Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 704 482
  • 33 901

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja meikäläinen on sitten se lorvailija. Tänään en ole tehnyt juuri mitään, paitsi käväissyt ulkona ja kirjoitellut tekstiä. Mutta olutta en ole kitannut alas kurkusta, vaikka siihen olisikin aikaa. Ensi kesänä ehtii sitten hyvin, jos olosuhteet ovat sopivan suotuisat.
Mutta minäpä olen sellainen lorvailija!
Lorvailijoita koko sakki!
 

Glove

Jäsen
Kaikki varmasti tietävät, että Wayne Gretzky oli kova pelimies. Ja takoi jo junnuna hurjia lukemia. Kaudella 1971-1972 Brantford Nadrofsky Steelersin riveissa 85 pelissä tehot 378+139=517. Paljon hurjemmat lukemat kuin olin koskaan ajatellut.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kaikki varmasti tietävät, että Wayne Gretzky oli kova pelimies. Ja takoi jo junnuna hurjia lukemia. Kaudella 1971-1972 Brantford Nadrofsky Steelersin riveissa 85 pelissä tehot 378+139=517. Paljon hurjemmat lukemat kuin olin koskaan ajatellut.

Vielä kovempi juttu on, että Eliteprospectsin mukaan oli tuolla kaudella joukkueensa ainoa pelaaja. Ihmekkös noita syöttöjä onkin noin vähän.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Oli vain Modern Talking ja se yksi hyypiö, Boy George.

Ja kikkeliskokkelis-mies, sehän nauroi aina. Mutta eihän nykynuoret sitä tiedä, eivät varmaan tiedä Marcoakaan Modern Talkingista tai Boy Georgesta puhumattakaan.

Meidän pessimistinen realistisuus on luonut pohjan nykynuorten positiivisuudelle. Ja ovatko edes kiitollisia? Eivät ole, vietävän nulikat. Luulevat vaan että maailma on heille avoinna. Mutta kun ei ole perkele. Samoja tuulen pieksemiä polkuja tulevat tallaamaan, samalla kun elämä lyö mahalyöntiä. Sitten ei enää olekaan muu avoinna kuin lähin ABC yötä myöten. Siellä voi sitten tankata kuivaa kinkkujuustovoileipää ja kyynisenä väitellä täällä onko se sittenkin juustokinkkuvoileipä. Ja seuraava sukupolvi ihmettele että mitä käivärät horisee, eihän kukaan syö enää lihaa.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja kikkeliskokkelis-mies, sehän nauroi aina. Mutta eihän nykynuoret sitä tiedä, eivät varmaan tiedä Marcoakaan Modern Talkingista tai Boy Georgesta puhumattakaan.
Eiks se kikkeliskokkelis äijä ollut se hattupää? Joku erikoinen nenäkin taisi olla. Modern Talkingin Jorma Hearth Ja Jorma Soul. Marco oli se joku homo. Poika George ei ole kyllä tuttu.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Eiks se kikkeliskokkelis äijä ollut se hattupää? Joku erikoinen nenäkin taisi olla. Modern Talkingin Jorma Hearth Ja Jorma Soul. Marco oli se joku homo. Poika George ei ole kyllä tuttu.
Kait sentään Bananarama, Sabrina tai Samantha Fox?
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Eiks se kikkeliskokkelis äijä ollut se hattupää? Joku erikoinen nenäkin taisi olla. Modern Talkingin Jorma Hearth Ja Jorma Soul. Marco oli se joku homo. Poika George ei ole kyllä tuttu.

Hys nyt, mun valitus menee nyt ihan pilalle jos tuut kertomaan että tiedät nää. Oliko pakko tulla totuudella pilaamaan marisemiset? Taas ei voinut nykynuorisoon luottaa.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kait sentään Bananarama, Sabrina tai Samantha Fox?
Bananananaramama ei ollut tuttu. Ketut tiesin ainakin suurin piirtein.
Hys nyt, mun valitus menee nyt ihan pilalle jos tuut kertomaan että tiedät nää. Oliko pakko tulla totuudella pilaamaan marisemiset? Taas ei voinut nykynuorisoon luottaa.
Pakko puolustaa välillä. Ei aina jaksa kuunnella sitä "valitusta" :)
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Modern Talking? Boy George? Kikkeliskokkelis-mies? Marco Bjurström? Jorma Hearth? Jorma Soul? Bananarama?

Ei avautunut, keitä nämä ovat. En ole sitten laisinkaan kärryillä näillä raiteilla. Täysin uppo-outoja nimiä. Tiedän vain Roger Mooren (näyttelijä ja nimimerkki), Mark Hamillin, Simpsonit, Star Trekin, Emma Watsonin ja Harry Potterin. Ja ihme että tiedän edes niitä.
En hmissään nimessä halua lyödä nuorisoa, pikemminkin sukupolveni makua
Bananarama https://youtu.be/d4-1ASpdT1Y
Samatha Fox https://youtu.be/W1btg3mpEOc
Sabrina https://youtu.be/NS0tQHTdQCM
Modern Talking https://youtu.be/4kHl4FoK1Ys
Boy George https://youtu.be/JmcA9LIIXWw

Ja nää oli kova juttu. Silloin. Nyt jo vähän hävettää.
E: ttääkin oli kuulemma kova juttu https://youtu.be/-1rdFJtm7ew en katsonut.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Poika aloitti intin jokunen viikko sitten, ja viikonloppuna minulle avautui että nykyisissä maastopuvun housuissa on polven kohdalla tasku, johon saa jonkun pehmustetyynyn ettei polviin sattuisi ryynätessä.

Kuulinko jonkun sanovan: "what a bunch of pussies"?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tiedän ja muistan sen mitä satun tietämään ja muistamaan.
Eikä siinä ole todellakaan mitään moitittavaa. Mut kun tuli tuo jälkikasvu pyytämättä ja yllätyksenä sekä broidin lapset kun kertoo miten sun ikäluokka elää. On meillä vanhemmilla paljon oppimista.

Ole mitä olet ja teet parhaasi. Tää on mulle aikoinaan sanottu ja hyvä pääosin tuli.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
The other danish guy on vissiin suomalainen brändi. Se siis avautui mutta nimi ei kyllä avaudu... No muoviroskasta on tehty kalsongit... että sekin avautui.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Poika aloitti intin jokunen viikko sitten, ja viikonloppuna minulle avautui että nykyisissä maastopuvun housuissa on polven kohdalla tasku, johon saa jonkun pehmustetyynyn ettei polviin sattuisi ryynätessä.

Kuulinko jonkun sanovan: "what a bunch of pussies"?
Minun aikana ryynäillessä ei käytetty housuja laisinkaan ja polviin käärittiin piikkilankaa!

Todellakin ovat kimppu pimppejä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Punamusta
Toki, teistä se tulevaisuus tulee.

Oma faijani - 89v - (joo olen iltatähti, tapasi sanoa (vaarini sanoin, häntä en koskaan tavannut, vaihtoi yläkertaan vuonna 67j) kun aivot vielä toimi: kun oli 5, faija ties kaikesta kaiken. Kun olin 13, se ties aika paljon. Kun olin 17, ei se mistään mitään tiedä. Kun olin 23, kaippa se sittenkin jostain jotain tiesi. 28, oli se faija fiksu jätkä.

Älä tartu vuosimääriin, vaan ajatukseen. Se oppiminen tulee puolin ja toisin.
 

Nick Neim

Jäsen
K

Kiekkokatsoja

Avautui, että on mukavampi olla, kun ei enää tarvitse ottaa vastaan toisten ongelmia, kuten ennen.
No töissä hieman, mutta siitä maksetaan pientä korvausta.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Minun aikana ryynäillessä ei käytetty housuja laisinkaan ja polviin käärittiin piikkilankaa!

Todellakin ovat kimppu pimppejä.
Polviin... meidän aikana ei myöskään ollut housuja, mutta piikkilangasta tehtiin itse ns Swiss harness valjaat ja köysilaskeudettiin sitten.
Deodoranttia ei tarvittu, Molykotea kainaloon ja nivusiin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tuossa linkissä nimen alkuperää on avattu. Vähän hämmentävä nimi kieltämättä, mutta oman piirin juttuja.
Kiitos! Nyt selvisi... Itse yritin katsella brändin tarinaa firman sivuilla olevasta videosta (jolla siis luvattiin avata nimeä) mutta en jaksanut katsella englannin kielistä stan up- tyyppistä videota niin pitkään että nimi selviäisi. Masan (vai sen toisen) takapuolen hiertymään asti kyllä päästiin...
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Minä itse menen inttiin joko ensi kesänä tai sitä seuraavana vuonna, joten tämä on hyvä tietää. Mikä ihmeen pehmuste?

En ole nähnyt pehmustetta, ainoastaan paikan johon se tulee.

Mutta voin sanoa, että Kannaksella ei jäbillä ollut pehmusteita polvissa. Muutenkin koko homma vaikuttaa pehmustetulta.

Toki lämmitti vanhan mieltä kun käytiin kasarmilla läheisten päivänä, ja joku skappari käytti puheessaan termiä "A-tarvike". Olin jo unohtanut tuon mahtavan sanan. Alkoi heti tekemään mieli räjäyttää jotain.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Poika aloitti intin jokunen viikko sitten, ja viikonloppuna minulle avautui että nykyisissä maastopuvun housuissa on polven kohdalla tasku, johon saa jonkun pehmustetyynyn ettei polviin sattuisi ryynätessä.

Kuulinko jonkun sanovan: "what a bunch of pussies"?
Ihan tuota en ollut sanomassa, lähinnä ihmettelemässä että siinäkin lafkassa voi näköjään tapahtua myös tolkullisia muutoksia, toki vuosikymmenten viiveellä virheen havaitsemisesta. Kyllä se jossain määrin aina kehtuutti kun syöksyharjoituksiin piti aina etsiä se kasarmialueen vittumaisin kivikko/ryteikkö että varmasti on kaikilla mukavaa. En tosin muistaakseni itseäni saanut siellä telottua, mutta kyllä se syöksyntä aika paljon vauhdikkaampaa olisi ollut jos ei olisi tarvinnut varoa siinä määrin paikkojen telomista.

Tuosta tulikin mieleen että noissa intin vermeissähän kannattaisi varmaankin olla etumus (sekä käsiosista sitten takapuoli) jotain pressukangasta ettei siitä ryynäämisestä ihan heti ratkea. Sitten fyllinkiä väliin niin paljon kuin mitä taistelija kokee jaksavansa kantamaan yllään muun varustuksen lisäksi.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä silloin reilu vuosikymmen sitten olisi ollut kysyntää polvisuojille mutta ei niitä silloin ollut.

Meidän mosilla oli jonkinlainen etenemisharjoitus maastossa kesäaikaan menossa ja saavuin hieman myöhässä paikalle jostain muusta tehtävästä. Oli olevinaan niin perkeleen löysän näköistä etenemistä ja ihmeellistä kipeän pillun räpläämiseen verrattavaa varovaisuutta että komensin alokkaat seuraamaan kuinka tuommoisen 100m mettän läpi mennään että heilahtaa. Joku antoi varusteensa lainaan kun omat oli kasarmilla ja sitten mentiin, ensimmäisen syöksyn kohdalla huomasin että enhän mä ollu perkele vetäny yhtään syöksyä kesäaikaan kun oma saapumiserä tuli talvella palvelukseen. Samalla selvisi miksi harjoituksessa olleet esimiehet ei ollut näyttänyt mallia, oli sitten perkeleen kivikkoinen ja risunen mettänpätkä.

Sen sata metriä täysillä ja loppuilta jääpusseilla varustettuna kasarmilla mutta loppu se velttoilu perkele.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Aiempina kesinä kiinnostus jääkiekkoa kohtaan on aina lopahtanut ja sitten se on hiljalleen taas heräillyt se kiinnostus kun on Raumalla pelattu Pitsiturnaus. Tämä siitä huolimatta vaikka HPK ei olekaan turnauksessa läheskään aina pelannut.

Nyt aukesi sellainen juttu minulle ja tajusin että tänä kesänä kiinnostus lätkää kohtaan ei missään vaiheessa edes lopahtanut vaan sitä lähes päivittäin kelasi Youtubesta "mestaruusvideoita" ja muisteli lämmöllä kevään pelejä ja tapahtumia. Ja kohta mennään taas. Erityinen kesä siis ollut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös