Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 880 641
  • 34 587

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minä se muuten en pitänyt Johan Backlundia riittävän hyvänä ykkösmaalivahtina Oulun Kärppiin. Kun Backlund pelasi huonosti niin joku siellä kyseli nimimerkiltäni, että "ottaako nyt eteen?". Toinen oli sitä mieltä, että koska pidän maalivahti Johan Backlundia liian huonona maalivahtina Oulun Kärppien ykkösmaalivahdiksi niin "olet joku elämäntapaluuseri". Tällaista "keskustelua" moderaattorit pitävät sopivana...

Hassua, että sait osaksesi tuollaista paskaa, vaikka olit tismalleen oikealla asialla. Ihmetyttää tuo siinä mielessä, että itse arvostelin Backlundia koko kauden (ehkä myös sinä muistat tämän), mutta en saanut osakseni tällaista kohtelua.

Millaisia viestisi olivat, olivatko kuitenkin asialliseen sävyyn kirjoitettuja? Entä onko sillä väliä, että olet itse Kärppä-fani.. yleensähän menee niin päin, että omia saa arvostella enemmän, ilmeisesti tällä kertaa homma ei mennyt siten.

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lökäpöksyinen runoilijapoika Eminem on jo 40 vuotias. Jotenkin outoa että noin "vanha äijä" räppää vielä, olen aina pitänyt sitä enemmänkin nuorten vihaisten miesten harrastuksena.

Toisaalta noissa piireissä taitaa pyssyt paukkua siihen tahtiin yms. että osan laulut loppuu jo huomattavasti ennen 40 vuoden rajaa.

En todellakaan ole mikään rap-asiantuntija, mutta äkkiä tulee mieleen mm. Dr.Dre, Jay-Z ja joku Snoop Dogg, kaikki vielä Eminemiäkin vanhempia partoja ja varmaan jonkinlaista hilua tulee vieläkin taskunpohjalle tienattua pääosin räppäämisellä.

Muutenkin, sen muistan että Eminemillä on yli 100 miljoonaa myytyä levyä, eli olkoon minkälainen yli-ikäinen lökäpöksy tahansa niin on siinä jotain jälkeä jätetty jo musiikkibisneksenkin historiankirjoihin, ja varmaan pari keikkaakin tullut ohimennen heitettyä pitkin maailmaa eli tykkää sitten räppäilystä tai ei niin pakko tuollaista uraa on kunnioittaa.

Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Tässä telkkaria katsellessa avautuu taas kerran, kuinka ihmeellistä aikaa elämme ja kuinka paljon tiede meillä tänä päivänä voi tietoa tarjota.

Tänä päivänä voisimme vaikkapa helposti selvittää, oliko hän todella Clint Eastwoodin isä, kuten huhutaan. En sano, että pitäisi selvittää, mutta mahdollista se olisi.

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En todellakaan ole mikään rap-asiantuntija, mutta äkkiä tulee mieleen mm. Dr.Dre, Jay-Z ja joku Snoop Dogg, kaikki vielä Eminemiäkin vanhempia partoja ja varmaan jonkinlaista hilua tulee vieläkin taskunpohjalle tienattua pääosin räppäämisellä.

Muutenkin, sen muistan että Eminemillä on yli 100 miljoonaa myytyä levyä, eli olkoon minkälainen yli-ikäinen lökäpöksy tahansa niin on siinä jotain jälkeä jätetty jo musiikkibisneksenkin historiankirjoihin, ja varmaan pari keikkaakin tullut ohimennen heitettyä pitkin maailmaa eli tykkää sitten räppäilystä tai ei niin pakko tuollaista uraa on kunnioittaa.

Kyllä, kunnioitettava juttu todellakin. Itse tykkään rap-musiikista kuin hullu puurosta, mutta edelleen ne kultaiset 90-luvun levyt soi. Toki tämänkin päivän materiaalia tulee kuunneltua, mutta ei mitään jakoa vertailussa esim. 90-luvun puolivälin levyihin. Ja tuosta iästä. Tosiaan jo nuo mainitut ovat vanhempia kuin Eminem (itsekin kyllä yllätyin jotta jo 40v) ja täytyy nostaa esille myös Public Enemy niminen rap-yhtye joka aloitti levyttämisen jo vuonna 1982 ja uusin tuotos toki "jo" vuodelta 2007, mutta eipä ole montaakaan päivää kun yhtyeen tunnetuin jäbä Flava Flavor vissiin linnaan lähdössä (syytä en muista). Kaverihan tuli tutuksi mm. Subillakin pyörineestä "Vaimomatskua" realitysarjasta. Niin ja miehellä ikää 54v.

Pointti siis se, että rap-piireissä kuten mm. rockin saralla iällä ei juurikaan merkitystä jos vaan mielenkiintoa on tehdä sitä musaa. Dr. Dre jonka jo 10v odotettua kolmatta soololevyä Detoxia, sanoi vähän aikaa sitten, että on todella vaikea hakea ispiraatiota ja motivaatiota levyttää biisejä. Mies ulosti kaksi kovaa rallia tuossa jokunen vuosi sitten (olisiko ollut 2011) ja odotukset Detoxia kohtaan nousi helvetisti, mutta niin vaan saa edelleen odottaa sitä. Saa nähdä tuleeko kyseistä albumia koskaan edes ulos, mutta toivotaan.

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pystyn jo nyt kertomaan aika hyvällä todennäköisyydellä, mitkä joukkueet voittavat ensi kaudella Espanjan, Englannin, Saksan, Italian ja Ranskan futisliigat.

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Karjalalippiskannattajameininki avautui myöhäisheränneelle vasta tänään. Voi luoja mitä vitun vatipäitä Rinkelinmäelle oli saapunut. Pelistä ei niin mitään käsitystä, pääasia, että saa tenuttaa ja huutaa juuukkajaaloonen, jukkajalonen mahdollisimman paljon myötähäpeää tuottaen.

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Edit: aivopieru pois..

Hepitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Gunnarit

Niin Gunnareiden hehkeän biisin "Civil War" alussa heitellään lausahdus:"
What we've got here is failure to communicate
Some men you just can't reach...
So, you get what we had here last week
Which is the way he wants it!
Well, he gets it!
N' I don't like it any more than you men"

Avautui, että sama lause heitetään leffassa Lannistamaton Luke (Cool Hand Luke). En sano, että lause kappaleseen on otettu tästä leffasta, koska en tiedä onko lausetta käytetty jossain aikaisemmin, mutta avautui, että tuossa sitä on käytetty aikaisemmin.

-H-

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Avautui, että lumileopardit ja tiikerit ovat paljon läheisempiä sukulaisia keskenään kuin lumileopardit ja leopardit. Itse asiassa lumileopardeja ja tiikereitä pidetään sisarlajeina, siksi samanlaisia ne ovat.

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Pystyn jo nyt kertomaan aika hyvällä todennäköisyydellä, mitkä joukkueet voittavat ensi kaudella Espanjan, Englannin, Saksan, Italian ja Ranskan futisliigat.

Jos on tollasella "aika hyvällä todennäkösyydellä" niin pidä mielessä ja joskus tossa heinäkuussa kun voittajavetoja voi alkaa tunkemaan niin panet sitten yhdistelmiä ja tulet tonne vedonlyöntiketjuun kertomaan. Seurataan sitten porukalla. Barcelona, ManU, Bayern Munchen, Juventus ja PSG voittamaan omat sarjansa ja samaan lappuun tuo jo ihan asiallisen kertoimenkin!

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen

Mitäs hienoa tuossa on? Itse pystyn kertomaan samat liki varmasti, sanotaan sellaisella 95%:lla todennäköisyydellä.

Barca, Manu, Bayern, Juve, PSG. Tylsää ja helposti arvattavissa olevaa, mutta sitähän eurooppalainen huippufutis on ollut jo vuosikausia.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Mitäs hienoa tuossa on? Itse pystyn kertomaan samat liki varmasti, sanotaan sellaisella 95%:lla todennäköisyydellä.

Barca, Manu, Bayern, Juve, PSG. Tylsää ja helposti arvattavissa olevaa, mutta sitähän eurooppalainen huippufutis on ollut jo vuosikausia.

Aika kova on luotto, vai meinaatko 95% jokaisen yksittäiseen mestaruuteen? (Mikä on kyllä sekin ihan helvetin paljon, vaikka koko rivin prosentiksi jäisikin tuolla "ainoastaan" 77,4%...)

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Itse pystyn kertomaan samat liki varmasti, sanotaan sellaisella 95%:lla todennäköisyydellä.

Barca, Manu, Bayern, Juve, PSG.

95% varmuus siitä, että nuo kaikki voittaisivat mestaruuden tarkoittaisi että olet keskimäärin 98,9794% varma, että joku noista mestaruuksista toteutuu yksittäisenä. Eli vaikka Serie A:n tapauksessa jättäisit 1,0206%:n mahdollisuuden sille, että mestaruuden vie joku muu kuin Juventus. Oletko tosiaan noin varma?

Olen valmis ottamaan kanssasi vaikka 20 euron vedon, että kaikki nuo joukkueet eivät tule kansallisen liigansa mestaruutta viemään.

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Pointti olikin, että siinä ei ole mitään hienoa. Kärkisarjat kaipaavat kovasti yllätyksellisyyttä.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Metsola imee ja sulaa. Seula!

ace

Jäsen
Niin Gunnareiden hehkeän biisin "Civil War" alussa heitellään lausahdus:"
What we've got here is failure to communicate
Some men you just can't reach...
So, you get what we had here last week
Which is the way he wants it!
Well, he gets it!
N' I don't like it any more than you men"

Avautui, että sama lause heitetään leffassa Lannistamaton Luke (Cool Hand Luke). En sano, että lause kappaleseen on otettu tästä leffasta, koska en tiedä onko lausetta käytetty jossain aikaisemmin, mutta avautui, että tuossa sitä on käytetty aikaisemmin.

-H-

Jep, tuosta leffastahan se. Oli mainittu myös Use Your Illusion (en muista oliko I vai II) kansiteksteissä tuo leffa.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Avautui, että Sammy Hagar - tuo ristisiitos Tommi Läntisestä ja Meat Loafista - on oikeasti ollut suosittu Ameriikassa. Pari soololevyäkin myynyt platinaa. Yllätyksenä tämä tuli siksi, että kohtuullisesta musiikkiyleistietämyksestäni huolimatta en olisi äkkiseltään osannut nimetä yhtään Hagarin biisiä, en edes Van Halenista.

Samalla, Hagarin omalämäkerran kahlattuani, avautui myös se vähemmän yllättävä asia, että ukon täytyy olla paitsi täysi mulkku, mutta myös tyhmä mulkku. Ei kai kukaan täysijärkinen kehuskelisi kirjan vertaa kusipäisyydellään ja egoismillaan.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
95% varmuus siitä, että nuo kaikki voittaisivat mestaruuden tarkoittaisi että olet keskimäärin 98,9794% varma, että joku noista mestaruuksista toteutuu yksittäisenä. Eli vaikka Serie A:n tapauksessa jättäisit 1,0206%:n mahdollisuuden sille, että mestaruuden vie joku muu kuin Juventus. Oletko tosiaan noin varma?

Olen valmis ottamaan kanssasi vaikka 20 euron vedon, että kaikki nuo joukkueet eivät tule kansallisen liigansa mestaruutta viemään.

Varsinkin kun Barcan mestaruuden päälle lyöinen on kyllä erittäin kaukana varmasta vedosta. Tällä hetkellä ei ole edes maansa paras jengi.

Nick Neim

Jäsen

Elikkäs antaisit 20 kertoimen sille, että jokin noista ei toteudu? Tai vastaavasti 1,05 sille, että kaikki toteutuvat.

Hieman harmittaa kun et ilmeisesti ole Veikkauksella töissä. Olis kerrankin kertoimet kohdillaan.

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Illuminati. Fuck dis shit!

1. Mene Googlen kääntäjään
2. Laita kieliasetus Englanti --> Vietnam
3. Kirjoita "Will 2Pac ever die" (ilman lainausmerkkejä)
4. Kopio se Vietnamin kielinen teksti.
5. Vaihda kieliasetus Vietnam --> Englanti ja liitä kopioimasi teksti
6. Ylläty

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy