Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 711 228
  • 33 924

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Mä en ymmärrä vieläkään, kun omassa kaveripiirissä järjestelmällisesti suositaan Heseä Mäkkärin edelle. Hesen palikat, anteeksi "ranskalaiset", voi vittu. Mitään noin puulta maistuvaa ja olemukseltaan en ole vieläkään saanut muissa pikaruokaketjuissa. Ohje on silputa ranskalaisten kokoisia tikkuja kakkosnelosesta ja heittää rasvakeittimeen? On juu pojat niin hyvää.

Hesen tuote on noita kuorrutettuja pottutikkuja. En oikeen tajua mikä idea on käyttää kuorrutettuja kun friteeraamalla saadaan se aito ranskanperuna ihan siitä siitä pelkästä potusta . Kotiuunissa jotkut kuorrutetut on mielestäni parempia kuin ihan vaan perunatikut jotka ei uunissa paistu oikein.

Hesen ranskikset:
peruna, kuorrute (muunneltu tärkkelys, riisijauho, tärkkelys, suola, nostatusaineet (E450, E500), sakeutusaine (ksantaanikumi), mausteuute (E100), rypälesokeri), auringonkukkaöljy. Valmistaja: Lamb Weston, Hollanti.

Mäkkärin ranskikset:
(Lamb Weston/Meijer, Hollanti) :
Peruna, kasviöljy (rypsi- ja auringonkukkaöljy), dekstroosi, stabilointiaine (E450).
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Hesen ranskikset ovat kamalia, samoin ihan liikaa majoneesia useimmissa hampurilaisissa.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Selaillessa salibandyliiton sivuja avautui sieltä löytyvän myös alueellisten sarjojen kurinpitopäätöksiä. Sieltä löytyy osittain aika karuakin luettevaa. Milloin on 8-vuotias lyönyt ensiksi nyrkillä ja sen jälkeen mailalla toista päähän ja milloin aikuinen mies lyönyt mailalla toista niin usein, että maila on mennyt palasiksi. Sitten sitä pohtii mikä ajaa ihmisen tekemään tuollaista. Lapsien teot vielä jotenkin ymmärrän, koska hermokontrolli ja ymmärrrys ei välttämättä ole parhaimillaan, mutta mikä ajaa aikuisen miehen jossain puulaakidivarissa hakkaamaan toisen.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Avautui, että ainakin pikaruokatottumusten perusteella mun pitäisi valita kaverit tältä palstalta ja dumpata nykyiset. Ainakin siis ruokaseuran puitteissa :D
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Selaillessa salibandyliiton sivuja avautui sieltä löytyvän myös alueellisten sarjojen kurinpitopäätöksiä. Sieltä löytyy osittain aika karuakin luettevaa. Milloin on 8-vuotias lyönyt ensiksi nyrkillä ja sen jälkeen mailalla toista päähän ja milloin aikuinen mies lyönyt mailalla toista niin usein, että maila on mennyt palasiksi. Sitten sitä pohtii mikä ajaa ihmisen tekemään tuollaista. Lapsien teot vielä jotenkin ymmärrän, koska hermokontrolli ja ymmärrrys ei välttämättä ole parhaimillaan, mutta mikä ajaa aikuisen miehen jossain puulaakidivarissa hakkaamaan toisen.

Todennäköisesti sama taustasyy kuin sitä lastakin: adhd on näiden ultimaattisten ylilyöntien taustalla enemmän kuin usein. Sitäpaitsi se aladivarin pelaaja saattaa yhtä hyvin olla b-junnu.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Toki se sietty BK:n ydinfaniryhmä hiljeni samantien, kun lafka rantautui suomeen. Kai ymmärsivät itsekin, kuinka surkeita ne hampurilaiset ovat. Se nyt vain on cool hehkuttaa jotain, jota suomessa ei ole.
Siis eikös tuo Burger Kingin kehuminen ollut käytännössä vain synonyymi sille, että pystyi "kehumaan" käyneensä joskus ulkomailla?
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Sosiaalinen paskamedia tekee ihmisistä idiootteja. Elämäni paras päätös, kun aikoinaan päätin etten tuohon hulluuteen lähde mukaan.
 

Pekkis

Jäsen
Kaupassa tuli britiltä näyttävä kaveri juttusille. Naisseuraa oli hällä mukanansa ja kysyi lupaa pienelle juttutuokiolle. Luvan saatuaan kertoi harjoittelevansa Suomen kieltä, ja sillä sitten jatkoimme. Halusi kovasti tietää oliko minulla kipuja. Ei juuri sillä hetkellä ollut, mutta olisi mielellään rukoillut kanssani jotta nämä kivut olisivat hellittäneet. Kiitin avusta ja poistuin paikalta.

Taisin tavata painkillerin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Näin tänään enemmän liigaa kuin viimeisen kolmen kauden aikana yhteensä, noin 1,5 matsia.
Lisäksi avautui, vaikka pelillisesti ette ole samalla tasolla, niin niin ne fiilikset ovat vieläkin ihan eri tasolla kuin meillä nykyisin. Tuo Tampereen kamppailu varsinkin, en mä noita fiiliksiä enää saa, joku SKA poislukien. Huoh.

Tuli ikävä. Viis vuotta vielä. Seuraa ei silti jätetä. Huoh toisen kerran.

Onneksi toinen matseista meni niinkuin pitikin. Go Ipa!
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
@vetti samat fiilikset täälläpäin ja minä kuuntelin vain radiosta. Olisipa Jokerit mukana, eläisinpä vielä 90-luvulla, tekisin myös muutaman asian toisin.
Mutta aivan mahtavaa että Illves otti kotiedun itselleen, tätä on kaivattu!
 
Isä ja poika Barkov eivät ole täyskaimojaan. Aleksandr Barkov (sr) ja Aleksander Barkov (jr) suomenkielisesti, tai vaihtoehtoisesti englanninkielisessä muodossa Alexander Barkov (sr) ja Aleksander Barkov (jr).

Eikö, vai avautuiko mulle tämä asia väärin?

Tästä olikin jo puhetta, mutta lisättäköön, että Venäjällä lapsen nimeen lisätään isän nimi toiseksi etunimeksi. Aleksander Aleksandrovits
Barkov. Eli siis Aleksander Aleksandrevin poika Barkov. Isä-Barkovin isän nimi puolestaan oli Edgar, joten hänen koko nimensä on luonnollisesti Aleksander Edgardovits Barkov.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei se varmaan tee, se vain tuo idiootit esiin. Tuo se tokin oikein käytettynä kaikkea muutakin esiin.

Tämä on ihan totta. Minä näkisin että idioottien ja typerysten määrä on aika lailla vakio, mutta ennen sosiaalista mediaa (mihin kuuluu myös nämä keskustelupalstat jossa ei välttämättä omalla nimellä esiinnytä) nämä idiootit eivät saaneet välttämättä ääntään niin hyvin kuuluviin joten he pysyivät piilossa. Livenä kun idioottien välttely on jonkin verran helpompaa. Sitä minä olen kyllä monta kertaa ihmetellyt että miten esim. nämä Suomi24-palstalle kirjoittavat toopet saivat purettua pahaa oloaan ennen tuon keskustelupalstaksikin kutsutun paskaämpärin luomista?
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
1384 viestiä sosiaaliseen mediaan lähtemättä varsinaisesti mukaan? Huikea saavutus.
Et ole ensimmäinen joka kirjoittaa sosiaalisessa mediassa ettei koskaan lähde mukaan sosiaaliseen mediaan.

Tarkoitin tässä yhteydessä sosiaalisella medialla niitä mestoja, joissa esiinnytään omalla nimellä ja kuvalla. Täällä keskustelupalstalla anonyymisti nimimerkin takaa käsien heiluttelu, ja tuuleen huutaminen on nyt vain pikku hassuttelua.

Kyllähän te tämän tiesitte toki. Ja kyllä, pidän teitä tosi nokkelina veikkoina kyllä nyt.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Siis eikös tuo Burger Kingin kehuminen ollut käytännössä vain synonyymi sille, että pystyi "kehumaan" käyneensä joskus ulkomailla?
Lienee totta. Mä olen käynyt Zoon (Berliinin, kuulu mm. Herthan matsissa käymiseen ) BK:ssa ainakin kymmenen kertaa, mutta Kampin BK:ssa ehkä kahdesti, vaikka kävelen sen ohi lähes päivittäin. Aika vähän tulee enää käytyä burgerilla, mutta BK:ssa todella harvoin, vaikka ennen kehuin. Voiko "humble brag" olla tiedostamatonta? Ilmeisesti mun tapauksessa voi.
 

Tertsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Avautui, että Amanda Harkimo on noussut kohtuu suureksi (turhaksi) julkimoksi. Ns. kilpavarusteluun tuohan lähti jo aikaisemmin. Kävin tänään pitkästä aikaa ihmisten ilmoilla, ja kyseinen neiti komeili niin juna-aseman mainostaulussa kuin jonkun roskalehden kannessa. Ja että ihan oma ohjelma "Amanda ja pelimiehet". Joku saattaisi nimen perusteella luulla, että siinä seurataan neidon tyypillistä viikonlopunviettoa.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ja että ihan oma ohjelma "Amanda ja pelimiehet". Joku saattaisi nimen perusteella luulla, että siinä seurataan neidon tyypillistä viikonlopunviettoa.

Melko lähelle osui veikkauksesi, ohjelmassaan hän käy kyselemässä änäritähtien kuulumisia ihan ameriikassa asti.

Kai heistä joku uskaltautuu neidin selkään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Siis eikös tuo Burger Kingin kehuminen ollut käytännössä vain synonyymi sille, että pystyi "kehumaan" käyneensä joskus ulkomailla?

Oli. Mutta eihän tuo mihinkään ole muuttunut. Tiedän yhden ison suomalaisen jääkiekkopalstan missä kysellään jatkuvasti mistä Istanbulista tai Berliinistä saisi hyvää kebabia. Oikeastihan noiden kysymysten tarkoitus on pelkästään kertoa olevansa menossa ulkomaille.

Ja vastaajat saavat hyvää mieltä päästessään kertomaan kuinka olivat ulkomailla nelisen vuotta sitten, mutta silti on kova tarve suositella paikkaa mitä ei ehkä ole edes enää olemassa tai omistaja ja kokki on vähintään vaihtunut.

Jos en väärin muista, niin @pettter kertoi olevansa tällä viikolla Turkissa. Hitto, jotkut ne käy ulkomailla. Odottelemme raportteja, vaikka voihan siinä niinkin käydä, että nälkäkuolema iski, kun ei vain ollut ruokaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jos en väärin muista, niin @pettter kertoi olevansa tällä viikolla Turkissa. Hitto, jotkut ne käy ulkomailla. Odottelemme raportteja, vaikka voihan siinä niinkin käydä, että nälkäkuolema iski, kun ei vain ollut ruokaa.
Toisaalta miks pitäis muka syödä? Kaljassa on paljon energiaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös