Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 706 353
  • 33 910

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Äskettäin minulle ilmeni että sanalle "upload" on olemassa myös virallinen suomenkielinen vastine: puhuroida!

Niinpä niin. Mikäs muukaan se olisi voinut olla - imuroinnin vastakohta.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Lukihäiriö

Olin jo ihmetellyt pari kertaa että kirjoittaapa tyttö 'jätkämäisesti' kunnes hoksasin tuolla Akaajuoma-tyylillä vasta aivan äskettäin että oululainen nimimerkki ei olekaan Uleåborgirl.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
No voi hevosen vehkeet.Ne "matsupitsutyypit" laulaa mainoksessa juokaa jaffaa eikä' jookajava.
Kolmas kerta sanoi toden.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Viestin lähetti Rapukäsi
Järkytys oli suuri, kun tajusin lukeneeni kyseisen firman tekstin varmaan kymmenen vuotta päin helvettiä. Tilanteesta en selvinnyt ilman rauhoittavaa olut tuopillista. Näen vieläkin painajaisia Akaajuomasta.
Samantapainen muistuu mieleen, kun luin monesti
lätkäkaukaloiden laitamainoksissa ollutta mainosta; kiitolinja,
joka osoittautuikin muutaman vuoden päästä kiilto liimaksi.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Myhi

Painija Marko Yli-Hannukselan lempinimi Myhi oli minulle melkoinen mysteeri vielä pitkään kesän olympialaisten jälkeen. Ihmettelin että mistä hän on tuollaisen lempinimen saanut, kunnes yhtäkkiä tajusin sen tulevan suoraan nimikirjaimista Marko Yli-Hannuksela. Mutta sitä en ymmärrä vieläkään, mistä se i-kirjain siihen loppuun tulee..
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Rapukäsi
Tässä jokin aikaa sitten taas näin kyseisen Akaajuoman rekan ja jostain syystä vilkaisin sitä toistamiseen. Ei perkele! Siinä rekan kyljessähän luki julmetun kokoisin kirjaimin A.Kaajaluoma!

Tästä muistuu väkisin mieleeni vanha tapaus, joka sattui Viinikanojan säiliörekan läheisyydessä joskus takavuosina, en muista kuka oli sanojana tai tarkalleen milloin, mutta tapaus on siitä huolimatta ehdottoman tosi. Rekan kyljessä lukee siis isolla että VIINIKANOJA.

"Mitäs vittuja ne oikein on nuo viinikanat, kun niitä pitää kuljettaa tuommoisella tankkiautolla?"
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Viestin lähetti 1Timer
i on suoraruisku.

OMG!!!

Itse asiassa sanan perään ilmestyvä "i" on ihan silkkaa suomea. Useat konsonantteihin päättyvät lainasanat saavat tämän hännäkseen, jotta se "maistuisi" sujuvalta puhujan suussa/kuulijan korvassa.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Txjokeri
Itse asiassa sanan perään ilmestyvä "i" on ihan silkkaa suomea. Useat konsonantteihin päättyvät lainasanat saavat tämän hännäkseen, jotta se "maistuisi" sujuvalta puhujan suussa/kuulijan korvassa.
Bänhämi, Vuitekki, Nylanderi, ...
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Viestin lähetti Le Banner
No voi hevosen vehkeet.Ne "matsupitsutyypit" laulaa mainoksessa juokaa jaffaa eikä' jookajava.
Kolmas kerta sanoi toden.

Niinpä tietenkin!
Mä olinkin jo pitkään miettinyt, että mitäs se jookajava -tarkoittaa. Olin päätynyt siihen, ettei se tarkoita mitään.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Txjokeri

Itse asiassa sanan perään ilmestyvä "i" on ihan silkkaa suomea. Useat konsonantteihin päättyvät lainasanat saavat tämän hännäkseen, jotta se "maistuisi" sujuvalta puhujan suussa/kuulijan korvassa.

Ja tuosta saksalainen kaverini jaksaa kettuilla. Sanoo että suomenkieli kuullostaa siltä kuin puhuttaisiin pikku vauvalle. Kuittailu yleensä loppuu kun minä sanon, että teidän kieli kuullostaakin siltä, että te kiroaisitte koko ajan.

Paris=Pariisi
Automat=Automaatti
Internet=Internetti

Niin ja minulle avautui eilen Newsradiota katsoessani, että "Bootycall" tarkoittaa sitä kun soitetaan jollekkin fuckbuddylle silloin kun tekee mieli. Yleensä tietysti n. klo 4.00 umpihumalassa.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Viestin lähetti V-man


Niin ja minulle avautui eilen Newsradiota katsoessani, että "Bootycall" tarkoittaa sitä kun soitetaan jollekkin fuckbuddylle silloin kun tekee mieli. Yleensä tietysti n. klo 4.00 umpihumalassa.

Näin kävi myös minulle... Loistava sarja muuten:)

Tienvarsi kyltti 8-tiellä kohti Poria ajettaessa, noin 5-8 km Porista. On sellainen kyltti kuin "Tiili on rock" ja minun mielestäni sen alapuolella lukee, että Kotiteollisuus... Eipä lukenut ei... vaan tiiliteollisuus.... Minä jo ihmettelinkin, että kuinka Kotiteollisuudella on vuodesta toiseen varaa maksaa tienvarsimainoksia:=)
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
ravit.. vielä kuukausi sitten en olisi voinut kuvitellakaan, että pelaisin mielelläni v4 ja v5:sta.. Nyt pelaan niitä mielummin, kuin pv:tä, tulosvetoa ja monivetoa. Pidin noita konikilpailuja ihan tyhjänpäiväisinä ihan niinkuin suurinosa vain pv:tä jne.. pelaavista. Ravia, jos tuli uk:lta niin kanava vaihtui alta sekunnin, mutta nyt ihan vapaaehtoisesti avaan uk:n, kun tiedän sieltä tulevan ravilähetyksen.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti masaman
Tienvarsi kyltti 8-tiellä kohti Poria ajettaessa, noin 5-8 km Porista. On sellainen kyltti kuin "Tiili on rock"
Kyltin bongasi myös Petri Tiili, ja otti sen muistelmateoksensa nimeksi.

Ja koska palstalla on raumalaisia ja muita kulttuurielämää vierastavia, kerrotaan että herra Tiili on taiteilijanimeltään Pelle Miljoona.
 

Claudius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Äsken Conanin vieraana ollut mm. Simpsoneista äänenä tuttu Hank Azaria on sama äijä, joka esitti Hulluna Sinuun -sarjassa sitä Buchmanien koiraa välillä hoitanutta tyyppiä. Enpä ollut tuotakaan aiemmin osannut yhdistää...
 
Kun lisää valta-sanan perään sanan valta, se näyttää valtavalta. Kaikkea se mainoskanava opettaa.
 
Suosikkijoukkue
Kaunein kaikista!
Viestin lähetti Le Banner
No voi hevosen vehkeet.Ne "matsupitsutyypit" laulaa mainoksessa juokaa jaffaa eikä' jookajava.
Kolmas kerta sanoi toden.

Sen lisäksi biisi loppuu sanoihin: "menkää leffaan!"


Tietää Snadi.
 
Ruotsin nimet

Ruotsi ei pelannutkaan Karjala-turnauksessa ilman nimiä paidoissa. Tajusin nimittäin tänään, että ne nimet ovat numeron alapuolella. Hetken tunsin itseni vähän yksinkertaiseksi.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Urheiluruudun vanha (ainoa oikea) tunnari on Leevi & Leavingssin biisi Tuhannen markan seteli. Mitenkähän minä olen voinut tämänkin tiedon missata?
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Tajusin tuossa yksi päivä, että sublimoituminen tarkoittaakin kiinteän aineen muuttumista kaasuksi, eikä päinvastoin. Olimpa hölmö.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Twite
Bänhämi, Vuitekki, Nylanderi, ...

Tuo on vielä kesyä. Sen sijaan Theoren Fleuryn nimi ääntyy Timo Jutilan suussa LÖÖRIN TEOREENI.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Ymmärsin tänään että en kymmenenkään vuoden jälkeen ymmärrä oikeastaan mitään matematiikasta.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Olen aina ymmärtänyt sen, että oikeusjutuissa täytyy pystyä todistamaan jonkun syyllisyys, asia joka voi olla todella mutkikas juttu.
Tänään minulle avautui taas kerran miten mutkikasta se voikaan olla. Luin nimittäin päivän Metrosta pyromaanista, joka oli asetetty syytteeseen erään kirkon tuleen sytyttämisestä. Todisteena häntä vastaan oli kengänjälket kirkon ulkopuolella.
Pyromaani sanoi oikeudessa: "On täysin selvää että minun kenkäni ovat olleet kirkon ulkopuolella, mutta se ei merkitse sitä että MINÄ olen ollut kirkon ulkopuolella."
 

scholl

Jäsen
Kuulin eilen, että lattiaa voi vahata. Nyt on sitten ostettu kaikki asiaankuuluvat välineet n. 60 eurolla ja parkettia voisi yrittää vaikka huomenna vahata. Ongelma on vielä se kun yksi purkki vahaa menee per 50m2. Ostin sitä kaksi purkkia, joten koko kämpän saa vahattua, mutta ongelma on se, että ei ole ohjetta siitä, miten aine mitataan, joten ajattelin muodostaa lattialle 10m2 kokonaisuuksia ja kaataa aina 1/5 purkista per 10m2.

Ihme, ettei sellaista selkeätä ohjekirjaa ole saatavilla, miten siivous onnistuu omatoimisesti, jos haluaa kokeilla tuollaisia juttuja, joita ei ole tiennyt olevan olemassakaan.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Canal +

Ties kuinka monennella katselukerralla hokasin yht'äkkiä että mikä juju Canal+ mainoksessa on. Siis siinä missä ruutu on jattuna kahtia, toisessa puoliskossa urheilua ja toisessa elokuvia. Niissä puoliskoissahan on samaan aikaan "samanlainen" tapahtuma. Muistaakseni pätkä Matrix-lentelyä vs. NBA donkkaus, jne.

Olipa epäselvä selitys, mutta katsomalla mainoksen tuollaista pohtien niin kyllä se siitä aukeaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös