Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 769 733
  • 34 071

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Lueskelin wikipediaa ja sen myötä minulle avautui se tosiseikka, että kauden 1997-1998 lätkän SM-liigan tähdistökentällisen ainoa suomalaispelaaja oli Raimo Helminen. Tiedä sitten kuinka luotettava lähde wikipedia tässä asiassa on.

vlad.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
- - - kauden 1997-1998 lätkän SM-liigan tähdistökentällisen ainoa suomalaispelaaja oli Raimo Helminen. Tiedä sitten kuinka luotettava lähde wikipedia tässä asiassa on.
Kohtuullisen luotettava!

Jääkiekkokirja 1998-99 antaa tällaisen tähdistökentällisen:
Koodi:
           [B]SM-LIIGA ALL STARS 1998[/B]

Peter Larsson - Raimo Helminen - Jan Caloun
      Allan Measures - Brian Rafalski
                  Tim Thomas
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Olen melko hyvä mulkku, jos niin haluan. Tai näin mulle kerrottiin.
 

Rocco

Jäsen
Avautui se, miten perkeleen kauan sitä viinaa on veressä seuraavana päivänä, vaikka sitä ei joisikaan itseään niin pahaan kuntoon kuin ennen.

Ennen, siis joskus 15 vuotta sitten, kahdelta on puhaltanut jo nollat ja on voinut huoletta hypätä rattiin. Nyt vielä joskus kuudelta seuraavan päivän iltana voi olla 0,5 promillea...

Niin se ihmisen sietokyky vaan paranee vanhetessaan.

(Ja ei, en jäänyt kiinni puhallusratsiassa, vaan kävin vastuuntuntoisesti puhaltamassa poliisiasemalla.)
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Olen melko hyvä mulkku, jos niin haluan. Tai näin mulle kerrottiin.

Niin minäkin. Tosin eri tavalla kuin sinä. Näin minullekin on kerrottu. Vaatimattomana jalat maassa-tyyppinä en tietenkään antanut pissin nousta päähän.
Avautui, että ihmisten juhannusstressit ovat jälleen alkaneet.
Mihin mennään, kenen kanssa, mitä syödään/juodaan, kuka menee kenenkin kyydillä.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Avautui, että Rangersin ja Flamesin lisäksi myös Ducksien fanit voivat vihoitella OJ:n suuntaan. Philly myi varausvuoronsa Ducksille ja nyt kun Philly meni finaaliin, niin Ducks sai 29. varauksen. Onnistunut rankkari olisi pudottanut Philly jatkosta ja Ducks olisi saanut "hieman" alhaisemman varausnumeron.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Pitkään jo mieltä kavertanut kipale elokuvasta Christine materialisoitui tänään Thurston Harrisin kappaleeksi Little bitty pretty one`ksi, kun ymmärsin vihdoin hakea elokuvan sound trackista kappaletta: http://www.youtube.com/watch?v=xeoI5IkwlV4 Kolisee kuin keilahallissa vanhalle hevistille.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Sähköpyörätuolilla saa ajaa kännissä!

Mutta päältävä istuttavalla ruohonleikkurilla ei. Molemmat ovat moottorikäyttöisiä, mtuta sähköpyörätuoli on henkilökohtainen apuväline.
 

J.Petke

Jäsen
Sähköpyörätuolilla saa ajaa kännissä!

Mutta päältävä istuttavalla ruohonleikkurilla ei. Molemmat ovat moottorikäyttöisiä, mtuta sähköpyörätuoli on henkilökohtainen apuväline.

Ja kun olet menettänyt ajokorttisi koska ajoit kännissä ruohonleikkurilla niin saat silti ajaa mopolla jos olet syntynyt ennen vuotta -85(?) mutta et mopoautolla.
 

Tuamas

Jäsen
Ei mopoautokaan vaadi ennen kasiviis syntyneiltä korttia, kai silläkin saa ajella ilman?

Olen itse syntynyt tammikuussa -85. En koskaan ajanut mopokorttia, mutta sitten täysi-ikäisenä ajoin B-ajokortin. Kolme kertaa kysyin eri poliiseilta siitä saanko ajaa autokortilla mopoa huolimatta siitä ettei mopokorttia ole, kaksi ensimmäistä myönsi ettei ole hajuakaan ja viimeinen kertoi että saa, koska ylempi korvaa alemmat. Mutta miksei autokorttiini ole sitten taustalle merkitty ajo-oikeutta muuhun kuin henkilöautoon?

Ensinnäkin, kuten jo ylempänä on mainittu, mopoautolla EI saa ajaa ilman korttia, vaikka olisikin syntynyt ennen vuotta 1985. Mopolla saa toki ajaa ilman korttia.

Itseasiassa tässä Poliisin Facebook-sivustolla käytyä keskustelua asian tiimoilta (toki tuossa ei mainita mopoautoa, mutta asiaa on käsitelty mm. Iltalehden ja Tekniikan Maailman "kysy niin vastataan"-palstoilla).

Ja vielä ajokortteihin liittyen. Eli B-kortti sisältää automaattisesti ajo-oikeuden M- T-luokkien ajoneuvoihin (M=mopot & T=Traktorit ym.).
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui, että kuninkaallinen etiketti määrää kaikenlaista kummallista. Prinssi William ei IS:n mukaan voinut osallistua Prinsessa Victorian ja Danielin häihin, koska ei ole koskaan tavannut Victoriaa. Ja minä kun luulin, että Wiltsu ei osallistunut niihin siksi, kun on futiksen Mömmärit...

Ihme juttuja.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Prinssi William ei IS:n mukaan voinut osallistua Prinsessa Victorian ja Danielin häihin, koska ei ole koskaan tavannut Victoriaa.
Tuosta avautui se, että koska en ole kuninkaallinen, voin hyvällä omallatunnolla jatkaa tuntemattomien häissä kuokkimista.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Tänään polttari-ketjussa:

...Minut tuntevat henkilöt voivat uskoa, että näytän kyllä aika rumalle noi vaatteet päälle.

Mun mielestä sä olit aika kaunis, tai vähintään jotenkin hellyyttävä. Tai suloinen on ehkä vielä parempi sana.

Ja tänään naisasioissa:

...Siis mitä helvettiä? Olenko tosiaan liian ruma tälle naiselle, vai oliko tuo vain joku kuukautisvuoto? Ensin ollaan hirveän kiinnostuneita, mutta aivan yhtäkkiä ei sitten enää ollakaan. Vai laittoiko tuo neitokainen vain "nauhan pyörimään" kysellessään minulta kaikenlaista, ja vasta lopuksi veti yhteenvedon "ei kelpaa"? Eihän tässä perkele ehtinyt edes katkeroitua. Ainakaan kunnolla.

Ulkonäkösi ei miellyttänyt. Se ei välttämättä kuitenkaan tarkoita, että olisit ruma. Eri ihmiset pitävät erinäköisistä ihmisistä.

Bonen tietäen ja Azulin kommentin huomioiden minulle avautui paljon asioita Azulista
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Avautui viikonloppuna, että Chimayn sininen on kertakaikkisen nautittava olut ja nyt avautui, että Chimaylta löytyy myös valkoinen punaisen ja sinisen lisäksi.

Taidanpa ottaa yhden sinisen vuoden pisimmän päivän kunniaksi.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Bonen tietäen ja Azulin kommentin huomioiden minulle avautui paljon asioita Azulista

Ole kiltti äläkä kerro mun ukolle tästä, ethän? Eihän fantasiointi vaaleatukkaisista vaaleanpunapaitaisista tyypeistä ole pettämistä, eiks niin?

* * * * * * * * *

Eilen avautui, että vahingonilo on edelleen yksi parhaista iloista.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eihän fantasiointi vaaleatukkaisista vaaleanpunapaitaisista tyypeistä ole pettämistä, eiks niin?
Jos heteronainen fantasioi vaaleanpunapaitaisista miehistä, en kutsuisi sitä pettämiseksi. Itsepetokseksi korkeintaan, tai ajanhukaksi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Avautuipa eilen ilalla että Diego Armando Maradona saattaa olla oikeasti hyvä valkku. Ainakin Argentiina jengissä näyttää olevan todella hyvä henki päällä ja voittoja tulee, ja ei kai valkulta voi muuta vaatia. Enpä ylättyis vaikka Argentiina voittaisi koko roskan ja Maradona saisi viimeisen naurun.

Lueskelin wikipediaa ja sen myötä minulle avautui se tosiseikka, että kauden 1997-1998 lätkän SM-liigan tähdistökentällisen ainoa suomalaispelaaja oli Raimo Helminen.
Musta ton kauden jälkeen on noissa sm-liigan palkintojenjaossa ja all-stars äänestyksissä ruvettiin suosimaan suomalaisia pelaajia (Parhaana esimerkkinä Ilkka Mikkolan valinta parhaaksi puolustajaksi kaudella 2004–2005 vaikka liigassa hääri muuan Marek Židlický.) Syy oli varmaan markkinointi mielessä eli haluttiin luoda kotimaisia tähtiä jotka pelaa liigaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös