Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 769 583
  • 34 071

Jeffrey

Jäsen
Hazardipakki kirjoitti:
Deadwood ja sen mielenkiintoiset päähenkilöt ovat oikeasti olleet olemassa. Toki tiesin mm. Wyatt Earpin ja Daltonin veljesten eläneen 1800-luvun lopulla, mutta nämä tulivat yllätyksenä. Kunpa saisin aikakoneen...

http://en.wikipedia.org/wiki/Wild_Bill_Hickok
http://en.wikipedia.org/wiki/Al_Swearengen

Näistähän oli josku Nyt:ssä? aika pitkäkin artikkeli, että mikä osa Deadwoodista on historiallista faktaa ja mikä lisättyä draamaa... Historiallisen faktan suurehko osuus yllätti mutkin silloin aika täysillä...
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Virtahepo

Niin se ajatus laukkaa. Katselin aiemmin illalla telkusta ohjelmaa joka kertoi virtahepojen elämästä ja mieleeni kirkastui miksi virtahevon nimi on juuri virtahepo. No tietenkin siksi että ko. elikot makaillivat matalassa brunnissa (lue: lätäkkö) jossa vesi virtaili hiljalleen.

Voihan siihen olla toki jokin muukin yhtä looginen selitys, mutta sähkövirtaan se ei taida liittyä mitenkään.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/E...+35-vuotiaista+työntekijöistään/1135220463973

Miten tärkeää onkaan miettiä loppuun asti kun lakeja laaditaan. Kun tehdään toimimaton laki, sillä saadaan isokin yhtiö helposti tuntuviin vaikeuksiin, toisaalta ei sitten tullut Ericsonilla mieleen jo irtisanomisten aikaan ostaa pihalle vanhempia työntekijöitä?

Toivottavasti Suomessa ei koskaan mennä noin syvälle holhousyhteiskunnan saralla.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Gentleman kirjoitti:
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/E...+35-vuotiaista+työntekijöistään/1135220463973

Miten tärkeää onkaan miettiä loppuun asti kun lakeja laaditaan. Kun tehdään toimimaton laki, sillä saadaan isokin yhtiö helposti tuntuviin vaikeuksiin, toisaalta ei sitten tullut Ericsonilla mieleen jo irtisanomisten aikaan ostaa pihalle vanhempia työntekijöitä?

Toivottavasti Suomessa ei koskaan mennä noin syvälle holhousyhteiskunnan saralla.

SAS on pahoissa ongelmissa koska lentoemännistä on pitänyt aina potkia nuorimmat pihalle ja nyt Skånen ilmatilassa liitelee ainoastaan käveleviä tekohammasmainoksia.
 

Viljuri

Jäsen
Gentleman kirjoitti:
Miten tärkeää onkaan miettiä loppuun asti kun lakeja laaditaan. Kun tehdään toimimaton laki, sillä saadaan isokin yhtiö helposti tuntuviin vaikeuksiin, toisaalta ei sitten tullut Ericsonilla mieleen jo irtisanomisten aikaan ostaa pihalle vanhempia työntekijöitä?

Olen vähän ihmetellyt, että miksi tuo laki ei ole myös Ruotsin lain vastainen, ainakin yhdenvertaisuusperiaatteen noudattamatta jättämisen osalta.

Ilmeisesti siellä kaikki kollektiiviseen työelämään liittyvät lainsäädännöt ohittavat sitten yksilöiden perusoikeudetkin.

Todettakoon kuriositeettina, että Suomessakin oli aiemmin työehtosopimustasolla sovittu näistä irtisanomisjärjestyksistä, mikä ei nykyisen lainsäädännön mukaan ole enää mahdollista.
 

Kaivanto

Jäsen
Raí on Sócratesin veli. Miten ihmeessä tämän tiedon on voinut välttää näin pitkään.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Finisher kirjoitti:
Energy Drink = ED

Mä olen viisas.

Etpäs ole. Nimen E ei tule Energyn ensimmäisestä E:stä vaan vasta toisesta. Kirjain D tulee kyllä sanasta "drink", siinä olet oikeassa. Vitun hauskaa olla muuten töissä.

Kuva todistaa:
 

Liitteet

  • ed-002.jpg
    ed-002.jpg
    35,2 KB · kertaa luettu: 1 017

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uleåborgir kirjoitti:
Etpäs ole. Nimen E ei tule Energyn ensimmäisestä E:stä vaan vasta toisesta. Kirjain D tulee kyllä sanasta "drink", siinä olet oikeassa. Vitun hauskaa olla muuten töissä.
Juuri uosta pullon tekstistä itsekin tuon huomasin. Mutta näköjään väärän een "suurensin". Kerroppa nyt kun töitä ei näytä liiemmin olevan, että miksi toinen eikä ensimmäinen ee?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Finisher kirjoitti:
Juuri uosta pullon tekstistä itsekin tuon huomasin. Mutta näköjään väärän een "suurensin". Kerroppa nyt kun töitä ei näytä liiemmin olevan, että miksi toinen eikä ensimmäinen ee?

Nyt kun tarkemmin mietin, saatoit olla alunperin oikeassa. Nimittäin tuli mieleeni, että tuo punainen ee onkin ollut ensin ensimmäinen ee, mutta sitten se on siirrettu harmaan een paikalle harmaa ee siirretty ensimmäiseksi. Lyhenne voisi siis sittenkin tulla sanoista Energy Drink ja sanan Energy ensimmäinen e on edellelleen ensimmäinen, mutta sijoitettu vain eri kohtaan.

Voi myös olla että on ensin keksitty nimi ED ja alettu miettiä mistä se voisi olla lyhenne. On hoksattu että Ergy Drinkistä. En on lisätty jälkikäteen.

Tämä on vain spekulaatiota.
 

zamuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Uleåborgir kirjoitti:
Etpäs ole. Nimen E ei tule Energyn ensimmäisestä E:stä vaan vasta toisesta. Kirjain D tulee kyllä sanasta "drink", siinä olet oikeassa. Vitun hauskaa olla muuten töissä.

Eittämättä tuote on ollut alunperin puoliksi ruotsinkielinen, "en ergy drink". Ergy on mitä suurimmalla todennäköisyydellä muunnos sanasta "ergi", joka taasen on muinaisten viikinkien käyttämä kutakuinkin epämiehekästä tarkoittava sana. Tästä voidaankin päätellä, että EDiä juovat ovat tyttöjä tahi puppeleita.

Ja töissäkin on oikein kivaa...
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Seisoskelin äsken vahvistimen vieressä ja ajattelin, että laitanpa musaa hiukan kovemmalle, joten kävelin jonkin matkaa kaukosäätimelle, jotta sain äänen voimakkuutta lisättyä.

Sitten muistin, että vahvistimessakin olisi ollut sellainen namiskuukkeli, jota pyörittämällä sitä äänen voimakkuutta olisi saanut lisättyä.
 

jiofa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, JYP
Ultra Bra

Tänään minulle avautui kaisessa kauneudessaan Ultra Bra. Kyllä, se yhtye, joka jossain piireissä on tunnettu perin vasemmistolaisesta sanomastaan yms.

Kaivoin levyhyllysytäni löytyvän Kalifornia -levyn soittimeen ja käytin bändin säveliä ns. tiskausmusana. Koin astioita hinkatessani kuitenkin yllätyksen; jumalauta, tässähän on kunnon stemmalaulut, mielipiteitä, kovaa soitantoa sekä tarvittavaa rokkia, myös herkkyyttä. Tätähän olen etsinyt pitkän aikaa!

Noh, ehkä tätä kokemusta voi kutsua valaistumiseksi, onhan Ultra Bran levyjä löytynyt hyllystä jo pitkän aikaa, silti suosikeiksi voisi nimetä jo edeltä mainitun Kalifornian, sekä levyn Vapaaherran elämää. On se vaan niin kovaa pätkää, varsinkin kun ko. orkesteri on jo nyt historiaa.

PS. Terhi Kokkonen on ihana.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huomasin just, että en ole nukkunut minuuttiakaan koko yönä kun olen juhlinut synttäreitä. Kai sitä voisi pari tuntia nukkua ja sen jälkeen Alkoon. Synttärit on ainoastaan kerran vuodessa, joten kerran vuodessa tällainen perseily sallittakoon. Itsetunnonkohotustahan tämä...
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Google toimii myös laskimena. Hakuihin vaan on tullut aikaisemmin sitä käytettyä.
 

Viljuri

Jäsen
Nähtyäni tuossa juuri Kylie Minonguen videon "slow", hoksasin, että "Come on and dance with me" ei todellakaan tarkoita tanssimista.

No en siis yleensä kuuntele/katsele tuollaista musiikkia, mutta kuitenkin.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Suomalaiseen sosiaaliseen tapahtumaan kuuluu olennaisena ja ehdottomana osana voimakas alkoholin nauttiminen, riippumatta siitä miten hauskaa sitä on ollut selvinkin päin aikaisemmin/kohtuullisella juomisella. Puhumattakaan sitten toiminnan jälkivaikutuksista seuraavana päivänä, kun pitäisi olla tekemässä keskittymistä ja fyysistä suoritusta vaativia hommia.

Se myös avautui, että koko touhu ei vain nappaa mitenkään ja sitä kautta tietynlainen sosiaalinen eristyneisyys pakottanee harkitsemaan kohta sitä itähelsinkiläis-kaksion ostamista jonne voi rauhassa muumioitua, kun näyttää kovin vahvasti siltä että onnistunut pariutuminen vaatinee överi-kulttuuriin siirtymistä.

Sekin tosin myös avautui, että purjehtiminen kevyessä tuulessa myötätuuleen tappavassa auringonpaisteessa on pahinta mitä on tullut koettua. Koska edetään tuulen mukana, mikään ilmavirta ei helpota tukalaa oloa ja toisaalta hikikin vain kertyy pisaroiksi iholle aiheuttaen "rasva tirisee"-tyylisen olotilan.
 

Lexa

Jäsen
Näin kesällä jos meinaa tulla turhankin lämmin, niin kannattaa kuunnella musiikkia joka aiheuttaa kylmiä väreitä. Myös viinan juominen voi tässä yhteyssä toimia ylimääräisenä herkisteenä.
 

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ostettuani uimalasit vahvuuksilla minulle avautui, että aivan kaikki suomalaiset eivät olekaan sukupuolettomia, kalpeita ja puolielottomia möykkyjä. Oikea luku ei ole 100% vaan 80%.

Vähän myöhemmin minulle avautui, että edellistä huomiota ei olisi kannattanut jakaa vaimoni kanssa.

Tyttäreni avasi minulle nänninipistyksen vittumaisuuden. Yhdistettynä verbaalisen loukkaukseen ("Isi tyhmä!") teko on aivan varmasti headbuttin arvoinen.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Pressiboxi kirjoitti:
Silvia Saint on taiteilijanimi ja mimmi on Tsekeistä. Meitä on huijattu kaikki nämä vuodet.

Jaa et Tomkolovaa tiennyt...

Aika harvalla alan tähdellä taitaa olla oma nimi käytössä.
Taiteilijanimet voisi olla tosin aika hupaisia RL -niminä.
Sweethearteilla, Monica puhelimessa.
 

Jeffrey

Jäsen
Minulle avautui tänään se, että mikäli hihhulit olisivat saaneet tahtonsa läpi ja Olkiluodon uusi ydinvoimala olisi jätetty rakentamatta niin Suomi olisi kohta aivan täynnä näitä tuulimyllyjä. Tämä uusi ydinvoimala nimittäin tuottaa sen verta sähköä, että samaan määrään olisi tarvittu 6 000 tuulimyllyä. Ydinvoimalan budjetti on 3,2 miljardia ja yksi tuulimylly maksaisi noin millin joten tuulimyllyt maksaisi kokonaisuudessa n. 6 miljardia joten jo kustannustenkin kannalta on tehty hemmetin hyvä ratkasu.

Avautuipa mulle sekin, että tämän uuden ydinvoimalan generaattorit yms. vekottimet on suojattu siten, että ne kestävät isoinpienkin matkustaja ja sotilas lentokoneiden iskun, vaikka koneet olisivat täynnä bensaa.

Että sellasta...
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Katsellessani mökillä Räystäspääskyjen lentelyä pesänsä ympärillä ymmärsin, että ilman Räystäspääskyjä meillä ei todennäköisesti olisi taloja. Ensimmäinen suomalainen, joka aikoinaan näki tämän linnun, alkoi varmasti miettimään minkäläinen räystäs on. Räystään rakennettuaan hänen oli sitten keksittävä sille käyttöä ja näin hän alkoi rakentamaan taloa. Ilman Räystäspääskyä asuisimme melko varmasti vielä maamontuissa.

(Ritariperhonen taas on osasyyllinen ritarien veljeskunnan syntyyn ja moniin veritöihin maailman historiassa.)

TJ 1.
 

Rocco

Jäsen
Finisher kirjoitti:
Juuri uosta pullon tekstistä itsekin tuon huomasin. Mutta näköjään väärän een "suurensin". Kerroppa nyt kun töitä ei näytä liiemmin olevan, että miksi toinen eikä ensimmäinen ee?

Veikkaan että sen takia, että ihmisillä olisi ihmeteltävää.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jonathan Cheechoo

Yksi lempipelaajistani nimeltä Cheechoo mainitsee nuoruuden idolikseen Jari Kurrin? En osaa vielä päättää nousivatko vai laskivatko Cheechin pisteet silmissäni...
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Etninen kiekkoilu !

Asia joka avautui minulle oli eri etnisten kansakuntien kiinnostavuus kiekkoilun osalta, alkujaan menin ja aukaisin uuden foorumin vitsi mielessä, nyt huomasinkin yllättäen kuinka paljon jutun juurta ja kiinnostavia asioita siitä saisikaan irti, esimerkiksi suomalaisten kiekkoilijoiden osalta jotka ovat pelanneet mitä ihmeellisimmissä paikoissa (ja valmentaneet), ketjun aukaisuoikeuta minulla ei ole niin että ajattelinkin sitten alkaa perustella uusia palstoja kiinnostavista asioista toisaalle. Sekin asia avautui minulle ! Asiantuntijat tältä osin tulkaa mukaan !

veini, suuri Afrikan lätkän tukija !
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös