No en helvetissä loukkaantunut. Ei tää ole mulle mitenkään tärkeä asia loppujen lopuksi. Ihmettelen vain sitä loppumatonta uskoa Pitkämäkeen ja näihin muihin, kun aasikin näkee että jo arvokisafinaalissa 8:n joukkoon meneminen olisi äärimmäisen suuri yllätys.
Jos keihäänheitto olisi lätkää, ja valmentajina fiksuja kavereita, olisi Suomessa jo otettu aikalisät ja vaihdettu maalivahdit, ja sotkettu ketjuja ja pistetty kuudes kenttäpelaaja jäälle. Nyt kuitenkin mennään ihan näillä vaan, ja kaikki on ok. Mistä ne huiput tulee, jos mitään ei edes vaadita?
Minä kysyn, että miten niin ei olla otettu aikalisää tai sotkettu ketjuja? Vastahan esimerkiksi keihään lajialmentaja savustettiin ulos. Joka viikonloppu jonkun lehden kannessa entinen keihässankari itkee jostain asiasta.
Ja näillä mennään? Millä sitten pitäisi mennä? Nostaa junioreita ykkösketjuun? Sano jotain, jota pitäisi tehdä.
Pitkämäen lyöminenhän alkoi jo ennen kotikisoja 2005, jotka sitten menivätkin mönkään. Sieltä suosta Pitkämäki nousi maailmanmestariksi, mutta kiitos ei tosiaankaan kuulunut rädyille ja kinnusille. Sittemmin Pitkämäen kunto on laskenut, mutta sillä laskevalla kunnolla on edelleen otettu mitaleita.
Tuolla tuloksella, jonka Tero tänään teki, taistellaan joinain vuosina mitaleista arvokisoissa, joinakin vuosina ei. Minä aasi en näe, että 8 joukkoon selviäminen olisi ääretön yllätys.
Suomalaisen keihäänheiton taso on kyllä parempi nyt kuin 10 vuotta sitten.