Olin viikonloppuna tosiaan Elomessuilla Hämeenlinnassa. Näin kun on kierrellyt monella teltalla alueella, fiilistellyt ja muistellut mitä näki ja koki sekä mitä tietoa sai kerättyä ja mitä esittelypuheita kuuli niin on tajunnut että ei nuo messut tosiaan ihan turhat tainneet kyllä tällä kertaa ainakaan minulle olla. Kirjoitin noista asioista jo tuonne toiseenkin ketjuun mutta ajattelin tännekin vielä kirjoittaa.
On tässä avautunut että nuo messut taisi olla lopulta ihan hyödylliset minullekin. Taisi avautua siellä muutamakin harrastusmahdollisuus tai jonkin tärkeän yhdistyksen olemassa olo josta ei ole ennen oikein ollut tietoinen. Kun ei oikein ole ollut tietoa niin ei sitä oikein ole osannut etsiäkään. Mutta nyt tuolla kuuli paljon erilaisten yhdistysten ja muiden tahojen esittelyjä niin niistä voi olla jopa hyötyä.
Listasin tässä paperille ne kaikki yhdistykset joista sain messujen kautta tietoa ja jonka jäsen myös minä voisin olla. Ja nämä yhdistykset on ihan hyödyllisiäkin. Tässä saattaa tosiaan käydä vielä niin että saan syksyksi uuden tai jopa uusia harrastuksia, kun vaan rohkeasti lähtee mukaan toimintaan. Ja kyllä tässä on kaivannutkin uusia harrastuksia elämään, oman kuntoilun, penkkiurheilun ja varsinkin lätkä-sekä nyt jatkossa varmaan myös lentismatseissa käymisen oheen.
Voin näitä tännekin listata. Siis näitä yhdistyksiä joista kuulin tuolla messuilla ja jonka jäsen myös minäkin voisin olla. Näitä on Hämeenlinnan sydänyhdistys, Hämeenlinnan diabetesyhdistys, Mieli ja periaatteessa myös Hämeenlinnan Vasemmisto. Mutta tuo politiikka on siinä hilkulla että kuuluuko listalle.
Varsinkin tuo Sydänyhdistys jäi korvan taakse. Se on varsin varteenotettava yhdistys ja siihen saatan ainakin liittyä. Sitä kautta voisi avautua erilaisia retkiä, liikuntamahdollisuuksia ja vähän kahvittelu-ja rupatteluseuraakin sekä tietoa tärkeistä sydänasioista. Tarjonta on aika monipuolista ja hyödyllistä ja kun ei minunkaan sydänsairaushistoria täysin terve ole niin voisi olla minulle hyvä yhdistys. Hyviä nämä messut toisaalta kun avautuu silmät näkemään mitä toimintaa täällä on ja saa uuttakin tietoa.