Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 769 733
  • 34 071

Hirmumyrsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei Mitään Käyttöä Jätkät ja Märkä Uni Rosterit
Ei mikään ihme ettei ole avautunut. Kari Salmelaisen tilalla on Riitta Väisänen ja hra/rva X:ää ei ole vaan pelkästään 5 ihmistä jossain kopeissa arvuuttelemassa sanoja.

Väitätkö nyt että minä olisin hajamielisyyttäni sekoittanut jonkun 90-luvun ohjelman nimen toiseen? Haista paska, en varmana ;)
Jouduin ihan lukemaan uudestaan tuon viestin ja katsomaan ohjemistosta sen oikean nimen ennenkuin avautui.

Niin, siis SuomiTV tekee ja lähettää nykypäivänä sellaista ohjelmaa kuin Kymppitonni.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Avautui, että Ilveksellähän on tällä tänä vuonna pitkästä aikaa mahdollisuus päättää kausi voittoon.

No sepä avautui ettei palstalainen Simba olekaan HPK:n miehiä, Ilveshän hän onkin. Syytä siihen miksi olen Kerholaiseksi mieltänyt, en tiedä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään taas lenkillä "avautui" minulle kuinka ihana tilanne on se kun on armoton vessahätä ja ei ole vessaa lähelläkään ja ulkonakaan ei ole paikkaa minne purkaa hätänsä. Onneksi tälläkin kertaa ehdin vessaan ajoissa, mutta tuskan hiet se taas sai pintaan.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Tänään avautui, että Yhdysvalloissakin pelataan jääpalloa peräti maajoukkuetasolla. Olen tähän asti kuvitellut, että lajia pelataan vain Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja entisen Neuvostoliiton maissa.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään avautui, että Yhdysvalloissakin pelataan jääpalloa peräti maajoukkuetasolla. Olen tähän asti kuvitellut, että lajia pelataan vain Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja entisen Neuvostoliiton maissa.
No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Itse olin vuonna 1991 Porvoossa MM-kisoja katsomassa ja näin siellä mm. USA-Unkari -jääpallo-ottelun. USA pieksi unkarilaiset vaatimattomasti 20-0.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Avautui juuri liigan sivuja lukiessani, että Tampereella on torstaina toisen kerran peräkkäin samanlainen jumbofinaali eli 14. vs 13.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minulle ei ole vielä avautunut mitä tarkoittaa Polsoi Huja suomeksi? Kalle Päätalon romaanissa Nestori Malinen antoi tuollaisen nimen ryssiltä varastamalleen hevoselle. Oletan sen tarkoittavan jotain alapään juttuja mutta voisiko joku venättää tunteva valaista?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eikös bolshoi tarkoita isoa? Hujasta en tiedä, mutta veikkaisin, notta iso mulukku.
 

Rocco

Jäsen
Avautui tänään se, että olen tietämättäni ollut Mianuksessa. Kyllä, se Mianus mistä Jackass teki pilaa aikoinaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eikös bolshoi tarkoita isoa? Hujasta en tiedä, mutta veikkaisin, notta iso mulukku.
Minä muistelisin, että se on se naisen vastaava värkki. Voin olla väärässäkin toki.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Eikös bolshoi tarkoita isoa? Hujasta en tiedä, mutta veikkaisin, notta iso mulukku.


Oikeassa on sampio tässä asiassa; bolshoi hui (большой хуй) = iso mulkku

Usein käytetään virheellisesti genetiivisijamuotoa (huja) myös nominatiivissa..
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui, että MSN Messenger on 5-10v. lapsosten keksimä. Vaikka en aktiivisesti mesetäkään, täytyypi todeta, että kyllä nykyajan lapset ovat fiksuja. Siis ainakin teknisissä asioissa. Toisaalta, silloin kun itse olin lapsi, tekninen kehitys oli hieman toisella tasolla. Mutta olihan meillä VHS, korvalappustereot ja Commodore 64. Ja lankapuhelin jatkojohtoineen.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Oikeassa on sampio tässä asiassa; bolshoi hui (большой хуй) = iso mulkku

Usein käytetään virheellisesti genetiivisijamuotoa (huja) myös nominatiivissa..

Kyllä useimmin käytetään lausetta "Idi na hui" ja juuri naisille kohdistettuna. Vastaa kaippa suomenkielen kaunista "meneppä vittuun" lausahdusta. En tiedä mitään venäjän sijamuodoista, mutta em. lausahdus on tehonnut melko täydellisesti ja viesti on mennyt perille.

Joten jos menette Venäjälle, ei kannata sanoa "hui" jos tulee jotain yllättävää vastaan.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Avautui, että MSN Messenger on 5-10v. lapsosten keksimä. Vaikka en aktiivisesti mesetäkään, täytyypi todeta, että kyllä nykyajan lapset ovat fiksuja. Siis ainakin teknisissä asioissa. Toisaalta, silloin kun itse olin lapsi, tekninen kehitys oli hieman toisella tasolla. Mutta olihan meillä VHS, korvalappustereot ja Commodore 64. Ja lankapuhelin jatkojohtoineen.

Ehkä siihen aikaan nohevat lapset osasivat veistää puujunan tai tehdä katajasta jousen. Lasten osaaminen on ehkä siirtynyt tietokoneisiin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Jos viittaat tähän kirjoittamaani tapaukseen, niin muistaakseni kaveri mainitsi joutuvansa maksamaan vuokraa vanhemilleen. Jo ajatuksena melko absurdi

Kuitenkin aika monessa perheessä ihan normaali käytäntö, että 18-v täyttänyt maksaa asumisestaan...

Kaipa se tämä asia sitten avautui. Itse en kyllä ole koskaan vastaavasta kuullut eli ilmeisen pumpulissa itse ja lähi- tai vähän kaukaisempikin piiri on elänyt. Itse asuin 20-vuotiaaksi kotona, ennen kuin lukion ja intin jälkeen alkoivat opiskelut toisella paikkakunnalla, mutta eipä koskaan tuollainen vaihtoehto tullut mieleen.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Haluaisin jotain lukuja tuon "aika moni"-termin jatkeeksi. Kuulostaa aika oudolta, että omalta lapselta peritään vuokraa kotona asumisesta.
Tiedän kyllä yhden jannun, joka maksaa (ei peritä) 100e/kk himassa asumisesta, mutta hän käykin töissä ja muu ylläpito on ilmaista.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ei tuo vuokranmaksu vanhemmille niin vieras ajatus ole. Monillakin on kasvatusperiaatteena että täysi-ikäisenä on tultava toimeen enemmän tai vähemmän omillaan ja ymmärrettävä että asuminenkin maksaa jotakin.

Omakohtaista kokemusta ei kylläkään ole koska en kahdeksantoistavuotiaana enää kotona asunut eikä tullut kysyttyä paljonko se olisi kustantanut.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Nokia - jättiläinen horjuu -ketjussa ei puhutakaan vain Nokiasta. Siinä koko saatanan matkapuhelinmarkkinoista, jossa analysoidaan pörssikurssit, käyrät ja optiot. Verrataan valuutat ja meklarien himokkuus. Ja se on ihan liian pinnassa koko ajan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuulostaa aika oudolta, että omalta lapselta peritään vuokraa kotona asumisesta.
Kyllähän varmaan monessakin perheessä aikuinen lapsi maksaa kotona asumisesta. Ei tietenkään välttämättä just 18-vuotta täytettyään, mutta jos esim. lukion ja armeijan jälkeen meinaa vielä kauankin kotona ilmaiseksi notkua, niin tuntuuhan se vähän hassulta. Itse en kehtaisi.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Asuin itse himassa 20-vuotiaaksi, ja mutsi alkoi vinkua 500 mk/kk asumisesta. En todellakaan alkanut maksaa, koska eihän se minun vikani ollut, että siellä asuin. Se oli mielestäni isukin ja äitylin vika, että yleensä olin maailmassa. Ei minun. Siksi en maksanut.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Asuin itse himassa 20-vuotiaaksi, ja mutsi alkoi vinkua 500 mk/kk asumisesta. En todellakaan alkanut maksaa, koska eihän se minun vikani ollut, että siellä asuin. Se oli mielestäni isukin ja äitylin vika, että yleensä olin maailmassa. Ei minun. Siksi en maksanut.

Et liene hankkeissa saada jälkeläisiä? Se jotenkin löisi siannahkahansikkaan Mr Darwinin poskipäihin.
 

Teloch

Jäsen
Kaipa tuo täysi-ikäisen lapsen vuokra on hellä vinkki sen suuntaan, että sopii painua muualle haisemaan nurkista. Omalla kohdalla oli suht helppo valita se oma kämppä kotona asumisen sijaan, kun 1800 markkaa olisi pitänyt kuukaudessa maksaa siitä yhdestä pienestä huoneesta ja viereisestä kyläpahasesta sai kuitenkin kerrostalokaksion lähestulkoon samaan hintaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Et liene hankkeissa saada jälkeläisiä? Se jotenkin löisi siannahkahansikkaan Mr Darwinin poskipäihin.
Niin ja sinä vissiin olet hankkimassa niitä ison nipun. Esim hankkimalla niitä 10 ja laskuttamalla jokaiselta 500 euroa kuussa tekee jo 5 tonnia kuussa.
 

Blunttis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat KalPa
Avautui jo jonkin aikaa sitten, että paperisilppurin jäte ei kuulu paperinkeräyslaatikkoon, vaan yleisjätteeseen. Ei kuulemma pysy paaleissa ja näin pöllyää paalauspaikoilla. Sen jälkeen avautu, että ei tarvitse enää koskaan kärsiä valuttavista roskapusseista, kun laittaa pari kourallista paperisillpua pohjalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös