Introexpertti
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Savolainen aina isolla.Avautui, etten ole ihan kärryillä, puhutko Savolaisista vai savolaisista. Koska en tahdo arvuutella henkilöllisyyttä, veikkaan jälkimmäistä.
Savolainen aina isolla.Avautui, etten ole ihan kärryillä, puhutko Savolaisista vai savolaisista. Koska en tahdo arvuutella henkilöllisyyttä, veikkaan jälkimmäistä.
Savolainen aina isolla, mutta savolainen isolla vain virkkeen alussa. t. kielipolliisi.Savolainen aina isolla.
Juhani Tamminen – Turusta Tokioon &
Juhani Tamminen – Tribuuttiketju ovatkin eri ketjuja. Ensin mainitun luulin siirretyksi Kierrätyspuolelle, mutta jälkimmäinen olikin ennen Joulua perustettu.
Enempi Tapio on kaupassa aikaansa viettänyt aktiiviuransa jälkeen. Nimmarit toki olleet kysytympiä uran aikana.Tämä lienee tapahtunut miehen aktiiviuran aikoihin 80/90-luvulla?
Juu, tämä olikin (näin kainuulaisena) tiedossa. Oletin vain nimmarinhaun sijoittuneen Piipposen aktiiviuraan (tai ainakin lähelle sitä). Oletus taisikin olla oikea.Enempi Tapio on kaupassa aikaansa viettänyt aktiiviuransa jälkeen. Nimmarit toki olleet kysytympiä uran aikana.
Sotkamo | Intersport
Intersport Sotkamo. Tutustu paikallisen urheilukauppasi laajaan valikoimaan ja parhaisiin tuotteisiin huippumerkeiltä.www.intersport.fi
Avautui tässä, että Hohto-leffan kuuluisa lause "all work and no play makes jack a dull boy", on itseasiassa ihan vaan yleinen satoja vuosia vanha englanninkielinen fraasi, jolla kuvataan levon merkitystä ihmiselle.
Avautui että The Rasmus bändi on vielä olemassa kun luin että kitaristi jättää bändin.
Kotimaisia elokuvia tunnutaan kuvaavan lähes joka puolella, vähän väliä törmää. Mutta on niitä ihme leffojakin telkkarissa, mistä ei ole ikinä kuullutkaan.
Ihan mielenkiinnosta: sattuvatko nämä nuoruusajat 80-luvun puolivälin pakkastalviin? Ainakin 1985 taisi olla kovin pakkastalvi miesmuistiin. Kylmää oli ilmeisesti myös -86. Näistä ei toki omia muistikuvia (olin n. 4-5 -vuotias).Nuorena miehenä mm. harjoittelujaksollani Tekniseen opistoon olin ulkotöissä eikä meillä ollut mitään pakkasrajoja, kylmin keli töissä oli -38°C työmaan mittarista luettuna. Parin viikon n. 30 asteen pakkasjakson päätyttyä elohopea nousi -18°C, niin sitä tosissaan mietti aamulla, mitä kannattaa panna päälle, kun on niin lämmintä(!).
Tähän vahva sama. Plussakeli on perseestä ja pakkanen on perseestä. 5-10 pakkasastetta on sopiva. Tosin minun puolestani ei tarvitsisi myöskään sataa liikaa lunta.Mutta joo - semmoinen alle kymmenen astetta pakkasta ja lunta kunnolla olisi ihanteellinen talvikeli tätä nykyä.
Kyllä nuo minun kokemukseni ajoittuvat muistini mukaan alkutalvelle -77 (tai -76), jolloin olin töissä TVL:llä. Meren läheisyys vielä korosti kylmyyttä, mutta kai sitä sitten kaikkeen tottuu...Ihan mielenkiinnosta: sattuvatko nämä nuoruusajat 80-luvun puolivälin pakkastalviin? Ainakin 1985 taisi olla kovin pakkastalvi miesmuistiin. Kylmää oli ilmeisesti myös -86. Näistä ei toki omia muistikuvia (olin n. 4-5 -vuotias).
...
-99 Rovaniemellä -53c näytti Pohjanhovin mittari. Silloin oli kylmä... Joutui seisomaan keskellä kalsareita...
Sama paikka reilu parikymmentä vuotta aiemmin Tunturirallin aikaan oli myös kylmä, -44°C. Eka pikis oli aurattu Ounasjoen jäälle ja kovassa pakkasessa jäähän tuli railoja, joista nousi vettä jäälle. Yleinen luokka meni ensin ja autoja joutui keskeyttämään monta, kun ei pikiksen jälkeen enää eturenkaat pyörineet ja/tai kääntyneet.-99 Rovaniemellä -53c näytti Pohjanhovin mittari. Silloin oli kylmä... Joutui seisomaan keskellä kalsareita...