Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 698 986
  • 33 886

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä juon aikas lailla kaljaa. Perjantaina alko loma, ja nyt on vedetty kohta kolme koppaa kaljaa. Eihän tuo määrä mikään iso ole, mutta kun on tässä tehty koko ajan huussia ja puliiteriä. Menee tollai pikkuhiljaa päivän mittaan. Paljonkos sitä oikein menis jos ei mitään tekis? Paitsi jois...onneks on tekemistä.
 

444

Jäsen
Mulla oli lapsena Abibaksen takki ostettu Mustamäen torilta. Enpä mä edes tajunnut mikä siinä oli hassua. Ei varmaan omat vanhempanikaan tajunneet, koska olivat/ovat daijuja.

Mutta ne piraattipeli-levyt joissa oli jotain 10 uutta PC-peliä yhdellä levyllä oli kyllä lapsena kovinta shittiä ikinä missään.
Meillä oli joskus aikanaan tietokoneessa 486 SX -prosessori. Ehkä huikein peli ikinä oli Civilization 2, joka kuitenkin vaati astetta tykimmän 486 DX -prossun. Virallinen peli ei toiminut, mutta Mustamäen torilta ostettu vähemmän virallinen versio toimi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Avautui Jatkoajan uutisen otsikosta että Robert Rooba on suomalaistunut.

Edit. Nyt on otsikkoon lisätty sana virolainen mutta ei se asiaa muuta mihinkään.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Avautui tässä kuunnellessani Eevan perintöä, että kyseessä on vähintään kolmanneksi paras KT:n levy. Vaikea uskoa, että tällaista KT:ta Radio Nova soittaisi iltapäivän ratoksi.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Meillä oli joskus aikanaan tietokoneessa 486 SX -prosessori. Ehkä huikein peli ikinä oli Civilization 2, joka kuitenkin vaati astetta tykimmän 486 DX -prossun. Virallinen peli ei toiminut, mutta Mustamäen torilta ostettu vähemmän virallinen versio toimi.
Tää ei liity mitenkään näihin piraatti-juttuihin, mutta muistan, kun aikoinaan sain(-mme) jossain seminaarissa HP:n kavereilta t-paidan, jossa oli isolla "HP 386".
Menin kerran ao. paita päällä Lipon pesisotteluun, kun kaksi teinipoikaa tuijotti paitani tekstiä ja takaani kuului:
"Voi jumalauta, näitsä - ihan huikeeta!"

Avautui, että niin se aika kuluu ja tekniikka kehittyy...
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Olen tullut immuuniksi kuolemalle. En siis usko eläväni ikuisesti, mutta tämä viikko osoitti että kuolemaa odottavan ihmisen kanssa päivittäin eläminen antaa vitusti perspektiiviä.

Loirin kuolemasta en ennen tätä viestiä ole sanaakaan sanonut. Loiri oli isäni kovin fanittamisen kohde ja sen vaikutus heijastui vääjäämättä minuun. Nämä asiat oli kuitenkin miellyttävämpää puida kahden kesken kuin hypätä somen maailmaan.

Ja alleviivataan ihan varmuuden vuoksi etten tuolla some-heitolla dumaa kenenkään tyyliä käsitellä surua ja jakaa ajatuksia esille. Päinvastoin. Tämän vuoksi ei tullut jatkoajassa mieleen hölistä rip-ketjuun tai Loirin omaan ketjuun.

Nyt tuli vain mitatuksi että onko itse sisäistänyt sen ajatuksen mitä pari kertaa kirjoittanutkin. Eli antaa eläville eläessä se merkitys jonka sisällään tuntee.

Loirin poistuminen kyllä meni tunteisiin, mutta oli kieltämättä upea sanailla siitä mitä kaikkea hän jätti maailmaan.

"Eihän tuo mihinkään poistunut jos mietitään" oli hyvä päätös aiheesta keskustelulle. Ja kovin totta.

Oikeasti kunnollinen ihminen olisi jättänyt tällaisenkin viestin kirjoittamatta. Niin pitkällä en ole.
 
Viimeksi muokattu:

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen pitänyt (tv-kuvien ym perusteella) Olli-Pekka Karjalaista aina jotenkin poikkeuksellisen isona miehenä, mutta Wikipedia kertoo hänen olevan 194cm/115kg eli samat mitat kuin allekirjoittaneella.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen pitänyt (tv-kuvien ym perusteella) Olli-Pekka Karjalaista aina jotenkin poikkeuksellisen isona miehenä, mutta Wikipedia kertoo hänen olevan 194cm/115kg eli samat mitat kuin allekirjoittaneella.
Olen seissyt hänen vieressään jotain kuusi tai seitsemän vuotta sitten eikä tuo 194 senttiä pidä enää paikkaansa. Suunnilleen 190 senttiä on hänen pituutensa, sillä jouduin katsomaan häntä hieman ylöspäin (olen 188 senttiä pitkä). Hämmentävän pieni pää muuten O-P:lla.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Olen seissyt hänen vieressään jotain kuusi tai seitsemän vuotta sitten eikä tuo 194 senttiä pidä enää paikkaansa. Suunnilleen 190 senttiä on hänen pituutensa, sillä jouduin katsomaan häntä hieman ylöspäin (olen 188 senttiä pitkä). Hämmentävän pieni pää muuten O-P:lla.
Juha Miedon pituudeksi on ilmoitettu 197 cm.
Onhan se paljon, mutta hänen kanssaan jutelleena voin kertoa, että mies on järkyttävän kokoinen kaappi. Melkein koko pituus on kroppaa, koska kaula on lyhyt ja pää syvällä hartioiden välissä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Juha Miedon pituudeksi on ilmoitettu 197 cm.
Onhan se paljon, mutta hänen kanssaan jutelleena voin kertoa, että mies on järkyttävän kokoinen kaappi. Melkein koko pituus on kroppaa, koska kaula on lyhyt ja pää syvällä hartioiden välissä.
Matti Vanhanen on kuulemma 198 senttiä pitkä, mutta mies kävelee kyyryssä kuin häveten pituuttaan. Kerran juttelin hänen kanssaan ja tuosta kyyristelystä huolimatta hän oli ainakin 195-senttinen.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Matti Vanhanen on kuulemma 198 senttiä pitkä, mutta mies kävelee kyyryssä kuin häveten pituuttaan. Kerran juttelin hänen kanssaan ja tuosta kyyristelystä huolimatta hän oli ainakin 195-senttinen.
Pitää paikkansa, olin kerran Matin kanssa hississä, eikä uskoisi millään että on noin pitkä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lamb of God veti kyllä semmoisella raivolla, että paska tuli housuun. Aivan helvetin brutaali keikka.
Vaarallista hommaa tuo Lamb of Godin keikan seuranta. En ole koskaan kyseisen bändin biisejä kuunnellut, mutta taidan jättää myös jatkossa väliin jos noin voi käydä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Avautui, että englantilainen näyttelijä Toby Jones on vasta 55-vuotias. Olin pitänyt häntä 1940 -luvulla syntyneenä jo vuosien ajan, mutta näköjään ulkoinen habitus teki tepposet.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Avautui että talviaikataulujen ja linjastomuutoksien myötä aamubussini on ruvennut taas pysähtymään ns välipysäkeilläkin. Eipä tästä taida olla kuin vuosi kun linja 30 muutettiin runkolinjaksi ja samalla pari hiljaisempaa pysäkkiä jäi välistä, mutta nyt niilläkin taas pysähdytään.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin eilen Jens Stoltenbergin tyttären Flowssa. Ihan esiintymässä lavalla. Asia avautui vasta jälkikäteen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Opin yhdistämään langattomat kuulokkeeni myös televisioon. Pitkään luulin että ei noita pystyisi yhdistämään kuin yhteen laitteeseen joka on pitkään ollut jo tuo älypuhelin. Mutta näemmä onnistui yhdistämään televisioonkin.

Kai se tuon uudehkon digiboksin ansiota on että yhdistäminen onnistui. Tuskin tuossa televisiossa itsessään mitään Bluetoothia on, sen verran vanhempaa mallia kuitenkin.

Kuulokkeiden yhdistäminen televisioon oli aika yksinkertaistakin. On pari nappulaa mitä pitää painaa että saa vaihdeltua sitä mihin kuullokkeet kulloinkin on yhdistettynä.

Iso hyötyhän tästä minulle on. Esimerkiksi televisiota on ollut ilman kuullokkeita ollut liki mahdoton katsella ja varsinkin kuulla silloin kun ikkunat on asunnossani auki. Sen verran kova meteli ulkoa autoteiltä sisälle kantautuu. Nyt kuullokkeiden kanssa äänet kuuluu hyvin ikkunoidenkin auki ollessa.

Sekä joissakin kotimaisissa sarjoissa sen verran epäselvää puhetta että kuullokkeiden kanssa on parempi kuunnella, tällöin näemmä saa paremmin selvää puheesta. Robakin esimerkiksi on yksi tällainen sarja missä puhe hieman epäselvää. Ja aika monissa muissakin kotimaisissa sarjoissa puhe epäselvää, kuten vaikka Salatuissa elämissä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mango-Pepsi ei ole hyvää. Ei kyllä kannata kolajuomiin sotkea mitään kuten mangoa, kirsikkaa, vadelmaa. Sitrushedelmät nyt vielä jotenkin menettelee mutta muut (hedelmät tms) on ihan väärässä paikassa kolajuomassa.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Mango-Pepsi ei ole hyvää. Ei kyllä kannata kolajuomiin sotkea mitään kuten mangoa, kirsikkaa, vadelmaa. Sitrushedelmät nyt vielä jotenkin menettelee mutta muut (hedelmät tms) on ihan väärässä paikassa kolajuomassa.
Kirsikkacola on itselleni suurta herkkua. Mangosta ja vadelmasta samaa mieltä.
Pepper cherry on selkeästi oma suosikki alkoholittomista jano juomista veden ohella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös