Mihin on kadonnut palstaltamme muiden kirjoittajien kunnioitus?
Heh. Nii-i. Minun mielestäni moderaattorit ovat kapellimestareita, joiden linjauksilla palstan henki muotoutuu. On siis selvää, että moderaattoreista tämä nykyinen linja on paras mahdollinen, koska he eivät kapellimestaroi toisin.
Minä se muuten en pitänyt Johan Backlundia riittävän hyvänä ykkösmaalivahtina Oulun Kärppiin. Kun Backlund pelasi huonosti niin joku siellä kyseli nimimerkiltäni, että "ottaako nyt eteen?". Toinen oli sitä mieltä, että koska pidän maalivahti Johan Backlundia liian huonona maalivahtina Oulun Kärppien ykkösmaalivahdiksi niin "olet joku elämäntapaluuseri". Tällaista "keskustelua" moderaattorit pitävät sopivana.
Tietenkin tiedän jo tätä kirjoittaessani, että joku todennäköisesti tulee vittuilemaan tästä viestistäni.
Se on minullekin avautunut, että tietty ryhmä on niitä joukolla potkijoita. Melko harva tohtii sanoa noille potkijoille mitään, etteivät vaan itse joudu kohteeksi. Minä kyllä sanon vastaisuudessakin, ja saan noista jättikukoista ja obeista entistä suurempia nimimerkkini vihaajia. Vaan mitäpä siitä. Miten se Einstein sanoikaan, että suurin ongelma ei ole se, että mitä viholiset tekevät vaan se, että ystävät katsovat silloin toisaalle ja ovat hiljaa.
Suurin ongelma ei siis nähdäkseni ole elämäntapavittuilijat vaan moderaattorit, ja hiljainen, omaa näennäistä etuaan varjeleva kirjoittajien enemmistö. Tämä asia on minulle avautunut asiaa pohtiessani.