Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 711 534
  • 33 924

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Paitsi jos on Välimerellä rannalla. Silloin "otetaan selfie" mutta todellisuudessa videokuvataan takana pötköttelevää nuorta yläosatonta hyväkroppaista naista.
Tämä asia avautui minulle. Tosin en olekaan ollut Välimerellä, en lähelläkään.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Paitsi jos on Välimerellä rannalla. Silloin "otetaan selfie" mutta todellisuudessa videokuvataan takana pötköttelevää nuorta yläosatonta hyväkroppaista naista.

Harrastimme samaa jo 80-luvulla Kouvolan Käyrälammen uimarannalla, jonka toisella puoliskolla oli monesti yläosattomia auringonottajia. Tosin silloin oli toki käytössä filmikamerat ja esiteini-ikäisen tirskumisen ja hermostuneen tärinän säestämät kuvat tuskin koskaan onnistuivat. Sen sijaan jalkapallon/lentopallon karkaaminen juuri siihen auringonottajan viereen toimi paremmin.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Yli 23 vuotta täällä maapallolla ollessani sain vasta tänään kuulla järkyttäviä uutisia. Mä olen ihan virallisestikin yhteiskunnan pohjasakkaa. Ei perkele. Olen kuulemma varttimannesta seuraava muoto, miksi sitten tällaista tulevaa hylkiötä haluaakaan kutsua.

Olen kyllä aina ihmetellyt mikä hameita käyttävissä naisissa niin vetoaa. Nyt täytyykin sitten maanantaina ottaa loparit duunista. Sekin vituttaa, kun kuitenkin ihan mukavassa työyhteisössä olen. Kaiken lisäksi heti alkoi tekemään mieli varastella jotakin...Ja se Mersukin ois hommattava. Ei helvetti.

Mulla on melkein sama tilanne, useampien kyselyiden jälkeen sain kesällä enemmän tietoa äitini sukuhaarasta. Asia on ilmeisesti ollut hivenen tabu ja olen tästä asiasta saanut useampaa tietoa aikoinaan.

Eli, isoisäni äiti on ollut erään mustalaissuvun musta lammas (hehheh) hänen ollessa ainoastaan puolikas. Hän teki aikoinaan useamman lapsen ja näistä osa valkolaisen ja osa tumman kanssa.

Isoisäni on pesueen nuorimmainen (valkolaisesta isästä) ja hänen syntyessään suvun väliset riidat oli olleet niin kovia, että hänen äitinsä oli suomennuttanut sukunimensä ja ei ollut sukunsa kanssa missään tekemisissä.

Olen ollut tekemisissä ainoastaan yhden isoisäni sisarusten lasten kanssa, koska jotain sukuriitaa ollut näiden valkolaisten ja tummien isien lasten kesken. Isoisäni poika muistaa nähneensä näitä tummempia serkkujaan kerran aikuisiällä isoisäni äitin hautajaisissa.

Täytyisi varmaan vielä kiusata vanhaa miestä mutta melkoisen salaisena asiaa on pidetty, erinäisiä selityksiä keski-eurooppalaisista sukujuurista on tullut vuosien saatossa kuultua.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Avautui, että johdonmukaisen otsikoinnin ansiosta lähes kaikista Liiga-otteluista on jäänyt helposti saavutettavaa kerrottavaa jälkipolville.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo muutamankin kuukauden oon netistä lueskellut noita vaellus-sivustoja ja vähän ihmetellyt miten välineurheiluksi se touhu on mennyt. Tietenkin noilla foorumeilla on enimmäkseen ne hifistelijät ja onhan laatukamat varmasti tosi hyviä, mutta jotenkin mä oon ajatellut että toi olis suht halpa harrastus. Senkun vaan kävelet metsään. Teltta 500e ja makuupussi, rinkka, vaelluskengät ja -pukukin saattaa jokainen maksaa sen 250e. Siis toikin setti jo 1500 euroa ja päälle vielä kaikki muu sälä. No eilen tilasin netistä kaiken mahdollisen ja muutamalla satkulla selvisin. Kait noilla pärjää vai tulenko maitojunalla takaisin, häntä koipien välissä. Meitsiä ei tarvitse lähteä etsimään jos ei kuulu. Parempi varmaan ettei kerro kellekään milloin ja minne lähtee. Niitä jotain GPS-juttujakaan mä en oikein ymmärrä. Luulis että hommasta menee se fiilis. Vähän kuten ulkomaanmatkoillakin ei etukäteen haluaisi varailla majapaikkoja tai junamatkoja eteenpäin yms.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Joo muutamankin kuukauden oon netistä lueskellut noita vaellus-sivustoja ja vähän ihmetellyt miten välineurheiluksi se touhu on mennyt. Tietenkin noilla foorumeilla on enimmäkseen ne hifistelijät ja onhan laatukamat varmasti tosi hyviä, mutta jotenkin mä oon ajatellut että toi olis suht halpa harrastus. Senkun vaan kävelet metsään. Teltta 500e ja makuupussi, rinkka, vaelluskengät ja -pukukin saattaa jokainen maksaa sen 250e. Siis toikin setti jo 1500 euroa ja päälle vielä kaikki muu sälä. No eilen tilasin netistä kaiken mahdollisen ja muutamalla satkulla selvisin. Kait noilla pärjää vai tulenko maitojunalla takaisin, häntä koipien välissä. Meitsiä ei tarvitse lähteä etsimään jos ei kuulu. Parempi varmaan ettei kerro kellekään milloin ja minne lähtee. Niitä jotain GPS-juttujakaan mä en oikein ymmärrä. Luulis että hommasta menee se fiilis. Vähän kuten ulkomaanmatkoillakin ei etukäteen haluaisi varailla majapaikkoja tai junamatkoja eteenpäin yms.
Kaikkeahan voi hifistellä. Itse kun lähdin karhunkierrosta kiertämään niin matkalta ostin 80e kengät. Muuten sitten matkaan otin ihan normaaleja ulkoiluvaatteita ja jonkun kaverin festariteltan ja makuupussin. Ainoa pro-varuste oli isän vanha savotan putkirinkka. Se on muuten helvetin hyvä. Trangia oli kaverilla jo valmiina.

Nykyäänhän osa ei varmaan kehtaa lenkille lähteä ilman polarin 200e sykemittaria.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikkeahan voi hifistellä. Itse kun lähdin karhunkierrosta kiertämään niin matkalta ostin 80e kengät. Muuten sitten matkaan otin ihan normaaleja ulkoiluvaatteita ja jonkun kaverin festariteltan ja makuupussin. Ainoa pro-varuste oli isän vanha savotan putkirinkka. Se on muuten helvetin hyvä. Trangia oli kaverilla jo valmiina.

Nykyäänhän osa ei varmaan kehtaa lenkille lähteä ilman polarin 200e sykemittaria.
Joo jonkinlaista reissua oon ensi kesälle suunnitellut ja tuo Karhunkierros on varteenotettava vaihtoehto. Tuossa olisi myös etuna lähellä oleva mökki, joka toimisi tukikohtana ennen ja jälkeen. Karhunkierroksen voisi vissiin vetää ilman telttaakin, jolloin kevyemmällä kantamuksella etenisi vähän nopeammin. Hieman kyllä haluaisin pitemmäksi aikaa johonkin erämaahan, missä ei olisi valmiita polkuja, mutta ehkä tuo kierros voisi olla ensikertalaiselle parempi. Penskana tuli kyllä luonnossa liikuttua.

Teltassa vesipilari on 3000 ja makuupussissa comfort limit -0.1 niin kyllä mä noilla uskallan minne vaan, tai no katsotaan ensin millaiset sieltä tulee.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Asia, joka avautui minulle lopullisesti: Reilu kuukausi sitten palstalta monoa saanut TomiP oli todellinen palstalegenda. Niille, jotka eivät usko, kannattaa lukaista ketjua Matematiikkapähkinät.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En tiedä oliko legenda, mutta näköjään TomiP tai tomppa ehti kirjoittelemaan yllättävän paljon viestejä. Tai siis tahti oli kova.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Joo jonkinlaista reissua oon ensi kesälle suunnitellut ja tuo Karhunkierros on varteenotettava vaihtoehto. Tuossa olisi myös etuna lähellä oleva mökki, joka toimisi tukikohtana ennen ja jälkeen. Karhunkierroksen voisi vissiin vetää ilman telttaakin, jolloin kevyemmällä kantamuksella etenisi vähän nopeammin. Hieman kyllä haluaisin pitemmäksi aikaa johonkin erämaahan, missä ei olisi valmiita polkuja, mutta ehkä tuo kierros voisi olla ensikertalaiselle parempi. Penskana tuli kyllä luonnossa liikuttua.

Teltassa vesipilari on 3000 ja makuupussissa comfort limit -0.1 niin kyllä mä noilla uskallan minne vaan, tai no katsotaan ensin millaiset sieltä tulee.
Pro tipsinä Karhunkierroksen tiimoilta, ilman telttaa voi periaatteessa vetää kierroksen, mutta käytännössä reitin varren tuvat ovat niin täyteen buukattu, että sadekelin varalta kannattaa jonkunlainen katos olla mukana matkassa. Ei toki tarvitse olla teltta, laavullakin pärjää oikein hyvin ja pääsääntöisesti telttaa kevyempi kannettava.

Poluton erämaa on (avotuntureita lukuunottamatta) oikeastaan aika raskasta maastoa, jos joka askeleella on töppönen nilkkaa/puolisäärtä myöten sammalessa ja meno muutenkin samantuntuista kuin vesipatjalla kävely, niin siinä äkkiä tulee polkua ikävä. Myös kuiva metsäpohja joustaa, toki kostea vielä enemmän.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pro tipsinä Karhunkierroksen tiimoilta, ilman telttaa voi periaatteessa vetää kierroksen, mutta käytännössä reitin varren tuvat ovat niin täyteen buukattu, että sadekelin varalta kannattaa jonkunlainen katos olla mukana matkassa. Ei toki tarvitse olla teltta, laavullakin pärjää oikein hyvin ja pääsääntöisesti telttaa kevyempi kannettava.

Poluton erämaa on (avotuntureita lukuunottamatta) oikeastaan aika raskasta maastoa, jos joka askeleella on töppönen nilkkaa/puolisäärtä myöten sammalessa ja meno muutenkin samantuntuista kuin vesipatjalla kävely, niin siinä äkkiä tulee polkua ikävä. Myös kuiva metsäpohja joustaa, toki kostea vielä enemmän.
Jotain mä olen lueskellutkin. Jossain "erämaassa" ei välttämättä olisi niin kiire mihinkään. Virvelinkin voisi jopa ottaa matkaan, jolloin ei tarvitsisi kantaa ihan niin paljoa ruokaa selässä. Paria blogia seurasin tossa kesällä ja alkusyksystä ja niistä innostuin. Mahdollisesti tuo olisi sellainen kerran eläissään -reissu, jonka takia tekisi mieli repästä oikein kunnolla, mutta mistä sitä tietää miten tosta hommasta innostuu. Jonkinlainen kaipuu on kyllä luontoon ja tuskin ihan heti menisi sormi suuhun. Noin muutenkin mietin että tossa olisi monta hyvää juttua: kuntoilu, kalja pois ja mäkkisafka myös, jolloin kaljamahakin ehkä kutistuisi ja untakin varmaan saisi enemmän kun päivän liikkuisi ulkona jne, mutta ennen kaikkea toi tekisi varmasti hyvää tonne pääkoppaan. Loppukesä olisi varmaan parasta aikaa kun enää ei olisi niin paljoa itikoita ja ehkä jotain marjojakin saattaisi löytyä, mutta vielä ei voi tietää onko silloin jotain muuta puuhaa.

Toi maan kosteus on hyvä vinkki. Mä tilasin (tosi halvat) lyhytvartiset vaelluskengät, vaikka netissä lähes kaikki suosi pitkävartisia. Pitää katsella ja mietiskellä. Haltin huiputus on kanssa yksi juttu, mistä oon paljon lueskellut.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Jotain mä olen lueskellutkin. Jossain "erämaassa" ei välttämättä olisi niin kiire mihinkään. Virvelinkin voisi jopa ottaa matkaan, jolloin ei tarvitsisi kantaa ihan niin paljoa ruokaa selässä. Paria blogia seurasin tossa kesällä ja alkusyksystä ja niistä innostuin. Mahdollisesti tuo olisi sellainen kerran eläissään -reissu, jonka takia tekisi mieli repästä oikein kunnolla, mutta mistä sitä tietää miten tosta hommasta innostuu. Jonkinlainen kaipuu on kyllä luontoon ja tuskin ihan heti menisi sormi suuhun. Noin muutenkin mietin että tossa olisi monta hyvää juttua: kuntoilu, kalja pois ja mäkkisafka myös, jolloin kaljamahakin ehkä kutistuisi ja untakin varmaan saisi enemmän kun päivän liikkuisi ulkona jne, mutta ennen kaikkea toi tekisi varmasti hyvää tonne pääkoppaan. Loppukesä olisi varmaan parasta aikaa kun enää ei olisi niin paljoa itikoita ja ehkä jotain marjojakin saattaisi löytyä, mutta vielä ei voi tietää onko silloin jotain muuta puuhaa.

Toi maan kosteus on hyvä vinkki. Mä tilasin (tosi halvat) lyhytvartiset vaelluskengät, vaikka netissä lähes kaikki suosi pitkävartisia. Pitää katsella ja mietiskellä. Haltin huiputus on kanssa yksi juttu, mistä oon paljon lueskellut.
Kiireettömyys on vaelluksella hyvä asia, turha suunnitella mitään kovin pitkiä päivämatkoja valmiiksi kun reissussa voi tulla aina yllättäviä käänteitä vastaan ja muutenkin kivempi mennä sellaista tahtia että matkanteko on mukavaa ja ehtii nauttia samalla luonnosta. Esimerkiksi omalla syyskuun lopun reissulla oli alkujaan tarkoitus tarpoa keskimäärin 15km päiväsiirtymiä (mikä ei sekään vielä kovin tappotahti ole, maastosta riippuen 4-6 tuntia rinkka selässä), mutta reissussa yllättänyt flunssa pakotti lyhentämään rinkka selässä tehtäviä matkoja parina päivänä melko paljon. Sapuskat vaelluksilla kannattaa valita siten ettei kulkiessa ole nälkä (ja lisäksi joku suklaalevy yms välinaposteluun ja nopeaksi energiaksi). Laihtumista ei välttämättä tapahdu, mutta pääkopan huoltona vaeltaminen on mielestäni todella toimiva. Itikkatilanne vaihtelee hieman, aiemmin ei ole kertaakaan ollut itikoista haittaa syyskuun viimeisellä viikolla, mutta tänä vuonna Lapissakin oli lämmin loppukesä ja kaikenlaista vittumaista pientä lentävää ilmassa. Aamiaiseksi kannattaa kuskata mukaan kaurahiutaleiden ja myslin sekoitusta ja tuohon saa lisämakua hyvin marjoista, joita loppukesästä tosiaan pitäisi olla kerättäväksi. Tosin tänä vuonna puolukat eivät olleet vielä syyskuun lopullakaan kypsiä.

Mulla ensimmäinen reissu tuli heitettyä Vikingin lyhytvartisilla vaelluskengillä (hintaa taisi olla n 70e cittarilla), mutta kerrasta oppi että kengissä kannattaa sijoittaa laatuun. Kangaspintaiset kengät (vaikka miten gore-tex kalvolla) eivät vaan pidä vettä ja lyhyt varsi ei monessa paikkaa riitä. Meindlillä ja Han wagilla on todella laadukkaita kenkiä (myydään metsästyskenkien nimellä, kyseessä korkeavartiset yhtä kappaletta olevat nahkakengät), mutta hintaa 200-300e. Erätukku myy samalta näyttäviä (ja samalla pohjalla, mikä on kanssa oleellista) kenkiä n. puolet halvemmalla, mutta niistä olen kuullut ristiriitaisia raportteja (tasalaatuisuuden kanssa ilmeisesti ongelmia).
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mulla ensimmäinen reissu tuli heitettyä Vikingin lyhytvartisilla vaelluskengillä (hintaa taisi olla n 70e cittarilla), mutta kerrasta oppi että kengissä kannattaa sijoittaa laatuun. Kangaspintaiset kengät (vaikka miten gore-tex kalvolla) eivät vaan pidä vettä ja lyhyt varsi ei monessa paikkaa riitä. Meindlillä ja Han wagilla on todella laadukkaita kenkiä (myydään metsästyskenkien nimellä, kyseessä korkeavartiset yhtä kappaletta olevat nahkakengät), mutta hintaa 200-300e. Erätukku myy samalta näyttäviä (ja samalla pohjalla, mikä on kanssa oleellista) kenkiä n. puolet halvemmalla, mutta niistä olen kuullut ristiriitaisia raportteja (tasalaatuisuuden kanssa ilmeisesti ongelmia).
Varrelliset, laadukkaat nahkakengät ovat vaelluksella parhaat. Niissä ei jalat kastu ensimmäisessä sateessa tai lätäkössä ja niissä on riittävän jäykkä pohja ja kärki suojattu, jotta kulku epätasaisessa maastossa on turvallista ja varpaitaan ei potki hajalle kiviin.

Ja kengät pitää kävellä sisään ennen varsinaista vaellusta. Muuten kahden päivän jälkeen jalat ovat käyttökelvottomat.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Vaelluksesta voi tehdä kallista tai halpaa. Lainakamoilla voi asiaa kokeilla, jos vaeltamisen hauskuus mietityttää. Jos siitä jatkuvampaa harrastusta suunnitelee niin suosittelen ostamaan laatua. Etenkin kengissä. Lisähintaa tulee vielä grammojen viilauksesta, mutta itse en siitä niin välitä. Kannan muutenkin metsään kaikenlaista ekstraa. Laatutavarat kestävät osittain jopa loppuelämän ja niihin voi luottaa jos tilanne korvessa käy kovemmaksi kuin oli ajatellut. Vaelluskohteiden kanssa suosin hiljaisia erämaita, mutta lasten kanssa aikanaan ajattelin ensin käydä selkeitä Hetta-Pallas/Karhunkierros tyylisiä reittejä.
 

Byvajet

Jäsen
Lisähintaa tulee vielä grammojen viilauksesta

Ei välttämättä. Kevyet kengät, kevyet teltat ja kevyet rinkat ovat usein halvempia kuin kalliimmat versionsa.

Toteaisin pikemminkin, että viimeisen kilon karsiminen on kalista. Jos hyväksyy kilon raskaamman pakkauksen kuin mikä olisi mahdollinen, niin kevytvaellus on halvempaa kuin painavammilla ja kestävämmillä varusteilla kulkeminen.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Katsellessani eilen A-studion pitsalähetystä minulle avautui että hallitus ja poliisiviranomainen on ulkoistanut harmaan talouden kitkennän kansalaisille. Ihmekös tuo kun määrärahat jotka budjetissa harmaan talouden torjuntaan on osoitettu taitavat olla lähellä nollaa. Tuo ohjelmassa esiintynyt poliisiviranomainen muistutti kaikessa naurettavuudessaan Kummeli-hahmoa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
En voisi, ainakaan juuri nyt, kuvitella parempaa. Vapisevin käsin puen aurinkolasit kasvoilleni, letkeästi kitaisen huivin kaulalleni, suljen takkini napit ja astun ulkoilmaan, pyrkimykseni matkata markkinatunnelmaa maistelemaan lähikaupan leppoisan puheensorinan sekaan. Viheraluein pajujen, miksei koivujenkin, kultalehvät värisevät puhtaassa auringonvalossa hellivän, raikkaan, syystuulen henkäyksen antaessa niille elinvoimaa vielä niiden maallisen matkan viimeisinä päivinä. Kaunis, pieni närhi syöksähtää vuorimännyn siimeksestä maahan. Se nappaa nurmen seasta ruuanmurusen, luo lyhyen, mutta niin merkitsevän, puhuttelevan katseen minuun, kunnes palaa jälleen leiripaikkaansa havupuun yläoksille. Nähdessäni iäkkäiden talojen jylhää kauneutta, sammaleen taloja vierustavilla kivimuureilla, ymmärrän: maailma on kaunis.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Paris Hilton ei oo yhtään pahannäkönen. Pitäs tietenkin dissata kun rikas ym. muttei nyt viitti. Absolutely Fuckalous.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Varrelliset, laadukkaat nahkakengät ovat vaelluksella parhaat. Niissä ei jalat kastu ensimmäisessä sateessa tai lätäkössä ja niissä on riittävän jäykkä pohja ja kärki suojattu, jotta kulku epätasaisessa maastossa on turvallista ja varpaitaan ei potki hajalle kiviin.

Ja kengät pitää kävellä sisään ennen varsinaista vaellusta. Muuten kahden päivän jälkeen jalat ovat käyttökelvottomat.
Mummeli on enemmän kuin oikeassa. Kengät on varusteista ne, joissa ei todellakaan kannata säästellä. Jaloilla siellä mennään. Karusti muistissa kun eräs kaveri lähti patikoimaan haltille sisäänajamattomissa intin maihareissa. Vuosi oli -84 ja sen ajan maiharit ei todellakaan olleet mitään vaelluskenkiä.

Toinen johon kannattaa panostaa on kantolaite. Se on sitten osaltaan sivuseikka mitä siinä kantaa. Ruoka painaa pitkällä vaelluksella eniten. Varsinkin, jos safkoissa on vettä kannettavana. Pelkkää kuiva-ainetta rinkkaan. Ne viimeiset kilot ja sadat grammat ovat pelkkää hifistelyä. Tärkeintä on oikein pakattu kunnon rinkka. Painopisteet kohdallaan ja pakattu niin, ettei koko settiä tarvitse purkaa aina kun jotain tarvii.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Satuin kääntämään kanavan tonne futiskierrokselle. Avautui, että jollain muulla, kuin HJK:lla on realistinen mahdollisuus voittaa potkupallon Suomen mestaruus, kun vain pari kierrosta on sarjaa jäljellä! Ei oo tainnut kolmeen vuoteen olla mitään mieltä kyseisen liigan loppukierrosten mestaruusjahtia seurata, kun mitään jännitystä ei ole ollut. Nyt täytyy kyllä vähän kattella, kun kolmella joukkueella on ihan realistinen mahdollisuus ottaa pokaali.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mummeli on enemmän kuin oikeassa. Kengät on varusteista ne, joissa ei todellakaan kannata säästellä. Jaloilla siellä mennään.

Olen lompsinut pitkin poikin ja sitten välillä ristiin rastiin ympäri Lappia ja naapurimaita rinkka selässä. Minulla on yleensä ollut jalkineina sisään ajetut lenkkitossut ja kontio –kumisaappaat. Sukkia menee kyllä paljon. Pistän päällekkäin kahdet sukat, joista ohuemmat ovat lähimpänä jalkaa.
Muun muassa Kebnekaise ja Halti on nähty sopivasti rispaantuneet ja resuiset Adidakset jalassa.

Makuja on monia, mutta ”rinkka selässä” ei ole välttämättä välinelaji.
Hieman annan periksi: joskus sateisen ja tylsän päivän mitta oli 65 kilometriä ja kontiosaappaan hauduttama jalka oli illalla yhtä samaa vesikelloa. Mutta kokemuksiahan siellä ollaan keräämässä. Karhunkierros voi olla sopiva lähtökohta ja toivottavasti se sytyttää isomman kipinän, sillä sopiva vaellus rökittää jopa seksin… ota siis partnerisi mukaan.
Nelinkertainen ilo!
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kapakassa luin varmaan ensimmäistä kertaa ikinä Seura-lehteä. Pisti silmään miten pinnallisia nykyajan vanhuksetkin jo on. Kaikki näytti joltain Eero Heinäluomilta ja monet jopa Carl Haglundeilta. Jotenkin vaikea arvostaa sellaisia yliasiallisen näköisiä tyyppejä kun ensimmäisenä tulee mieleen sana nolo.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotkut tekee hirveästi kouluhommia kotona. Kyllähän jo pienenä opetetaan ettei työjuttuja kannata tuoda kotiin ja mä ainakin ajattelen että sama pätee myös opiskeluun.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Kyllä minä sen ymmärrän, ettei Ylellä ole varaa tai ykkösprioriteettinä näyttää esim. tennistä laajemmin, vaikka Ranskan avoimia ja Tukholman avoimia näyttää ainakin joskus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös