Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 710 539
  • 33 914

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Viestin lähetti dana77
Sitä että Conan antaisi äänensä tuolle Nelsonin yhdelle huudahdukselle, muuten hahmon ääntä varmaan esittää Nancy C. En ole tuota mistään lukenut, mutta olen pari kertaa Conanin kuullut tuon esittävät showssaan ja olen 99% varma asiasta.

Khyl, näin on asia.

"Conan O'Brien was the voice of Nelson Muntz, Ah-haa!
I don't know who does it now. They probably just use the old recordings of it in newer shows."

Tämä osoitteesta:

http://askearth.com/go/view_request?request=108729
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kiitoksia hyvästä passista takakulmalle, siitä ei voinut enää erehtyä.
 
Viimeksi muokattu:

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti pernaveikko
Ja kun on vielä sukulaiskielikin, liekö se vaikuttaa asiaan?

Nythän tämä juttu sitten "avautui" mulle. Tuota en tiennytkään... Tottakai se johtuu siitä, mutta on silti suomalaisia, jotka osaavat puhua ei-monotonisesti, vaikka suuri osa vetääkin sillä perustasolla koko ajan. Tarkoitin jo tuolla myös sitä, että kaikki puhetyyli ja aika paljon kaikenlainen ei-puhuttu kieli on samanlaista (miten tuon sanoisi parhaiten.. toivottavasti tuli selväksi mitä tarkoitin...)
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Vau. Kun sanotaan että joku asia menee pieleen niin se on varmaankin tullut ovenpielestä, eli ei mene ihan sukkana läpi vaan vähän ohi, siis (oven)pieleen.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Äsken kuulin, että Martti Ahtisaari ei olekaan demari.
Minä kun olen ollut vuosia siinä uskossa, että oikea puoluekanta on varmistanut opettaja Martille lukuisat virat valtiosihteeristä presidenttiin.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti msg
Äsken kuulin, että Martti Ahtisaari ei olekaan demari.
Minä kun olen ollut vuosia siinä uskossa, että oikea puoluekanta on varmistanut opettaja Martille lukuisat virat valtiosihteeristä presidenttiin.

MOKA oli demari kunnes pääsi Presidentiksi. Silloin joutuu luovuttamaan puoluekirjan. Tosin ei se päästä se ajatusmaailma katoa, vaikka puoluekirjaa ei enää olisikaan.
 

Ziran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Tappara ja Le Bleu-Blanc-Rouge
Viestin lähetti Supersonic
Pakko kommentoida vanhaa asiaa, mutta maailma olisi täydellinen paikka vasta silloin jos Hesarin saisi tilattua Pe, La ja Su. Tällä kombinaatiolla saisi koko pyhän nelimäisyyden: Nyt-liite, Auto-osio, Sunnuntai sivut ja kuukausiliite.

Ääni tälle myös.

Jos joku teistä on siellä töissä niin ihmeessä vakuuttamaan päättävät elimet tästä. Olen jo noin kolmelle puhelinmyyjälle asiaa ehdottanut, mutta eivät ole soittaneet uudestaan tällä tarjouksella...

Ja minulle avautuminenhan oli siis se että...ööh....joku toivoo samaa kuin minä!
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti scholl
MOKA oli demari kunnes pääsi Presidentiksi.
Mutta kun se juuri uutisissa sen kiisti. Eihän se voi telkkarissa valehdella? Ilmeisesti nämä kaikki fanzut hommat ovat tulleet vain pätevyyden perusteella?
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se, ettei rosolli olekaan se punainen pilkottujen suolakurkkujen ja porkkanoiden seassa. "Se punainen" on vaan punajuurta ja rosolli on sen koko hässäkän nimi. Sillälailla.
 

Miimuh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tänään tajusin historiankirjani ansiosta mistä on peräisin, kun sanotaan jonkin asian olevan kortilla. Esim. Kun sanotaan, että aika on kortilla.
Olo on kuin suuremmankin valaistuksen kokeneella. No kai se tekee vain hyvää välillä oivaltaa asioita.

Toinen asia muuten mikä minulle aukesi tuossa viime viikolla on, että asiat ovat hankalia sitten kun niistä tekee hankalia. Valitettavasti en osaa tuota neuvoa kovin hyvin käyttää, mutta ei voi mitään. Koitetaan sitten joskus soveltaa sitä.

No eiköhän tässä oivaltamista tarpeeksi ainakin hetkeksi. :)
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Niin, tulipa kuultua Aki Sirkesalon "Toijalan takana"-biisi, ja tuli huomattua biisin C-osan sanoituksessa sellaista, mitä ei aiemmin tullut huomanneeksi:

Seitsemän päivää, sun kuvaasi Katson;
ja Hymysi hehkuun aina jään;
sulta Apua pyydän, sun Seuraasi kaipaan;
älä Anna minun kuolla - ikävään.

Hyvin keksitty!
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Boobies

Ketju on niin helevatan pitkä ettei sitä kykyne lukutaidoton kahlaamaan läpi millään. JA:n searchikin on niin pyllystä ettei siitä ole mitään hyötyä. Tämä on oltava mainittuna jo aikaisemminkin ketjussa, jos ei ole, olen äkistynyt. Siitäkin huolimatta tässä se tulee.

Sana "tissit" on palindromi. Tajusin tämän JYP-Ässät pelin erätauolla. Kun näin valon, ei peli enää kiinnostanut. Nerokasta, kertakaikkiaan. Tissit, tissit. Tissit? L33ti1t sanoo notta 715517, mutta mie tykkään enempi ihan vaan tisseistä.

Lontoota vääntävillä on asiat vielä paremmin. Boob ja tit. Boob on suussakin niin mukavan muotoinen, notta ei toista olekaan. Siis lausuttuna, tosin näin äkkiseltään ajateltuna suu täynnä boobbia ei ole huono asia sekään. Pelottavaa tosin on se, että boob hätäisesti lausuttuna kuulostaa kuin sanoisi "poop".

Ei suomalaisilla silti ole aihetta huoleen, meillä on monikko. Eli pari. Lontoolaisilla on vain kaks tittiä, ties vaikka olisivat eriparia.

Hälyttävästi näin valon vasta noin 25 vuoden taivalluksen jälkeen. Mitä tässä vielä ehtiikään oppimaan?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Boobies

Viestin lähetti kamenski
Sana "tissit" on palindromi.
No jopas, melkoinen cosmic connection, meikäläinenkin tajusi tuon tosiasian eilen. Mielessäni pyöri "tissit, tissit, tissit", ja sitten yht'äkkiä, "sehän on palindromi!".
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Luonnonpelastajafirman "Shellin" logolla ja nimellä on selvä yhteys.

Tajusin tämän edellispäivänä. Ja olen 24 vuotias.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Re: Boobies

Viestin lähetti kamenski
Sana "tissit" on palindromi.

Jep, niin se on.
Ja palindromi on myös "Tissit, tosi isot tissit".
Tuo jälkimmäinen kuulostaa korvaan paremmalta.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Ruutiveijari
...edellispäivänä. Ja olen 24 vuotias.
Ja näköjään länsirannikolta. Jotkut teikäläisistä ihan oikeasti suuttuvat kun eivät usko että me muut emme välttämättä ymmärrä edellispäivän tarkoittavan toissapäivää. Tuo asia aukesi itselleni Turussa 1996. Se tosin ei ole vieläkään auennut että miksi samojen ihmisten suusta 'seuraava viikko' tarkoittaakin sitten ensi viikkoa.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Re: Re: Re: Boobies

Viestin lähetti HN
Oho, on tissit, siis tosi isot tissit, tosi isot - siis tissit, no oho!
Kyllä tuolla pitäisi jo vähintään Topeliuspalkinto saada.

Etenkin nyt kun tuo haiku on saatu formaattiin jossa lisäämällä alkuun sekä loppuun vuorotellen "tissit" ja "oho" niin palindromia voi pidentää ikuisesti:

Tissit. Oho, on tissit, siis tosi isot tissit, tosi isot - siis tissit, no oho, tissit!

Oho tissit. Oho, on tissit, siis tosi isot tissit, tosi isot - siis tissit, no oho, tissit, oho!

Tissit, oho tissit. Oho, on tissit, siis tosi isot tissit, tosi isot - siis tissit, no oho tissit, oho tissit!

Saippuakauppias tissit, oho tissit. Oho, on tissit, siis tosi isot tissit, tosi isot - siis tissit, no oho tissit, oho tissit saippuakauppias!

Anteeksi, innoistuin. Innostuin... hmm.. innostunut sonni tissit innostunut sonni.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Haa!, tosi isot tissit, tissit tosi isot, AAH!

Eihän niistä voi koskaan puhua liikaa, eikä innostua liikaa, antakaa palaa vaan. :-P

Suokaa anteeksi, nyt menen ottamaan tissin suuhuni.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kyllähän nuo puheena olevat asiat ovat saaneet miehet runomielisiksi jo vuosituhannet, mutta tämän keskustelun anti alkaa silti olla jo kulttikamaa. Hyvä pojat, teillä on ainakin sanat hallussa!
 

Veijari

Jäsen
Viikonloppuna minulle avautui niinkin ihmellinen asia, että kun soittaa henkilön kännykkäliittymän vastaajanumeroon niin voi jättää suoraan vastaajaan viestin, ilman että tarvitsee kuunnella niitä hälytysääniä... Ja meikäläinen käy jo neljättäkymppiä.
 

synchro

Jäsen
Hiace

Tästä on jo jonkin aikaa, mutta laitetaan tämäkin tänne, koska asian avautuminen tuntui ja tuntuu edelleen käsittämättömän uskomattomalta.
Kaikkihan tietävät, että Toyotalla on pakettiautomallit Hiace ja Liteace (valmistetaankohan jälkimmäistä enää), mutta itse en ollut tajunnut mitään yhteistä tai yhdistävää tekijää näissä nimissä. Ne olivat vaan nimiä, Hiace ja Liteace (lausutaan siis suomeksi juuri noin, kuin kirjoitetaan). Jostain kumman syystä puhuin tyttöystäväni kanssa autoista ja hän lausui sanan hiace niin kuin se ehkä kuuluukin eli "hai'eis". Sillä hetkellä näin valon, kirkkaan valon ja tajusin, että Liteace onkin "lait'eis" ja automallit ovatkin "veljeksiä". Ihmeellistä.
 

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
Re: Hiace

Viestin lähetti synchro
Tästä on jo jonkin aikaa, mutta laitetaan tämäkin tänne, koska asian avautuminen tuntui ja tuntuu edelleen käsittämättömän uskomattomalta.
...
Sillä hetkellä näin valon, kirkkaan valon ja tajusin, että Liteace onkin "lait'eis" ja automallit ovatkin "veljeksiä". Ihmeellistä.

Lähes sama homma mulla Bilteman kanssa. Olen aina miettinyt, että Biltema on sana vaan, kunnes TY eräänä päivänä hokasi että sehän bil tema. Joskus tunnen itseni täydeksi aasiksi.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Se ei olekkaan Madventuresin Tunna joka näyttelee Käenpesä-sarjassa.
 

Mzt_t

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, JYP
Mulle on nyt valjennut, että mikä sinänsä ihan mukavassa Se on siinä-ohjelmassa tökkii: Anteron "voisinko sanoa". Se alkaa - voisinko sanoa - vituttamaan pitemmän päälle. Sano vaan Antsa, mitä sinä lupaa kyselet, kun sanot sen kuitenkiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös