Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 760 516
  • 34 059

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sniper kirjoitti:
Tunsin itseni typeräksi kun viikolla tajusin että korttipelin "hai" tulee tietenkin suoraan sanasta "high". Ikää siis 28 ja peruspokeri opeteltu jo alle kouluikäisenä.

Kiitos. Tämä avautui minulle vasta kun luin tämän, vaikka "hai" -sanaa parikymmentä vuotta olen pokerin yhteydessä käyttänyt. Ikää 32, peruspokeri opeteltu ala-asteella.
 

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Sniper kirjoitti:
Tunsin itseni typeräksi kun viikolla tajusin että korttipelin "hai" tulee tietenkin suoraan sanasta "high". Ikää siis 28 ja peruspokeri opeteltu jo alle kouluikäisenä.

Hauska tietää tämä jo 24-vuotiaana.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Sniper kirjoitti:
Tunsin itseni typeräksi kun viikolla tajusin että korttipelin "hai" tulee tietenkin suoraan sanasta "high". Ikää siis 28 ja peruspokeri opeteltu jo alle kouluikäisenä.

Hehe, sama selvisi minulle syksyllä, 17-vuotiaana. Kiitos SubTV ja World Poker Tour.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jossain vaiheessa valkeni, että olen viisastunu ihan perkeleesti lukiessani tätä viestiketjua. Samalla sekin valkeni, ettei kannata kovin kovaan ääneen mainostaa viisastuneensa lueskeltuaan Jatkoajan keskustelupalstaa. Ainakaan sellaisten keskuudessa, jotka eivät tunne tätä palstaa sen tarkemmin. Ja oppiihan netistä muutenkin ihan helvetisti, järjetön määrä sivustoja ja kaikkialla puhdasta faktaa. Onneksi sain elää tähän valaistumisen päivään asti.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Ruotsissa, tuossa maassa jossa kaikilla kuuluu olla jättebra oltavat, saa näköjään antaa potkut raskaana olevalle naisurheilijalle sillä perusteella että hän on raskaana.

Eikä siinä vielä kaikki. Samalla hänet saa potkia pois hänen työsuhdeasunnostaan (eli heittää pihalle), viedä pyörä (=hänen kulkuvälineensä) ja urheiluseuran vaatteet. Sokerina pohjalla sama seura päättää vielä lyödä jarrua hänen kansalaisuushakemukselleen. Ja edelleen, kaikki em koska hän on raskaana.

Piru vie, minä kun pidin Ruotsia demokratiana. Lisää tästä lievästi sanottuna merkillisestä tapauksesta täältä.
 

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
Kotiverkossa modattu xbox. Maailman paras keksintö. Parempaa jukeboksia ei ole.
Siis kvitto. Xbox mediakuskuksena on järkyttävän kätevä systeemi.250 gt kovalevytilaa ja laite toimii musiikki, valokuva, peli ja videojukeboksina täysin telkkarin, stereoiden ja läppärin kanssa.

Miten helvetissä mä olenkaan voinut elää ilman tätä.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Don Huonojen hyvyys puntarissa

Niin, itselleni paljastui eilisen ja tämän päivän aikana, kuluvaa vuotta, että Don Huonot ei olekaan ihan paska bändi. Tzzadilaisbändiksi se on jopa ällistyttävän hyvä.

Täältä tähän
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Nikke kirjoitti:
Ruotsissa, tuossa maassa jossa kaikilla kuuluu olla jättebra oltavat, saa näköjään antaa potkut raskaana olevalle naisurheilijalle sillä perusteella että hän on raskaana.

Eikä siinä vielä kaikki. Samalla hänet saa potkia pois hänen työsuhdeasunnostaan (eli heittää pihalle), viedä pyörä (=hänen kulkuvälineensä) ja urheiluseuran vaatteet. Sokerina pohjalla sama seura päättää vielä lyödä jarrua hänen kansalaisuushakemukselleen. Ja edelleen, kaikki em koska hän on raskaana.

Piru vie, minä kun pidin Ruotsia demokratiana. Lisää tästä lievästi sanottuna merkillisestä tapauksesta täältä.
'Potkut' tuon lehtijutun mukaan annetaan koska ko naikkonen ei suostu pelaamaan. Ei siis siksi että hän on raskaana. Pitäisikö työntekijän saada omavaltaisesti päättää äitiyslomansa pituus?
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Twite kirjoitti:
Pitäisikö työntekijän saada omavaltaisesti päättää äitiyslomansa pituus?
Ei. Mutta tunnen/tiedän raskaana olevia/olleita naisia joille esim istumatyönkin tekeminen voi jo toisella/kolmannella kuulla tuottaa suuriakin ongelmia. Siksi tuntuukin oudolta että raskaana oleva nainen pakotettaisiin urheilemaan huipputasolla.
 

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
Minulle avautui vasta tänä päivänä se, että kolikossa se kuvapuoli tarkoittaa kruunaa ja numeropuoli klaavaa. Jumalauta, olen aina elänyt siinä uskossa, että numeropuoli on kruuna ja tänä päivänä sitten isukki tulee ja tiputtaa mut maan pinnalle sanomalla että asia onkin päinvastoin kuin mitä mä olin kuvitellut 14 vuoden ajan!
Mutta ei siinä mitään, sainpahan taas yhden asian selville. Jonain päivänä saan varmasti vielä toisenkin.

EDIT.Eilen minulle avautui myös se, että Metallica, AC/DC, Guns 'N Roses ynnä muut samanlaiset ovat niin helvetin hyviä yhtyeitä. Miksen ole tätäkään tajunnut aiemmin. Olen vissiin kuunnellut liikaa teknoa ja trancea. No, tästä hetkestä lähtien alkaa tutustumiseni oikean musiikin maailmaan.
 
Viimeksi muokattu:

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Eilen mietin asioita ja matsissa avautui, että moni historian suurista jääkiekkojoukkueista ja -maista pelaa tai pelasi punaisilla kotipaidoilla.
Ainakin siis Kanada, Neuvostoliitto, Montreal, ZSKA ja Detroit.
Ehkä muistaakseni nim. Carloksen teoria Bluesin peliasun ja hallin värityksen vaikutuksesta joukkueen flegmaattisuuteen ja kompurointiin on osittain totta.

Miksei muuten mikään joukkue pelaa täysin ja totaalisen mustassa asussa?
Luulis että se olisi pelottavaa ja vaikuttavaa kohdata sen värinen vastustaja.


Edit. kirjoitustekninen häiriö
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tajusin viime viikolla, että opiskelukaverini Kari Rajala pelasi HIFK:ssa mm. -98 mestaruusjoukkueessa ja vielä sen jälkeen pari kautta ennen opiskelujen aloittamista.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Rod Stewartilla ja Melissa Etheridgellä on todella samanlainen lauluääni, huomasin tämän kun nyt kuuntelen Rodin alkuperäistä versiota ja äsken kuuntelin Etheridgen livecoveroinnin. Voisi luulla että laulaja on molemmissa sama.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Köntsä kirjoitti:
Miksei muuten mikään joukkue pelaa täysin ja totaalisen mustassa asussa?
Ottawalla oli, ei nyt kokomusta, mutta aika musta asu alkuaikoinaan vieraspeleissä.
Mielestäni todella hienon näköinen senaattorilogolla. Elävästi vielä muistan ~1992 Pro Hockeyn kuvan jossa luki "Real men wear black".

edit: Laitetaan nyt nopean Googletuksen kuva asusta: Ottawa'92
 
Viimeksi muokattu:

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Köntsä kirjoitti:
Eilen mietin asioita ja matsissa avautui, että moni historian suurista jääkiekkojoukkueista ja -maista pelaa tai pelasi punaisilla kotipaidoilla.
Ainakin siis Kanada, Neuvostoliitto, Montreal, ZSKA ja Detroit.
Itse olen miettinyt tämmöistä miksi usein on niin että derby joukkueet pelaavat punaisella ja sinisellä paidalla ?
Jokerit-Hifk , Liverpool-Everton , Inter-Milan jne jne joskus kun näitä mietin niin oli listattuna enemmänkin mutta eihän niitä nyt mieleen muistu.
Outo juttu silti.
 

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
Masculine kirjoitti:
Itse olen miettinyt tämmöistä miksi usein on niin että derby joukkueet pelaavat punaisella ja sinisellä paidalla ?
Jokerit-Hifk , Liverpool-Everton , Inter-Milan jne jne joskus kun näitä mietin niin oli listattuna enemmänkin mutta eihän niitä nyt mieleen muistu.
Outo juttu silti.

Britteinsaarilla pelipaidan väri viittää siihen uskontokuntaan jonka alueilta joukkueet ovat. Punainen on perinteisesti ollut katolisetn väri ja sininen protestanttien. Liverpool on siis katolisten joukkue ja Everton protestanttien joukkue.

Milanossa takaa taitaa löytyä sosiaaliluokkien ero. Inter on ollut aina oikeistolainen ja AC enemmän vasemmistolainen. Interin nimihän oli Mussolinin aikana Ambrosia. Tosin nykyisellä AC Milanin joukkueen omistajalla taitaa olla aika oikeistolainen tausta.

Joka tapauksessa Jukka Pakkasen SanSiron uneksijasta käy tämä väriasia Milanon tapauksessa selväksi.
 
Viimeksi muokattu:

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Huoneistokeskuksella on työsuhdeautona muitakin kuin Ooppeleita. Tuossa näköetäisyydella lohnottaa ko. puulaakin logolla varustettu oranssi V70.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Köntsä kirjoitti:
Niin onhan tuossa mustaa, mutta vain fanipaidoissa. Ei sellaisella tilkkutäkillä, mikä Kärppienkin paita on peleissä paljon pelotella.
Muistan kun pari kautta sitten Flyers pelasi mustilla housuilla, sukilla ja paidat oli paria raitaa vaille mustat.
Se oli jo hurjaa!

Ei ollut mainoksen mainosta nuissa paidoissa. Korjatkoon joku jos olen väärässä. Vielä kun saataisiin SM-liiga paidoistakin mainokset pois (yeah right).
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
V-man kirjoitti:
Ei ollut mainoksen mainosta nuissa paidoissa. Korjatkoon joku jos olen väärässä.
Oikeassa taidat olla.

Kuvan paitahan ei suinkaan ole Kärppien mainoksista riisuttu fanipaita, vaan siellä Euroopan mestaruusturnauksessa käyttämänsä pelipaita.

Näin sen itse näkisin. Liigapelit ovatkin sitten asia erikseen, silloin ei enää tuollaisella rätillä pärjää, kun pitää ottaa 27 yhteistyökumppania huomioon.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Niin siis joo. Aivan, kyseessä oli se EM-paita.
En muistanut koko hommaa.
 

Cube

Jäsen
(Ent.) "Godspeed You Black Emperor!" on nykyään nimeltään "Godspeed You! Black Emperor". Olinkin jo pitkään miettinyt, että miksi niin moni sijoittaa tuon huutomerkin niin päin helvettiä. Nyt olikin kovahko opetus huomata, että minähän se päin helvettiä olin.

Tykkäsin kyllä vanhasta nimestä enemmän.
 

Fat Mark

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Boston Bruins, Nott'm Forest
Viikonloppuna Ruotsin MM-rallin koostetta katsoessani silmään otti tien vieressä ollut kyltti jossa luki kaffe & korv. Suurena ruotsin kielen taitajana suomensin tuon heti mielessäni muotoon kahvia ja korvapuustia. Vasta kun näin ko. kohdan uudestaan myöhemmin urheiluruudussa hoksasin että kahvia ja makkaraahan tuossa kaupiteltiin. Ja kyllä, ruotsista sain aikoinaan yo-kirjoituksissa arvosanaksi A:n helvetinmoisella pänttäämisellä jolla keskiverto opiskelija olisi vetänyt helposti vähintää C:n.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Nimitys Päijät-Häme tulee kuulemma siitä, että Päijät-Hämeeseen kuuluvat kunnat sijaitsevat Päijänne-järven ympäristössä. Olen asunut seudulla 17 vuotta, ja selitys nimelle selvisi tänään. Jopa avartui.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös