tullut vastaan.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
ipa rules kirjoitti:
Paitsi, että LG on tänä päivänä varsin laadukas merkki. I

Kodinkoneiden osalta olen kanssasi samaa mieltä. Meillä on LG:n pesukone ja hyvin pyörittää, ominaisuuksia on vaikka muille jakaa. Suoravetomoottori on toiminut hyvin eikä laite todellakaan heilu kuten luvattua.

Viihde-elektroniikkapuolesta minulla ei ole kokemusta. Olen kuitenkin siinä uskossa että hinta-laatusuhde on koko lailla kohdallaan.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
avatar kirjoitti:
LG on allekirjoittaneen amatöörin ja allekirjoittaneen ns. "ammattilais"kaverin mielestä kohtuullisen laadukas merkki tänä päivänä.

Sattuneesta syystä itselläni on useampia LG- merkkisiä aparaatteja ja olen ollut niihin varsin tyytyväinen. Sattuneesta syystä myös tiedän, että LG-merkkisiä tuotteita on varsin paljon ammattikäytössä ja ovat kestäneet ihan yhtä hyvin kuin muutkin merkit. LG:llä myös huolto ja tarvittaessa vaihto vastaavaan toimii.

Ilmeisesti hinta-laatu-suhde on aikas kohdillaan ja siksi sitä myydään hyvin. Ei ongelmia.
 

scholl

Jäsen
Kodinkoneissa (white goods) Miele on paras. Muut tulevat sitten kauempana. Tottakai korealaisiakin voi ostaa, jos pitää koiran syömisestä. Itse olen enemmänkin sitä rotua, että jos Mieleä ei halua ostaa, pitää rankaista itselleen AEG.

Viihde-elektroniikassa tilanne on eri. Olen kuullut, että korealaiset lcd:t (ilmeisesti Samsung) ei olisi niin huono. Kuva kuulemma hyvä. Siis ihan kaupassa asiaa arvioituna. Ei niin, että joku sellaisen olisi mennyt ostamaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mölkky on aivan loistava peli. Ei sillä, että olisin sitä jotenkin epäillytkään, mutta en ole vain hirveästi aikaisemmin pelannut.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
LG:stä ja siideristä vielä

LG taitaa olla suuria OEM valmistajia joka on vasta viime aikoina alkanut valmistaa omalla merkillä joten ei vältysti ole ihan roksaa. Toki halvimmat mallit on aika roskaa ole se merkki melkein mikä tahansa.

Niin ja siihen siideri juttuun crowmoor on kyllä pars kotimainen siideri. Niin ja epäiliöille googlettamalla selviää kyllä että se on sinebrychoffin tuote.
esmet tuossa linkki http://www.sinebrychoff.fi/fi/ajankohtaista/tiedotteet/528.html
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itselläni on mm. LG:n monitori ja CD/DVD-asemat ja ihan hyvin ovat toimineet. Ei suurempaa valittamista. En sitten tiedä, josko joku muu merkki antaisi vielä suurempia kiksejä, mutta en jaksa uskoa siihen. Tärkein, että toimii.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
fastasashark kirjoitti:
Tuo ensimmäinen lause on taattua allekirjoituskamaa. Sitten olisi todella kivaa kuulla perustelut tuohon viimeisimpään lauseeseen.

Suosittelen että kysyt huoltomieheltä (joka huoltaa kaikkia merkkejä) mielipiteitä kyseisten merkkien toimivuudesta.

Kyseinen lause perustuu ihan omaan kokemukseen. Aikanaan esim. Rosenlew on ollut varsin pätevä peli joten appivanhemmilla niitä on ollut useita. Muutama vuosi sitten hyvin palvellun pesukone sitten otti ja poksahti. No ei muuta, kuin uutta Rosenlewia kehiin. Kone toimi pari vuotta varsin kohtuullisesti, mutta takuun päätyttyä joku piirilevy poksahti..korjaus oli sen verran arvokas, että uutta haettiin tilalle. Otettiin sitten joku todella kallis malli useine ohjelmineen. Vuoden päästä poksahti taas piirilevy - toki tuo meni takuuseen. Kun kone saavutti 2,5 vuoden iän, niin kerran pyykkiä pestessä oli kuulunut iso rysähdys ja sen perään kolinaa ja pauketta. Rummun kiinnitys tms. oli pettänyt ja kone kaput. Sitten kysyttiinkin huoltomieheltä, että mikä kone kannattaisi hankkia, kun nämä ennen niin hyvät o nykyään täysin susia. LG:tä suositteli ja sellainen on nyt pari vuotta hyvin palvellut appivanhemmilla. Todella wanha Zanussin kuivuri, kun poksahti vuosi sitten, niin hommattiin sitten kuivurikin samaa merkkiä.

Eloctrolux puolestaan on ollut jääkaappipuolella omilla vanhemmillani ja tuo laite on ollut täysi susi uudesta lähtien - vikoja jatkuvasti ja takuun päätyttyä poksahti lopullisesti - no vaihtoon meni sekin. Vanhempien uusi ei tosin ole LG.

Itsellä on muuten ollut LG:n VHS videot vuodesta 1999 eikä mitään vikoja ole ollut. LAite makso 500mk ja palvelee hyvin. Nykyään tosin VHS laite lähinnä kerää pölyä hyllyssä.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
vintsukka kirjoitti:
Sinebrychoff valmistaa Crowmooria Suomessa lisenssillä, mutta yhtä paljon se on kotimainen tuote kuin vaikka Coca-Cola.
Aijaa selvä sitten, En ainakaan nopeasti googletamalla löytänyt mitään mainintaa linsenssistä mutta se on niin hyvää että sen on pakko olla linsenssituote :)
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Turku ei ole läpeensä paha

Tuota usein toisteltua juttua, että Turussa olisi Suomen kauneimmat naiset, olen tähän asti kuunnellut irvistäen sille vienon hymyn. Hymy pysyy mutta sen aitoustaso on tästä lähin korkeampi. Lupaan myös kirjoittaa Turun tästä lähin isolla ihan siinä missä muutkin kaupungit ja kyläkeskittymät.

Terkkuja myös sille joka oli ollut kuulemma kanssani yläasteen luokkaretkellä Norjassa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
#3 kirjoitti:
Aijaa selvä sitten, En ainakaan nopeasti googletamalla löytänyt mitään mainintaa linsenssistä mutta se on niin hyvää että sen on pakko olla linsenssituote :)

Katso siitä tölkin kyljestä. Siinä lukee, että lisenssillä valmistanut Sinebrychoff. "Nimimerkillä viikonloppuna kopallisen ostanut".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös