Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 873 941
  • 34 569

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Ei niinkään asia joka "avautui", vaan asia joka muistui mieleen 15 vuoden tauon jälkeen: Dookie on vitun kova levy !

Hieno keikka, hieno bändi ja hieno levy joka lähti nyt uudelleen auton soittolistalle !

Tumppaa ihmeessä listalle myös Kerplunk. Voisi itsekin jostain piilosta kyseisen levyn pitkästä aikaa etsiä. Tai no viimesitään loppukuusta muuton yhteydessä. Siellä jossain se varmaan on Offspringin Ignitionin ja Bad Religionien välissä.

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Enpä ole asiaa kummemmin tätä ennen miettinyt, mutta jonkun kanavan Blink 182 -dokumentissa paljastui se, mistä tuo Blink-sanan perään jälkikäteen liitetty numerosarja on peräisin.

Mutta enpä kerro sitä suoraan, avautukoon se muille vaikka tästä Youtube-linkistä: http://www.youtube.com/watch?v=Ahh1rP0qL-s

Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Harkimon muksu on tullut isäänsä. Kummallakin on lukihäiriö ja puutteista vois mainita leuattomuuden.
Mahtaakohan tuo olla myös yhtä rahanahne ja itsekäs.

Oh well...

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Avautui, että hapankorppupaketissa joka toinen korppu on kiinteämpi ja joka toinen "huokoisempi". En ole ikinä asiaa edes huomannut ennkuin tuo toinen puolikas asian minulle kertoi, kun ihmettelin miksi hän valikoi niitä korppuja. Vaikka en ole koskaan ennen asiaa millääntavalla noteerannut olen nyt itsekin sitä mieltä, että nuo huokoisemmat ovat parempia. Luonnollisesti näin myös akan mielestä, joka johtaa luultavasti tulevaisuudessa konflikteihin.

Yritän kovasti olla tulematta tulevaisuudessa vitutusketjuun kertomaan kuinka akka on syönyt kaikki hyvät hapankorput.

Viimeksi muokattu:

exobalt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Avautui, että minkä tahan pyöreän objektin kehämittaan lisättäessä yksi metri, uuden ja vanhan säteen erotus on aina sama, 159mm.

Maalaisjärki sotii kovasti vastaan, jos mietitään vaikkapa maapalloa. Metri lisää 40 000km kehämittaan ja "uusi kehä" nousee 159mm irti maapallon pinnasta. Sama toimii sitten hammastikullekin, jonka kehä on muutamia millejä.

Yhtälöistä näkee, että alkuperäinen kehän pituus ei vaikuta. On se matematiikka välillä mystistä. :)

tabu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui, että minkä tahan pyöreän objektin kehämittaan lisättäessä yksi metri, uuden ja vanhan säteen erotus on aina sama, 159mm.

Maalaisjärki sotii kovasti vastaan, jos mietitään vaikkapa maapalloa. Metri lisää 40 000km kehämittaan ja "uusi kehä" nousee 159mm irti maapallon pinnasta. Sama toimii sitten hammastikullekin, jonka kehä on muutamia millejä.

Yhtälöistä näkee, että alkuperäinen kehän pituus ei vaikuta. On se matematiikka välillä mystistä. :)

Avautui, että ihmisillä on paljon ylimääräistä aikaa.

Minullakin.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ei nyt suoranaisesti avautunut, mutta muistui mieleen, että tähän aikaan vuodesta aamuneljältä on valoisampaa kuin illalla yhdentoista kieppeillä.

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Ei nyt suoranaisesti avautunut, mutta muistui mieleen, että tähän aikaan vuodesta aamuneljältä on valoisampaa kuin illalla yhdentoista kieppeillä.

No niinpä. Menin nukkumaan yhdeksän aikoihin ja kun kello piippasi kolmelta, niin melkein yhtä valoisaa oli. No ei siinä mitään, ihan mukavaa.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Sellaista se on siellä Suomen pimeässä Afrikassa, Etelä-Suomessa. Täällä Pohjoisnavalla eroa ei huomaa.

Nukkuvan koiran tuoksu pistää nukuttamaan.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Avautui, että hapankorppupaketissa jokatoinen korppu on kiinteämpi ja jokatoinen "huokoisempi". En ole ikinä asiaa edes huomannut ennkuin tuo toinen puolikas asian minulle kertoi, kun ihmettelin miksi hän valikoi niitä korppuja. Vaikka en ole koskaan ennen asiaa millääntavalla noteerannut olen nyt itsekin sitä mieltä, että nuo huokoisemmat ovat parempia. Luonnollisesti näin myös akan mielestä, joka johtaa luultavasti tulevaisuudessa konflikteihin.

Yritän kovasti olla tulematta tulevaisuudessa vitutusketjuun kertomaan kuinka akka on syönyt kaikki hyvät hapankorput.

Hämmästyttävää. Minulle aukesi eilen ihan sama juttu kun olin pokeriturnauksen tauolla tekemässä iltapalaa ja aloin ihmettelemään kuin margariini levittyy nätisti joka toiselle korpulle ja joka toiselle korpulle se menee "koloihin".

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Avautui sellainen seikka, että tänään on aivan pakko vähän tutkia, minkälaisia ne meillä kotona olevat hapankorput oikein ovat ja onko niissä minkälaisia keskinäisiä eroja ja jos eroja on, niin määräytyvätkö ne jollain tavoin pakkauksessaolojärjestyksen mukaan.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Avautui sellainen seikka, että tänään on aivan pakko vähän tutkia, minkälaisia ne meillä kotona olevat hapankorput oikein ovat ja onko niissä minkälaisia keskinäisiä eroja ja jos eroja on, niin määräytyvätkö ne jollain tavoin pakkauksessaolojärjestyksen mukaan.

Voi halvattu.

Pitää mennä ostamaan hapankorppuja.

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Voi Halvattu.

Avautui että vaimo on syönyt kaikki hapankorput.

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Olen näköjään aloittanut kansanliikkeen :D Pitäisi kaiketi vaatia vuoden ilmaiset hapankorput jos korppujen myynti nyt nousee, kun ihmisten on pakko tarkistaa asia. Voin kertoa, että kyllä se paikkansa pitää. Asia on näin jopa Rainbow:n (varsin oivallisissa) halpis hapankorpuissa. Itsehän toki Rockefellerinä syön yleensä Oululaisen korppuja.

Hämmästyttävää. Minulle aukesi eilen ihan sama juttu kun olin pokeriturnauksen tauolla tekemässä iltapalaa ja aloin ihmettelemään kuin margariini levittyy nätisti joka toiselle korpulle ja joka toiselle korpulle se menee "koloihin".

Tiedätkö mikä on vielä hämmästyttävämpää? Kun asia minulle avautui olin tekemässä iltapaa. Ja olin pokeriturnauksen tauolla...(tähän kohtalokasta urkumusiikkia.) Ihme juttuja ja sattumia kyllä.

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
En ole huomannut, vaikka syön hapankorppuja lähes joka ilta. Ei myöskään avaudu miksi niin monet väittävät saavansa niistä ilmavaivoja. Not me.

Avautuipa tuossa juuri, että Cristobal Huet on ensimmäinen ranskalainen pelaaja, joka on voittanut Stanley Cupin. Eipä mies nyt ollut se suurin tekijä SC-voittoa ajatellen, mutta tekijäpä kuitenkin kohtuu kehnosta henk.koht. kaudesta huolimatta.

E. Niin eli täysin puhdasverinen patonki.

E2. Menipä vaikeaksi taas.

Viimeksi muokattu:

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautuipa tuossa juuri, että Cristobal Huet on ensimmäinen ranskalainen pelaaja, joka on voittanut Stanley Cupin. Eipä mies nyt ollut se suurin tekijä SC-voittoa ajatellen, mutta tekijäpä kuitenkin kohtuu kehnosta henk.koht. kaudesta huolimatta.

Tämä kuulostaa kyllä aika hurjalta...

Eikö tuolta reilun sadan vuoden ajalta muka löydy esim yhtään kanadanranskalaista kaksoiskansalaisuuden omaavaa pelaaja?

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers

Eikö tuolta reilun sadan vuoden ajalta muka löydy esim yhtään kanadanranskalaista kaksoiskansalaisuuden omaavaa pelaaja?

On niitä. Vuonna 1901 Antoine "Tony" Gingras ja Henri Ménard vuonna 1906, nyt ainakin. Lisäksi Montrealin vuoden 1916 joukkueessa on varmaan ollut kaksoiskansalaisuuden omaavia.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Eikös se nyt ole aikalailla eri asia onko kanadanranskalainen vai ranskalainen. On kai siinäkin vähän eroa voittaako mestaruuden Suomessa suomenruotsalainen vai ruotsalainen.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On niitä. Vuonna 1901 Antoine "Tony" Gingras ja Henri Ménard vuonna 1906, nyt ainakin. Lisäksi Montrealin vuoden 1916 joukkueessa on varmaan ollut kaksoiskansalaisuuden omaavia.

Google tietää kertoa, että Antoine Gingras syntyi Winnipegissä, todennäköisesti myös Ménard on syntynyt Kanadassa.

Huet sen sijaan on syntynyt Ranskassa ja on näin ollen ensimmäinen ranskalainen, joka on voittanut Stanley cupin.

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Google tietää kertoa, että Antoine Gingras syntyi Winnipegissä, todennäköisesti myös Ménard on syntynyt Kanadassa.

Huet sen sijaan on syntynyt Ranskassa ja on näin ollen ensimmäinen ranskalainen, joka on voittanut Stanley cupin.

Niin eikös ernestipotsi kysellyt noiden kaksoiskansalaisuuden omaavien perään?

"The Canadiens won their first Stanley Cup in 1916, against the Portland Rosebuds. It was the first time a French-Canadian team had won the Stanley Cup, but not the first time that French players had won it. In 1901, Antoine "Tony" Gingras, of St. Boniface, Manitoba became the first French-Canadian player to ever win the Stanley Cup. His team was the Winnipeg Victorias. Henri Ménard was the second, when he was the goalie for the Montreal Wanderers in 1906."

Kyllä kait nuo kaksi miestä niitä on.

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Eilen kesken pelaamani jalkapallo-ottelun tuli mieleeni erikoinen ajatus. Tämmöinen: Jos kerran on paljon käytetty lyhenne MILF niin varmaan on olemassa myös lyhenne FILF. Kyllä! Itse tämmöisenä kolmevitosena sikakuumana isähahmona kuulun aivan varmasti tuohon kategoriaan, ei ihme että parikymppiset neidot roikkuvat raajoissa ja ties missä, ei rauhaa missään.

Nopealla googlauksella lyhenne voi tarkoittaa myös Fatty...jne. Ja varmaan jotain muutakin. En jaksanut hakea enempää.

Hullu maailma.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin eikös ernestipotsi kysellyt noiden kaksoiskansalaisuuden omaavien perään? .

Mutta miksi ernestipotsi kyseli noiden kaksoiskansalsiuuksien perään, kun niillä ei ole mitään merkitystä tuohon Köyliön Ässän heittämään faktaan ensimmäisestä aidosta ranskalaisesta SC-voittajasta?

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Mutta miksi ernestipotsi kyseli noiden kaksoiskansalsiuuksien perään, kun niillä ei ole mitään merkitystä tuohon Köyliön Ässän heittämään faktaan ensimmäisestä aidosta ranskalaisesta SC-voittajasta?

Syytön minä siihen olen. Vastasin vain ernestipotsin kysymykseen, että onko yhtään kaksoiskansalaisuuden omaavaa pelaajaa voittanut Stanley Cupia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy