Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 707 731
  • 33 914

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Edelläolevasta tuli mieleen, että mikä sketsi se on mikä menee jotenkin niin että "on mullakin ollut haava kädessä, mutta en mä silti ala kaikille vittuileman" tms? Vintiöt?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tänään on avautunut se asia, että Amy Macdonaldin debyyttialbumi This is the life on pirun kova paketti. Ei yhtään heikkoa biisiä, vaan tasavahvaa osaamista alusta loppuun. Tykkään ja kovasti tykkäänkin. Onneksi sain vihdoin hankittua tämän levyn itselleni.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Hevonperseenkatu 6 z 57.

Minulle avautui tästä Hevonperseenkadusta anekdootti ystäväpiiristäni.

Tähän hyvien ystävien lähipiiriini kuuluu peruskouvoloidien lisäksi suomenruotsalaisvahvistus, jonka olen tuntenut alakoulusta asti. Kutsutaan häntä nyt nimellä Thomas, vaikka se muutettu onkin.

Thomas on periaatteessa aivan fluentti suomenkielessä, työskentelee erittäin hyvissä konsultihommissa ja skarppi kuin mikä, mutta välillä se kielimuuri silti nousee esiin.

Joskus kyseltiin ohimennen, että mikäs Thomas se sun Kouvolan entinen kotiosoite oli?

"No siis joku Hepo... Hevon... Hevosen... sillä se tosiaan alkoi ainakin ja oisiko numero ollut sitten viisi tai kuusi."

"Aa, eli se oli Hevonvitunväylä 5!"

"Juu, musta se ei kyllä se juuri ollut, mutta mä voin kyllä tarkistaa vielä. Tai ainakaan siitä talon numerosta mä en ole täysin varma."

Good times ja good guys. <3
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minulle avautui tästä Hevonperseenkadusta anekdootti ystäväpiiristäni.

Tuttuja oli aikoinaan töissä Postilla Helsingissä. Yksi heidän postinkantajakollegoistaan - oli siis suomenkielinen ja yllättävän hyvä töissään, ottaen huomioon, että oli ns. hieman muita hitaammin käyvä ja myöskin pahasti lukihäiriöinen - ei koskaan oppinut hankalien vieraskielisiä sanoja sisältävien katujen nimiä. Lajitteli ja jakeli Töölössä sitten sujuvasti postia mm. Nöttentöttelinkadulle. On jäänyt elämään meidän sanastoomme tuo kadunnimi.
 

Jannecky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Espoossa ei olla niin tarkkoja oikeinkirjoituksen kanssa.
 

Liitteet

  • 433230696_10227430740171825_4880877980750140224_n.jpg
    433230696_10227430740171825_4880877980750140224_n.jpg
    394,7 KB · kertaa luettu: 306

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Söpöö, kun liikuntapalvelujen on annettu ite tehdä markkinointimateriaalia
Hemmetti pitäiskö mullakin perustaa tällainen naisten liikuntakerho. Lady fitness aerobic kultaturbo 2000. Ensimmäisenä herätellään pakaralihakset. Heilutelkaas niitä oikein nopeasti puolelta toiselle just noin. Ja nyt kun paikat kun on saatu auki ja pieni alkuhiki päälle niin treenataan vähän käsivoimia. Ohjaaja kun ottaa tän treenikepin esiin niin heilutelkaas sitä nopeasti edestakaisin just noin nopeammin nopeammin hyvä riittää. Sitten on vuorossa leukalihakset, sumppu auki lentokone tulee ja liikettä liikettä jaksaa jaksaa oikein hyvä. Sitten vuorostaan venytellään takareidet ja alaselkä. Ne on tärkeitä lihaksia. Ottakaa siinä matolla sellainen pyllistysasento ja selkä mahdollisimman alas just noin, just noin, ja antakaa ohjaaja treenauttaa tässä teitä hetken aikaa oujee. Lopuksi vielä harjoitellaan kestävyyttä ja ponnistusvoimaa, että kaikki paikat on varmasti tullut treenattua ja tulee tällainen kokonaisvaltainen suoritus eli ohjaaja käy selinmakuulle tähän patjalle ja tulkaas naiset tähän päälle silleen...
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mitenköhän sitä on voinut mennä päässä sekaisin Goethe ja Byron. Lordi Byronin muistin aina kuolleen suhteellisen nuorena, mutta sitten olin päähäni saanut ajatuksen että myös Goethe olisi kuollut nuorena ja miettinyt miten nuorena kuolleet miehet vaikuttivat niin paljon kahden kielialueen kirjallisuuteen. Ei sillä että olisin kumpaakaan lukenut (ehkä äidinkielen tunneilla on ollut jotain käännettyä Byronia tai Goethea), mutta jotenkin sitä on saanut päähänsä kuvan Goethestakin nuorena kuolleena miehenä. Herra eli kuitenkin 82 vuoden ikään joka on kunnioitettava saavutus ajasta riippumatta.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitenköhän sitä on voinut mennä päässä sekaisin Goethe ja Byron. Lordi Byronin muistin aina kuolleen suhteellisen nuorena, mutta sitten olin päähäni saanut ajatuksen että myös Goethe olisi kuollut nuorena ja miettinyt miten nuorena kuolleet miehet vaikuttivat niin paljon kahden kielialueen kirjallisuuteen. Ei sillä että olisin kumpaakaan lukenut (ehkä äidinkielen tunneilla on ollut jotain käännettyä Byronia tai Goethea), mutta jotenkin sitä on saanut päähänsä kuvan Goethestakin nuorena kuolleena miehenä. Herra eli kuitenkin 82 vuoden ikään joka on kunnioitettava saavutus ajasta riippumatta.
Jos olet sekaantunut jotenkin siinä yhteydessä, koska Goethe kirjotti Nuoren Wertherin kärsimykset.
 
Viimeksi muokattu:

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kohta tulee miehen puolikkaiden päätösjakso ja siitä avautui etten kyllä kovin monen (ainakaan noin pitkän) sarjan päätösjaksoa muista nähneeni. No Futuraman toki, mutta kun se on aina vaan jatkunut ja jatkunut pitkien taukojen jälkeen eli oikeaa päätöstä ei vielä ole. Poirot on ainoa joka äkkiseltään tulee mieleen. On niitä varmaan muitakin, mutta ei tule nyt mieleen.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Kävin eilen museoidussa lentotukialus USS Midwayssa ja kuulin että kyseisessä laivassa ei ole lainkaan dieselmoottoreita. Laivassa on massiivinen kattila jossa kehitetään höyryä. Höyry taas johdetaan höyryturbiineihin jotka pyörittävät potkureita.
 

LPH

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tajusin vasta 5 vuotta sitten, että Samuel L. Jacksonin esittämä hahmo kuolee ensimmäisessä jurassic park- elokuvassa.

Näin elokuvan ensimmäistä kertaa yli 20 vuotta sitten.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tajusin vasta 5 vuotta sitten, että Samuel L. Jacksonin esittämä hahmo kuolee ensimmäisessä jurassic park- elokuvassa.

Näin elokuvan ensimmäistä kertaa yli 20 vuotta sitten.
Itselleni avautui, että Samuel L. Jackson edes on kyseisessä leffassa. En muistanut, pitää katsastaa.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Motti-Masa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, PeTo
Lueskelin hieman Elias Lönnrotista.

En muistanutkaan, että Lönnrot oli sanaseppä, joka keksi monia käyttöön yleistyneitä suomen sanoja. Lönnrotin sanoja ovat mm. yksikkö, monikko, tasavalta, äänioikeus, pöytäkirja ja kirjallisuus. Ja lääketieteen sanoja hän keksi, kuten istukka, laskimo, valtimo, kuume, potilas, sairaanhoitaja, tartunta ja solu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös