Joo jonkinlaista reissua oon ensi kesälle suunnitellut ja tuo Karhunkierros on varteenotettava vaihtoehto. Tuossa olisi myös etuna lähellä oleva mökki, joka toimisi tukikohtana ennen ja jälkeen. Karhunkierroksen voisi vissiin vetää ilman telttaakin, jolloin kevyemmällä kantamuksella etenisi vähän nopeammin. Hieman kyllä haluaisin pitemmäksi aikaa johonkin erämaahan, missä ei olisi valmiita polkuja, mutta ehkä tuo kierros voisi olla ensikertalaiselle parempi. Penskana tuli kyllä luonnossa liikuttua.Kaikkeahan voi hifistellä. Itse kun lähdin karhunkierrosta kiertämään niin matkalta ostin 80e kengät. Muuten sitten matkaan otin ihan normaaleja ulkoiluvaatteita ja jonkun kaverin festariteltan ja makuupussin. Ainoa pro-varuste oli isän vanha savotan putkirinkka. Se on muuten helvetin hyvä. Trangia oli kaverilla jo valmiina.
Nykyäänhän osa ei varmaan kehtaa lenkille lähteä ilman polarin 200e sykemittaria.
Teltassa vesipilari on 3000 ja makuupussissa comfort limit -0.1 niin kyllä mä noilla uskallan minne vaan, tai no katsotaan ensin millaiset sieltä tulee.