Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 874 208
  • 34 570

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rantuluuria en kyllä sen jälkeen alkuperäiseen tarkoitukseen käyttäisi. Ei välttämättä kamalan hygieenistä.
Miten se nyt on epähygieenistä suihkuttaa suihkulla vettä jarrujälkien päälle? Meinaatko, että sieltä hyppää bakteeri pitkin vesisuihkua? Mitähän sillä rantuluurilla sieltä perseestä pestään, jos sitä siihen tarkoutukseen haluaa käyttää, vai onko se kielletty?

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@jussi_j osuu asian ytimeen! Ja lisäksi: Mikäli hygienia-asiat mietityttävät, ei kannata menettää yöuniaan, sillä minulla on loistavia uutisia:

(Wait for it...)

Myös rantuluurin voi pestä.

Moses

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten se nyt on epähygieenistä suihkuttaa suihkulla vettä jarrujälkien päälle? Meinaatko, että sieltä hyppää bakteeri pitkin vesisuihkua? Mitähän sillä rantuluurilla sieltä perseestä pestään, jos sitä siihen tarkoutukseen haluaa käyttää, vai onko se kielletty?
Niin, sillä jarrujälkien suihkutus ja vedenpinnan alla tapahtuva ralliraitojen suihkuttelu on sama asia.
Myös rantuluurin voi pestä.

Tämäkin on totta, mutta tapahtuuko tämä lavuaarissa vai erillisellä rantuluurilla?

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei sitä luuria kannata sinne vedenpinnan alle työntää. Jos siis ymmärsin termin "rantuluuri" oikein. Vai kutsuuko joku vessaharjaa tuolla nimellä?

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
AAA! Aivan, nyt käsitän, että tapahtui väärin ymmärtäminen. Rantuluurilla voi ampua vedealaisetkin jarrutahrat, mutta missään tapauksessa suutinta ei kannata tunkea sinne veteen, vaan nimenomaan ampua vedenpinnan yläpuolelta. Paine vaan täysille ja töhöttämään niin kylä lähtee!

Moses

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
AAA! Aivan, nyt käsitän, että tapahtui väärin ymmärtäminen. Rantuluurilla voi ampua vedealaisetkin jarrutahrat, mutta missään tapauksessa suutinta ei kannata tunkea sinne veteen, vaan nimenomaan ampua vedenpinnan yläpuolelta. Paine vaan täysille ja töhöttämään niin kylä lähtee!
Joo, luetun ymmärtäminen on näemmä itsellä vielä vähän hakusessa. Rantuluurihan on nimenomaan omillaan tälläisessä tapauksessa, ja jos tulee itsepäisempi ralliraita vastaan, niin vessaharja vain mukaan ja pönttö kiiltää!

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyllä tää asia pitää nyt käsitellä huolella, ei luovuteta vielä. Ensin määritellään jarrujäljille raja-arvot, vaikka nyt kolmeen eri vakavuusluokkaan. Ehdotan tyttö-, poika- ja äijätahroja. Lienee itsestään selvää, että tyttötahrat lähtevät pelkällä kevyellä suihkuttelulla. Poikatahrat vaativat n. kaksinkertaisen käsittelyn. Äijätahroista lähtee ruokahalu pariksi päiväksi. Meillä on duunissa joku, joka kykenee jättämään tuollaiset jälkeensä. Se en ole minä.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
suutinta ei kannata tunkea sinne veteen, vaan nimenomaan ampua vedenpinnan yläpuolelta. Paine vaan täysille ja töhöttämään niin kylä lähtee!

Kyllä. Rantuluuri a.k.a pillupuhelin a.k.a bideesuihku on varsin monikäyttöinen kapistus. Pitää vaan muistaa töhöttää rantujen ollessa vielä kohtalaisen tuoreita, koska pinttyneiden raitojen irrottaminen vaatii huomattavasti pidemmän töhöttämisajan.

Tiettekö ne kieronokkaiset pöntönpuhdistuspullot, mitä wc-ankkoja nyt ovatkaan. Ne ovat käyttötarkoitukseensa varsin erinomaisia, mutta tuossakin hommassa rantuluuri on kapine paikallaan. Nimittäin kun vesisuihkun suuntaa sinne mistä vetovesi pönttöön tulee, niin lähtevät pinttyneemmätkin liat liikkeelle. Oikean kulman oppiminen vaatii kuitenkin jonkin verran harjoitusta, koska helposti tottumattoman töhöttäessä käy niin, että vettä päätyy kaikkialle muualle paitsi sinne johon sen oli tarkoitus päätyä.

Mulle ei ole käynyt noin, kaverilta kuulin.

Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kyllä tää asia pitää nyt käsitellä huolella, ei luovuteta vielä. Ensin määritellään jarrujäljille raja-arvot, vaikka nyt kolmeen eri vakavuusluokkaan. Ehdotan tyttö-, poika- ja äijätahroja. Lienee itsestään selvää, että tyttötahrat lähtevät pelkällä kevyellä suihkuttelulla. Poikatahrat vaativat n. kaksinkertaisen käsittelyn. Äijätahroista lähtee ruokahalu pariksi päiväksi. Meillä on duunissa joku, joka kykenee jättämään tuollaiset jälkeensä. Se en ole minä.
Mä ehdotan vielä neljättä vakavuusluokkaa. Sen nimi on Viherahon Pasi. Niihin tahroihin ei mitkään perus puhdistusaineet tepsi.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Video voi järkyttää herkimpiä katsojia.

En ole mikään siivousintoilija enkä luokittele itseäni herkäksi, mutta järkytti silti. Videon kommenteissa joku olikin asiallisesti huomioinut, että tuolla pytyllä kun käy paskalla ja vettä loiskahtaa pakaroille, niin siinä saa välittömästi vähintään syövän. Lisäisin tähän vielä itse, että todennäköisesti siinä päätyisi myös useamman kuin yhden sukupuolitaudin kantajaksi.

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
C Morelta(ent. Canal+) tulee parhaillaan Trouble with the Curve, eli Takaisin pelissä, jonka päätähtenä on Clint Eastwood. Herranjumala toi jätkä on tänä päivänä jo 84-vuotias! Vaikka iäkkääksi tiesin, niin en nyt ihan tuohon ikään olisi osannut veikata. Takaisin pelissä on valmistunut pari vuotta sitten, ja yllättävän terävänä "Clint Itäpuu" tuossakin heiluu.

Niin ne vuodet vierii.

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Aloin viime viikolla katselemaan paljon hehkutettua Breaking Bad-sarjaa ja kaksi minuuttia sarjaa katsottuani minulle avautui sarjan upeus. Syy, miksi kirjoitan asiasta näinkin myöhään on se, että a) viime viikolla en jaksanut pahemmin kirjoitella tänne mitään, koska kuumetta oli koko ajan päälle 39 astetta ja b) olen päässyt jo neljännen kauden jaksojen kimppuun ja addiktiivisuus vaan kasvaa koko ajan.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Häkämiehellä on varmasti salaa aika hyvä mieli "Venäjä, Venäjä, Venäjä" -lausunnostaan.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Häkämiehellä on varmasti salaa aika hyvä mieli "Venäjä, Venäjä, Venäjä" -lausunnostaan.

MInä tivasin jo aikaa sitten, milloin Häkämiehen kunnia palautetaan? Mies puhui asiaa, mutta vierestä likasankoa niskaan kaataneet herrat Eero Heinäluoman johdolla vastaavasti olivat täysin pihalla.

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Avautui, että Filip Riska on suomenruotsalainen ja kotoisin Pedersören kunnasta Pohjanmaalta. Tämä avautui lukemalla Pedersören Wikipedia-artikkelia. Ennen tätä avautumista olin luullut hänen olevan ulkkari.

Ralph

Jäsen
Avautui, että Filip Riska on suomenruotsalainen ja kotoisin Pedersören kunnasta Pohjanmaalta. Tämä avautui lukemalla Pedersören Wikipedia-artikkelia. Ennen tätä avautumista olin luullut hänen olevan ulkkari.
Mites hänen velipoikansa Erik, joka pelaa Sportissa? Tai ilmeisesti tuo Pedersören kunta on liittynyt Pietarsaareen vuonna 1989, jolloin Erik syntyi, joten Erikiä ei lasketa pedersöreläiseksi?

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Avautui että opinnäytetyöni (kandidaatintutkielma) on paisumassa käsiin. Tällä hetkellä sivuja on oksennettu lähemmäs 25 ja jäljellä olisi vielä lyhyen haastatteluosuuden läpikäynti, muutamia täydennyksiä aiempiin kappaleisiin sekä tietenkin pakolliset yhteenveto-osuudet ja lähdeluettelo. Kolmekymppiä jäänee kauas taakse.

Eihän tuo mitta vielä törkeissä lukemissa ole, mutta suosituspituuden ollessa siinä kahdekymmenen liuskan tuntumassa, niin tokihan tässä hieman käy työn tarkastajaa sääliksi. Toivottavasti on tullut sentään asiasta raapusteltua...

Onneksi kyseessä on kuitenkin, in the end, positiivinen ongelma, joka tuskin estänee valmistumistani. Graduhan tuohon täytyy vielä päälle täräyttää sitten joskus, mutta tällä hetkellä näyttäisi ainakin tekstintuotto sujuvan kiitettävän sujuvasti.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Avautui, että Liechtensteinin kansallislaulun, "Oben am Jungen Reinin", sävel on sama kuin "God Save the Queenissa".

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Avautui että opinnäytetyöni (kandidaatintutkielma) on paisumassa käsiin. Tällä hetkellä sivuja on oksennettu lähemmäs 25 ja jäljellä olisi vielä lyhyen haastatteluosuuden läpikäynti, muutamia täydennyksiä aiempiin kappaleisiin sekä tietenkin pakolliset yhteenveto-osuudet ja lähdeluettelo. Kolmekymppiä jäänee kauas taakse...

Opiskeltavasta aineesta riippuen tuosta voi myös saada heikomman arvostelun työstä, siis jos se selkeästi ylittää suositellun kokonaispituuden. Meillä oli aikanaan graduseminaarissa tyyppi, jonka työ "karkasi käsistä" ja paisui mammuttimittoihin. Arvostelu tuosta työstä oli aika heikko, työ oli sekava läjä paperia, mutta tietysti työn tekijä oli todella loukkaantunut.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy