Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 771 369
  • 34 077

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nokia Mission uusi pomomies on meikäläisen rippipappi. Oonko ok?
 

Nick Neim

Jäsen
Yhteen viestiin voi nähtävästi vastata kolmella eri viestillä, ja totta kai nämä kolme viestiä mahtuvat 16 minuutin sisään.

Nimimerkillä On niin vitun kiire kirjoittaa vastaus
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
NHL12- ketjua lukiessa mulle avautui miten kiire ihmisillä on saada joku peli ja vielä mahdollisimman paljon tietoa siitä. Ostamalla jonku online- passin erikseen saa pelin muutamaa päivää aikaisemmin, joku oli jo vuokrannu tilat NHL- turnausta varten ja tuskaili et tuleeko peli ajoissa, sit kysellään eri pelaajien kokonaisuuksia jne. Oli mullaki joskus kiire, mut sit tajusin et vuodessa ehtii kyllä kyllästyä moneen kertaan siihen peliin tai mihin tahansa peliin.
 
Olen yhden kerran elämässäni poistanut henkilön facebook-kavereistani. Meni hermot jeesus pelastaa-hörhöilyyn ja lestapaskaan. Hauskinta tässä on se, että en ole ikinä edes tavannut koko otusta. Säälittävää kummankin puolelta. Nyt tämä jamppa vaikuttaa Big Brotherissa. Ei vissiin enää ole lesta. Tosin, samaan sukuun kuuluvalta vanhemmalta sielunveljeltä olen kuullut että Harry Potter on merkki saatanasta ja että vauvat syntyvät perseestä. Tuon viimeisen lauseen lukeminen ääneen hämmentää.

Avautui, että olen ollut aikaani edellä. Ja että luulin pitkään että en pidä uskonlahkoista, mutta taidankin vihata niitä. Pohjois-pohjanmaan lestanvihaajat kuittaa. Fuck you god, Jesus was a wanker.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Termi NIMBY, kiitos Pavlovin koiralle ketjunavauksesta. Enpä ollut kuullutkaan koko termiä. Ei tosin rikastuttanut elämääni kovin paljoa tämä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Avautui, että Tosifani on jatkoajan pahin tosikko joka asiassa.
Nyt vasta?! Minulle asia on avautunut jo vuosia sitten. Ja kun tämän nyt sanoin, niin TosiFani ratsastanee paikalle jälleen kertomaan, että minulla on kaunoja häntä kohtaan. Ei ole, on vain mielipide, joka on sama kuin macnevisillä. Tässä kohtaa tosin mielipide ja objektiivinen fakta ovat todella lähellä toisiaan.

Eilen minulle myös avautui kesän jälkeen jälleen saunomisen riemu. Tuo edellinen lause olisi tosin voinut olla naisketjunkin asiaa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Avautui, että eräs trolli Naisasiat-ketjussa on pikkuista vaille saamassa kohta virtuaalipillua, jos sitä joku jaksaisi vielä ruokkia - tai toisaalta: kun kukaan ei enää jaksa.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Avautui, että Samuel Eto'o tienaa 85 tuhatta euroa PÄIVÄSSÄ pelaamalla pikkupojasta asti rakastamaansa peliä.

Siirtosumma oli tuo maaginen 30 miljoonaa euroa. Taitaa Samppa-poju tienata inhimilliset 10 miljoonaa euroa vuodessa vähemmän.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Jaahas, puhelin näemmä tosiaan toimii vikkelämmin, kun poistaa parituhatta viestiä...
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Termi NIMBY, kiitos Pavlovin koiralle ketjunavauksesta. Enpä ollut kuullutkaan koko termiä. Ei tosin rikastuttanut elämääni kovin paljoa tämä.

Mulle tuo ei avautunut vieläkään. Luin ekan viestin tuosta ketjusta ja ei kiinnostanut enempää.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Näköjään jonku venäläisen joukkueen tippuminen taivaalta aiheuttaa melkoisen RIPittelyn tulvan ja on järkyttävää ja kaikkea. Toki vielä osa kyselee huolissaan ettei vain ollu suomalaisia mukana. Kyl mäki diggaan jääkiekosta ihan vitusti, mut ei mulla silti tunnu juuri missään vaikka useampi jääkiekkoilija sattuki kuolemaan kerralla. Niin eikä mulla mitään ole venäläisiä vastaan, vielä vähemmän kiinnostais jos joku nimetön SM-liigajoukkue tippuis alas.

Niin kait mulle siis avautui et oon aika tunteeton ja kylmä ihminen.
 

Hespeler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät sympatiat HIFK
Avautui, että omat huolenaiheet tuntuu naurettavilta, kun samaan aikaan verkkokalvoille lävähtää uutisia Venäjän koneturmasta.

Ja avautui tossa jo aiemmin päivällä, että kiittämättömyys on edelleen maailman palkka. Vittu kun vaan joskus avaisi silmiään aiemmin, niin säästyisi monelta. No, mitäpä näistä, totesi huora häistä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Niin kait mulle siis avautui et oon aika tunteeton ja kylmä ihminen.

Mutta mitäs siitä. Näinä päivinä tuosta on enemmän hyötyä kuin haittaa...ja toisaalta, tunteettomat sekä kylmät ihmiset tuntuvat pärjäävän parhaiten tässä maailmassa. Onhan niitä lampaita kuitenkin vastapainoksi. Meikäläinen asettuu ehkäpä tuohon puoliväliin. Venäjän lento-onnettomuus kun koski vain semisti ja sekin meni jo ohi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Niin kait mulle siis avautui et oon aika tunteeton ja kylmä ihminen.

Kaipa minäkin voin laskea itseni kuuluvaksi tähän joukkoon sankkaan, kosa minua onnettomuus kiinnostaa lähinnä eniten teknisten- ja taloudellisten syiden takia. Toki siinä menehtyi jokunen kiekkoilija ja muita ihmisiä, mutta he eivät kuulu sosiaaliseen piiriini (tai tunnepiiriini), joten heidän kohtalonsa on tavallaan yksi ja sama - elävätkö he vai kuolivatko he.

Toki ymmärrän sen jos joku kokee menettävänsä paljon, menettäessään fanittamansa pelaajan tai pelaajia, tai koko joukkueen mutta omalla kohdallani tällaisia tuntemuksia ei ole, joten en edes näyttele, että sellaisia olisi.

vlad.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Mutta mitäs siitä. Näinä päivinä tuosta on enemmän hyötyä kuin haittaa...ja toisaalta, tunteettomat sekä kylmät ihmiset tuntuvat pärjäävän parhaiten tässä maailmassa.

No itseasiassa mä kyllä kusetin tuossa kun ajattelin et tulee taas sellanen viharyöppy niskaan täältä palstalta niin tarkoituksella jätin itelleni tollasen "takaportin". En mä oo kylmä tai tunteeton ihminen jos läheisistä ihmisistä puhutaan, mut jos joukko mulle tuntemattomia ihmisiä kuolee jossain päin maailmaa niin miks mun siitä pitäis välittää? Norja sentään vähän kolahti kun oli niin traaginen tapaus.

Toki siinä menehtyi jokunen kiekkoilija ja muita ihmisiä, mutta he eivät kuulu sosiaaliseen piiriini (tai tunnepiiriini), joten heidän kohtalonsa on tavallaan yksi ja sama - elävätkö he vai kuolivatko he.

Toki ymmärrän sen jos joku kokee menettävänsä paljon, menettäessään fanittamansa pelaajan tai pelaajia, tai koko joukkueen mutta omalla kohdallani tällaisia tuntemuksia ei ole, joten en edes näyttele, että sellaisia olisi.

Nimenomaan. Toki jos Nashvillen tiimi sattuis kuolemaan kerralla niin kyllähän se kolahtais, mut loppujen lopuksi ne on mulle täysin tuntemattomia ihmisiä. Joku vois muuten kertoa mulle mitä väliä sillä on et oliko kyseisessä koneessa suomalaisia?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kaipa minäkin voin laskea itseni kuuluvaksi tähän joukkoon sankkaan, kosa minua onnettomuus kiinnostaa lähinnä eniten teknisten- ja taloudellisten syiden takia. Toki siinä menehtyi jokunen kiekkoilija ja muita ihmisiä, mutta he eivät kuulu sosiaaliseen piiriini (tai tunnepiiriini), joten heidän kohtalonsa on tavallaan yksi ja sama - elävätkö he vai kuolivatko he.

Toki ymmärrän sen jos joku kokee menettävänsä paljon, menettäessään fanittamansa pelaajan tai pelaajia, tai koko joukkueen mutta omalla kohdallani tällaisia tuntemuksia ei ole, joten en edes näyttele, että sellaisia olisi.

vlad.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, en vinoillakseni, että jos Vladimir Konstantinov olisi kuollut siinä vuoden 1997 turmassa, niin olisiko hän silnä tapauksessa jäänyt sinulta unohduksiin? Vai ptäisitkö häntä yhtä lailla arvossa riippumatta siitä olisiko hän nykyään täysin terve, vammautunut tai kuollut?
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Se on vuotuinen Tämä onnettomuus liikuttaa Jatkoajan käyttäjistä vähiten minua -kisailu alkanut.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Se on vuotuinen Tämä onnettomuus liikuttaa Jatkoajan käyttäjistä vähiten minua -kisailu alkanut.

Aina sama juttu, ei yllätä enää yhtään. Joskus ajattelee, että kenties ihan kaikkia ajatuksia tai elämännäkemyksiä ei kannattaisi tuoda voimakkaasti esiin juuri kriittisemmällä hetkellä, tai ainakaan juuri kyseistä tapahtumaa koskevassa ketjussa, ehkä toi viimeinen oleellisimpana. Tuo lihavoimasi teksti voisi olla hyvä otsikko ketjulle johon keräännytään käsittelemään suhdetta elämään ja kuolemaan, empatian ja ihmisarvon riippuvuutta maantieteellisistä ja henkisistä siteistä jne.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Aina sama juttu, ei yllätä enää yhtään. Joskus ajattelee, että kenties ihan kaikkia ajatuksia tai elämännäkemyksiä ei kannattaisi tuoda voimakkaasti esiin juuri kriittisemmällä hetkellä, tai ainakaan juuri kyseistä tapahtumaa koskevassa ketjussa, ehkä toi viimeinen oleellisimpana.

Jos mulle tämä asia avautuu juuri sillä hetkellä kun luen kyseisestä tapahtumasta (itseasiassa luin siitä jostain NHL- ketjusta) niin miksi en voisi kirjoittaa siitä ketjuun jonka nimi on "asia joka avautui minulle"?

Mistään kisailuista en osaa sanoa, mutta ainaki Vlad:sta muistan et on aiemminkin puhunu tästä asiasta jossain ketjussa. Itseasiassa oon mäki tainnu sivuta sitä ainakin depressio- ketjussa ja oikeastaan oon ihan tyytyväinen etten enää nykyään jaksa hirveitä murheita repiä kaikenmaailman tapahtumista.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Jos mulle tämä asia avautuu juuri sillä hetkellä kun luen kyseisestä tapahtumasta (itseasiassa luin siitä jostain NHL- ketjusta) niin miksi en voisi kirjoittaa siitä ketjuun jonka nimi on "asia joka avautui minulle"?

Mistään kisailuista en osaa sanoa, mutta ainaki Vlad:sta muistan et on aiemminkin puhunu tästä

Oikeestaan lukasin vaan tuon Koirapojan viestin ja vedin omat johtopäätökseni tätä palstaa jonkun vuoden seuranneena. Ei muiden muiden mielipiteet sinänsä oo multa pois.

Tosin, ihmetyttäähän se vähän mikä motiivi on ratsastaa jakamaan omaa elämänkatsomustaan kollektiivista huomiota, surua, järkytystä keränneisiin ketjuihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös