Mainos

Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 903 193
  • 34 594

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Ei se Adolf tainnutkaan olla niin kamala tyyppi. Ote Risto Rytin päiväkirjasta:

"Vaikutelmakseni Hitleristä jäi, että mikäli hänellä ei ole kansallissosialistisen johtajan ja profeetan maskia, jolloin hän paasaa ja kiihottaa itsensä extaasiin tai raivoon, hän on lämpimästi tunteva, sydämellinen, hyvää tarkoittava, herkkä ihminen."
Kävin tänään Auchwitzissä. Hyvin sydämellinen vaikutelma jäi.

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Auschwitz itse asiassa on jopa jossain määrin idyllinen paikka.
Sen sijaan viereinen suurempi tuhoamisleiri Birkenau on paikka josta ei mitään sydämellistä löydä tekemälläkään.
Toki Birkenaussakin kävin.

Näitä ennen olin käynyt Stutthoffin leirillä, joka pysäytti itseäni vielä yllä mainittuja enemmän.

ace

Jäsen
Toki Birkenaussakin kävin.

Näitä ennen olin käynyt Stutthoffin leirillä, joka pysäytti itseäni vielä yllä mainittuja enemmän.
Tässä joku päivä olisi tarkoitus Auschwitziin mennä, mutta mitenkäs se kannattaa tehdä? Varasitko liput etukäteen ja olitko opastetulla kierroksella? Onko mitään muuta mitä kannattaa ottaa huomioon?

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Auschwitz itse asiassa on jopa jossain määrin idyllinen paikka.
Sen sijaan viereinen suurempi tuhoamisleiri Birkenau on paikka josta ei mitään sydämellistä löydä tekemälläkään.
Auschwitzia se on Birkenaukin. Eikä Auschwitz ole ainoa keskitysleirinä tunnettu nimi, joka enemminkin leiriverkosto kuin yksi aidattu alue.

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tässä joku päivä olisi tarkoitus Auschwitziin mennä, mutta mitenkäs se kannattaa tehdä? Varasitko liput etukäteen ja olitko opastetulla kierroksella? Onko mitään muuta mitä kannattaa ottaa huomioon?
Opastettu kierros oli mielestäni hyvä. Tosin omasta käynnistä on jo aikaa.

(Ei niin paljon sentään, että olisin leirin asukkaaksi joutunut, kyllä se ihan turistikierros oli.)

(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Liput opastetulle kierrokselle tuli ostettua jo Suomessa ollessa. Eipä tuossa ollut muuta, kuin hyppäsi pikkubussiin ja seurasi johtajaa.

(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Avautui, että Suomessa on tällä hetkellä kohtalaisen kovassa soitannassa artisti nimeltä Etta. Pari sekuntia kykenin kuuntelemaan jotain hänen biisiään, kunnes oli pakko katsoa jotain muuta youtubesta, koska ei tuollaista epämääräistä ulinan ja ns. räpin välimaastoon sijoittuvaa mekkalaa voi kuunnella. Nykyään ei tehdä kunnon musiikkia.

Glove

Jäsen
Avautui, että Suomessa on tällä hetkellä kohtalaisen kovassa soitannassa artisti nimeltä Etta. Pari sekuntia kykenin kuuntelemaan jotain hänen biisiään, kunnes oli pakko katsoa jotain muuta youtubesta, koska ei tuollaista epämääräistä ulinan ja ns. räpin välimaastoon sijoittuvaa mekkalaa voi kuunnella. Nykyään ei tehdä kunnon musiikkia.
Eihän ne voi tehdä kun kaikki hyvä musiikki tehtiin 1970- ja 1980-luvuilla.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Keksin juuri tosi-tv -formaatin, joka takuuvarmasti saavuttaisi suuren menestyksen:

Alastomat selviytyjät Siperiassa.

Ensimmäinen pari tietysti Peshkov - Zaharova.

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Keksin juuri tosi-tv -formaatin, joka takuuvarmasti saavuttaisi suuren menestyksen:

Alastomat selviytyjät Siperiassa.

Ensimmäinen pari tietysti Peshkov - Zaharova.
Olisiko kyseisessä sarjassa pikselöity kriittiset paikat? Jos on niin en katso.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
50e kuukaudessa, nousee sähkölaskuni, näin aluksi. Mitä lie onkaan myöhemmin korotus?

Tämä on kyllä raju tämä monien sähkölaskuihin tuleva hinnan korotus. Kuulin just tänään luotettavalta taholta vastaavanlaisesta rajusta hinnan noususta. Omaa tilannettani en vielä tiedä. Järkytyin kun kuulin keskustelukumppaniltani tuosta hinnan noususta, iso nousu se on. Pelkään sitä hetkeä kun saan seuraavan sähkölaskun.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Esimies mokannut täysin itse kun on jättänyt asioita tekemättä, mutta vierittää syyn alaisille. Tilanne on niin huono ja odotettu, että mulle avautui ettei edes vituta tai hetkauta enempää.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
No mutta voihan veikkoset, ompa tuolla veli Bojon seuraajalla varsin läpitunkeva... katse.

Liitteet

• Lizzie.jpg
    Lizzie.jpg
    100,4 KB · kertaa luettu: 263

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En nyt tiedä miten kirjoittaisin niin että en olisi liian paljastava kun oikeasti lupasin olla sen enempää puhumasta asiasta. Silti tekee mieli jonnekin kirjoittaa mutta että siitä saisi edes jonkun tuntuisen tarinan. Vaikea tilanne kirjoittaa. Mutta yritän edes.

Tänään avautui että kaksi tuntemaani henkilöä on oikeastikin sisaruksia keskenään. Eivät vain näytä samanlaisilta, eikä se ollutkaan kaikki vain minun kuvitelmaa vaan henkilöt ovat oikeastikin sisaruksia.

Heti kun tapasin tämän toisen henkilöistä niin tuli ajatuksia että hän muistuttaa tosi paljon minun ennen tuntemaani henkilöä. En tiennyt että ovat sisaruksia enkä sellaista osannut edes ajatella vaikka yhdennäköisyys oli aika suurta. Tänään henkilöt olivat sitten samassa tilaisuudessa kanssani, sanoin tälle toiselle että täällä on yksi josta heti hänet nähdessäni ajattelin että hän on kuin sinä. Ja oikeasti lopulta selvisi että he ovatkin sisaruksia todellisessa elämässä.

Tätä saa lisää tuntumaan hassulta kun vaikka en ollut puhunut kenellekään havainnoistani niin silti yksi toinenkin tilaisuudessa alkoi puhumaan samanlaisia havaintoja näiden kahden henkilön välillä. Se tunne kun et olekaan niin yksin ajatuksesi kanssa kuin olet luullut, se tuntuu toisaalta hyvältä. Tälle toisellekin henkilölle oli samalla lailla sitten paljastunut näiden kahden henkilön välinen sisaruussuhde.

Tosi mukavia henkilöitä ovat molemmat. Ja molemmissa samoja miellyttäviä piirteitä olemuksessa. Toivottavasti tästä tarinastani nyt jollain tasolla tuli ilmi sitä erikoisuuden tunnetta mitä tänään kohtasin kun tämä sisaruussuhde monien kuukausien jälkeen paljastui ja kuin toisaalta hyvältäkin ja itsetuntoa kohottavalta tuntui tajuta ettei ole ainut joka oli ajatellut samalla tavalla.

Se on oikeasti aina voimaannuttavaa muuten tajuta ettei ole joidenkin mielipiteiden kanssa yksinajattelija vaan löytyy muitakin. Vaikka olisi ehkä luullutkin että on yksin.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Avautui, että Suomessa poliisit lähinnä kulkee ympäriinsä kyselemässä ihmisten henkkareita ilman mitään syytä, ja jos ihminen ei näytä, niin saa pamppua ja joutuu putkaan.

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Sama pätee "Moikku"-tervehdykseen ja "hih"- sanan käyttöön viestitellessä. Suomalainen heteromies ei tuollaista vain suustaan vilpittömästi päästä. Vai oletteko koskaan todistaneet moista?
Tunnustaudun täydeksi, hih, heteroksi ja olen moista termiä joskus käyttänyt. En nyt sentään "moikku" sanaa.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jaahas. Tajusin nyt vasta näin 35+ maturena, että Jarno Trullin etunimi tulee kunnianosoituksena Jarno Saariselle.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy