Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 771 077
  • 34 076

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
TosiFani kirjoitti:
Siis maku asioista EI VOI KUIN väitellä, siksi me täällä kirjoittelemme.

Niin siis voi toki väitellä aivan, mutta eihän makuasioista kiistelemisessä mitään järkeä ole.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
avatar kirjoitti:
Tää on aina yhtä hauskaa kun aikuiset ihmiset netissä väittelee makuasioista, mitkä ei ole millään lailla faktuuaalisia juttuja ja täten niistä kun ei voisi edes väitellä, tai voi, mutta ei siinä ole mitään mieltä :D
Makuasioista ei voi väitellä, tai voi, mutta siinä ei ole mitään järkeä, mutta se on silti mukavaa.

Toisaalta aina voi myös vedota, että toisella on huono maku ja yrittää itse vaivihkaa hieman korjailla sen puutteita. =)
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Ted Raikas kirjoitti:
Makuasioista ei voi väitellä, tai voi, mutta siinä ei ole mitään järkeä, mutta se on silti mukavaa.

Toisaalta aina voi myös vedota, että toisella on huono maku ja yrittää itse vaivihkaa hieman korjailla sen puutteita. =)

No tätähän minä tässä yritin selittää, mutta väitettiin juuri, että makuasioista voi väitellä. Ja siis juurikin toki voi, mutta kuten molemmat tässä nyt toitottelemme edestakaisin niin eihän siinä mitään mieltä ole :D
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
avatar kirjoitti:
No tätähän minä tässä yritin selittää, mutta väitettiin juuri, että makuasioista voi väitellä. Ja siis juurikin toki voi, mutta kuten molemmat tässä nyt toitottelemme edestakaisin niin eihän siinä mitään mieltä ole :D

Miksi emme voisi väitellä makuasioista?? Jos asia on näin, niin emme voisi väitellä myöskään jääkiekossa muusta kuin lopputuloksesta.

Peli päättyi 3 - 2, ei vaan 3 - 3, ei kyllä pöytäkirjassa oli 3 - 2, ei vaan...

Se pelasiko joku hyvin tai huonosti on yleensä makuasia.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
TosiFani kirjoitti:
Miksi emme voisi väitellä makuasioista?? Jos asia on näin, niin emme voisi väitellä myöskään jääkiekossa muusta kuin lopputuloksesta.

Peli päättyi 3 - 2, ei vaan 3 - 3, ei kyllä pöytäkirjassa oli 3 - 2, ei vaan...

Se pelasiko joku hyvin tai huonosti on yleensä makuasia.

Siis jos ihan teknisesti katsotaan niin jonkin pelaajan pelaamisen taso on faktuualinen asia eikä makuasia. Siis jos ihan hiuksia halotaan. Makuasia mistä ei voida kiistellä on esim. se, että minä pidän vaikka mansikoista, mutta sinä mustikoista. Siitähän ei millään voida vääntää kättä, että kumpi on parempaa, koska se tosiaankin on makuasia. Toki sekin voi sinällään olla makuasia, että pelasiko joku pelaaja hyvin vaiko ei, mutta kuitenkin jos ihan hiuksia halotaan niin hänen pelaamisensa taso voidaan tarkastella tilastoilla ja vertaamalla niitä aikaisempiin suorituksiin. No, mutta kun tämä nyt on aika turhaa niin annetaan olla koko juttu.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
avatar kirjoitti:
Siis jos ihan teknisesti katsotaan niin jonkin pelaajan pelaamisen taso on faktuualinen asia eikä makuasia. Siis jos ihan hiuksia halotaan. Makuasia mistä ei voida kiistellä on esim. se, että minä pidän vaikka mansikoista, mutta sinä mustikoista. Siitähän ei millään voida vääntää kättä, että kumpi on parempaa, koska se tosiaankin on makuasia. Toki sekin voi sinällään olla makuasia, että pelasiko joku pelaaja hyvin vaiko ei, mutta kuitenkin jos ihan hiuksia halotaan niin hänen pelaamisensa taso voidaan tarkastella tilastoilla ja vertaamalla niitä aikaisempiin suorituksiin. No, mutta kun tämä nyt on aika turhaa niin annetaan olla koko juttu.

Sen enempää viestisi sisältöä kommentoimatta, olet aika kääntötakki, yhden viestin aikana muutit mielipiteesi kolmesti. Mutta kuten sanoit tämä aihe on turha eli annetaan olla.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
TosiFani kirjoitti:
Sen enempää viestisi sisältöä kommentoimatta, olet aika kääntötakki, yhden viestin aikana muutit mielipiteesi kolmesti. Mutta kuten sanoit tämä aihe on turha eli annetaan olla.

