Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 772 941
  • 34 084

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Olen ollut tällä palstalla kohta neljä vuotta! Ensimmäisen 3½ vuotta juttelin lähinnä itsekseni, nyt joku joskus jopa kommentoi/huomaa viestini. Silti 2000 viestiä tullut kirjoiteltua tänne.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen ollut tällä palstalla kohta neljä vuotta! Ensimmäisen 3½ vuotta juttelin lähinnä itsekseni, nyt joku joskus jopa kommentoi/huomaa viestini. Silti 2000 viestiä tullut kirjoiteltua tänne.

Minä taasen vasta eilen huomasin, että olen ollut täällä jo yli kahdeksan vuoden ajan. Pelottavaa, miten nopeasti aika liitää.
Onneksi niitä ensimmäisiä viestejä ei pysty lukemaan. Tai kyllähän ne pystyisi, muttei jaksa niitä etsiä. Parempi niin.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Niki Juusela on ollut kolme vuotta sitten 32-vuotias, eli hän on syntynyt vuonna 1978 tai 1979. Juusela on siis noin 35-vuotias. Ei, ei voi olla. Luulin häntä alle kolmekymppiseksi, mutta mitä vielä...

Onhan Juusela jo iät ja ajat lätkäkierroksia esimerkiksi selostellut. Mutta kieltämättä joskus taannoin kun hänet ekoja kertoja telkussa näin, en meinannut uskoa aivan heti. Ei sillä, että Nikin ääni sen machompi olisi, mutta onhan hän olemukseltaan vielä enemmän nöösipoika. Mutta ihan pätevä duunissaan, eikä sinänsä nuoremmaksi luuleminen häntä itseään haittaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Niki Juusela on ollut kolme vuotta sitten 32-vuotias, eli hän on syntynyt vuonna 1978 tai 1979. Juusela on siis noin 35-vuotias. Ei, ei voi olla. Luulin häntä alle kolmekymppiseksi, mutta mitä vielä...
Vaan Mika Saukkonen täyttää parin vuoden kuluttua 50 vuotta. Mika Saukkonen on siis jo nyt hieman vanhempi kuin esimerkiksi Irwin Goodman oli kuollessaan.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Azzurri
Tuossa penkkariyönä odotin kuskattavaa ja musansoitto päätyi nostalgisiin bändeihin. Siinä samalla googlailin mitä niistä kerrotaan. Avautui, että lapsuuteni suursuosikki Bad Boys Bluen alkuperäismiehistöstä jo kaksi on vaihtanut hiippakuntaa. Vieläpä puoli vuosikymmentä sitten. En jaksanut tarkemmin penkoa mihin miehet ovat menneet, mutta liekö sitten poppipiirienkin meno ollu samaa kuin aikansa rokkareilla..
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En jaksanut tarkemmin penkoa mihin miehet ovat menneet, mutta liekö sitten poppipiirienkin meno ollu samaa kuin aikansa rokkareilla..

Laulaja Trevor Taylor kuoli sydänkohtaukseen 50-vuotiaana ja Andrew Thomas syöpään 63-vuotiaana. Googlasin tiedot.

Samalla avautui, että Wikipediassa on artikkeleita myös vepsän kielellä, jota siis ilmeisesti käyttää vain jokunen tuhat ihmistä maailmassa. Ja yksi näistä wikipedian vepsänkielisistä artikkeleista käsittelee siis Bad Boys Blueta. Joten voisiko tuosta bändistä sanoa, että Big In Ääninen?
 

sierramies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vituttaa, myös sekin.
Nyt vasta avautui minulle, että lapsuuden suosikki-Bondin "Vaaran vyöhykkeellä" (The living Daylights, 1987) naiskauneudella, Maryam d'Abo´lla, on suomalaiset sukujuuret. Isänsä juuret olivat perheessä, joka muutti Hollantiin Suomesta Ruotsin vallan aikana. Nätti nainen, ja puoliksi suomalainen. Kas kun en junnuna tajunnut.
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Avautui, että Kaj Kunnas on erittäin symppis ja empaattinen selostaja. Tulee omia, hauskoja heittoja. Äijä eläytyy omalla tavalla ja tämä tuo noihin "ei niin tärkeisiin matseihin" hyvää draivia.

Pidän tästä tontusta.
 

Nick Neim

Jäsen
Kunnas on omaan mieleeni hyvä äijä studioissa ja haastatteluissa, mutta selostajana ei oikein kolahda. Siitäkin huolimatta samaa mieltä ylläolevien kanssa. Toisaalta mukavan erilainen kuin muut, ja saanut kyllä aiheettomasti ihan liikaa paskaa niskaansa. Joillekkin itse peliä tärkeämpää on näemmä selostus, kun ainakin omassa tuttavapiirissä pääasiassa kommentoitiin Kunnaksen selostuksesta - ei sanaakaan pelistä jota hän selosti..
 

sierramies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vituttaa, myös sekin.
Itseäkin ihmetyttää tämän herran yltiöpäinen haukkuminen tällä palstalla. Ihan perus-selostusta, eikä itseäni ainakaan ärsytä mikään hänessä.

Komppaan. Erittäin omaperäinen selostaja, jonka "kuiskaukseskin" huvittavat oikeissa kohdissa. Anu S. Aukkonen, P. Lindegren, "Jatsermanmies" sun muut häviävät 6-0. Mies ei ole Mertsi tai muu kingi, mutta uutta verta hän tuo sceneen. Sorry, vihaajat.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itseäkin ihmetyttää tämän herran yltiöpäinen haukkuminen tällä palstalla.

Ainakin tämän illan pelin perusteella selostus on selvästi hillitympää, kuin silloin ekassa matsissa, josta käsittääkseni tuo palautevyöry täällä ja muualla lähti liikkeelle. Ilmeisesti on tullut äijälle ohjeistusta vähän hillitä selostustaan niin, että kuulostaa ihmiseltä, eikä määkivältä vuohelta tai paineilmajarrun suhahduksilta.

Kuuntelin Kunnasta jo joskus äijän selostaessa ruotsiksi, kun en jaksanut Antsan fraaseja kuunnella. Mun mielestä Kajtsu on ihan viihdyttävä ja asiansa osaava selostaja, mutta kaikki eivät varmasti tykkää. Toiset tykkää Mertarannastakin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lapsuuden tukholmanmatkojen kohokohta eli lelukauppa "Stuuroliitten" (Stor och Liten siis) on edelleen olemassa, tosin ilmeisesti vain nettiversiona.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep, eikös tuo sijainnut Gallerian-ostoskeskuksessa? Mahtava paikka aikoinaan, good times. Valikoimaa tosiaan riitti.

Siinä juuri. Samalla paikalla on edelleen, tai ainakin oli kun viimeksi kävin, lelukauppa BR, mutta mahtaako olla alkuperäisen asukin veroinen. Stor & Liten-muistoihin liittyy kiinteästi myös siinä Gallerianin yläparvella ollut kahvila, joka möi ilmeisesti itsetekemäänsä jäätelöä. Tokkopa sitäkään on enää olemassa sellaisenaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Siinä juuri. Samalla paikalla on edelleen, tai ainakin oli kun viimeksi kävin, lelukauppa BR, mutta mahtaako olla alkuperäisen asukin veroinen. Stor & Liten-muistoihin liittyy kiinteästi myös siinä Gallerianin yläparvella ollut kahvila, joka möi ilmeisesti itsetekemäänsä jäätelöä. Tokkopa sitäkään on enää olemassa sellaisenaan.

Siis kyllä toi BR on aika magea lelukauppa sekin.

En tiedä, pitäisikö nyt vähän hävetä, mutta frendien kanssa jos käydään risteilyllä Stokiksessa, niin aika monesti ollaan menty tuonne hyllyjen väliin ihmettelemään uusia leluja ja härveleitä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Nimim. red&white näkyy käyttävän allekirjoituksenaan erästä taannoin kirjoittamaani viestiäni sanasta sanaan, boldauksineen kaikkineen. Olen tavallaan otettu ko. siteerauksesta, mutta tyytyväinen olisin, jos siinä olisi edes lainausmerkit.
 
Viimeksi muokattu:

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Nimim. red&white näkyy käyttävän allekirjoituksenaan erästä taannoin kirjoittamaani viestiäni sanasta sanaan, boldauksineen kaikkineen. Olen tavallaan otettu, mutta lainausmerkit olisivat silti kivat.

Allekirjoitus on muutenkin hankala juttu. Joka päivä tekee mieli muuttaa sitä. Äsken inspiroiduin kuuntelemastani 5FDP:n musiikista ja mieleni tekikin laittaa ko. bändin biisien sanoituksia allekirjoitukseeni. Totesin, että niitä on aivan liikaa. Sen jälkeen mietin, että laittaisinko jonkin biisin nimen siihen. Ei tule kesää, koska huonoa biisiä eivät ole tehneetkään - vaihtuisi biisin nimi allekirjoituksessa joka päivä.

Avautui se, että päädyin kompromissiratkaisuun: Koko bändin nimi allekirjoitukseen. Sisältää kaikki sanoitukset ja biisit. Aika nokkelaa, etten sanoisi.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Vuonna 2001 avatun Vitsiä pukkaa, part 2... -ketjun nimi on muutettu.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Lappeenrannan Kisapuisto taitaa ainakin arkipäivinä olla tunnelmaltaan liigan huonoin? Ihmeellisen aneemista porukkaa, vaikka katsojia näyttäisi olevan ihan mukavasti ja joukkueellakin kaiken lisäksi varsin onnistunut kausi takana.
 
Avautui sadatta kertaa ruuan kalleus. Ostin kaupasta munakkaan tarpeet:

6 x munaa 1€ (josta käytän puolet) = 0,50 €
4 x siitakesientä 2€
1 x kerma 1€ (josta käytän alle puolet) = 0,40 €
1 x grana padano 5,50€ (josta käytän puolet) = 2,75 €
1 x sipuli 0,20€

= 5,85 €, öljyineen 6€. Mitä vittua, yhdestä munakkaasta hä?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Avautui sadatta kertaa ruuan kalleus. Ostin kaupasta munakkaan tarpeet:

6 x munaa 1€ (josta käytän puolet) = 0,50 €
4 x siitakesientä 2€
1 x kerma 1€ (josta käytän alle puolet) = 0,40 €
1 x grana padano 5,50€ (josta käytän puolet) = 2,75 €
1 x sipuli 0,20€

= 5,85 €, öljyineen 6€. Mitä vittua, yhdestä munakkaasta hä?

Mikä estää sinua joko tekemästä tuplamunakasta ja syömästä loppua myöhemmin tai tekemästä vaikka seuraavana päivänä ainesosista toista munakasta? Kananmunat nyt varsinkaan eivät miksikään jääkaapissa mene, ja kermapurkkikin säilyy (Ikeassa myytävät muoviset pussinsulkija-klipsit toimivat purkkeihinkin erittäin hyvin).

Grana padanosta ei ole aavistustakaan mikä se on enkä jaksa sitä nyt googlata (jotain lihaa toivottavasti, munakkaaseen kuuluu laittaa lihaa), mutta tuskin sekään mätänee silmissä vuorokaudessa.

Siitä olen samaa mieltä, että elintarvikkeiden hinnat ovat kovia ja että itse laitettu ruoka ei suinkaan ole mikään halpa vaihtoehto vaan usein helvetin kallista, varsinkin yksin asuvalle/kokkaavalle. Teen minäkin joskus esimerkiksi pizzaa itse, ja pirun kallistahan se on jos jotain täytteitäkin haluaa päälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös