Silloin Suomella taatusti on tältä vuodelta muutama keihäsmitali ja pistesijoja plakkarissa, koska minulle (jonka ei kannata väitellä yleisurheilusta) aukottomasti todistettiin, että Suomen keihäänheiton taso on korkea.
Sinä väitit, että Suomen keihästaso oli kymmenen vuotta sitten korkeampi kuin nyt. Minä osoitin, että ei todellakaan ole. Silloin ei tullut mitalin mitalia, ja tänä vuonna porukka on jo kesän tässä vaiheessa heittänyt joukolla pitemmälle kuin keihäsmieshistö vuonna 2002. Tähän sinulla ei ole mitään kommentoitavaa, mutta sen sijaan väität, että minä puhun varmasta mitalista. Minä puhun tasosta.
Oositin myös, että mitali ei ole ollut mikään itsestäänselvyys Suomelle arvokisoissa ennen Pitkämäen aikakautta, mutta Pitkämäen aikakautena lähellä sitä. Tätäkään et susostu myöntämään, vaan päinvastoin vänkäät käsittämättömiä satuja myyttisestä keihästasosta. Olet oppinut nämä asiat ILTAPÄIVÄLEHDISTÄ, joista olet keihästietämyksesti ammentanut.
Ai niin. HIFK:lla on ollut tapana pelata vähintään finaalissa, yleensä voittaa SM-liigan mestaruus. Viime vuosina menestystä ei ole tullut. Tänäkään vuonna ei tullut mitalia, ja tulevaisuus näyttää todella surkealta. Miksi HIFK on pudonnut jääkiekon huipulta?