Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 715 665
  • 33 934

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Lukiessani Löylyhuoneen puolelta ketjua Ammattiyhdistysliikkeet – duunarin asialla? , olen tullut empiiriseen tulokseen Jatkoajan kirjoittajista, että 97% meistä on paskassa duunissa, paskalla palkalla ja vielä huonommilla esimiehillä.
Se on tämä ihmisluonto semmoinen...
Mulla oli aikoinaan kaveri, rauha hänen muistolleen, paperitehtaan voimalaitoksessa vuoromestarina. Hänen palkkansa oli vuorolisineen semmoista liki pääministeritasoa. Sitä myötä tavallisen duunarin palkka vuorolisineen hipoi ministerin palkkaa, mutta yleisin kommentti johonkin "ylimääräiseen työtehtävään" oli kuuilemma: "Tee kuule ite! Ei näillä palkoilla meikäläisen kannata..."
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Tarttis varmaan osallistua piirikunnallisiin vai ovatko ne nykyään hyvinvointialueelliset?

Saattaisin pärjätä.
Sitä en osaa sanoa, sen tiedän sanoa että jos ei koiraa omista tämä ei ole kuitenkaan ongelma, sillä kisajärjestäjä tarjoaa pehmolelukoiran jolle voi lässytellä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paljon saan jos otan sen ekan koronarokotuksen? Tuolla kauppakeskuksissa olis vaan aika hyvännäköisiä piikittäjämuijia. On jo pitkään pitänyt, mutta ei saa aikaiseksi. Jotkuthan ottaa jopa niitä jotain punkkirokotuksia ja flunssarokotuksia ja mitä kaikkia niitä on. Ebola ja lepra.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Paljon saan jos otan sen ekan koronarokotuksen? Tuolla kauppakeskuksissa olis vaan aika hyvännäköisiä piikittäjämuijia. On jo pitkään pitänyt, mutta ei saa aikaiseksi. Jotkuthan ottaa jopa niitä jotain punkkirokotuksia ja flunssarokotuksia ja mitä kaikkia niitä on. Ebola ja lepra.
Ota suoraan neljäs.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on tämä ihmisluonto semmoinen...
Mulla oli aikoinaan kaveri, rauha hänen muistolleen, paperitehtaan voimalaitoksessa vuoromestarina. Hänen palkkansa oli vuorolisineen semmoista liki pääministeritasoa. Sitä myötä tavallisen duunarin palkka vuorolisineen hipoi ministerin palkkaa, mutta yleisin kommentti johonkin "ylimääräiseen työtehtävään" oli kuuilemma: "Tee kuule ite! Ei näillä palkoilla meikäläisen kannata..."
Mulla oli kaveri, joka pääsi kesäduuneihin paperitehtaalle (kas, kun isänsä oli siellä). Liksa oli luokkaa 20 000 markkaa/kk. Se oli luokkaa kolminkertainen muiden kavereiden kesätöitten liksoihin. Ne paperitehtaan kesäjannut laitettiin sitten putsaamaan jotain helvetin isoa sylinteriä tms, ja kesäduunariklopit putsas sen parissa-kolmessa tunnissa, kun vakiukoilta siihen meni koko päivä. Kundit tietty halus tehdä hommat ripeästi, jotta seuraavanakin kesänä pääsisivät sinne hommiin. Päällikkö oli iloinen: "vittu mä oon aina arvannut, ettei sen putsaaminen koko päivää vie". Muut duunarit taas... nooh... ne vei joukolla pojat nurkan taakse ja sanoi, että: "vittu, kerran vielä teette tällaista, niin ei jää enää puheiden asteelle. Me joudutaan tekemään tätä vuodet ympäriinsä, eikä paljoa huvita rehkiä. Tajuutteko, se oli sitten viimeinen kerta, tai muuten...". Kundit siihen sitten totesivat, että joo... oltiin vähän turhan innokkaita, sori siitä, ja oppivat nopeasti "talon tavoille".
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
@Dynamo itsellä yllä olevaan kertomukseen hieman samanlainen kokemus.

Ravintolakeittiöistä kun siirryin viime keväänä vanhainkodin keittiötä vetämään. Tuolla aivan käsittämättömän hidas työtahti edelliseen uraan verrattuna ja hitokseen henkilökuntaa. Ketään ei poiskaan voi pistää, kun kaikilla vakkari sopimukset. Itselläni monesti aika käy pirun pitkäksi, kun ei meinaa tekemistä keksiä työpäivän ajaksi. Ennen, jos oli välillä liiaksikin kiire, niin nyt joutuu miettimään, että mitä hittoakohan tekisi, että saa ajan kulumaan työpäivän loppuun. Toki ei pitäisi valittaa, etenkin kun hinkua ei tällä iällä ole enää hetkiseen ravintola maailmaan.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mulla oli kaveri, joka pääsi kesäduuneihin paperitehtaalle (kas, kun isänsä oli siellä). Liksa oli luokkaa 20 000 markkaa/kk. Se oli luokkaa kolminkertainen muiden kavereiden kesätöitten liksoihin. Ne paperitehtaan kesäjannut laitettiin sitten putsaamaan mä olin nuorena kloppina kesätöissä kemian alan tehtaassa, aivan svidun huono jotain helvetin isoa sylinteriä tms, ja kesäduunariklopit putsas sen parissa-kolmessa tunnissa, kun vakiukoilta siihen meni koko päivä. Kundit tietty halus tehdä hommat ripeästi, jotta seuraavanakin kesänä pääsisivät sinne hommiin. Päällikkö oli iloinen: "vittu mä oon aina arvannut, ettei sen putsaaminen koko päivää vie". Muut duunarit taas... nooh... ne vei joukolla pojat nurkan taakse ja sanoi, että: "vittu, kerran vielä teette tällaista, niin ei jää enää puheiden asteelle. Me joudutaan tekemään tätä vuodet ympäriinsä, eikä paljoa huvita rehkiä. Tajuutteko, se oli sitten viimeinen kerta, tai muuten...". Kundit siihen sitten totesivat, että joo... oltiin vähän turhan innokkaita, sori siitä, ja oppivat nopeasti "talon tavoille".
Mä olin kloppina kemian alan tehtaassa kesätöissä, aivan svidun huono palkka, kaveri paperitehtaalla. Mulla tuli palkanlisää joku 30 penniä tunnilta, kun kiipesin piippuun analysaattoreita tsekkaan, kaveila lisät alko kun perse nousi penkistä, ja vähintään markkaluokkaa aina, plus pohjatkin paljon paremmat. Oli kaikenmaailmain ruuvimeisselilisää tahi vastaavaa joka hommasta.
Silti oli paperitehtaan palkkakustannukset alle 10 prosenttia menoista, eli aikas kannattavaa hommaa, toisin kuin tuo kemian puolen ryynäys. Ja taitaa olla vieläkin, vaikka isot kihot toisin väittää.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
@Dynamo
@Vahva tunne

Mä olin aikanaan se nuori ja innokas rakennusmies kuka teki 15h päivää ku tarvi, teki paskimmat nakit, jäi aina ylitöihin 5min varotusajalla ja nuoli kallion puhtaaksi ku pyydettiin.
Aina myös kysyin, kysyin, kysyin ja kysyin. Siitä oo ikuisesti tyytyväinen.

No ny oon se vanha (en ees oo) ammattimies kuka sai vakkaripaikan/eläkeviran nuoruuden innolla. Joo en todellakaan syki enää samaan malliin, mutta en ihan kaikesta kuitenkaan luista. Hommat hoidetaan ja tehdään, mut ny voi poimia ne marjat. Vuokraukot tehkööt paskanakit.
En omaa palkkaakaan valita. Tai vittu valitanpas, ihan liian pieni se on
 

Glove

Jäsen
Olin aikanaan muutaman kuukauden VR:llä ratahommissa. Jos työvuoro alkoi ennen aamukuuttta, koko vuorolta maksettiin yölisä. No yöllähän me siellä radalla heiluttiin, kun silloin kulkee vähemmän junia. Tehtiin se pari tuntia töitä ja sitten istuttiin pakussa pari tuntia odottamassa, että junat kulkee remonttipaikan ohi ja sitten mentiin takasin töihin. Näitä parin tunnin taukoja oli pari kolme aina vuoron aikana.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Olin opiskeluaikoina Ruotsissa yhtenä kesänä 2 kk tehtaassa töissä. Siellä oli eräällä koneella neljä työntekijää ja 60 kpl tavaraa piti tulla tunnissa. Saivat kuulemma 30-35 kpl yleensä tehtyä. Jäin ylitöihin yksinäni ja tein sillä koneella keskiarvona 62 kpl per tunti. Piti työskennellessä tietty aina siirtyä seuraavan työntekijän paikalle, mutta ei ne siirtymät niin suuria olleet. Tehtaassa oli 30 astetta lämmintä, tarkeni, eikä ollut ylipaino-ongelmia.

Tätä jatkui pari viikkoa, jäin joka arkipäivä yksin ylitöihin 2-4 tunniksi. Sitten tuli esimies eräänä päivänä jututtamaan, että ei ole hyvä, että teen noin paljon.

Lopetin ne ylityöt sitten kokonaan. Mutta työtodistus oli hieno.
 

Glove

Jäsen
Olin opiskeluaikoina Ruotsissa yhtenä kesänä 2 kk tehtaassa töissä. Siellä oli eräällä koneella neljä työntekijää ja 60 kpl tavaraa piti tulla tunnissa. Saivat kuulemma 30-35 kpl yleensä tehtyä. Jäin ylitöihin yksinäni ja tein sillä koneella keskiarvona 62 kpl per tunti. Piti työskennellessä tietty aina siirtyä seuraavan työntekijän paikalle, mutta ei ne siirtymät niin suuria olleet. Tehtaassa oli 30 astetta lämmintä, tarkeni, eikä ollut ylipaino-ongelmia.

Tätä jatkui pari viikkoa, jäin joka arkipäivä yksin ylitöihin 2-4 tunniksi. Sitten tuli esimies eräänä päivänä jututtamaan, että ei ole hyvä, että teen noin paljon.

Lopetin ne ylityöt sitten kokonaan. Mutta työtodistus oli hieno.
Hullu suomalainen Ruotsissa töissä. Samat kujeet oli aikanaan itselläkin kun Ruotsissa olin töissä. Viikolla tehtiin 10-12 h/pvä ja viikonloppuna 16 tunnin päivät päälle. No, nuorena jaksoi. Enää ei onnistuisi.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Mää olen pelkkä tyhjä kuori ja perse suttunen.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Jossain jutussa mainittiin, että Suomi lähtee nyt kotikisoihin hallitsevana Olympia-voittajana. Avautui, että tosiaan, tänä vuonna se Olympiakulta voitettiin. Juu, katsoin kyllä finaalimatsin suorana ja erittäin väsyneet stadikan juhlat, mutta jotenkin ne tässä pari kuukautta myöhemmin oli jo painuneet unholaan. Sen sijaan eilen tuli kuluneeksi 27 vuotta MM-95 voitosta, NEVER FORGET.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Hiljaa hyvä tulee. Tämä asia avautui tänään.

Kävin tänään näöntarkastuksessa, sillä Kela on myöntänyt minulle maksusitoumuksen uusien rillien hankintaa varten, koska olen käyttänyt samoja rillejä vuodesta 2010 lähtien. Edellisestä näöntarkastuksesta oli vierähtänyt seitsemän vuotta, joten odotin jonkinlaista muutosta näkökyvyssä enkä joutunut pettymään.

Paremmin näkevän silmän tarkkuus oli - 6.0. Aiempia lukema oli - 6.25.
Huonommin näkevän silmän tarkkuus puolestaan - 6.25 aiemman lukeman ollessa - 6,75. Siitä on ainakin 30 vuotta, kun näkökykyni on ollut näin hyvä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Biowatti on Lassila&Tikanojan yhtiö. Isä, äiti ja veli on ainakin myynyt sinne puuta, energiapuuta tietääkseni.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Flamesilla on ykkös- kakkos- ja kolmossentteri saakeli ruotsalaisia. Minkähänlainen hehkutus aiheen tiimoilta on svedujen jatkiksessa.
Ois sinänsä lysti nähä vaikka Florida- Calgary pari finaalissa.
Eiku vitut, en halua mitään kälkäreitä finaaliin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Nyt vietetään masturbaation kuukautta. Ja lauantaina oli masturbaatiopäivä.
Muistakaas nyt palstalaiset hoitaa asia kuntoon. Vaikka olisitte suhteessa, niin masturbaatio on iloinen asia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös