Tykkäsin mutta nokitan I Stole Your Love:lla.Kaksi Kissin kovinta riffiä ovat She ja Black Diamond. Kädet alas.
Tykkäsin mutta nokitan I Stole Your Love:lla.Kaksi Kissin kovinta riffiä ovat She ja Black Diamond. Kädet alas.
Onko varmasti näin? Kemian puolella on termi "cis-trans-isomeria", ja sen olen kuullut ainoastaan lausutun muodossa "kis". Mutta voi tietysti olla, että lukiossa opettaja tämän lausui väärin ja sieltä se on minun kielikorvaan tuollaiseksi jäänyt. Nopealla haulla löytyi kuitenkin opetusvideo, jossa se myös lausutaan "kis": Cis-trans-isomeriaÄännetään sis-mies. Ei sinne ylimääräisiä ässiä tarvitse tunkea. En ole kenenkään suusta kuullut tuota suomeksi. Mies/nais-oletettu termiä olen kuullut käytettävän muutenkin kuin sarkastisesti.
Ainakin englanniksi olen kuullut lausuttavan vain sis. En sitten varmaksi sano onko se kieliopillisesti oikein.Onko varmasti näin? Kemian puolella on termi "cis-trans-isomeria", ja sen olen kuullut ainoastaan lausutun muodossa "kis". Mutta voi tietysti olla, että lukiossa opettaja tämän lausui väärin ja sieltä se on minun kielikorvaan tuollaiseksi jäänyt. Nopealla haulla löytyi kuitenkin opetusvideo, jossa se myös lausutaan "kis": Cis-trans-isomeria
Hälytän palstan päivystävän lingvistin @Uleåborgir in paikalle.Ainakin englanniksi olen kuullut lausuttavan vain sis. En sitten varmaksi sano onko se kieliopillisesti oikein.
Klassisessa latinassa kirjoitettu c ääntyy i:n edellä [k]-äänteenä. Vaan esimerkiksi nykyenglannissa se ääntyy [sis]. Klassisessa latinassa muun muassa circus äännetään [kirkus].Hälytän palstan päivystävän lingvistin @Uleåborgir in paikalle.
Ne hajoaa omia aikojaan. Kestävät ehkä noin 10 vuotta... Sitten alkaa tulla erilaisia toimintahäiriöitä... Joku väitti että se liittyy aiihen varoitusmekanismiin mutta siitä en osaa sanoa varmaa...Avautui että palovaroitin voi myös toimia väärin, Kaksi kertaa tänään alkoi soimaan vaikka mitään savua tai kosteutta ei ollut havaittavissa. Ruokaa ei laitettu ja tulisijoja ei poltettu. Makuuhuoneen katossa oli ja patteri vaihdettu ensimmäisen hälytyksen jälkeen. Nyt keittiön pöydällä ja odotetaan alkaako vielä varoittamaan. Yöllä tuo olisi ollut paljon enemmän pohdintaa vaikuttava tilanne...
Sattuuhan sitä. Mä aikoinaan luulin pitkään, että Joona Laukka on ravihevonen.Vähän noloa myöntää, mutta avautui vasta nyt, että Sasha Ikonen ja Sasha Huttunen ovat eri henkilö. Siis toisin sanoen, olen tiennyt ainoastaan Sasha Ikosen olemassaolosta ja kuvitellut kaikki Huttusen kirjoitukset hänen teksteikseen.
PS. Kohta joku kertoo varmaan, että Sasha Ikonen ei pelaa Florida Panthersin kapteenina...
Perkeles, meitinkin pirssiin ilmesty joku aika sitten kylkeen skraidu Prisman parkkiksella. En vaan valitettavasti nähny ite tapahtumaa eikä se nainen jättäny yhteystiatojaan.Joku akka kolautti jälleen uuden jäljen autooni. Joillekin oven avaaminen parkkipaikalla, on liian vaikeaa.
Kuules, jos omistaisin täysin uuden auton, menisin parkkipaikalla kauas muista. Mutta siltikkin, se joku *eräreikä änkeisi viereen, ja tarjoaisi pusuja kylkeen.Perkeles, meitinkin pirssiin ilmesty joku aika sitten kylkeen skraidu Prisman parkkiksella. En vaan valitettavasti nähny ite tapahtumaa eikä se nainen jättäny yhteystiatojaan.
Tippi Hedrenin tytär Melanie Griffith on hänkin jo 65 v!Tuossa aiemmin Lintuja katsellessa aloin miettimään, että mahdollisesti useammat elokuvan näyttelijät ovat keskuudestamme poistuneet. Tippi Hedren kuitenkin on hengussä, ja kuluvan vuoden tammikuussa täytti 92 vuotta. Ei kai muuta kuin keep rocking!!
Rytin päiväkirja on varmaan tuttu Niinistön Saulillekin. Tuosta maski-jutusta tuli mieleen. Itänaapurin nokkamiehellä tosin oli lämpimästi tuntevan, hyvää tarkoittavan ja herkän ihmisen maski aika löysällä.Ei se Adolf tainnutkaan olla niin kamala tyyppi. Ote Risto Rytin päiväkirjasta:
"Vaikutelmakseni Hitleristä jäi, että mikäli hänellä ei ole kansallissosialistisen johtajan ja profeetan maskia, jolloin hän paasaa ja kiihottaa itsensä extaasiin tai raivoon, hän on lämpimästi tunteva, sydämellinen, hyvää tarkoittava, herkkä ihminen."
Onhan tuolla nyt melko paljon sisältöä. Hehkutuksesta en osaa sanoa.Kanavasurffatessani avautui että nyt on meneillään naiskiekon mm-kisat. TV5 näyttää huippujännittävää ja kiinnostava trilleriä Suomi-Unkari.
Eikös näinä nykyaikoina ainakin YLE:n luulisi hehkuttavan näitä kisoja enemmän kun miesten vastaavia? Eipä ole osunu silmiin.
Kanavasurffatessani avautui että nyt on meneillään naiskiekon mm-kisat. TV5 näyttää huippujännittävää ja kiinnostava trilleriä Suomi-Unkari.
Eikös näinä nykyaikoina ainakin YLE:n luulisi hehkuttavan näitä kisoja enemmän kun miesten vastaavia? Eipä ole osunu silmiin.