Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 708 266
  • 33 914

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Veronpalautus tullut näköjään tänään tilille. Eipä tolla viidellä kympillä paljon juhlita. Tai sitten juhlitaan kun saahan tuolla Pitsiturnausta varten laatikon kaljaa ja pari askia röökiä.
Eipä noista veronpalautuksista kannata ilakoida, sehän on vaan merkki siitä että olet antanut valtiolle liikaa rahaa ansioistasi. Itselle tuli satanen palautuksia, vähän liikaa kun yritin optimoida laskelmani siten että menisi aikalailla nollille.

Viestistäsi avautui muuten se että oluen ja tupakan hintakin on kyllä noussut hurjasti, ennen tuolla viidelläkympillä olisi saanut sen kaksi lavaa kaljaa ja varmaan askin-pari tupakkaa. Joskus vielä aiemmin ehkä enemmänkin. Muistelisin että kun itse olin parikymppinen niin lava halvinta Kurjalaa maksoi 19,90. Toki ihan paskaltahan se maistuu, mutta silti.
 

Glove

Jäsen
Minä makselen tässä syksyn mittaan niitä teidän palautuksia valtiolle. Ikinä ei ole näin isoja mätkyjä tullut, mutta siitä saan syyttää vaan itseäni kun en veroprosenttiani laskettanut uudestaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Vietin tänään ainakin tunnin erilaisia käärmeitä ja liskoja katsellessa Tropicariossa ja samalla minulle avautui se, että en ainakaan kärsi käärmefobiasta. Kauniita eläimiä kaikki tyynni, mutta en ikimaailmassa ottaisi sellaista lemmikiksi.
 

Glove

Jäsen
Vietin tänään ainakin tunnin erilaisia käärmeitä ja liskoja katsellessa Tropicariossa ja samalla minulle avautui se, että en ainakaan kärsi käärmefobiasta. Kauniita eläimiä kaikki tyynni, mutta en ikimaailmassa ottaisi sellaista lemmikiksi.
Miksi et? Käärme on mielestäni todella helppo hoitoinen lemmikki. Hommaisin itselleni vaikka heti, mutta kun elämäntilanne on mikä on niin ei tähän nyt voi käärmettä ottaa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Miksi et? Käärme on mielestäni todella helppo hoitoinen lemmikki. Hommaisin itselleni vaikka heti, mutta kun elämäntilanne on mikä on niin ei tähän nyt voi käärmettä ottaa.
Onhan se helppohoitoinen lemmikki ja varsin huokeakin, mutta pidän silti enemmän kissoista ja koirista.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Onhan se helppohoitoinen lemmikki ja varsin huokeakin, mutta pidän silti enemmän kissoista ja koirista.
Luin kerran suomalaisesta kaverista, jolla oli lemmikkinä ainakin taipaani, mamba ja kraitti - viiden myrkyllisimmän käärmeen joukkoon lukeutuvat kaikki. Noita ei artikkelin mukaan edes myydä ihmisille, joilla ei ole jo ennestään vahvaa kokemusta myrkkykäärmeiden pidosta lemmikkinä.
Ymmärrän hyvin jonkun kuristajakäärmeen lemmikkinä, voisin itsekin ottaa, mutta kysyy kyllä aika erikoista luonnetta, että haluaa viettää aikaansa tuollaisten tappavan myrkyllisten ja äärimmäisen nopeiden (kraitti) käärmeiden kanssa.

"Aavikkotaipaani on maailman myrkyllisin käärme. Tappava annos sen myrkkyä on vain 0,025 mg/kg. Yhden täysikasvuisen yksilön myrkkymäärällä voisi tappaa 100 ihmistä tai 250 000 hiirtä tai kaksi afrikannorsua."
 

Glove

Jäsen
Luin kerran suomalaisesta kaverista, jolla oli lemmikkinä ainakin taipaani, mamba ja kraitti - viiden myrkyllisimmän käärmeen joukkoon lukeutuvat kaikki. Noita ei artikkelin mukaan edes myydä ihmisille, joilla ei ole jo ennestään vahvaa kokemusta myrkkykäärmeiden pidosta lemmikkinä.
Ymmärrän hyvin jonkun kuristajakäärmeen lemmikkinä, voisin itsekin ottaa, mutta kysyy kyllä aika erikoista luonnetta, että haluaa viettää aikaansa tuollaisten tappavan myrkyllisten ja äärimmäisen nopeiden (kraitti) käärmeiden kanssa.

"Aavikkotaipaani on maailman myrkyllisin käärme. Tappava annos sen myrkkyä on vain 0,025 mg/kg. Yhden täysikasvuisen yksilön myrkkymäärällä voisi tappaa 100 ihmistä tai 250 000 hiirtä tai kaksi afrikannorsua."
Ei ole edes käynyt mielessä, että myrkyllisen käärmeen ottaisin. Kuningasboa olisi tähtäimessä, jos tässä joskus tulee semmoinen tilanne, että voi käärmeen ottaa.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tajusin vasta nyt, että normaalisti ostamani jauhelihapaketin koko on vaivihkaa pienentynyt 400 grammasta 300 grammaan. Koko on aika pienellä paketin kyljessä eikä se ole sattunut aikaisemmin silmiin. Pakastimesta löytyi huhtikuussa ostettu paketti, joka oli vielä täysikokoinen. Näköjään ollaan inflaation takia vähennetty lihansyöntiä neljänneksellä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ei ole edes käynyt mielessä, että myrkyllisen käärmeen ottaisin. Kuningasboa olisi tähtäimessä, jos tässä joskus tulee semmoinen tilanne, että voi käärmeen ottaa.
Juu - tuo minun kommenttini myrkkykäärmeistä lemmikkeinä ei ollut mitenkään kohdistettu sinun mahdollisiin aikomuksiisi hankkia käärme lemmikiksi. Kerroinpahan vain, kuinka erikoisia ja vaarallisia lemmikkejä jotkut haluavat pitää.
 

Glove

Jäsen
Juu - tuo minun kommenttini myrkkykäärmeistä lemmikkeinä ei ollut mitenkään kohdistettu sinun mahdollisiin aikomuksiisi hankkia käärme lemmikiksi. Kerroinpahan vain, kuinka erikoisia ja vaarallisia lemmikkejä jotkut haluavat pitää.
En minä sitä viestiä kritiikkinä lukenutkaan.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tajusin vasta nyt, että normaalisti ostamani jauhelihapaketin koko on vaivihkaa pienentynyt 400 grammasta 300 grammaan. Koko on aika pienellä paketin kyljessä eikä se ole sattunut aikaisemmin silmiin. Pakastimesta löytyi huhtikuussa ostettu paketti, joka oli vielä täysikokoinen. Näköjään ollaan inflaation takia vähennetty lihansyöntiä neljänneksellä.
Plus että naudanlihan hinta on noussut karkeasti 15-20% sekin.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Täällä palstallakin lähiaikoina on ollut puhetta kalakukoista ja niiden maankuullusta tekijästä Hanna Partasesta. Olen antanut kertoa itselleni, että Hanna oli Jarmo Kekäläisen mummo.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Täällä palstallakin lähiaikoina on ollut puhetta kalakukoista ja niiden maankuullusta tekijästä Hanna Partasesta. Olen antanut kertoa itselleni, että Hanna oli Jarmo Kekäläisen mummo.
Taitaa olla niin että Hanna oli Jarmon isomummo, eli siis isänsä Kari Kekäläisen isoäiti. No lähellä kuitenkin.

Ja eikä mitään "taitaa olla" vaan siis on, tässä juttua aiheesta kuuden vuoden takaa:

 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kamalin rahapelivoitto, jonka voisi saada, on 4+2 oikein Eurojackpotissa. Muutama kuppainen tonni vs. 95 miljoonaa, vain yhden numeron päässä.
No, ei tullut tänään(kään) euron euroa.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kamalin rahapelivoitto, jonka voisi saada, on 4+2 oikein Eurojackpotissa. Muutama kuppainen tonni vs. 95 miljoonaa, vain yhden numeron päässä.
No, ei tullut tänään(kään) euron euroa.

Kun puhutaan, että on lottovoitto syntyä Suomeen, niin se on kuvainnollisesti varmaankin juuri tuo 4+2 Eurojackpot -voitto.

Avautui, että Uruguayn futiksen pääsarjassa on 16 joukkuetta ja niistä 13 pelaa pääkaupunki Montevideossa. Joukkueisiin lukeutuu mm. Liverpool ja River Plate.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Sen siitä saa, kun ei seuraa keikkakalentereita tai lue musiikkialan julkaisuja: äsken minulle avautui, että Toto esiintyy ilmeisesti näillä näppäimillä (tai on esiintynyt aiemmin tänään) Kaisaniemessä.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Kamalin rahapelivoitto, jonka voisi saada, on 4+2 oikein Eurojackpotissa. Muutama kuppainen tonni vs. 95 miljoonaa, vain yhden numeron päässä.
Meidän työporukalle osui keväällä tuo 4+2, saatiin 252 euroa per nuppi. Kyllähän se tavallaan vitutti.
 

Glove

Jäsen
Meidän työporukalle osui keväällä tuo 4+2, saatiin 252 euroa per nuppi. Kyllähän se tavallaan vitutti.
Joskus reilu parikymmentä vuotta sitten olin äitini luona käymässä ja siinä sitten urheiluruutua odotellessani katsoin lottoarvonnan lappu kourassa. Alkoi tuntua jo melko jännätltä kun viisi ensimmäistä numeroa oli oikein. Mutta siihen se sitten jäi. Kyllähän sillä joitakin satasia markkoja sai, en muista enää kuinka paljon.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Joskus reilu parikymmentä vuotta sitten olin äitini luona käymässä ja siinä sitten urheiluruutua odotellessani katsoin lottoarvonnan lappu kourassa. Alkoi tuntua jo melko jännätltä kun viisi ensimmäistä numeroa oli oikein. Mutta siihen se sitten jäi. Kyllähän sillä joitakin satasia markkoja sai, en muista enää kuinka paljon.
Minulla oli 2001 kesällä lotossa 6 oikein. Sain 8338 markkaa, yksi enemmän, niin olisi tullut 4,5 M markkaa ja lisänumerolla olisi saanut jotain 78 tkm. Olin kuitenkin iloinen.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minulla oli 2001 kesällä lotossa 6 oikein. Sain 8338 markkaa, yksi enemmän, niin olisi tullut 4,5 M markkaa ja lisänumerolla olisi saanut jotain 78 tkm. Olin kuitenkin iloinen.

Mulla osui vuonna 2009 kesällä 6+1 lotossa. Voitin 11000€ ja risat. Kaikkina muina lähiviikkoina samalla tuloksella sai 40000-60000€.

Lisäksi jos se lisänumero olisi ollut 8 numeroa pienempi niin olisin voittanut 5miljoonaa.

Olin silti myös iloinen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olin viikonloppuna tosiaan Elomessuilla Hämeenlinnassa. Näin kun on kierrellyt monella teltalla alueella, fiilistellyt ja muistellut mitä näki ja koki sekä mitä tietoa sai kerättyä ja mitä esittelypuheita kuuli niin on tajunnut että ei nuo messut tosiaan ihan turhat tainneet kyllä tällä kertaa ainakaan minulle olla. Kirjoitin noista asioista jo tuonne toiseenkin ketjuun mutta ajattelin tännekin vielä kirjoittaa.

On tässä avautunut että nuo messut taisi olla lopulta ihan hyödylliset minullekin. Taisi avautua siellä muutamakin harrastusmahdollisuus tai jonkin tärkeän yhdistyksen olemassa olo josta ei ole ennen oikein ollut tietoinen. Kun ei oikein ole ollut tietoa niin ei sitä oikein ole osannut etsiäkään. Mutta nyt tuolla kuuli paljon erilaisten yhdistysten ja muiden tahojen esittelyjä niin niistä voi olla jopa hyötyä.

Listasin tässä paperille ne kaikki yhdistykset joista sain messujen kautta tietoa ja jonka jäsen myös minä voisin olla. Ja nämä yhdistykset on ihan hyödyllisiäkin. Tässä saattaa tosiaan käydä vielä niin että saan syksyksi uuden tai jopa uusia harrastuksia, kun vaan rohkeasti lähtee mukaan toimintaan. Ja kyllä tässä on kaivannutkin uusia harrastuksia elämään, oman kuntoilun, penkkiurheilun ja varsinkin lätkä-sekä nyt jatkossa varmaan myös lentismatseissa käymisen oheen.

Voin näitä tännekin listata. Siis näitä yhdistyksiä joista kuulin tuolla messuilla ja jonka jäsen myös minäkin voisin olla. Näitä on Hämeenlinnan sydänyhdistys, Hämeenlinnan diabetesyhdistys, Mieli ja periaatteessa myös Hämeenlinnan Vasemmisto. Mutta tuo politiikka on siinä hilkulla että kuuluuko listalle.

Varsinkin tuo Sydänyhdistys jäi korvan taakse. Se on varsin varteenotettava yhdistys ja siihen saatan ainakin liittyä. Sitä kautta voisi avautua erilaisia retkiä, liikuntamahdollisuuksia ja vähän kahvittelu-ja rupatteluseuraakin sekä tietoa tärkeistä sydänasioista. Tarjonta on aika monipuolista ja hyödyllistä ja kun ei minunkaan sydänsairaushistoria täysin terve ole niin voisi olla minulle hyvä yhdistys. Hyviä nämä messut toisaalta kun avautuu silmät näkemään mitä toimintaa täällä on ja saa uuttakin tietoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös