Mainos

Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 885 284
  • 34 596

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Tiedän kyllä paljon Saaristomerellä veneilleenä ihan hyvin kuinka syvää tuo meidän Itämeri on ja laivoista kiinnostuneena tiedän kuinka pitkiä ne täällä seilaavat paatit ovat. Mutta silti jotenkin vasta nyt avautui tämän viestin pohjalta...

Estonia on 155 metriä pitkä ja syvyyttä tuossa on noin 80 metriä. Pohjakosketus on hyvin mahdollisesti saatu kun osa laivasta on vielä ollut pinnalla. Siinä kohtaa voi runkoon vähän tulla vääntöä.
... että, jos Estonia olisi jotenkin hypoteettisesti jäänyt perä edellä pohjaan pystyyn, niin laivasta olisi about puolet näkyvissä meren pinnan päällä. Jostain syystä vaan jäänyt mieleen ajatus Titanicin tyyliin jossain valtameren syvyyksissä makaavasta hylystä, vaikka hyvin tiedänkin nämä syvyydet.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai näköjään koko talo on kylmänä. Aamulla huomasin käytävän ilmoitustaululla lapun. Mä mietin jo että onko vain mun kämppä ja pitäiskö patteri ilmata tai jotain. Herätessä sisällä oli 17.5 astetta.

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
On tässä avautunut pikkuhiljaa, että vakuutusyhtiöiden toimintatavoissa ja asiakaspalveluissa on aika paljon eroa.

Minulle, tai oikeastaan paremminkin minuun kohdistui alkuviikosta pieni onnettomuus. Olin hakemassa Helsinki-Vantaalta töihin liittyen yhtä vierasta. No, kävi niin että saksalaisen n. kuusikymppisen miehen ohjaama vuokra-auto peruutti suoraan oman autoni nokkaan. Se miten se kävi oli aika käsittämätön tilanne kaikkinensa, mutta siitä ei enempää. Joka tapauksessa yhteinen mielipiteemme oli, että syy oli 100% hänen eikä mitään henkilövahinkoja sattunut, puskuri menee uusiksi ja ehkä jotain muutakin.

No, kävin siinä kentällä tuon vuokra-autofirman tiskillä ja he lupasivat lähettää sähköpostiini vahinkoilmoituskaavakkeen, jonka välittömästi täytin ja palautin allekirjoitettuna. Siitä meni kaksi täyttä vuorokautta ennenkuin Pohjolalta tuli jokin sähköpostiviesti, että käypäs katsomassa heidän palvelustaan että missä on lähin heidän valtuuttamansa korjaamo, jossa vauriot voi käydä tarkistuttamassa. No, tietenkään se netin paskapalvelu ei toiminut (yritä hetken kuluttua uudestaan) ja eikun soittamaan asiakaspalvelijalle OP-Pohjolaan. Sieltä viimein selvisi että joo, tuossa ihan sivun lähellä on korjaamo. Hän laittaa pyynnön että ovat minuun yhteydessä ja antavat tarkastusajan tjsp. Tuo tapahtui eilen iltapäivällä ja voitte arvata ettei mitään ole kuulunut. Kai tässä täytyy kohta ajella sinne että tässä tämä kosla. Ja nyt kaupan päälle huomasin, että sijaisautoa varten tarvitsee tehdä vielä jokin erillinen selvitys varmaan uusine mutkineen.

Vertailukohtana parin-kolmen vuoden takainen tilanne, jossa kauppakeskuksen parkkihallissa nainen peruutti autoni kylkeen. Kyseisen naisen vakuutusyhtiönä oli Lähi-Tapiola ja ehkä kahden tunnin kuluttua tuosta tapahtumasta minulle soitti Lähi-Tapiolan kohtelias asiakaspalvelija, joka pahoitteli tapahtunutta, ja kysyi kaikki tarvittavat tiedot ilman että minun tarvitsi tehdä mitään. Hän lähetti minulle kopion vakuutuksen omistajan vahinkoilmoituksesta niiden rivien osalta jossa onnettomuus oli kuvattu tekstein ja piirroksin ja pyysi lähettämään valokuvat autoni vaurioista. Jos olin samaa mieltä tuosta vastapuolen kuvauksesta niin kuittaus heille sähköpostilla. Siitä seuraavana päivänä minulle ilmoitettiin, että mihin voin viedä autoni korjattavaksi ja noutaa samalla sijaisauton.

Ja mikä on oma vakuutusyhtiöni ja pankkini? Totta helvetissä se on OP.

edit. Tässä kirjoittaessani tätä purkausta, sieltä korjaamolta viimein soitettiin. Saadaan hommaa lopulta eteenpäin.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On tässä avautunut pikkuhiljaa, että vakuutusyhtiöiden toimintatavoissa ja asiakaspalveluissa on aika paljon eroa.

Minulle, tai oikeastaan paremminkin minuun kohdistui alkuviikosta pieni onnettomuus. Olin hakemassa Helsinki-Vantaalta töihin liittyen yhtä vierasta. No, kävi niin että saksalaisen n. kuusikymppisen miehen ohjaama vuokra-auto peruutti suoraan oman autoni nokkaan. Se miten se kävi oli aika käsittämätön tilanne kaikkinensa, mutta siitä ei enempää. Joka tapauksessa yhteinen mielipiteemme oli, että syy oli 100% hänen eikä mitään henkilövahinkoja sattunut, puskuri menee uusiksi ja ehkä jotain muutakin.

No, kävin siinä kentällä tuon vuokra-autofirman tiskillä ja he lupasivat lähettää sähköpostiini vahinkoilmoituskaavakkeen, jonka välittömästi täytin ja palautin allekirjoitettuna. Siitä meni kaksi täyttä vuorokautta ennenkuin Pohjolalta tuli jokin sähköpostiviesti, että käypäs katsomassa heidän palvelustaan että missä on lähin heidän valtuuttamansa korjaamo, jossa vauriot voi käydä tarkistuttamassa. No, tietenkään se netin paskapalvelu ei toiminut (yritä hetken kuluttua uudestaan) ja eikun soittamaan asiakaspalvelijalle OP-Pohjolaan. Sieltä viimein selvisi että joo, tuossa ihan sivun lähellä on korjaamo. Hän laittaa pyynnön että ovat minuun yhteydessä ja antavat tarkastusajan tjsp. Tuo tapahtui eilen iltapäivällä ja voitte arvata ettei mitään ole kuulunut. Kai tässä täytyy kohta ajella sinne että tässä tämä kosla. Ja nyt kaupan päälle huomasin, että sijaisautoa varten tarvitsee tehdä vielä jokin erillinen selvitys varmaan uusine mutkineen.

Vertailukohtana parin-kolmen vuoden takainen tilanne, jossa kauppakeskuksen parkkihallissa nainen peruutti autoni kylkeen. Kyseisen naisen vakuutusyhtiönä oli Lähi-Tapiola ja ehkä kahden tunnin kuluttua tuosta tapahtumasta minulle soitti Lähi-Tapiolan kohtelias asiakaspalvelija, joka pahoitteli tapahtunutta, ja kysyi kaikki tarvittavat tiedot ilman että minun tarvitsi tehdä mitään. Hän lähetti minulle kopion vakuutuksen omistajan vahinkoilmoituksesta niiden rivien osalta jossa onnettomuus oli kuvattu tekstein ja piirroksin ja pyysi lähettämään valokuvat autoni vaurioista. Jos olin samaa mieltä tuosta vastapuolen kuvauksesta niin kuittaus heille sähköpostilla. Siitä seuraavana päivänä minulle ilmoitettiin, että mihin voin viedä autoni korjattavaksi ja noutaa samalla sijaisauton.

Ja mikä on oma vakuutusyhtiöni ja pankkini? Totta helvetissä se on OP.

edit. Tässä kirjoittaessani tätä purkausta, sieltä korjaamolta viimein soitettiin. Saadaan hommaa lopulta eteenpäin.
Tässä on hyvä huomioida, että jokainen tapaus on omanlaisensa. Yhden tapauksen käsittelystä ei välttämättä kannata tehdä lopullisia johtopäätöksiä eri vakuutusfirmojen välillä.

Mulla on ollut pääosin OP:n kautta vakuutukset ja OP on ainoa vakuutusyhtiö, jonka kanssa olen ajautunut asioimaan, kun jotain on tapahtunut. Autojen kanssa on kaikki hinaukset, sijaisautot ja muut asiat sujuneet todella sujuvasti. Ihan minimaalisesti on tarvinnut tehdä itse mitään. Suunnilleen yksi puhelu ja kaikki on selvää, sekä asiat etenevät nopeasti.

Kotivakuutukseen kun on jotain pitänyt saada, niin kaikki on hoitunut suoraan nettipalvelun kautta. Lyhyt kirjallinen selvitys siitä mitä on tapahtunut ja mille, sekä yleensä joku 1-2 kuvaa rikkoutuneesta tavarasta. Parin päivän sisällä on tullut rahat tilille, eikä mitään ole enää kyselty.

Asioista tulee aina monimutkaisempia, jos syyllinen on joku toinen taho. Jos toisena osapuolena on vuokra-autofirma, niin se voi joko helpottaa tai monimutkaistaa asioita - riippuen tilanteesta ja firmasta.

Viimeksi muokattu:

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Tässä on hyvä huomioida, että jokainen tapaus on omanlaisensa. Yhden tapauksen käsittelystä ei välttämättä kannata tehdä lopullisia johtopäätöksiä eri vakuutusfirmojen välillä.

Mulla on ollut pääosin OP:n kautta vakuutukset ja OP on ainoa vakuutusyhtiö, jonka kanssa olen ajautunut asioimaan, kun jotain on tapahtunut. Autojen kanssa on kaikki hinaukset, sijaisautot ja muut asiat sujuneet todella sujuvasti. Ihan minimaalisesti on tarvinnut ehdä itse mitään. Suunnilleen yksi puhelu ja kaikki on selvää, sekä asiat etenevät nopeasti.

Kotivakuutukseen kun on jotain pitänyt saada, niin kaikki on hoitunut suoraan nettipalvelun kautta. Lyhyt kirjallinen selvitys siitä mitä on tapahtunut ja mille, sekä yleensä joku 1-2 kuvaa rikkoutuneesta tavarasta. Parin päivän sisällä on tullut rahat tilille, eikä mitään ole enää kyselty.

Asioista tulee aina monimutkaisempia, jos syyllinen on joku toinen taho. Jos toisena osapuolena on vuokra-autofirma, niin se voi joko helpottaa tai monimutkaistaa asioita - riippuen tilanteesta ja firmasta.

En lähde kiistämään mitään mitä sanot tuossa ja tuo varsinkin pitää paikkaansa, että jokainen tapaus on omansa ja toisissa selvitykset kestävät pidempään. Hieman tuossa eilen oli oma turhautuminen päällä, kun neljättä päivää sain ajaa keula lommolla, eikä siinä kohtaa asia ollut edennyt mihinkään. Oli tarkoitus lähinnä korostaa kuinka hienosti Lähi-Tapiola hoiti tuon parin vuoden takaisen tilanteen, sillä harvoin missään saa noin hyvää asiakaspalvelukokemusta, ja nyt se tuli kerrottua OP:n kustannuksella.

Nyt homma etenee myös OP:n kanssa ja eiköhän homma saada maaliin.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En lähde kiistämään mitään mitä sanot tuossa ja tuo varsinkin pitää paikkaansa, että jokainen tapaus on omansa ja toisissa selvitykset kestävät pidempään. Hieman tuossa eilen oli oma turhautuminen päällä, kun neljättä päivää sain ajaa keula lommolla, eikä siinä kohtaa asia ollut edennyt mihinkään. Oli tarkoitus lähinnä korostaa kuinka hienosti Lähi-Tapiola hoiti tuon parin vuoden takaisen tilanteen, sillä harvoin missään saa noin hyvää asiakaspalvelukokemusta, ja nyt se tuli kerrottua OP:n kustannuksella.

Nyt homma etenee myös OP:n kanssa ja eiköhän homma saada maaliin.
Eniten hyvää olen kuullut LähiTapiolasta ja OP:sta, jonka perusteella pidän niitä kahtena parhaana vakuutusyhtiönä. Monilla muilla yhtiöillä on kyllä huono maine asioiden käsittelyn ja asiakaspalvelun suhteen.

Täysin ymmärrettävää, että näissä tilanteissa turhautuu, jos kohtaa vähänkin ongelmia ja viiveitä.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kaikki ampiaiset eivät olekaan kuolleet. Tämän havainnon tein äsken Vallilassa, jossa yksi tuollainen perkele pörräsi ympärilläni puolen minuutin ajan.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerrankin on liian kestävää paperia. Koitapa niistää nenä johonkin Mäkkärin paperiin niin läpi menee. Ja ne keltaiset käsipaperitkin lahoo taskuun jos viikonkin kannat mukana. Nyt vessapaperi loppui ja tätä käsipaperia ei meinaa käsillä saada revittyä kahtia. Mietin vaan ettei tukkisi vessanpönttöä tai mitään. No pitää ostaa vessapaperia.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Vaihdoin luirin sähköpostiohjelmaa, kun gmailiin tulvivaa roskapostia ei kunnolla pystynyt torjumaan.
Tässä nykyisessä voi estää lähettäjien osoitteita ja estää viestit, joiden otsikoissa esiintyy estolistalla olevia sanoja.
Avautui, että roskapostia lähettävä taho (tekoäly?) pystyy havaitsemaan estolistalla olevat sanat, koska muuttaa niiden kirjoitusasua listalle jouduttuaan: (Arthrol/Arthrool, McAfee/M.cAfee/Mac.Afee, S Pankki/s-pankki/S.pankki jne.
Hauskaa taistelua!

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oon tällainen varhaiskeski-ikäinen ukko. Junnuna fanitin Jokereita ja omistin vuosia kausarin.

Pikku hiljaa täysi-ikäisyyden myötä fanitus väheni, osittain myös Hjalliksen surkean johtamisen takia. KHL:ään siirto vei lopullisesti mielenkiinnon vaikka aluksi vauhdikas peli vähän kiinnosti.

Lopulta tuo ”napanuora” katkesi lopullisesti joskus 2015/2016.

Sain 2018 omia ekan lapsen ja nykyään niitä on kaksi. Jossain kohtaa harmitti, kun ei ollut ”jengiä” mihin kasvattaa heidät.

Jokereiden ”restart” nykyisen johdon mukana vähän nostatti fiiliksiä, mutta samalla tietty skeptisyys pysyi vaikka muutaman rahan laitoin seuran osakkeisiin junnujen tuki mielessä.

Tällä kaudella jo pohdin veisinkö eskari-ikäisen tytön matsiin ja tukimielessä ostin sen 6 lipun setin, kun Saarni tuskaili lipunmyynnin heikkoutta.

Noh tämän illan PELLEILYÄ seuratessa tuli taas faktat mieleen ja en taida omia lapsia tuohon paskaan sotkea. Löytäköön omat mielenkiinnon kohteet, kun ikää on tarpeeksi.

Jos täällä joku Jokereiden johdon kanssa keskustelee niin terveisiä vaan, että vähän enemmän pitää töitä tehdä ja pitää idiootit erossa jotta tällaiset vanhat tulee paikalle.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noh tämän illan PELLEILYÄ seuratessa tuli taas faktat mieleen ja en taida omia lapsia tuohon paskaan sotkea. Löytäköön omat mielenkiinnon kohteet, kun ikää on tarpeeksi.

Jos täällä joku Jokereiden johdon kanssa keskustelee niin terveisiä vaan, että vähän enemmän pitää töitä tehdä ja pitää idiootit erossa jotta tällaiset vanhat tulee paikalle.
Olen tähän asiaan ihan ulkopuolinen, enkä edes mitenkään erityisesti pidä Jokereista (kiinnostava vastus juuri sen vuoksi), mutta pidän vähän erikoisena, jos tuomitset jonkun yksittäisen fanin hölmöilyn vuoksi koko seuran. Etenkin, kun ainakin tänään tuo hölmöily tapahtui vierasmatsissa. Miten ihmeessä Jokereiden johto pystyisi tällaisen asian estämään vierasmatsissa? Eihän Jokereilla ole seurana tämän kanssa mitään tekemistä.

Ihan samalla tapaa noita yksittäisiä hörhöjä voi löytyä muidenkin joukkueiden fanien joukosta. Mitä isompi ja innokkaampi faniryhmä, sitä todennäköisemmin sinne eksyy mukaan joku tällainenkin tapaus. Yleisiä nämä tapaukset eivät kuitenkaan ole.

Kovin yleisiä nämä tapaukset eivät tietääkseni ole edes Jokereiden otteluissa?

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Nelfor näkökulma se on tuokin. Omissa mielikuvissa näiden ”sämpylöiden jakajien” sikailut on vieläkin liian hyvin muistissa ja siitä johtuen olen ehkä liian kriittinen näitä sekoiluja kohtaan.

Mutta jaan monen IFK-fanin ja muiden palautteen siinä, että kyllähän mua hävettää kuinka ”keulien” tietty osa faneista on tässä liigatavoitteessa, kun samaan aikaan meno on tietynlaista räpellystä ja siihen omaan mielestä tuo sikailu jossain Kupittaalla ei sovi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy