Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 846 837
  • 34 473

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mats Hulden, basisti ja helvetin ruma mies on jo 60v.
Parikymmentä vuotta sitten Röyhkällä oli aika iso haitari bändissään. Kake oli itse n. 30, kun bändin nestori mats (40) olisi voinut olla vaikka kuopuksen, Tommi Vikstenin (n.20) isä.
 

d2uce

Jäsen
Parikymmentä vuotta sitten Röyhkällä oli aika iso haitari bändissään. Kake oli itse n. 30, kun bändin nestori mats (40) olisi voinut olla vaikka kuopuksen, Tommi Vikstenin (n.20) isä.

Kerro vielä, kuinka iso se harmonikka oli. Jäi vähän kiinnostamaan.
 

Cube

Jäsen
Miten määritellään tavis? Tietääkö sitten jotain amerikkalaisesta jalkapallosta, jos on tunnettu ihminen ja esim. toistuvasti iltasanomien lööpeissä?
Tavis, eli tavallinen ihminen, eli ihan keskivertokansalainen. Lievästi halventava ilmaisu sävyltään, mutta kaikki ovat kuitenkin taviksia jossain asiassa. Aika jänniä käsityksiä NFL:stä ja amerikkalaisesta jalkapallosta on tosiaan saanut lukea ja mielenkiintoisinta siinä on, että mielipiteet tuntuvat usein olevan sitä vahvempia mitä vähemmän lajia tunnetaan. Esimerkiksi nämä ottelumäärien vähättelyt ovat suht kummallista tavaraa. Harvemmin esimerkiksi nyrkkeilijöille naureskellaan, koska vetävät vain sen 1 tai 2 matsia vuodessa. Voin vakuuttaa, että NFL:ssä pelattaisiin kyllä se 80, 25 tai edes 18 peliä kaudessa välittömästi, jos pelaajien paikat tuollaista rasitusta kestäisivät. Itse asiassa tuosta viimeisestä vaihtoehdosta on parin vuoden ajan aika paljon väännettykin, eli osa liigan vaikuttajista haluaisi siirtyä 17 tai 18 runkosarjapeliin ja luulen, että viiden vuoden sisään näin tuleekin tapahtumaan. Lisäpelit tarkoittavat nimittäin lisärahaa, mikä kaikkia tietysti kiinnostaa. Ihan perus kysyntää ja tarjontaa, mikä on tietysti pelaajille maksettavien "suurten" palkkojenkin takana. En ole koskaan ymmärtänyt miksi urheilulla tienaaminen olisi jotenkin väärin, jos ihmiset siihen haluavat rahojaan sijoittaa. Kyse on kuitenkin lähinnä yhteiskunnan tasolla vaikuttavasta (epävirallisesta) sopimuksesta, eikä mistään suuresta kusetuksesta.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Minulle avautui, että kukaan ei halua antaa periksi tässäkään kiistassa. Melkein kaikki Jenkkifutiksesta tykkäämättömät väittää, etteivät halua katsoa lajia, koska siinä ei ole mitään järkeä jne., mutta itse en vain todellakaan ymmärrä sääntöjä. Näin ollen seuraamisen saa jättää viisaammille ihmisille. Älkääkä ottako henkilökohtaisesti.

EDIT: Vähän muokkailua.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki Jenkkifutiksesta tykkäämättömät väittää, etteivät halua katsoa lajia, koska siinä ei ole mitään järkeä jne., mutta itse en vain todellakaan ymmärrä sääntöjä.
Minä en ole väittänyt, ettei jenkkifutiksessa ole mitään järkeä. En vain seuraa ko. lajia, koska en pidä siitä, se ei kiinnosta minua.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
En vain seuraa ko. lajia, koska en pidä siitä, se ei kiinnosta minua.

Avautui juuri, että aika helvetin ärsyttävää, kun pitää käydä asiaa A koskevassa ketjussa ilmoittamassa, ettei asia A voisi kiinnostaa yhtään vähempää.

Pätee ihan yhtä lailla jenkkifutikseen kuin Big Brotheriinkin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Hahaa... sinkkunaisen ETYK-varustus! Mikä vitun ETYK?

No sehän on tietysti:

En
Tule
Yöksi
Kotiin -varustus...

EDIT: vähän vastaava avautuminenhan on tämä nuorempana kollina ihmettelemäni loppukesän "kovien jätkien" ATOK-polttomerkintä selässä tai pakaroissa. No sehän vain tarkoitti sitä, että viimeistään juhannusjuhlissa "kovat jätkät" ovat horjahtaneet KOTA-merkkistä kiuasta päin...
 
Viimeksi muokattu:

-RVL-

Jäsen
Avautui sellainen asia, että tuo 4 Sport Pro näyttää NHL:llää ja minullahan näkyy tuo kanava. Tosin vielä Urheilu+ -nimellä näyttää olevan boksissa, jonka vuoksi mennyt täysin ohi nämä nimenvaihdokset.

Sentään jotain vastinetta rahalle, jonka tuohonkin kanavaan on joutunut sijoittamaan.

Tarkemmin kun kävin katselemaan, niin onhan tuosta ollut uutisia joka paikassa, näin sitä vaan jää huomaamatta kun ei ole tarkkana.
 
Viimeksi muokattu:

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Avautui sellainen asia, että keskimäärin joka päivä 6 alle 34-vuotiasta suomalaista jää mielenterveyssyistä työkyvyttömyyseläkkeelle. Melko paljon.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Avautui sellainen asia, että keskimäärin joka päivä 6 alle 34-vuotiasta suomalaista jää mielenterveyssyistä työkyvyttömyyseläkkeelle. Melko paljon.

Mitä ihmettä...voiko tuo pitää kutinsa? Jos näin on niin olisi jo aika meidänkin herätä. Olen ollut tietoinen tästä ongelmasta mutta että tuossa mittakaavassa. Ei saakeli.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Avautui sellainen asia, että keskimäärin joka päivä 6 alle 34-vuotiasta suomalaista jää mielenterveyssyistä työkyvyttömyyseläkkeelle. Melko paljon.
Lasketaanko lukuun mukaan 'kansallispukuinen vähemmistö', vai millä perusteella he jäävät työkyvyttömyyseläkkeelle?
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitä ihmettä...voiko tuo pitää kutinsa? Jos näin on niin olisi jo aika meidänkin herätä. Olen ollut tietoinen tästä ongelmasta mutta että tuossa mittakaavassa. Ei saakeli.
En tiedä mikä tuon tilaston taustalla on, mutta tällaisen jutun luin tänään YLEn teksti-tv:n sivulta 823 (alasivu 3/5). Juttu käsittelee nuorten hyvin-/pahoinvointia tämän päivän Suomessa.

http://www.yle.fi/tekstitv/html/P823_03.html

Yllä oleva linkki aiheeseen liittyen.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
MM95 finaalin uusintalähetyksen otteluseurantaketju on jo nyt kerännyt reilusti enemmän viestejä kuin SM-liigan lauantain kierroksen otteluseurantaketju...
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Minulle avautui juuri, että mitä tapahtuu Windows 7:ssa kun painaa näppäimistön Start-nappia sekä tabulaattoria.

Tämän viestin johdosta tutkailin näppäimistöä, ja minulle avautui, että nimimerkin Prt Sc nimimerkki tulee ilmeisesti tuosta PrtSc -näppäimestä. Samalla avautui myös, että sillä näppäimellä saa otettua screenshotteja.

Kiitos, J.Petke!
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Minulle avautui sitten se, että Noronen on saanut kenkää nykyisestä työpaikastaan ja purkaa tuntojaan vitutusketjussa:
Vituttaa kun tänään tuli ilmoitus, että työt eivät jatku ensikuussa. Kiitos vitusti nykyiselle työpaikalleni. Kolme vuotta virheetöntä työtä ja homma toimi loistavasti, mutta tässä kiitos. Kuitenkin talossa kuukauden ollut nainen sai jatkoa, pistää vituttamaan. Autolainat ja autonhuollot ja vuokra puskee päälle. On se elämä ain0a niin vitun reilua. Mars pankkiin ja lainaa tilille.

Ps. vituttaa.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Minulle avautui sitten se, että Noronen on saanut kenkää nykyisestä työpaikastaan ja purkaa tuntojaan vitutusketjussa:

No, mutta eikös tuo ole ihan perinteistä ifk:ssa? Maalivahti on aina syyllinen kaikkeen ja floppaa viimeistään play offeissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös