Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 730 802
  • 33 987

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Viimeksi kun järkättiin Turku Saatanalle -festarit alkoi maailmanlaajuinen pandemia. Nyt välivuoden jälkeen huomenna mennään taas ja alkoi sota Euroopassa. Aika runollista.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Viimeksi kun järkättiin Turku Saatanalle -festarit alkoi maailmanlaajuinen pandemia. Nyt välivuoden jälkeen huomenna mennään taas ja alkoi sota Euroopassa. Aika runollista.
Saatanallista meininkiä. Joku (en minä) voisi olla sitä mieltä, että Jumala rankaisee maailmaa teidän saatanaa palvovan meininkinne takia.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Saatanallista meininkiä. Joku (en minä) voisi olla sitä mieltä, että Jumala rankaisee maailmaa teidän saatanaa palvovan meininkinne takia.
Niin ne uskovaiset joka vuosi kyllä jaksaa muistuttaa.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Avautui muutama päivä sitten, että Ruotsin ja Suomen ohella myöskään Irlanti ja Itävalta eivät ole NATO:n jäsenmaita, vaan pelkästään NATO:n kumppanuusmaita.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tämä paluu tälle palstalle taisi olla minulle aika kova juttu. Odotettu juttu. Kirjoitan tänne nyt isolla innolla, aivan kuin koko palsta olisi täysin uusi minulle. Pelikiellon aikana ja sen päättyessä varsinkin avautui minulle kuinka tärkeä tämä palsta minulle lopulta onkaan.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Asun venäläisen henkilön kanssa samassa asunnossa, hän toki on asunut Suomessa varhaisteinistä asti.
Se mikä tässä avautui on, että ei näemmä kannata hänen kanssa keskustella Ukrainan tapahtumista. Näkemys eromme on aivan valtava. Toivottavasti emme kämppiksen kanssa ajaudu mihinkään kylmään sotaan tässä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Lahden radiomastot oli valaistu Ukrainan värein.
 

Liitteet

  • IMG_20220226_192835.jpg
    IMG_20220226_192835.jpg
    288,5 KB · kertaa luettu: 78

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Erna Huskon IG-feediä seuratessa minulle on avautunut, että vaikka hänellä onkin hemmetin hyvä kroppa ja nätti pärstä, niin hänen tuottamansa personal trainer -palveluiden mainostaminen on todella puuduttavaa lukea. Valtavasti mainostusta, "sä pystyt siihen" -viestejä sekä samaa jargoniaa koko ajan. Noh...onneksi ei tarvitse niitä palveluita ostaa.
 

Glove

Jäsen
Erna Huskon IG-feediä seuratessa minulle on avautunut, että vaikka hänellä onkin hemmetin hyvä kroppa ja nätti pärstä, niin hänen tuottamansa personal trainer -palveluiden mainostaminen on todella puuduttavaa lukea. Valtavasti mainostusta, "sä pystyt siihen" -viestejä sekä samaa jargoniaa koko ajan. Noh...onneksi ei tarvitse niitä palveluita ostaa.
Ei tulisi missään tilanteessa mieleen palkata personal traineria. Muutaman kuukauden koulutuksella luulevat tietävänsä kaiken treenaamisesta ja ravinnosta. Ei se ihan niin mene.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ei tulisi missään tilanteessa mieleen palkata personal traineria. Muutaman kuukauden koulutuksella luulevat tietävänsä kaiken treenaamisesta ja ravinnosta. Ei se ihan niin mene.
Samaa olen miettinyt itsekin. Koulutuksen pitäisi olla vähintään vuoden kestoinen, mieluiten vielä pitempi ja siinä tulisi tarkasti käydä läpi kaikki riskit, mitä liittyy treenaamiseen, kaikki ne erilaiset ihmistyypit, jotka treenaamista kaipaavat sekä paljon muuta. Ei sitä tietomäärää voi saada muutamassa kuukaudessa, vaan se vaatii vuosia. Fysioterapeutiksi opiskellaan yleensä 3,5 vuotta, joten sellaista tulisi vaatia myös personal trainereilta.
 

aalto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, änärin suomalaiset
PT:n ja PT:n välillä on huima ero. Pahimmillaan noi on just muutaman kuukauden kirjekurssin käyneitä pimuja. Tai jannuja. Ite olin pitkään kanssa sitä mieltä, että en tarvitse tuollaisia palveluita.

Sitten kun terveys petti ja piti päättää, että jäänkö leikkauksen jälkeen rapistumaan vai teenkö asialle jotain, niin asia avautui mulle. On myös sellaisia, jotka ei huutele somessa tyhjiä tsemppejä, vaan osaavat asiansa. Löysin itselleni pt:ksi entisen urheilijan, joka on kouluttautunut myös fysioterapeutuksi ja jonka filosofia lähtee siitä että asetetaan järkevä tavoite, sovitetaan askeleet sen mukaan ja aletaan töihin. Hänellä on rajallinen määrä asiakkaita ja siten aikaa kaikille myös tapaamisten ulkopuolella.

PT:n ansiosta oon nyt +40v iässä paremmassa kunnossa kuin koskaan.
 

Glove

Jäsen
PT:n ja PT:n välillä on huima ero. Pahimmillaan noi on just muutaman kuukauden kirjekurssin käyneitä pimuja. Tai jannuja. Ite olin pitkään kanssa sitä mieltä, että en tarvitse tuollaisia palveluita.

Sitten kun terveys petti ja piti päättää, että jäänkö leikkauksen jälkeen rapistumaan vai teenkö asialle jotain, niin asia avautui mulle. On myös sellaisia, jotka ei huutele somessa tyhjiä tsemppejä, vaan osaavat asiansa. Löysin itselleni pt:ksi entisen urheilijan, joka on kouluttautunut myös fysioterapeutuksi ja jonka filosofia lähtee siitä että asetetaan järkevä tavoite, sovitetaan askeleet sen mukaan ja aletaan töihin. Hänellä on rajallinen määrä asiakkaita ja siten aikaa kaikille myös tapaamisten ulkopuolella.

PT:n ansiosta oon nyt +40v iässä paremmassa kunnossa kuin koskaan.
Kyllä sinä itse sen työn olet tehnyt, PT saattoi auttaa jonkin verran. Hienoa, että olet hyvässä kunnossa, voisinpa sanoa saman itsestänikin.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Avautui, että olen ilmeisesti aivan helvetin kylmä, kyyninen ja tunteeton ihminen.
Ukraina-ketjussa aikuisilla? miehillä? leuka väpättää ja tippa on linssissä joka sivulla.
Itsellä ei ole ollut lähelläkään, vaikka toki kunnioitan suuresti esimerkiksi sitä sillan ja itsensä räjäyttänyttä nuorta miestä.

Toki tuo leuan väpättäminen sopisi ihmettelyketjuunkin.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Sara Chafak on varsin näyttävä ihminen ja tuottaa senkin vuoksi paljon mielenkiintoista materiaalia nettiin, mutta tässä häntä parin vuoden ajan netissä seurattuani minulle on avautunut, että hänellä on todella lyhyt pinna, hän ei siedä yhtään itseensä keskittyvää arvostelua ja hänellä on kauniisti sanottuna haastava luonne. Kaunis katsella, mutta siihen se jää.
 

Glove

Jäsen
Sara Chafak on varsin näyttävä ihminen ja tuottaa senkin vuoksi paljon mielenkiintoista materiaalia nettiin, mutta tässä häntä parin vuoden ajan netissä seurattuani minulle on avautunut, että hänellä on todella lyhyt pinna, hän ei siedä yhtään itseensä keskittyvää arvostelua ja hänellä on kauniisti sanottuna haastava luonne. Kaunis katsella, mutta siihen se jää.
Moni kakku päältä kaunis jne.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ahvenanmaalla (poliisilta) saatu ajokielto ei ole voimassa Manner-Suomessa. Se ei kyllä selvinnyt onko Manner-Suomessa saatu ajokielto voimassa sitten Ahvenanmaalla.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
K-Kaupat mainostaa että kiusaamisvapaa vyöhyke. Siis kuka nyt kaupassa kiusaa? Tietty sä huumorilla vittuilet jos joku frendi ostaa jotain hiton parsaa, mutta lapsia tossa varmaan tarkoitetaan. Onko ne k-kauppiaat sitten itse ollut joskus koulukiusattuja. Ainakin kaikilla asiakkailla on maskit tiukasti naamalla. Umpisolmussa varmaan. Remmit hitsattu yhteen. Väkisinkin pistää aina silmään ero muihin kauppoihin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Viides päivä jo tässä karanteenissa ja eristyksissä yhdessä samassa pienessä potilashuoneessa alkaa olemaan takanapäin. Taas on tullut yhdestä karanteenipäivästä selvittyä. Mutta on tämä kyllä yhtä tuskaa.

Ei minun luonteellani täällä yhdessä huoneessa jököttämisestä selviäisi jos ei olisi edes tällaista nykyajan älypuhelinta josta löytyy ties mitkä viihdemuodot. Musiikit, kirjoitusmahdollisuudet kuten blogi, lätkämatsit, pieni televisio ja suoratoisto-ohjelmat ja elokuvat. Kuolisin tai vähintään tulisin lopun viimein sekopääksi tässä tylsyydessä.

Avautui siis miten tärkeä tällainen älypuhelin voi olla vaikeilla hetkillä. Minäkin kun olen sellainen etten oikein tekemättä yhtään mitään osaa olla paikoillani. Tämä kapula on minulle kyllä henkireikä. Mutta on hieman avautunut että tällaista vempainta ei taida kaikilla olla vielä tänä päivänäkään joten parempi pitää asiasta hiljaisempaa ääntä. Tämä on minun keinoin selvitä tästä paskasta.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
K-Kaupat mainostaa että kiusaamisvapaa vyöhyke. Siis kuka nyt kaupassa kiusaa? Tietty sä huumorilla vittuilet jos joku frendi ostaa jotain hiton parsaa, mutta lapsia tossa varmaan tarkoitetaan. Onko ne k-kauppiaat sitten itse ollut joskus koulukiusattuja. Ainakin kaikilla asiakkailla on maskit tiukasti naamalla. Umpisolmussa varmaan. Remmit hitsattu yhteen. Väkisinkin pistää aina silmään ero muihin kauppoihin.

Radiossa mainostetaan, että K-marketissa on aina aikuinen paikalla.

Ei helvetti olisihan siinä jotain jos joutuisi ostamaan kaljaa lapsilta.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Melkein voisin lyödä vetoa, että kolmikosta Tappara, Ilves, HPK löytyy tämän vuoden mestari. En kyl vetoa, koska opiskelija ja yh-isä samassa paketissa. Muuten.
Luulin että banaaninviljelijä on meritoitunut, kypsässä iässä oleva kaveri. Mutta tästä viestistä saankin käsityksen että nuori opiskelijakaveri? No,tämä ei täysin avautunut mutta jäinpä vaan miettimään. Positiivista että uhkapeleihin ei lankea, koska se tie ei kyllä vie pitkälle.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Luulin että banaaninviljelijä on meritoitunut, kypsässä iässä oleva kaveri. Mutta tästä viestistä saankin käsityksen että nuori opiskelijakaveri?
Jos bansku on nuori, niin sitten kyllä pärstävärkki hämää ja ihan viimeisen päälle. Noh, kaikki opiskelijat eivät tulee suoraan koulun penkeiltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös