Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 742 806
  • 34 000

Kai-Sakari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panelian Raikas
Avautui, että Maajoukkueen päävalmentaja Jukka Jalonen on right-kätisyydeltään. Aikaisemmin olen pitänyt herraa aina leftin miehenä.

Avautui äsken, että maailmaa tulee peilattua luultuakin enemmän itsensä kautta. Oletko itse lefti?
 

Ralph

Jäsen
Itse olen arvannut joidenkin tutemattomien pelaajien kätisyydet oikein pelkän nimen perusteella. Ryan Lasch, Alex Leavitt, Ryan Keller, David Jones... Tuntuvat suuhun niin rightin kätisiltä. Sitten on sellaisia pehmeitä nimiä, kuten Arttu Luttinen, Marek Zagrapan, Matt Duchene, Stephen Dixon. Jukka Jalonen kuullostaa leftiltä ja siksi ehkä yllättää rightin mailallaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo sen varmaan moni tietää, että nämä suomalaiset Koff, Karhu, Karjala ja Lapin kulta -oluet ovat ulkomaalaisomistuksessa, mutta virolainen Ale coq on suomalaisomistuksessa. Virosta haettu Saaremaa-vodka taas on suomalaista viinaa, toisin kuin esimerkiksi Alkossa myytävä Suomi-viina. Tämän hoksasin vasta.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Katsoin Jumper-leffan. Avautui, että Rotten Tomatoes sekä muut leffakriitikot olivat täysin oikeassa leffan suhteen. Järkyttävän surkea tekele, josta ei löydy mitään hyvää sanottavaa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Avautui, että Vanha Len on saanut ilmeisen vakavasti otettavan kilpailijan palstaveljiemme keskuudesta - hyvä niin ja suurin voittakoon.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei ole erityisen hyvää tämä koulumme arpajaisista voittamani viini. Opettajainhuoneessa pidimme arpajaiset. Mutta viini on siis jotain australialaista halpaa, kierrekorkki ja kaikki. Taidan kastikkeen tehdä.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei ole erityisen hyvää tämä koulumme arpajaisista voittamani viini. Opettajainhuoneessa pidimme arpajaiset. Mutta viini on siis jotain australialaista halpaa, kierrekorkki ja kaikki. Taidan kastikkeen tehdä.

Aussit käyttävä aika paljon kierrekorkkeja joten ei se välttämättä halpaa ole... Muistelen nähneeni 30€ aussiviiniin jossa oli kierrekorkki joten se ei ole halpuuden merkki...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Aussit käyttävä aika paljon kierrekorkkeja joten ei se välttämättä halpaa ole... Muistelen nähneeni 30€ aussiviiniin jossa oli kierrekorkki joten se ei ole halpuuden merkki...
Ok. Itse en tajua viineistä juuri muuta kuin maun, mutta tämä ei ole juuri mieleeni. Tosin vertaan kaiketi liikaa portviineihin, joista pidän. Tai no, en niistäkään mitään tajua, mutta yleensä pitämäni punakat alkoholijuomat ovat olleet portviinejä. Alkoholia juon tajuttoman vähän, joten en juuri koko aiheestakaan mitään ymmärrä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Alkoholia juon tajuttoman vähän, joten en juuri koko aiheestakaan mitään ymmärrä.
Minä juon ihan saatanasti, mutta en siltikään siitä ymmärrä. Oluen erotan toki viskistä ja kossun viinistä, mutta siinäpä se suunnilleen on. Joku vitosen viini maistuu ihan samalta kuin viidenkympin, eli juon vitosen viiniä jos juon viiniä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei ole erityisen hyvää tämä koulumme arpajaisista voittamani viini. Opettajainhuoneessa pidimme arpajaiset. Mutta viini on siis jotain australialaista halpaa, kierrekorkki ja kaikki. Taidan kastikkeen tehdä.

Kierrekorkki ei tänä päivänä todista enää viinin "laatua". Tekniikka on kehittynyt ja kierrokorkki on yleistymässä.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Itse olen arvannut joidenkin tutemattomien pelaajien kätisyydet oikein pelkän nimen perusteella. Ryan Lasch, Alex Leavitt, Ryan Keller, David Jones... Tuntuvat suuhun niin rightin kätisiltä. Sitten on sellaisia pehmeitä nimiä, kuten Arttu Luttinen, Marek Zagrapan, Matt Duchene, Stephen Dixon. Jukka Jalonen kuullostaa leftiltä ja siksi ehkä yllättää rightin mailallaan.

Joo, minäkin olen arvannut oikein aika monen pelaajan kätisyyden, varovasti arvioiden sanoisin että n. puolet arvauksista ovat menneet oikein.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joo, minäkin olen arvannut oikein aika monen pelaajan kätisyyden, varovasti arvioiden sanoisin että n. puolet arvauksista ovat menneet oikein.
Kaikki kun arvaa leftiksi niin ainakin puolet on oikein.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Avautui, että jatkoajan mittapuulla olen melkoisen kova kalsarikännääjä. Eniten viestejä ko. ketjuun kirjoittaneiden joukossa olen sijalla 20. Tällä hetkellä olen naputellut 497 viestiä tuohon ketjuun. Taitaa olla yleisin ketju vapaan puolella tuo. Siis minun osalta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Avautui, että jatkoajan mittapuulla olen melkoisen kova kalsarikännääjä. Eniten viestejä ko. ketjuun kirjoittaneiden joukossa olen sijalla 20. Tällä hetkellä olen naputellut 497 viestiä tuohon ketjuun. Taitaa olla yleisin ketju vapaan puolella tuo. Siis minun osalta.
Minäpä taidan olla lihaa ja verta olevista eliöistä tämän palstan kovin kalsarikännittelijä. Edellä on nimittäin vain joku Mielikuvitushahmo.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sanovat jotkut kirjanoppineet, että se on se S**tanakin vaan mielikuvituksen tuotetta. Tiliä näistä nyt sitten...
Iltapäivällä löin pääni maustekaapin ovenkulmaan, ja kyllä se kipeää teki ja kuhmu nousi. Tällä perusteella väitän olevani olemassa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kierrekorkki ei tänä päivänä todista enää viinin "laatua". Tekniikka on kehittynyt ja kierrokorkki on yleistymässä.

Totta kyllä osittain. Kierrekorkki estää viinin kehittymisen pullossa, sen takia se ei todellisissa arvoviineissä tule yleistymään. Tosin aussit on siihenkin kehitelleet jotain kierrekorkkia, josta ilmaa pääsisi sopivissa määrin jonkinlaisen venttiilin kautta läpi. Mutta uskoisin, että luonnonkorkki tulee ainakin Euroopan pullokypsymistä vaativilla viineillä pysymään ykkösvaihtoehtona vielä pitkään.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Totta kyllä osittain. Kierrekorkki estää viinin kehittymisen pullossa, sen takia se ei todellisissa arvoviineissä tule yleistymään. Tosin aussit on siihenkin kehitelleet jotain kierrekorkkia, josta ilmaa pääsisi sopivissa määrin jonkinlaisen venttiilin kautta läpi. Mutta uskoisin, että luonnonkorkki tulee ainakin Euroopan pullokypsymistä vaativilla viineillä pysymään ykkösvaihtoehtona vielä pitkään.

Lasitulppa.

Alko kertoo:
Alko - Tuotteet - Pieni juomaopas - Korkkityypit

Kohta "ylikriittisen hiilidioksidin käyttö" jäi mieleen. Jotenkin sopii alkoholin kanssa tuo termi.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Avautui äsken kaupassa käydessäni, että lähi-Sokoksessa oleva kassaneiti, jota olen silloin tällöin katsonut sillä silmällä, on nimeltään Veera. Harmi, kun tuo Veera ei edes kesällä käytä kovin avonaisia paitoja. Ehkä tämä kesä tuo tilanteeseen muutoksen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös