Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 770 097
  • 34 075

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
FlaPa kirjoitti:
Hartwall areenan katolla lukee isolla että HARTWALL AREENA.. Siis ylhäältä päin katsottuna..
Kestikö 10 vuotta jokerifanille havaita;) yhtä hidasta kun tämän kauden jokeri-hyökkäys!
 

Jack Ace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Groove Armada kirjoitti:
Jakke Huuliparta kirjoitti:
Tänä aamuna hampaita pestessäni elämäni loksahti paikoilleen kun yhtäkkiä tajusin tämän erään jatkiksen kirjoittajan sigun merkityksen eli:

"My brother has ADD, which is weird because he drives a Ford Focus..."

Ihmettelin tätä jo silloin kun Zach Galifianakis esiintyi Conanissa. Vähäkö mä oon nyt onnellinen
Selitäs mullekkin?

ADD:hän on jonkinlainen keskittymishäiriö, ylivilkkaus. Focus taitaa taas olla liverpooliksi keskittyä...

Tajusin juuri, että se sigu on Ossin, joka kirjoitteleen tässä viesstiemme ympärillä.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Minulle avautui, että Spinal Tapin Derek Smalls eli Harry Shearer on sama Harry Shearer, joka toimii Simpsoneissa mm. johtaja Burnsin äänenä.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
AcesHigh kirjoitti:
ADD:hän on jonkinlainen keskittymishäiriö, ylivilkkaus.
Eikö se ole ADHD joka on ylivilkkaus? Vai onko lyhennettä lyhennetty?
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ADD= Attention Deficit Disorder
ADHD= Attention Deficit Hyperactivity Disorder
Ylivilkkaus siis löytyy yhdistelmästä ADHD, lisäyksenä 'tavalliseen' keskittymishäiriöön.
 

J.Petke

Jäsen
Minulle juuri avautui seikka notta American Pie Band Campissa on ihan täysin eri näyttelijät kuin aiemmissa osissa. Joku uusi kaveri matkimassa Stiffleriä, säälittävää. American Pie ei ole American Pie jos siinä ei ole Sean William-Scottia ja muita kavereita. Rahastusta koko paska. Eipähän tarvi kyseistä elokuvaa katsella..
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
J.Petke kirjoitti:
Minulle juuri avautui seikka notta American Pie Band Campissa on ihan täysin eri näyttelijät kuin aiemmissa osissa. Joku uusi kaveri matkimassa Stiffleriä, säälittävää. American Pie ei ole American Pie jos siinä ei ole Sean William-Scottia ja muita kavereita. Rahastusta koko paska. Eipähän tarvi kyseistä elokuvaa katsella..

Kah.. Juuri meinasin huomenna vuokrata kyseisen rainan. Täytyypi pistää harkintaan. God bless the internet. Säästi juuri rahojani muutaman euron verran. Oliko leffassa lainkaan org. näyttelijöitä?
 

J.Petke

Jäsen
wild wild west kirjoitti:
Oliko leffassa lainkaan org. näyttelijöitä?

Eugene Levy eli Jimin isä taitaa olla ainut joka on jäljellä näin pikaisella katsomisella. Filmillä ei myöskään esiinny alkuperäisistä hahmoista kuin Stifler ja Jimin isä. Voihan kyseinen elokuva silti ihan hauska olla mutta jotenkin tuntuisi että american pie-fiilis on poissa kun aito ja oikea Stifler ei ole kehissä. Eniten minua siinä vähässä mitä näin ärsytti tämä kaveri joka apinoi Stifleriä. Imdb:ssä filmi oli saanut 4,9/10 eli ei mitenkään mairittelevat arvosanat.
 

FlaPa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Terminator 2 on ihan hyvä elokuva.. Ainakin näin pienessä "sievässä".. Ja ainut rooli mihin Arska on sopinut, ikinä missään!
 
Viimeksi muokattu:

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Asia joka tänään avautui

Tänään minulle, nuorelle insinöörille, valkeni yksi työelämän varjopuoli. Oikeastaan on väärin puhua varjopuolesta, sillä kyse on enemmänkin yleisestä ilmiöstä, ja yhdelle osapuolelle kyse on useimmissa tapauksissa jopa onnesta. Mutta kuten lähes joka asiassa, tässäkin on häviäjänsä ja tunnen olevani nyt ainakin jonkinmoisen häviäjän osassa.

Sain noin vuosi sitten töitä nykyiseltä työnantajaltani, liityin kokeneemman kollegan työpariksi. Kollega opasti ja auttoi, neuvoi ammatin saloja, antoi vinkkejä. Oli ja on hyvä työkaveri. Kunnes tänään kertoi lähtevänsä kohti uusia haasteita. Kaksi viikkoa ja yhteistyömme on päättynyt, tietynlainen sukupolvenvaihdos on tapahtunut.

Työni on aika monivivahteista ja jatkuvasti muuttuvaa. Siksi siihen perehdyttämiseen vuosi on hyvin lyhyt aika. Epävarmuus valtaa mielen. Osaanko? Kuka tulee hänen tilalleen? Tuleeko kukaan?

Katkeruus on aivan väärä sana, kollegalleni tämä ratkaisu ja mahdollisuus oli lottovoitto. Olen ainakin julkisivultani oikeasti onnellinen hänen puolestaan, hän on tämän ansainnut. Iloitsen hänen kanssaan vaikka salaa mietin tulevaa.

Asia, joka tänään valkeni minulle, oli, ettei mikään ole ikuista. Toivon, että seuraavan kerran kirjoitan tähän ketjuun esimerkiksi muutoksen positiivisesta vaikutuksesta työympäristöön tai aiheella "osasin sen sittenkin".
 

Puster

Jäsen
Minulle avautui viimeisen 5 tunnin aikana, että pokerissa saatetaan sittenkin tarvita jonkin verran taitoa.

Pelkkä paksu lompakko ja tilipäivä eivät ehkä sittenkään riitä.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Puster kirjoitti:
Minulle avautui viimeisen 5 tunnin aikana, että pokerissa saatetaan sittenkin tarvita jonkin verran taitoa.

Pelkkä paksu lompakko ja tilipäivä eivät ehkä sittenkään riitä.
Sinut tuntien, kynit siis jonkun suckerin.

Minulle taasen avautui äsken elämän tarkoitus. Aika valaiseva tunne, jos ihan tarkkaan miettii.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ossi kirjoitti:
Minulle taasen avautui äsken elämän tarkoitus. Aika valaiseva tunne, jos ihan tarkkaan miettii.
Pistä mullekkin, vaikka yv:llä?
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Ossi kirjoitti:
Minulle taasen avautui äsken elämän tarkoitus. Aika valaiseva tunne, jos ihan tarkkaan miettii.
Jep. Aika usein se aukeaa juurikin kello 03:48.
 

iso-D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ruotsalaisilla on kuulemma legenda suomalaisista - kuten meillä on heidän hintteiydestään. Väittävät että suomalaiset miehet ovat pienimunaisia. Mutta eivät tiedä että meillä on vikkelät persiit....
 

H-katsomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko 2004-2005, Napoli
Tottenhamin hyökkääjä Mido on entisen maajoukkuepelaaja Hossam Hassanin poika.

Se taas tarkoittaa sitä, että tässä tuntee itsensä vanhaksi. Niin elävästi muistan isäpapan pelit.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
H-katsomo kirjoitti:
Tottenhamin hyökkääjä Mido on entisen maajoukkuepelaaja Hossam Hassanin poika.
Jos puhut tästä kaikkien aikojen maaotteluennätyksen muutama vuosi sitten rikkoneesta Hossam Hassanista, niin rohkenen olla eri mieltä asiasta.

Midon isä on epäilemättä joku Hossam nimeltään itsekin (Midohan on oikealta nimeltään Ahmed Hossam), mutta Midon faija ei todellakaan ole tämä reilut 160 maaottelua Egyptin paidassa pelannut Hossam Hassan, jonka kanssa Mido jossain vaiheessa muodosti maajoukkueensa hyökkäysduonkin vuosituhannen alussa.

Edit: No niin, alkoi selviämään kun jäi asia vaivaamaan. Midon isä on siis nimeltään Hossam Hossam, entinen maajoukkuepelaaja näköjään, aivan kuten sanoitkin. Mutta ei siis Hossam Hassan, josta kirjoitit. Jälkimmäisenä mainittu on siis tämä huikea maaotteluennätyslegenda.

Vittu, pää sekoaa kun tätä asiaa selvittelee. Hossam hassam haslam hassan hasson hossom hassam hossam hossan hankkikaa selkeämpiä nimiä kuten Virtanen tai Petrell.
 
Viimeksi muokattu:

H-katsomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko 2004-2005, Napoli
Iker kirjoitti:
Jos puhut tästä kaikkien aikojen maaotteluennätyksen muutama vuosi sitten rikkoneesta Hossam Hassanista, niin rohkenen olla eri mieltä asiasta.


No hyvä. Eli vanhenemiseni tapahtuukin siis ihan aikatalussa, eikä syytä huoleen ole.

Hakoteille ajauduin ko. asiassa luettuani anoppilassa urheilulehteä, jossa Midosta kertovassa jutussa mielestäni isäksi mainittiin siis juuri Hossam Hassan. Ja vieläpä ex-maajoukkuepelaaja Hossam Hassan. Lehti on edelleen siellä, joten tarkistaviin toimenpiteisiin en ryhdy ainakaan näin yötä vasten.

Sinänsä yhdentekevää. Pääasia, että pojalla on isä. Ja se, ettei isän sukunimi ole Petrell.

Editoidaan nyt sen verran, että todellakin siis luulin, että isä on tämä maaotteluiden ennätysmies. Hänen nimensä jätän kuitenkin kirjoittamatta, jottei enää tulisi sekaannuksia.
 

H-katsomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko 2004-2005, Napoli
Avautui tuossa jokin aika sitten, että länsimainen tapa antaa pojalleen nimi on huomattavasti paljon selkeämpää kuin esimerkiksi egyptiläinen malli. Hossam Petrell on vaan luontevampaa kuin esimerkiksi Lennart Lennart.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
H-katsomo kirjoitti:
Avautui tuossa jokin aika sitten, että länsimainen tapa antaa pojalleen nimi on huomattavasti paljon selkeämpää kuin esimerkiksi egyptiläinen malli.
Täytyy sanoa, että tämäniltainen Afrikka-cupin matsi Egypti-Marokko vahvisti tätä edellämainitsemaasi seikkaa taas entisestään. Pohjois-Afrikan (ja varmaan eteläisenkin maanosan) nimipolitiikka tuntuu olevan sukupolvesta toiseen yhtä mielikuvituksellista kuin Libyan lipun kuviointi. Mutta kaikkialla tyylillään, eiköhän heillä ole omat perinteensä, jonka puitteissa homma luistaa.

Tämän seuraavan asian yhteydessä ei voida puhua enää avautumisesta, mutta vahvistuipa samalla käsitykseni myös siitä, että Afrikkalaisella miehellä on edelleen huomattavia vaikeuksia ns. liimata futis näppeihinsä. Kenttäpeli sujuu kyllä ihan mallikkaasti äijältä jos toiseltakin, mutta maalivahtipeli on lähes jokaisella sikäläisellä joukkueella erittäin arvelluttavan näköistä toimintaa.

Ja vielä kerran samasta aiheesta. Eilistä alkuillan peliä katsellessa avautui sellainen juttu, että Ghanan kapteeni Stephen Appiah kyykkää ja prässää luultavasti erilaisia lukemia kintuillansa kuin minä. Kunnon pölkyt.
 

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
Kaupungin pysäköininvalvonta tulee yksityselle pysäköintialueelle sakottamaan vain pyydettäessä ja silloinkin vain sitä autoa jonka rekisterinumero valvojille ilmoitetaan. Näin siis Tampereella.

TOAS-Centrumissa asuvat opiskelijat huomio! H&M:n täti-ihmiset kyttäävät kellarissa olevia autojanne ja soittavat pirkot paikalle.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Minulle valkeni sellainen asia että vaikka maksankin veroni työskennelellesäni suomessa suomeen, ei minulle työpaikkaa vaihtaessani suomessa ole mahdollisuus siirtymä avustuksiin koska olen kirjoilla Tallinnassa. En myöskään saa uutta adidas tuulipukua enkä lenkkareita.

Ps. Pitäisiköhän ostaa kengäplankkia ja värjätä naama ?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös