Ihan mielenkiinnosta: sattuvatko nämä nuoruusajat 80-luvun puolivälin pakkastalviin? Ainakin 1985 taisi olla kovin pakkastalvi miesmuistiin. Kylmää oli ilmeisesti myös -86. Näistä ei toki omia muistikuvia (olin n. 4-5 -vuotias).Nuorena miehenä mm. harjoittelujaksollani Tekniseen opistoon olin ulkotöissä eikä meillä ollut mitään pakkasrajoja, kylmin keli töissä oli -38°C työmaan mittarista luettuna. Parin viikon n. 30 asteen pakkasjakson päätyttyä elohopea nousi -18°C, niin sitä tosissaan mietti aamulla, mitä kannattaa panna päälle, kun on niin lämmintä(!).
Omat nuoruusajat osuvat pakkasten puolella vuoteen 1999. Silloin oli alkuvuodesta perkeleellisen pitkä ja kylmä pakkasjakso (tammi-helmikuussa?). Taisipa tuolloin syntyä Sallassa(?) Suomen pakkasennätyskin.
Tähän vahva sama. Plussakeli on perseestä ja pakkanen on perseestä. 5-10 pakkasastetta on sopiva. Tosin minun puolestani ei tarvitsisi myöskään sataa liikaa lunta.Mutta joo - semmoinen alle kymmenen astetta pakkasta ja lunta kunnolla olisi ihanteellinen talvikeli tätä nykyä.