Nahkaparturi
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Porin Ässät, sympatiseeraan TuToa
On yllättävän hikistä puuhaa nyppiä perämoottoria käymään. Etenkin, jos se ei lähde kahden sadankaan yrityksen jälkeen. Vitutusketjussa tarkempi analyysi.
Nahkaparturi kirjoitti:On yllättävän hikistä puuhaa nyppiä perämoottoria käymään. Etenkin, jos se ei lähde kahden sadankaan yrityksen jälkeen. Vitutusketjussa tarkempi analyysi.
Niin, kuvittelisihan sitä, että tuon ikäinen äijä tekisi jo jotain ihan muuta kuin teini-ikäisen musiikkia.siesta kirjoitti:Juuri avautui, että 69 Eyesin Jussi on syntynyt vuonna -72. Olin aina luullut kaveria paljon nuoremmaksi..
Ted Raikas kirjoitti:Niin, kuvittelisihan sitä, että tuon ikäinen äijä tekisi jo jotain ihan muuta kuin teini-ikäisen musiikkia.
Kuuluisi varmaan enemmän tuonne ihmettelyketjuun, mutta jos lentokoneissa on pelastusliivit, miksei laivoissa ole laskuvarjoja?Rontti kirjoitti:Joskus pikkupoikana järkytyin aika syvästi kuullessani lentoemännältä, että lentokoneessa ei olekaan laskuvarjoja matkustajille. Penkin alla on vaan joku kelluntaliivin tapainen viritelmä, josta ei hätätilanteessa varmastikaan ole yhtä suurta apua kuin mitä laskuvarjosta olisi.
Leon kirjoitti:Kuuluisi varmaan enemmän tuonne ihmettelyketjuun, mutta jos lentokoneissa on pelastusliivit, miksei laivoissa ole laskuvarjoja?
Illusion of safety. Epäilen vahvasti että pelatusliiveillä olisi juurikaan käyttöä oikeissa pakkolaskuissa mereen. Tullaan alas sen verran kovaa vauhtia että eloonjäämisprosentti on aika heikko. No jos liivit saa vedettyä päälle ennen pakkolaskua mereen niin hyvä, ainakin uhrit löytyvät helpommin.varjo kirjoitti:Hmm, jos kysymys oli esitetty tosissaan niin pitää nyt kuitenkin mainita, että iso osa lentokoneitten lentoreiteistä kulkee merten yllä ja hätätapauksissa hyvä kippari saa koneen alas veteen aika turvallisesti. Sen jälkeen sitten jäljelle jääkin ihmisten saaminen turvaan/pois koneesta ja pelastusliivit ovat yleisesti aika hyvä juttu, jos kone on vaikka sattunut tekemään pakkolaskun marraskuiseen Atlanttiin.
Jussi 69 sitten lienee henkisesti teini, kun tekee senikäisen duunaamalta kuulostavaa roskaa.Ohmi kirjoitti:Jep, tunnetustihan lapset tekevät musiikkia lapsille, teinit teineille ja Eläkeläiset eläkeläisille.
Ja ranskalaisten perunoiden alkuperäismaa ei yllättäen olekkaan Ranska, vaan Belgian sanotaan olevan se oikeampi vaihtoehto.Näkkäri kirjoitti:Peruna on kotoisin Perusta. Suomalaiset ovat keksineet sille siis varsin passelin nimen, toisin kuin monet muut kansat.
SamSpade kirjoitti:Illusion of safety. Epäilen vahvasti että pelatusliiveillä olisi juurikaan käyttöä oikeissa pakkolaskuissa mereen. Tullaan alas sen verran kovaa vauhtia että eloonjäämisprosentti on aika heikko. No jos liivit saa vedettyä päälle ennen pakkolaskua mereen niin hyvä, ainakin uhrit löytyvät helpommin.
Ei ne patongit ole itse mitään oikeasti hyvää koskaan keksineetkään, kunhan omivat muiden keksintöjä ja väittävät omikseen. Parhaat futaajatkin on siirtomaataustaisia.Aeroman kirjoitti:Ja ranskalaisten perunoiden alkuperäismaa ei yllättäen olekkaan Ranska, vaan Belgian sanotaan olevan se oikeampi vaihtoehto.
Heh, vai saa taitava kippari koneen alas veteen "aika turvallisesti". Aika harvassa ovat sitten kai taitavat kipparit tällä planeetalla.varjo kirjoitti:Hmm, jos kysymys oli esitetty tosissaan niin pitää nyt kuitenkin mainita, että iso osa lentokoneitten lentoreiteistä kulkee merten yllä ja hätätapauksissa hyvä kippari saa koneen alas veteen aika turvallisesti. Sen jälkeen sitten jäljelle jääkin ihmisten saaminen turvaan/pois koneesta ja pelastusliivit ovat yleisesti aika hyvä juttu, jos kone on vaikka sattunut tekemään pakkolaskun marraskuiseen Atlanttiin.
Tämä lentoyhtiöiden "vakuutus" avasi muistissani sellaisen asian, että voisiko joku vahvistaa/kumota urbaanilegendan, jonka mukaan pakkolaskuasento jota lentoyhtiöt mainostavat (pää etukumaraan) itse asiassa olisikin samanlainen "vakuutus" eli asento itse asiassa ei olekaan turvallinen vaan takaa niskankatkeamisen jolloin lentoyhtiö selviää jonkin Pariisin konvention säätämäällä korvauksella eikä tarvi pelätä että porukka selviää ja vammautuu, jolloin vammanhoitamiseen usein palaisi enemmän rahaa?varjo kirjoitti:Eli lentoyhtiön kannalta kyse lienee myös halvasta "vakuutuksesta".