Hols Nilgerssön
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- 1992-1993 JyP HT, no smoking team
Tiesin, hammaslekuri tuommoisia antoi. Lisäksi tuolla voi pestä tosi pieniä pulloja.Kuva-arvoituksen aika.
Itse en tiennyt googlaamatta mikä tämä on, eli se tässä nyt avautui.
Tiedätkö sinä?
Se on hammasväliharja
Eks tua noi tää asia näy meist porilaisist tovereist täl palstal, tiäksää kato?- Pori on Suomen onnellisin kaupunki
No ei tuo onnellisuus tällä palstalla ole teissä porilaisissakaan kovin kauas hehkunut.... Ja joo, Hesaristahan tuo tuli bongattua. En muuten tule.Eks tua noi tää asia näy meist porilaisist tovereist täl palstal, tiäksää kato?
Sää vissii näit Hesarist mee mainokse. Tul sääki ny Porrii tai menny mennee.
Tykkään murteista ja poikani on asunut Porin seudulla jo toista vuosikymmentä, joten miniäni ja lastenlasteni puheessa alkaa tuo Porin murre kuulua ihan kivasti - "Menny vattalles!"...Eks tua noi tää asia näy meist porilaisist tovereist täl palstal, tiäksää kato?
Sää vissii näit Hesarist mee mainokse. Tul sääki ny Porrii tai menny mennee.
Tykkään murteista ja poikani on asunut Porin seudulla jo toista vuosikymmentä, joten miniäni ja lastenlasteni puheessa alkaa tuo Porin murre kuulua ihan kivasti - "Menny vattalles!"...
Nonnih - nk. "kahvit näppikselle"-ilmiö...Siinä vaiheessa kannattaa jo huolestua kun alkaa kuulua "Ol niingon gyljelläs"
Tuosta tuli mieleen eräässä C-poikien junnuturnauksessa kuulemani ihmettely: TPS-juniori katseli valtavan kokoisia Jokeripuolustajia, "Mist ihmest ne on saanu noin isoi jädgi hangidu?"Tykkään murteista ja poikani on asunut Porin seudulla jo toista vuosikymmentä, joten miniäni ja lastenlasteni puheessa alkaa tuo Porin murre kuulua ihan kivasti - "Menny vattalles!"...
Porilaislause? Nyt jotain rajaa... Porista etelään on joku pieni kalastajakylä jonka slogan on "Ol niingon gotonas".No, mulla assosioitui heti tuo yo. @ernestipotsi n porilaislause ja samalla lensi kahvit pöydälle...
Lanssi muuten maksaa näköjään 25e jos on varaa maksaa. Ihan mielelläni maksoin tuon. Toki laskussakin luki että omavastuuosuus. Oikeasti tietenkin paljon kalliimpaa, mutta saipahan kerrankin hyötyä verorahoille.Hetken piti odottaa lanssia. Nää oli vissiin jotain uusia kun ei heti tuntenut.
Sama toimii mm. koiran paskapusseille, sytkäreille ja vastaaville. Sen sijaan paperinpalasta en kehoita unohtamaan vaikkapa taskuun, saattaa olla meinaan hiukan perseestä katsella sitä pyykkikuormaa kun jokainen vaatekappale saanut vähän somistusta.Kuulakärkikynän voi pestä pesukoneessa ja kuivata kuivausrummussa, eikä se vaikuta kynän toimintaan mitenkään. Hyvää jälkeä tulee edelleen.
Minä pidän jo kesäpuumakisaa niin joku voisi vaikka tasa arvon vuoksi perustaa kesä adidas kisan.Adidaksen ja Puman perustajat ovat veljeksiä.
Hyvä idea. Tasa-arvon ylläpitämiseksi jokin Jatkoajan kesäsetä -kisa olisi mukava.Minä pidän jo kesäpuumakisaa niin joku voisi vaikka tasa arvon vuoksi perustaa kesä adidas kisan.
Ja toki pitää olla myös kesämuunsukupuolinen -kisa.Hyvä idea. Tasa-arvon ylläpitämiseksi jokin Jatkoajan kesäsetä -kisa olisi mukava.
Adidaksen ja Puman perustajat ovat veljeksiä.
Tätä minäkin olen joskus aktiiviurani aikana miettinyt, kun esim. piikkareita ja lenkkareita olin hankkimassa: miksi Puma, miksei vaikka Rudi?Harmi vaan, että Puman nimeksi ei tullut Rudidas.
Tuo firmahan alkujaan oli nimenomaan Ruda, mutta myöhemmin se vaihtui Pumaksi.Tätä minäkin olen joskus aktiiviurani aikana miettinyt, kun esim. piikkareita ja lenkkareita olin hankkimassa: miksi Puma, miksei vaikka Rudi?
Aina oppii uutta!Tuo firmahan alkujaan oli nimenomaan Ruda, mutta myöhemmin se vaihtui Pumaksi.
"Following the split from his brother, Rudolf originally registered the newly established company as Ruda (derived from Rudolf Dassler, as Adidas was based on Adi Dassler), but later changed the name to Puma."
Wikistä siis tämä.
Kukahan Adibas merkin takana on? Näitähän sai aikoinaan ainakin Tallinnasta.Harmi vaan, että Puman nimeksi ei tullut Rudidas.
Sehän on tietysti Marco Van Bastenin henkilökohtainen kenkämerkki. Teki vain vääriä valintoja, että mitä kautta tuotetta markkinoidaan.Kukahan Adibas merkin takana on? Näitähän sai aikoinaan ainakin Tallinnasta.