Niin siis mitään takkeja kukaan täällä kääntele. Totesin vain sen, että teknisestihän pelaajan tai joukkueen esitys ei ole makuasia vaan tilastollisesti vertailukelpoinen suorite.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh, täällä kun puhutaan myös ruuasta, niin nyt on mun vuoro avautua siitä mikä asia avautui minulle.

Mä oon aina ollut tosi nirso syömään mitään vähänkään erikoista ruokaa, enkä ole oikeastaan edes paljoa uskaltanut maistellakkaan. Esim pitsoissa mä otin aina ennen joko kinkku, jauheliha tai tonnikalapitsan, kunnes tässä alkukesästä uskalsin maistaa jotain hieman "erikoisempaa". Pitsapaikassa oli tarjous että kaikki pitsat viidellä eurolla, ja mä ajattelin että miksi ihmeessä silloin ostaisin jo ennestään tuon verran maksavan pitsan, kun samalla rahalla saisi "kalliimmankin". Noh, se oli tosi hyvää pitsaa se minkä silloin söin. En mä nyt oikein usko että tää mun tän kesän innostus maistella kaikkea uutta johtuisi tuosta tapauksesta, mutta tuo tapaus vain jäi mieleeni.

Yksi mistä en ole aiemmin tykännyt on sinappi. Monesti nakkikioskeilla yms olen joutunut sanomaan että ilman sinappia kiitos. Aina en ole viitsinyt, tajunnut tai ehtinyt sanoa, jolloin olen "pakolla" joutunut syömään hodarin ja muun sinapilla. Jostain syystä mä ostin noin kuukausi sitten tuubin sinappia ja innostuin siitä, ja nyt se on jo loppu. Yleensä tulee vedettyä iltaisin ennen nukkumaan menoa pari grillimakkaraa, ja niiden kanssa on jo lähes pakko saada sinappia.

Nykyään melkein joka kauppareissu mä ostan jotain sellaista mulle hieman erikoisempaa, tai sellaista jota on jo pitkään pitänyt maistaa. Jännää.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Aki Sirkesalon Toijalan takana. Vittu mä oon taas ollu skarppina.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Avaan muille pari kalafaktaa mitä tässä käsitellään:

Joo se tonnikalahomma, suomeen tai siis tänne pohjoiseurooppaan ei tuoda ns. kunnollista tonnikalafilettä käytännössä ollenkaan. Ihan syötävää tavaraa se mitä kalatiskeitä saadaan esim. Arvo Kokkosen maahantuomat fileet ovat, muttei tosiaankaan niin hyvää tavaraa että niistä mitään haikuja kirjoitetaan.
Hakkaa kyllä aika monet grillilihat, kaikkihan syö sitä mikä suussa maistuu hyvältä...
Korostan etten ole itse maistanut "kunnon tavaraa" (siis tonnikalasta) mutta muotoilen tämän näin:
"kelatkaa jos toi on helvetin hyvää niin kuinka hyvää se kunnon tavara on!"

Silakkafakta:
Elisiis itämeren fisuissa on dioksiinia kaloissa jotka saa ravinnostaan sitä itteään. Näistä siis suurennuslasin alla on silakka, silli, lohi ja nieriä nimenomaan siis vapaana kasvaneena.
Suomi ja ruotsi (ainakin) sai erikoisluvan EU:lta pyydystää ja käyttää kaupallisiin tarkoituksiin näitä itämeren antimia vuoteen 2009 asti (jolloin asia tarkistetaan uudestaan), siinä on muutama erikoisehto esim. nykyään silakkatuotteissa pitää olla merkintä siitä että tuote kuuluu ns. positiiviluetteloon.
Kansantajuisesti selitettynä esim silakkaa pitää syödä "niin maan perkeleesti" jotta dioksiinista tulevat haitat rupeavat näkymään kropassa, toisin muotoillen: määrät ovat kropassa liian isot.

Mutta itse vetelen kalaa ihan miten huvittaa koska kyseessä on kuitenkin vapaamuurareiden ja juutalaismafian salajuoni.

Lienee turhaa muistuttaa että olen lomamatkalla kylässä nimeltä juovussalmi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä katselin tänään pitkästä aikaa yhden leffan tavallisilla (vhs) videoilla, ja oon kuunnellut tän illan musaa kaseteilta. Onkohan mussa jotain vikaa kun en huomaa mitään erityisen suurta eroa kuvan/äänen-laadussa dvd/cd formaatteihin, ainakaan näin parin kaljan jälkeen. Yllättävän hyvin tuntuu näkyvän ja kuuluvan.
 
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Itselleni avautui taas se, että suurin osa Open source-softien hypestä on pelkkää "iiviil mikrosoft uhraa sylivauvoja tehdäkseen ohjelmia, joitten tarkoitus on vain ajaa ihmisiä itsemurhiin"-bullshittia.

Outlook Express-->Thunderbird--> OE, kun ei tuo paska toimi kunnolla, vaikka minkä konffaisi. Etenkin nyyssien luku on yhtä tuskaa, prkl pitäkööt tunkkinsa.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rocco kirjoitti:
Jos joskus eksyt ravintolaan tai itse tykkäät kokata niin osta huviksesi tonnikalafilettä. On muuten maailman parasta kalaa pannulla paistettuna.

Tonnikalafileestähän olen kyllä aina tykännyt, eli sikäli huonosti kirjoitin viestini. Mutta se nyt ei periaatteessa maistu yhtään tonnikalalle, muistuttaa hyvin paljon punaista lihaa. Viestilläni tarkoitin lähinnä purkkitonnikalaa.
 

Rocco

Jäsen
lintu kirjoitti:
Tonnikalafileestähän olen kyllä aina tykännyt, eli sikäli huonosti kirjoitin viestini. Mutta se nyt ei periaatteessa maistu yhtään tonnikalalle, muistuttaa hyvin paljon punaista lihaa. Viestilläni tarkoitin lähinnä purkkitonnikalaa.
Arvasin että puhut tölkkitonnikalasta. Siksi ehdotinkin että maista aitoa kalaa. Mutta jos olet sitä jo maistanut niin turhaan sitten enää sitä kuumotan!
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Semmonen asia avautui, että kanaruuat sinapilla höystettynä maistuvat aivan pirun hyvälle!

nimim.kaikkea kannattaa kokeilla, paitsi kansantansseja ja Iltalehden pitkävetovinkkejä...
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Sinappi hunaja ja muskottin sekoitus !

Sir von Aulis kirjoitti:
Semmonen asia avautui, että kanaruuat sinapilla höystettynä maistuvat aivan pirun hyvälle!

nimim.kaikkea kannattaa kokeilla, paitsi kansantansseja ja Iltalehden pitkävetovinkkejä...

Kokeileppa hunajaa, öljyä ja sinappia+ muskotti ja muut mausteet, nekin jotka eivät muskotista välitä voivat yllättyä, muuten hunaja-sinappia on olemassa joka käy sellaisenaan.

Tälläistä sekoitusta käytimme aikanaan Belcossa Lontoossa.

veini
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Onhan tämä asia auennut jo aikaa sitten mutta kertaus ei tee pahaa. Kuten ilo on surun, on uskonto sodan kumppani.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Notta perkele, vaikka hevijampaksi itseni luen, niin silti!

Perkiäs että yllätyin paikallisessa, Beats and Styles kävi keikkaamassa ja helevata, hyvää settiä heittivät=) Yllätyin oikein positiivisesti!

Ja tähän aiheeseen liittyen: Kuusamolaiset, hävettää!
Aina saatana valitetaan et "miks täällä ei esiinny ketään kunnon artisteja"
ja nyt kun kerrankin saadaan ns.eturivin nimi esiintymään, niin teitä on perkele kourallinen paikalla, ja niistäkin saatana reilusti yli puolet istuu seinienvierustoilla ja miettii et ois kiva tanssahtaa mut jos kaverit näkee ni saa hävetä. Vittu! Teille viidelletoista, jotka jaksoi koko illan jorata, täydet pisteet niin tyylistä kuin asenteesta! Tuota lisää!

Saatana, melkein vitutusketjukamaa, mut asian avautumisen johdosta tänne.

ps.itse en niihin viiteentoista kuulu, kuin vasta kolmen viimeisen biisin osalta. Ja oli hauskaa=)
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sir von Aulis kirjoitti:
Ja tähän aiheeseen liittyen: Kuusamolaiset, hävettää!
Aina saatana valitetaan et "miks täällä ei esiinny ketään kunnon artisteja"
ja nyt kun kerrankin saadaan ns.eturivin nimi esiintymään, niin teitä on perkele kourallinen paikalla, ja niistäkin saatana reilusti yli puolet istuu seinienvierustoilla ja miettii et ois kiva tanssahtaa mut jos kaverit näkee ni saa hävetä. Vittu! Teille viidelletoista, jotka jaksoi koko illan jorata, täydet pisteet niin tyylistä kuin asenteesta! Tuota lisää!
Tua tua... Tarkoitat nyt ilmeisesti tätä Beats and.. kun puhut eturivin esiintyjästä? Konemusikki ei maalla varmaan ole aivan yhtä kovassa huudossa kuin kitarapohjainen musiikki (joojoo Beats ilmeisesti vetää bändin kanssa, mutta konemusiikkia yhtä kaikki)? Ei tuosta pumpusta saa eturivin artistia vaikka kuinka vääntäisi, vielä vähemmän maaseudulla.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
pelikielto kirjoitti:
Konemusikki ei maalla varmaan ole aivan yhtä kovassa huudossa kuin kitarapohjainen musiikki - - - ?
Siis tarkoitatko nyt näitä samoja seutuja, joilla viikonloppuisin ainoat huvitukset on lähteä läheiseen (~40-100km) kaupunkiin tai ajella Corollalla/Civicillä/whatever toria ympäri luonnollisesti jonkun huoltoaseman kahvion kautta. Siitä en tiedä onko kitaramusiikki konemusiikkia suositumpaa noilla seuduin, mutta noissa toria rundaavissa autoissa harvemmin mikään progressiivinen kitararock on soimassa.

Jossain Kuusamon seuduilla homma voi olla toisinkin, mutta perustan oman näkemykseni Turun lähialueiden pikkupaikoihin (Salo, Loimaa, Laitila).
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mr.Fox kirjoitti:
Siis tarkoitatko nyt näitä samoja seutuja, joilla viikonloppuisin ainoat huvitukset on lähteä läheiseen (~40-100km) kaupunkiin tai ajella Corollalla/Civicillä/whatever toria ympäri luonnollisesti jonkun huoltoaseman kahvion kautta. Siitä en tiedä onko kitaramusiikki konemusiikkia suositumpaa noilla seuduin, mutta noissa toria rundaavissa autoissa harvemmin mikään progressiivinen kitararock on soimassa.

Jossain Kuusamon seuduilla homma voi olla toisinkin, mutta perustan oman näkemykseni Turun lähialueiden pikkupaikoihin (Salo, Loimaa, Laitila).
Tarkoitan näitä samoja seutuja. Nämä Corollakuskit kuuntelevat konemusiikkia vain todistaakseen subbarinsa tehon, nyanssit musiikissa ovat luultavasti sivuseikka. Suurin osa heistä varmasti kokee Yön edelleen suurimmaksi ja kauneimmaksi koskaan ikinä missään. Keikoilla tämä kansa harvemmin käy, ainakin oman kokemukseni mukaan.(Nämä kokemukset hankittu Pomarkun, Kankaanpään, Noormarkun jne. seutuvilla)
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
pelikielto kirjoitti:
Tarkoitan näitä samoja seutuja. Nämä Corollakuskit kuuntelevat konemusiikkia vain todistaakseen subbarinsa tehon, nyanssit musiikissa ovat luultavasti sivuseikka. Suurin osa heistä varmasti kokee Yön edelleen suurimmaksi ja kauneimmaksi koskaan ikinä missään. Keikoilla tämä kansa harvemmin käy, ainakin oman kokemukseni mukaan.(Nämä kokemukset hankittu Pomarkun, Kankaanpään, Noormarkun jne. seutuvilla)
No, jos asia on todellakin näin, niin sitten eräs asia "avautui" minulle.

Siis nämä Corolla-kuskit luukuttelevat autoissaan eurohumppaa/kikkelitrancea vain subbariensa takia, mutta oikeasti diggailevat kotona Apulantaa yms. Noh, huvinsa kullakin. Muistan itsekin kortin saatuani ('94), että "Techno-Fiestani" artistivalikoimiin kuului Marusha, Westbam, Scooter, Mark'Oh etc. (subbaria en ole koskaan omistanut autossa), mutta kuuntelin samanhenkistä musiikkia myös muualla ja kuuntelen edelleenkin.
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mr.Fox kirjoitti:
No, jos asia on todellakin näin, niin sitten eräs asia "avautui" minulle.

Siis nämä Corolla-kuskit luukuttelevat autoissaan eurohumppaa/kikkelitrancea vain subbariensa takia, mutta oikeasti diggailevat kotona Apulantaa yms. Noh, huvinsa kullakin. Muistan itsekin kortin saatuani ('94), että "Techno-Fiestani" artistivalikoimiin kuului Marusha, Westbam, Scooter, Mark'Oh etc. (subbaria en ole koskaan omistanut autossa), mutta kuuntelin samanhenkistä musiikkia myös muualla ja kuuntelen edelleenkin.
Ei kai tämä välttämättä mikään yleispätevä teoria ole, mutta näin ainakin meilläpäin homma toimi(i). Konemusiikki oli siis vain autoa varten, muuten ilmeisesti yhdentekevää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös