Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 747 847
  • 34 011

Arzei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eikös se mene niin, että alkuperäisestä ostopäivästä alkaa takuun laskeminen kyseisen tuotteen takuulla?

Muistaakseni menee niin, jotta merkin vaihtuessa alkaa takuu alusta. Jos merkki pysyy samana niin takuu jatkuu alkuperäisestä ostopäivämäärästä.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistaakseni menee niin, jotta merkin vaihtuessa alkaa takuu alusta. Jos merkki pysyy samana niin takuu jatkuu alkuperäisestä ostopäivämäärästä.

Takuu alkaa aina alkuperäisestä päivämäärästä ellei myyjä muuta lupaa.
Virhevastuu sen sijaan "nollaantuu" mikäli saa uuden tuotteen tilalle.


Asia joka avautui minulle jo kauan sitten on se, että takuu itse asiassa huonontaa kuluttajan asemaa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Avautui, että jos tiedotusvälineet kertovat poliitikon rasistisista kannanotoista, niin tiedotusvälineet syyllistyvät rasistiseen tiedonantoon. Avautui myös se, että tuossa piilevä logiikka ei avaudu minulle.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jos palanen lihaa folioon käärittynä unohtaa yöksi uuniin (kylmään) ja uunia ei sen jälkeen pese, niin haju on seuraavalla uunin käyttökerralla suorastaan kuvottava......
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Baariin lähdössä ja huomasin, että ei voisi vähmpää kiinniittää huomiota pukeutumiseen, koska olen menossa juomaan enkä pokailemaan naisia. V***u, nyt ollaan asian ytimessä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Baariin lähdössä ja huomasin, että ei voisi vähmpää kiinniittää huomiota pukeutumiseen, koska olen menossa juomaan enkä pokailemaan naisia. V***u, nyt ollaan asian ytimessä.
Rumat ne vuatteilla korreilloo muutennii.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Autoni kylkeen ajettiin tänään valtatiellä. Olin kääntymässä vasemmalle, niin auto takana lähti ohittamaan minua, niin kylkeenhän se posahti. Avautui silloin sen jälkeen, että jos autoni olisi lähtenyt pyörimään, niin takana tullut rekka olisi saattanut korjata tämän kirjoittajan talteen.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Avautui töllöä tuijottaessa, että Kuukan Minna on ainakin kaksinkertaistanut pinta-alansa. Valehtelematta en olisi tuntenut, jos en olisi äänestä tunnistanut ja joku mainoksessa puhutellut Minnaksi. Tälläisenä Minnan muistan, tuosta transformaatiosta isommaksi en ollut tietoinen.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Avautui töllöä tuijottaessa, että Kuukan Minna on ainakin kaksinkertaistanut pinta-alansa. Valehtelematta en olisi tuntenut, jos en olisi äänestä tunnistanut ja joku mainoksessa puhutellut Minnaksi. Tälläisenä Minnan muistan, tuosta transformaatiosta isommaksi en ollut tietoinen.

Minna puhui vielä asiaa ollessaan töissä maikkarilla, nyt hänelle on tapahtunut samanlainen mummoistuminen kuin toiselle samaisesta kanavasta tutulle Minnalle eli O:lle. Nova tuhoaa kaiken ennen niin kauniin tai edes kohtuullisen nautittavan.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kirjoitusoikeudet voi ilmeisesti saada tarjoamalla moderaattoreille munankasvatuspillereitä. Kirjoitusoikeudet voi menettää tarjoamalla niitä pillereitä muillekin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ei se Jungner olekaan ihan läpeensä pässi. Solmiosta luopuminen osoittaa paitsi munaa, myös järkevyyttä. Siis mitä helvetin virkaa tuollaisella kaulasta roikkuvalla, rumalla ja epäkäytännöllisellä lerpakkeella edes on? Napoleonin aikaanhan sotilaat pyyhkivät sellaiseen miekoistaan veret, mutta nykyisin tapa lienee unohtunut. Unholaan jääkööt siis kravatitkin, aikansa eläneenä idiotismina.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Napoleonin aikaanhan sotilaat pyyhkivät sellaiseen miekoistaan veret, mutta nykyisin tapa lienee unohtunut.
Tiedä sitten miten Napoleonin aikana tekivät, mutta alunperinhän kyse on kroatialaisten sotilaiden tavasta liinalla (punaisella) sitoa takin kaulukset. Tapa tuli tunnetuksi jo 30-vuotisen sodan aikana 1600-luvulla, josta fransmannit ihastuneina kopioivat tavan käyttöönsä. Sitä kutsuttiin nimellä "a la croat", josta ensin ranskan kieleen ja sittemmin muihin kieliin syntyi sana kravatti. Tärkeä on kuitenkin muistaa että kyseessä on kroatialainen tapa, eikä suinkaan mikään ranskalaisten keksintö.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tärkeä on kuitenkin muistaa että kyseessä on kroatialainen tapa, eikä suinkaan mikään ranskalaisten keksintö.
Ah, kiitokset informaatiosta. Nyt on tuokin avautunut.
 

Maglor

Jäsen
Suosikkijoukkue
EDM
Sauli Niinistö on yllättävän lyhyt kaveri. Ainakin tänään tv-kameran edessä näytti siltä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Sauli Niinistö on yllättävän lyhyt kaveri. Ainakin tänään tv-kameran edessä näytti siltä.

Mut voihan se aina laittaa korkea korkoiset bootsit ja kasvattaa kikkurapehkoaan korkeammaksi. Yllättäen tulee lisäsenttejä. Jenni voi taas puolestaan hieman madaltaa ryhtiään ja pukeutua tasapohjaisiin. Kyllä niistä vielä sopusuhtainen pari saadaan...paitsi iän mukaan. Pappa vs lapsen lapsi:D

Mut nyt meillä on pressa!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Lähi-Ässässä myydään Jytky-nimistä lihistä, jossa oli muistaakseni mukana nakkeja tai jotain vastaavaa. Pitänee joku kerta ostaa sellainen.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Avautui, että isot pahat pomot eivät aina voitakaan vääntöjä pientä työntekijää vastaan. Paskanpuhuminen ei aina kannata. Joku olisi saattanut antaa pienen asian olla, mutta itse halusin oikeuden tapahtuvan ja nostin hirvittävän äläkän isossa firmassa. Iso paha pomo nöyrtyy ja se tuntuu hienolta! Niin monta kertaa on höykyyttänyt alaisiaan. Saatanan mulkku!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Iso paha pomo nöyrtyy ja se tuntuu hienolta! Niin monta kertaa on höykyyttänyt alaisiaan. Saatanan mulkku!
Kannattanee muistaa että paska valuu aina alas. Mitä enemmän ja korkeammalle sitä heität, sitä...
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Lähi-Ässässä myydään Jytky-nimistä lihistä, jossa oli muistaakseni mukana nakkeja tai jotain vastaavaa. Pitänee joku kerta ostaa sellainen.

Avautui, että siinä lukeekin Lähi-Ässässä eikä Lähi-idässä myydään Jytky-nimistä lihistä. Avautui, että mulla saattaa olla lukihäiriö ottaen huomioon, että luin tuon kahteen kertaan väärin.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On ehkä ihan aiheestakin syytä epäillä sattumaa, mutta tuohon "Lapsi vai ei?" -ketjuun kirjoittaneet lapsettomuuden puolustajat ovat muissa asioissa huomattavasti fiksummanoloisia kuin ne jotka haluavat lapsia. Tuo ketju itsessään on ehkä hieman yllättäenkin onnistunut kohtalaisesti välttämään muutamalle tosi-isäm maan puollustajalle tutun vähä-älyisen pätemisen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Avautui, että koulukiusaajien kiusaamiseen ajava piirre on varsin hallitseva myös aikuisiällä. Tai ehkä vamma, tiedäpä näistä. Meinaan vaan, että kun tätäkin palstaa lukee, niin voi jossain määrin päätellä, kuka on naureskellut selän takana eri mieltä olleelle tyypille ja kuka tuuppinut portaikossa ohimennen hassusti pukeutuneita peruskouluaikoinaan. Hauskaahan se vain on, huumoria hei. Sama jatkuu sitten jatkuu armeijassa ja myöhemmin duunissa tai vaikkapa keskustelupalstoilla, ehkä hiukan sivistyneemmin tai olevinaan älyllisemmin, mutta ihan samalla mentaliteetilla. Aika säälittävää loppujen lopuksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös