Mulla on Epsonin tykki, jossa lampun pitäisi kestää ~3000 tuntia himmeämmällä teholla (riittää hyvin leffoihin). Uusi lamppu maksaa reilu pari sataa, joten ei tuon pitäisi aivan älyttömän kalliiksi tulla, alle kymmenen senttiä per tunti.
sampio kirjoitti:Mulla on Epsonin tykki, jossa lampun pitäisi kestää ~3000 tuntia himmeämmällä teholla (riittää hyvin leffoihin).
Särki kirjoitti:Noita Epsonin tykkejä on töissä jokunen kappale ja vaikka käyttötunneiksi esitteessä luvataan 2000/3000h niin kauaksi on noista ajoista jääty. Lamppu on aikaisimmin pitänyt vaihtaa jo alle 700h! Jotkut valmistajat antavat lampulle 6kk/1000h lampputakuun ja sellaiseen kyllä kiinnittäisin huomiota. Näissä Epsoneissa ei tuollaista takuuta ollut (toki muissa Epsoneissa voi olla).
Ja sitten kun näitä laitteita on firmoissa neukkareissa ja edustustiloissa ja konttoritarvikekaapissa on varalamppuja niihin, niin arvatkaapas pölliikö kukaan sieltä kaapista enää pyyhekumeja tai viivottimia...teemu73 kirjoitti:Dataprojektorien lamput maksavat aivan saatanasti.
http://www.tietokonemaailma.fi/frames.php?http://www.tietokonemaailma.fi/product_list.php?gid=430
Juu, voihan se näin olla käytännössä. Tosin 700 h on jo mennyt rikki, joten ei nyt ihan noin huonosti käynyt.Särki kirjoitti:Noita Epsonin tykkejä on töissä jokunen kappale ja vaikka käyttötunneiksi esitteessä luvataan 2000/3000h niin kauaksi on noista ajoista jääty. Lamppu on aikaisimmin pitänyt vaihtaa jo alle 700h!
Ja tuumiakin varmaan >80?Jeffrey kirjoitti:Mulla on Sonyn LCD jonka luvataan kestävän ihan täydellä teholla 30 000 tuntia.
Terävä havainto.peno kirjoitti:Kierrätyskeskus = Elimination game
Ranskassa taitaa olla keskiviikko ja sunnuntai vapaapäiviä. Voisi kuvitella italiaanoilla olevan sama systeemi.konna_kuittaa kirjoitti:Terävä havainto.
Itselle avautui, että Italiassa lauantait ovat koulupäiviä. Ei pysty ymmärtämään. Onko muissakin maissa kuin Italiassa kuuden päivän kouluviikkoja?
Ei siellä kyllä Italiassa ainakaan neljä vuotta sitten vielä tuollainen systeemi ollut. Kyllä kaikki arkipäivät on koulua normaalisti, lauantaista en mene vannomaan, sanoisin melkein että vapaana.Saku #11 kirjoitti:Ranskassa taitaa olla keskiviikko ja sunnuntai vapaapäiviä. Voisi kuvitella italiaanoilla olevan sama systeemi.
Saku #11 kirjoitti:Ranskassa taitaa olla keskiviikko ja sunnuntai vapaapäiviä. Voisi kuvitella italiaanoilla olevan sama systeemi.
konna_kuittaa kirjoitti:Itselle avautui, että Italiassa lauantait ovat koulupäiviä. Ei pysty ymmärtämään. Onko muissakin maissa kuin Italiassa kuuden päivän kouluviikkoja?
OT:avatar kirjoitti:En sinänsä ihmettele, että niillä vaatimuspaineilla ja työmäärillä Japanissa nuoret lapset tekevät maailman eniten itsemurhia.
Itse jouduin aikoinaan näyttämään Kelan tädille heidän omasta oppaastaan kohdan, jonka perusteella minulla oli oikeus saada kesäkuukausilta asumislisä palkan päälle. Käytin tämän edun kahtena kesänä hyväksi ja kerroin myöhemmin eteenpäin nuoremmalle, vielä opiskelleelle kollegalleni. Hänen äitinsä oli Kelalla töissä, ja väitti pitkään, ettei asumislisää ole mahdollista saada kesäkuukausilta työpalkan päälle. Näytin työkaverilleni perusteet oppaasta ja kyllä siinä oli äidinkin taivuttava lopulta. Ymmärrän toki, ettei virkailijat osaa ulkoa jokaista kohtaa, mutta huvittavaa oli, ettei kumpikaan vaivautunut tarkastamaan asiaa itse, vaan vastaus oli automaattisesti ei.Hazardipakki kirjoitti:Itselleni avautui viime viikolla, että Kelan työntekijät eivät vaan osaa. Koulun opintotukilautakunta hyväksyi muitta mutkitta kesätukihakemukseni kaikkine liitteineen, mutta eräälle Kelan naisihmiselle se ei kelvannut. Kävin asiaa sitten tiedustelemassa, ja hakemus oli toisen virkailijan mielestä täysin kelpo.
Jep, tällöin meikäläinenkin voi huoletta aina ostella esim. tuliaisviiniksi halvimpia litkuja ja perustella sen siten, etten pygminä ylety laadukkaampiin nesteisiin. Säästyy fyrkkaa kossuun.timmi kirjoitti:Alkossa edullisimmat tuotteet on aina hyllyissä alimmaisina.
avatar kirjoitti:En sinänsä ihmettele, että niillä vaatimuspaineilla ja työmäärillä Japanissa nuoret lapset tekevät maailman eniten itsemurhia.
Aatos kirjoitti:Vai käsitinkö väärin eli puhut nimenomaan nuorista ja lapsista.
Suomalaiset nuoret 15-24- vuotiaat naiset tekevät maailman toiseksi eniten itsemurhia. Onko se Japani tässä ikävässä tilastossa sitten ykkönen ?
avatar kirjoitti:onhan se jännää miten korkean elintason maassa niin voi olla.
avatar kirjoitti:Korkealla se jokatapauksessa on ja onhan se jännää miten korkean elintason maassa niin voi olla.