Ilmari Ahde
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Haukiputaan huorakuoro
Tämä apinarutto leviää seksin välityksellä, olen siis täysin turvassa. JES!
Pääskyt ovat saapuneet Helsinkiin. Tämän asian huomasin, kun kävin äsken kaupassa. Tai oikeastaan kuulin, sillä tässä pöhnässä ei näe kunnolla mitään pikkulintuja.
Juu, en itse(kään) kuuntele miehen musiikkia, mutta tiedän toki kuka hän oli. Epäilen, että taisit sinäkin tietää, kun osasit toiseen musamieheen kuitenkin rinnastaa.Globen on nykyisin virallisesti "Avicii-Arena". Enää täytyisi tietää kuka/mikä on "Avicii". Mitä seuraavaksi, Helsingin Olympiastadionista tulee Ed Sheeran Stadion?
Ehdottaisin Tauskistadiumia.Globen on nykyisin virallisesti "Avicii-Arena". Enää täytyisi tietää kuka/mikä on "Avicii". Mitä seuraavaksi, Helsingin Olympiastadionista tulee Ed Sheeran Stadion?
Lisäisin vielä sen, että kun ottaa huomioon kaverin olevan Ruotsin musiikkihistorian neljänneksi eniten myynyt artisti/yhtye (jos Wikipediaan on luottaminen), niin en suurena ihmeenä pidä sitä että on saanut Ruotsissa nimeään kantavan areenan. Traaginen ja ennenaikainen poismenokaan ei asiassa varmasti ainakaan jarruttanut.Juu, en itse(kään) kuuntele miehen musiikkia, mutta tiedän toki kuka hän oli. Epäilen, että taisit sinäkin tietää, kun osasit toiseen musamieheen kuitenkin rinnastaa.
Se on vissiin tätä nykyaikaa, että ihmiset ei kuule kaikista isoistakaan nimistä, jos ei seuraa juuri sitä alaa. Voi olla suurikin tähti jossain Bollywood-musikaaleissa tai haavipallossa, eikä juuri kukaan Suomessa silti tunnista nimeä, paitsi asianharrastajat.Juu, en itse(kään) kuuntele miehen musiikkia, mutta tiedän toki kuka hän oli. Epäilen, että taisit sinäkin tietää, kun osasit toiseen musamieheen kuitenkin rinnastaa.
Eiköhän jokainen Jatkoajassa pidempään ollut ymmärtänyt tuon viestini.Itsehän kyllä tiedän tämän Avicii-hepun, kun sen kuolemasta uutisoitiin niin monessa paikassa aikanaan. Silloin kuulin ensi kerran nimen. Ja sitten oli Jatkoajalla se keskustelu siitä, olisiko hänet pitänyt tietää, joka painoi nimen lähtemättömästi mieleeni.
Ehdottaisin Tauskistadiumia.
Toivottavasti Helmarit eivät ainakaan pelaisi kotiotteluitaan siellä, koska nimen perusteella kyseessä olisi sellainen paikka, missä naiset saavat säännöllisesti selkäsaunoja.
Mittaaminen on yleensä aika eksaktia tiedettä, mutta mittakaavalla on tärkeä tehtävä suhteuttaa tulokset käsiteltäviksi suureiksi."Läheltä" voi olla aika laaja käsite asiayhteydestä riippuen. Uutisotsikko oli "jättiläisasteroidi kiitää läheltä maata perjantaina." No se "läheltä" on tässä tapauksessa noin neljä miljoonaa kilometriä. Mun mielestä se on aika kaukana, mutta avautui, että jonkun mielestä se on lähellä.
Minun mielessä tuo tähtitieteellinen lähellä on pienempi. 4000000 km on kuitenkin melko pitkä matka, jonka matkustamiseen ihmisen tekemillä laitteilla vie vissiin jotain pari kolme kuukautta. Lähellä voisi olla jotain kuun kiertoradan sisäpuolella.Mittaaminen on yleensä aika eksaktia tiedettä, mutta mittakaavalla on tärkeä tehtävä suhteuttaa tulokset käsiteltäviksi suureiksi.
Tässä tapauksessa, kun vertailu käy äärettömän ja neljän miljoonan kilometrin välillä, voidaan tuota matkaa pitää pienenä.
Kuun kiertoradan sisäpuolelle nyt mahtuu kaikki planeetat tästä aurinkokunnasta eli on sekin aika iso matka. Toki vain noin 380 000 kilometriä eli ei sekään ihan hetkessä matkattava ole. Toisaalta jos Mars nähdään naapuriplaneettana niin sitten tuo neljä miljoonaa kilometriä on aika lähellä. Marsiin on matkaa 54 miljoonaa kilometriä. Kaikkein parasta on olla ajattelematta noita etäisyyksiä kun alkaa sattumaan päähän. Kun on aurinkokunnan kokoisia mustia aukkoja ties kuinka kaukana joista pitää ottaa kuvia vuosien ajan maapallon kokoisella antennilla.Minun mielessä tuo tähtitieteellinen lähellä on pienempi. 4000000 km on kuitenkin melko pitkä matka, jonka matkustamiseen ihmisen tekemillä laitteilla vie vissiin jotain pari kolme kuukautta. Lähellä voisi olla jotain kuun kiertoradan sisäpuolella.
Kuun kiertoradan sisäpuolelle nyt mahtuu kaikki planeetat tästä aurinkokunnasta eli on sekin aika iso matka. Toki vain noin 380 000 kilometriä eli ei sekään ihan hetkessä matkattava ole.
Krooninen (vallankahva-)ripuli?Unkari julisti hätätilan Ukrainan sodan takia. Edellinen hätätila, korona takia" on juuri loppumassa (tai loppunut eilen). Viktor Orbán ei vissiin selviä ilman hätätilaa... Tänään ilmoitetaan tämän nykyisen hätätilan "toimenpiteet".
Mitä nuo ovat oikein tehneet? Pakonopeus on wikin mukaan 11,2km/s ja tuota vauhtia on kuussa alle 10 tunnissa.Apollo- aluksilla meni aikoinaan vähän kolmatta vuorokautta tuohon matkaan. Tällä hetkellä millään maalla ei ole sellaista alusta joka miehitettynä Kuuhun menisi joten vertailukohtaa ei oikein ole. NASA yrittää vuosikymmenen loppupuolella mut saa nähdä.
Eihän siellä rakettimoottoreita käytetty kuin alussa. Sitten käytettiin kiertoratoja hyväksi (tai gravity assist), miten sitä nyt oikein kutsutaan. Vasta kiertorataa pitkin kun päästiin kuun taakse, otettiin jälleen moottorit avuksi.Mitä nuo ovat oikein tehneet? Pakonopeus on wikin mukaan 11,2km/s ja tuota vauhtia on kuussa alle 10 tunnissa.